1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
Добре значи излиза че колата и на студен мотор дава предверение и на топъл след 3000 оборота пак. Ако загледаме картите на едно ТДИ на winols, то те почват първите с малко повече предверение и така постепенно намалява и последните са няколко градуса под първите и в ниските и високите. Това как си го обясняваш, на студен мотор повече предверение и с покачване на градусите на антифриза то намалява, аз така го разбирам.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
Говориш ми за картите на ТДИ а май не си ги гледал. Я се загледай ,ако искаш дори и на 90 градуса да е мотора при пълен товар оригиналната карта на центровката стига до 16 градуса. Мисли малко
.Едно е да имаш центровка на празен ход заради студен мотор друго е да имаш предварение на високите при форсаж !

- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
ventotdi написа:Говориш ми за картите на ТДИ а май не си ги гледал. Я се загледай ,ако искаш дори и на 90 градуса да е мотора при пълен товар оригиналната карта на центровката стига до 16 градуса. Мисли малко.Едно е да имаш центровка на празен ход заради студен мотор друго е да имаш предварение на високите при форсаж !
Картата на ТДИ ПД стига до 25-27 градуса на пална газ, за обикновенната помпа сега не се сещам точно може и 16 да е.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
малко се отклоних ме от темата но това да го видя няма да го повярвам ,че помпа дюза прави 27 градуса предварение на високите с пълна газ.Не възможно. Направи снимка на екрана като си отворил картата на центровката примерно на AJM , ASZ , ARL или която и да е помпа дюза. По моята тема искам да кажа ,че не съм карал колата днес и още нямам 100 % наблюдения но мисля ,че се получи.Утре ще пиша .
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
Днес се заиграх и опънах един кабел от клапана до купето вътре по културен начин ,взех "+" от запалката и сложих ключе за вкл./изкл. до ключа за подгряването на огледалата. Срещнах нещо много странно. Без ключа дори да е на таралежа вкл. бутона за авансатора и чувам ,че термотроника се включва и ми стана странно. Вкарах ключа в таралежа и пак включих бутона за авансатора и колата даде контакт
. Изумих се и останах учуден. За да връща ток към контактния ключ значи има някаква верига там ,която се затваря при подаване на контакт. Замерих авансатора когато съм на контакт дали има 12В към него ама нямам.Един единствен път имаше 12В при контакт ,а после вече няма.Започнах да се съмнявам ,че този клапан също помага за студения старт но при мен управлението му има проблем.Ще се заровя малко в Неделя и ще споделя . Опасявам се ,че много мотори AAZ не им работи това помощно подпомагане за центровка при страт,а разчитат само на ръчните си и вакумни авансатори.

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
На студен -няма ,така ли ?А на топъл мотор ( поне 70 гр) как е? Има ли тогава ток на клапана ?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
Няма . Има само след 3000 оборота.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
Разбутвам темата малко.Попаднах на това инфо http://www.t4-wiki.de/wiki/Abschaltbare ... rderbeginn .Става въпрос за ел.клапан авансатора на Бош помпи но е по ABL мотор на Т4 . Според него инфо,има и малко описание на работата му( на клапана ) и какво "причинява" при подвързването му
. Аз...го четох и пак стигнах до моето заключение ,че с включване на клапана, се предизвиква закъснение
В помпата има така наречения хидравлично зависим авансатор- представлява буталце с пружина и "мести" аванса ,той в зависимост от налягането ,което предизвиква пластинчатата (подкачващата) помпа - там има и зависимост от "гъстотата" на горивото и обороти на мотора(помпата). Какво се получава при ниски обороти , налягането на нафтата ,с което "натиска" по буталцето на хидр.авансатор (предизвиква се от пластинчатата помпа), е най-ниско -съответно и няма (почти ) никакво предварение .С нарастване на оборотите , нараства и натиска на нафтата към хидр.авансатор и почва едно покачване на предварението , като то е най-голямо при макс.обороти.
Какво става обаче ,когато към системата има един клапан, в случая за ел.клапан-авансатора.Когато му се подаде ток - той автоматично "освобождава" натиска на нафтата към хидравличния аванс и помапата се "връща" към закъснение. Нафтата освободена от ел.клапан-авансатора се "връща" към корпуса горе(входа) на ГНП-ето чрез една тръбичка . Като мине определени обороти ( при AAZ-3000,при ABL-2800) - се спира подаването на ток към клапана и помпата автоматично изпада в предварение - от увеличения хидравличен "напън" на горивото, към хидравлично зависимия авансатор в помпата .
Бая писане падна
Според описанието на работата излиза ,че не е добре при студен мотор, да се "пуска" ток по ел.клапана ,щото не предизвиква предварение , а всъщност закъснение и освен това изпада в противоречие с механичния аванс ( "смукача"
)който дърпаме да запали колата ни студена.
Сега съм сигурен ,че ще има хора твърдящи обратно , на моето мнение
Здраве да е ,приемам сериозни критики по мнението ми 
Затова искам и да питам и колегата Венто -сигурен ли си ,че има ток там след 3000 оборота ( на ел.клапана) щот според описанието на работата не би трябвало
а и как е преди 3000 оботора ? Има ли там ток или няма ?


Какво става обаче ,когато към системата има един клапан, в случая за ел.клапан-авансатора.Когато му се подаде ток - той автоматично "освобождава" натиска на нафтата към хидравличния аванс и помапата се "връща" към закъснение. Нафтата освободена от ел.клапан-авансатора се "връща" към корпуса горе(входа) на ГНП-ето чрез една тръбичка . Като мине определени обороти ( при AAZ-3000,при ABL-2800) - се спира подаването на ток към клапана и помпата автоматично изпада в предварение - от увеличения хидравличен "напън" на горивото, към хидравлично зависимия авансатор в помпата .
Бая писане падна

Според описанието на работата излиза ,че не е добре при студен мотор, да се "пуска" ток по ел.клапана ,щото не предизвиква предварение , а всъщност закъснение и освен това изпада в противоречие с механичния аванс ( "смукача"

Сега съм сигурен ,че ще има хора твърдящи обратно , на моето мнение


Затова искам и да питам и колегата Венто -сигурен ли си ,че има ток там след 3000 оборота ( на ел.клапана) щот според описанието на работата не би трябвало

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
Печка , до 3000 оборота нямам ток ,а след 3000 оборота имам ток. И какво се случва сега ...на празен ход ,ако се активира на мотора ще му умекне работата !? ... замислям се при мен ,че имам проблем с подаването натока
. Ще прочета сега темата ,която си постнал .

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
От това ,което чета ,ако всичко е в изправност ток ще има до 3000 оборота ,а след тях не трябва така ли ? Ти сподели ,че на старт не трябва да има ток ! ... Обърках се .
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
Бе не знам вече и аз
да не би да не го тълкувам правилно и да плещя глупости
пък при теб да си е наред
системата .
Гледай как са го написали : Bei Drehzahlen über ca. 2.800 U/min schaltet das Stellelement N165 (Förderbeginn) den lastabhängigen Förderbeginn ab!
N165 ще е ел.клапана според мен . А превода е долу-горе така : "при обороти над около 2800 клапан N165 се изключва (schaltet ab)."
М/у другото една камара неща изчетох по тоя въпрос ,питал съм и "спецове" по помпи - всеки различно твърди



Гледай как са го написали : Bei Drehzahlen über ca. 2.800 U/min schaltet das Stellelement N165 (Förderbeginn) den lastabhängigen Förderbeginn ab!
N165 ще е ел.клапана според мен . А превода е долу-горе така : "при обороти над около 2800 клапан N165 се изключва (schaltet ab)."
М/у другото една камара неща изчетох по тоя въпрос ,питал съм и "спецове" по помпи - всеки различно твърди

- vinixxx
- Мнения: 1820
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
а къв е проблема с паленето,та всяка зима трябва да бараш центровката?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
"при обороти над около 2800 клапан N165 се изключва (schaltet ab)."
Печка това е ! След тези обороти се подава ток на клапана и той затваря. През останолото време седи отворен и пропуска нафтата с цел потдърване на центровката и в момента на подаване на ток (изключване) спира пропускането на нафтата и се качва освен центровката може би и вътрешното й налягане . Този клапан може да бъде много важен фактор и при тунинг цел !
Печка това е ! След тези обороти се подава ток на клапана и той затваря. През останолото време седи отворен и пропуска нафтата с цел потдърване на центровката и в момента на подаване на ток (изключване) спира пропускането на нафтата и се качва освен центровката може би и вътрешното й налягане . Този клапан може да бъде много важен фактор и при тунинг цел !
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
Брех неговата ....
викаш за този клапан, като се подаде ток- затваря
пък аз си мислех,че работи по подобие на клапана за гасене, дето е на главата на ГНП-ето.Че как става това "избутване" на буталцето
то там си е на принципа на магнет вентилите,подадеш напрежение-дръпва котвата
Явно има и обратния вариант- да я "изплюва"
Ще се окажеш прав
явно такъв е принципа , а аз не го "тълкувам" вярно
Вече и аз знам как е
Добре ,че е форума 
П.п. Намерих едно доп.инфо ,как се проверява дали автоматиката за този клапан бачка :
Prüfung
Ohne Zerlegen der Einspritzpumpe lässt sich nur die Ansteuerung durch J315 prüfen. Dazu wie folgt vorgehen:
Stecker vom Stellelement abziehen und Diodenlampe/Spannungsmessgerät an den Kontakt J315 halten.
Motor anlassen und Drehzahl auf ca. 3.000 U/min erhöhen.
Bei korrekter Funktion leuchtet die Diodenlampe auf, bzw. kann man ca. Bordnetzspannung messen.
Излиза ,че над 3000 оборота на клапана трябва да има ток !!
Колега Венто
прав си и системата ти е наред 









П.п. Намерих едно доп.инфо ,как се проверява дали автоматиката за този клапан бачка :
Prüfung
Ohne Zerlegen der Einspritzpumpe lässt sich nur die Ansteuerung durch J315 prüfen. Dazu wie folgt vorgehen:
Stecker vom Stellelement abziehen und Diodenlampe/Spannungsmessgerät an den Kontakt J315 halten.
Motor anlassen und Drehzahl auf ca. 3.000 U/min erhöhen.
Bei korrekter Funktion leuchtet die Diodenlampe auf, bzw. kann man ca. Bordnetzspannung messen.
Излиза ,че над 3000 оборота на клапана трябва да има ток !!
Колега Венто



Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта