1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот blade84 » Пон 26 ное 2012 20:55


Добре значи излиза че колата и на студен мотор дава предверение и на топъл след 3000 оборота пак. Ако загледаме картите на едно ТДИ на winols, то те почват първите с малко повече предверение и така постепенно намалява и последните са няколко градуса под първите и в ниските и високите. Това как си го обясняваш, на студен мотор повече предверение и с покачване на градусите на антифриза то намалява, аз така го разбирам.




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот ventotdi » Пон 26 ное 2012 22:29


Говориш ми за картите на ТДИ а май не си ги гледал. Я се загледай ,ако искаш дори и на 90 градуса да е мотора при пълен товар оригиналната карта на центровката стига до 16 градуса. Мисли малко :) .Едно е да имаш центровка на празен ход заради студен мотор друго е да имаш предварение на високите при форсаж !


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот blade84 » Пон 26 ное 2012 22:33


ventotdi написа:Говориш ми за картите на ТДИ а май не си ги гледал. Я се загледай ,ако искаш дори и на 90 градуса да е мотора при пълен товар оригиналната карта на центровката стига до 16 градуса. Мисли малко :) .Едно е да имаш центровка на празен ход заради студен мотор друго е да имаш предварение на високите при форсаж !

Картата на ТДИ ПД стига до 25-27 градуса на пална газ, за обикновенната помпа сега не се сещам точно може и 16 да е.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот ventotdi » Вто 27 ное 2012 13:04


малко се отклоних ме от темата но това да го видя няма да го повярвам ,че помпа дюза прави 27 градуса предварение на високите с пълна газ.Не възможно. Направи снимка на екрана като си отворил картата на центровката примерно на AJM , ASZ , ARL или която и да е помпа дюза. По моята тема искам да кажа ,че не съм карал колата днес и още нямам 100 % наблюдения но мисля ,че се получи.Утре ще пиша .


DE4O
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 09 авг 2007 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот DE4O » Пет 30 ное 2012 15:56


Тръпнем в очакване! :)


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот ventotdi » Сря 05 дек 2012 22:26


Днес се заиграх и опънах един кабел от клапана до купето вътре по културен начин ,взех "+" от запалката и сложих ключе за вкл./изкл. до ключа за подгряването на огледалата. Срещнах нещо много странно. Без ключа дори да е на таралежа вкл. бутона за авансатора и чувам ,че термотроника се включва и ми стана странно. Вкарах ключа в таралежа и пак включих бутона за авансатора и колата даде контакт mhihi . Изумих се и останах учуден. За да връща ток към контактния ключ значи има някаква верига там ,която се затваря при подаване на контакт. Замерих авансатора когато съм на контакт дали има 12В към него ама нямам.Един единствен път имаше 12В при контакт ,а после вече няма.Започнах да се съмнявам ,че този клапан също помага за студения старт но при мен управлението му има проблем.Ще се заровя малко в Неделя и ще споделя . Опасявам се ,че много мотори AAZ не им работи това помощно подпомагане за центровка при страт,а разчитат само на ръчните си и вакумни авансатори.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот samo_pechka » Чет 06 дек 2012 9:35


На студен -няма ,така ли ?А на топъл мотор ( поне 70 гр) как е? Има ли тогава ток на клапана ?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот ventotdi » Чет 06 дек 2012 21:15


Няма . Има само след 3000 оборота.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот samo_pechka » Пон 14 яну 2013 18:33


Разбутвам темата малко.Попаднах на това инфо http://www.t4-wiki.de/wiki/Abschaltbare ... rderbeginn .Става въпрос за ел.клапан авансатора на Бош помпи но е по ABL мотор на Т4 . Според него инфо,има и малко описание на работата му( на клапана ) и какво "причинява" при подвързването му :) . Аз...го четох и пак стигнах до моето заключение ,че с включване на клапана, се предизвиква закъснение :) В помпата има така наречения хидравлично зависим авансатор- представлява буталце с пружина и "мести" аванса ,той в зависимост от налягането ,което предизвиква пластинчатата (подкачващата) помпа - там има и зависимост от "гъстотата" на горивото и обороти на мотора(помпата). Какво се получава при ниски обороти , налягането на нафтата ,с което "натиска" по буталцето на хидр.авансатор (предизвиква се от пластинчатата помпа), е най-ниско -съответно и няма (почти ) никакво предварение .С нарастване на оборотите , нараства и натиска на нафтата към хидр.авансатор и почва едно покачване на предварението , като то е най-голямо при макс.обороти.
Какво става обаче ,когато към системата има един клапан, в случая за ел.клапан-авансатора.Когато му се подаде ток - той автоматично "освобождава" натиска на нафтата към хидравличния аванс и помапата се "връща" към закъснение. Нафтата освободена от ел.клапан-авансатора се "връща" към корпуса горе(входа) на ГНП-ето чрез една тръбичка . Като мине определени обороти ( при AAZ-3000,при ABL-2800) - се спира подаването на ток към клапана и помпата автоматично изпада в предварение - от увеличения хидравличен "напън" на горивото, към хидравлично зависимия авансатор в помпата .
Бая писане падна :D
Според описанието на работата излиза ,че не е добре при студен мотор, да се "пуска" ток по ел.клапана ,щото не предизвиква предварение , а всъщност закъснение и освен това изпада в противоречие с механичния аванс ( "смукача" :) )който дърпаме да запали колата ни студена.
Сега съм сигурен ,че ще има хора твърдящи обратно , на моето мнение :D Здраве да е ,приемам сериозни критики по мнението ми :D
Затова искам и да питам и колегата Венто -сигурен ли си ,че има ток там след 3000 оборота ( на ел.клапана) щот според описанието на работата не би трябвало :oops: а и как е преди 3000 оботора ? Има ли там ток или няма ?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот ventotdi » Пон 14 яну 2013 18:55


Печка , до 3000 оборота нямам ток ,а след 3000 оборота имам ток. И какво се случва сега ...на празен ход ,ако се активира на мотора ще му умекне работата !? ... замислям се при мен ,че имам проблем с подаването натока :? . Ще прочета сега темата ,която си постнал .


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот ventotdi » Пон 14 яну 2013 19:07


От това ,което чета ,ако всичко е в изправност ток ще има до 3000 оборота ,а след тях не трябва така ли ? Ти сподели ,че на старт не трябва да има ток ! ... Обърках се .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот samo_pechka » Пон 14 яну 2013 19:09


Бе не знам вече и аз :oops: да не би да не го тълкувам правилно и да плещя глупости :oops: пък при теб да си е наред :oops: системата .
Гледай как са го написали : Bei Drehzahlen über ca. 2.800 U/min schaltet das Stellelement N165 (Förderbeginn) den lastabhängigen Förderbeginn ab!
N165 ще е ел.клапана според мен . А превода е долу-горе така : "при обороти над около 2800 клапан N165 се изключва (schaltet ab)."
М/у другото една камара неща изчетох по тоя въпрос ,питал съм и "спецове" по помпи - всеки различно твърди :banghead:


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот vinixxx » Пон 14 яну 2013 22:12


а къв е проблема с паленето,та всяка зима трябва да бараш центровката?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот ventotdi » Пон 14 яну 2013 23:21


"при обороти над около 2800 клапан N165 се изключва (schaltet ab)."

Печка това е ! След тези обороти се подава ток на клапана и той затваря. През останолото време седи отворен и пропуска нафтата с цел потдърване на центровката и в момента на подаване на ток (изключване) спира пропускането на нафтата и се качва освен центровката може би и вътрешното й налягане . Този клапан може да бъде много важен фактор и при тунинг цел !


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH

Мнениеот samo_pechka » Вто 15 яну 2013 10:33


Брех неговата .... :shock викаш за този клапан, като се подаде ток- затваря :shock пък аз си мислех,че работи по подобие на клапана за гасене, дето е на главата на ГНП-ето.Че как става това "избутване" на буталцето :oops: то там си е на принципа на магнет вентилите,подадеш напрежение-дръпва котвата :?:Явно има и обратния вариант- да я "изплюва" :) Ще се окажеш прав :да: явно такъв е принципа , а аз не го "тълкувам" вярно :oops: Вече и аз знам как е :banana Добре ,че е форума :обичам ви
П.п. Намерих едно доп.инфо ,как се проверява дали автоматиката за този клапан бачка :
Prüfung

Ohne Zerlegen der Einspritzpumpe lässt sich nur die Ansteuerung durch J315 prüfen. Dazu wie folgt vorgehen:

Stecker vom Stellelement abziehen und Diodenlampe/Spannungsmessgerät an den Kontakt J315 halten.
Motor anlassen und Drehzahl auf ca. 3.000 U/min erhöhen.
Bei korrekter Funktion leuchtet die Diodenlampe auf, bzw. kann man ca. Bordnetzspannung messen.

Излиза ,че над 3000 оборота на клапана трябва да има ток !!
Колега Венто :bowdown :bowdown прав си и системата ти е наред :Mr Green Fun



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта