ceko2626 написа:Формулата за изчисление на дифузьор не съвсем точна.Според мен трябва да се изчислява според кубатура и диаметъра на въздуховодите пред дросела. Американските коли са 3-4000 куб.см. и по 150 к.с. Пример Ауди А4 1.6 101 к.с спира да набира след 4500 об. със Ф-33мм. ,а БМВ 316 -102 к.с със Ф-33мм. даже е с много завит тройник и пак си има мощност.
Наистина редно е да има някаква зависимост между кубатура, мощност и диаметър на дросела. Има и друга формулка, според която се смята дифузера, която е в зависимост от размера на дроселовата клапа.
И още нещо. Да вземем две коли с еднаква мощност, но различна кубатура - да речем 1.2 двигател със 75к.с. и 1.6 пак с толкова. Не претендирам, за абсолютна вярност, но според мен е логично, когато даден двигател, който развива максималната си мощност по-скоро във високооборотния режим, то той да бъде снабден с максимален размер дифузьор за конете си, а при втория случай може би по-удачно е дифузьорът да е една или две идеи по-малък, заради спецификата на двигателя, който постига максималната си мощност на сравнително средни до не много високи обороти. Казано в цифри ако за 75к.с. размерите са от 26 до 32мм, то по-логично би било 1.2литровият да е с 32мм, а този с 1.6л - 28-30мм да речем. Това, разбира се, е само един от критериите. Според мен е нужно да се вземат предвид и стила на шофиране, средата (градско, извънградско или магистрала).
ceko2626 написа:Стефанчо, ако целиш повече газ да влиза след плочката с максимално голям дифузьор няма да стане с насрещен въздух без уравновесяване на изпарителя.
"Уравновесяване на изпарителя" имаш предвид като при турбо изпарителя ли е със маркуч от външна страна на меката мембрана свързан след въздушния филтър?
Колкото по-висока е скороста във центъра дифузьора толкова по-лошо е засмукването на газ. Най добрия вариант е да се слагат плочки, които са "запушени" в средата там скорост е висока до отворите за газта.
Като цяло - да, това целя. Да влиза повече готова смес към мотора в режимите на пълно натоварване. За скоростта на въздуха в центъра на дифузера не зная дали е така, както казваш. На онова клипче 3Д-анимацията, където се обяснява за опитите на Вентури и останалите, които са се занимавали преди време с динамиката на флуидите, не се споменава нищо за скоростта в центъра и в края на тръбата. Или поне не съм чул, може и да ми е убягнало. Ако е така - поправи ме.
Относно уравновесяването - да, точно така го правя. Единият щуцер влиза откъм страната на атмосферата на мембраната, а другият - след въздушния филтър. Когато покарах известно време така колата си беше ОК и не гаснеше на ПХ с висока скорост, само че имаше едно клатене на оборотите като се спре на място, което се оправяше само
![Screwy :screwy](./images/smilies/screwy.gif)