Колеги онзи ден ми смениха маслен привод.
Показал съм новия на
снимка 1, и стария на
снимка 2. Вижда се колко е износен стария. Колата е на 156 хиляди километра.
Така и така беше време да сменя маслото, викам си, я да вземат и това да сменят.
Сваля се кората
(снимка 3).
Оказа се, че за да се смени се сваля капака на ангренажния ремък(не съм го снимал), самия ангренаж
(снимка 4), после едни други капаци
(снимка 6), после се сваля някакъв обтегач на веригата
(снимки 8 и 9). При мен се оказа, че липсва парче от обтегача
(на снимка 8 съм оградил върху новия какво липсваше на стария). Липсващото парче намерихме на дъното на картера, който беше свален след като източихме старото масло. Също така се сменява семеринг
(снимка 7) на елемента на снимка 6. След това се сваля картера
(снимка 5) и се достига до самия привод
(снимка 10).
На
снимка 11 съм снимал самият картер. Чисти се от силикон и се поставя нов силикон, или друго средство за уплътнение. Няма гарнитура!
Един ден работа. Привода струва 12 лева, маслото 95, филтриращ елемент за маслото е 15 лева, обтегач и семеринг 180 лева, труд 160 лева.
Измих картера, и кората под него.

