проблем с golf 3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
latincho
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 22 апр 2007 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

проблем с golf 3

Мнениеот latincho » Пет 18 яну 2013 22:51


Здравейте !Колата е GOLF 3 AFT 1.6 с газов инжекцион 1997г.Колата ме отави насред път .Просто двигателя умря.След прегледа на автомонтьора се стигна до извода,,че ми е изгоряла бобината /той е замени с друга на място и колата запали/. Реших да взема втора употреба ,която ми предлагаше телефункен каза ми че е оригинална .Другата алтернатива беше някаква китайска.Приех втората употреба,защото беше "истинска" бобина.След около десетина километра изминат път колата започна да придърпва както на газ така и на бензин независимо от скоростта с която се движех.След оглед се установи,че има сериозно прекъснат кабел на втори цилиндър.След смяната му,но не с оригинален колата вече не е същата.При рязко подаване на газ /и на газ и на бензин/се зачудва и тогава се форсира.При скорост от 50 км/ч нагоре постоянно се усеща едно постоянно много леко придърпване,което е много дразнещо.При над 2000 обороти се вижда как започва да свети обувката на масата от купето към бобината. Кабелите много рядко ама почти не пресветват.Моля дайте идеи от къде идва проблема на колата ми.




Потребителски аватар
zloby3400
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
Автомобил: Golf III
Двигател: AEK 1996
Местоположение: София/Ямбол
Контакти:

Re: проблем с golf 3

Мнениеот zloby3400 » Пет 18 яну 2013 23:01


:screwy
То освен кабели и бобина...за друго не си писал.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: проблем с golf 3

Мнениеот emo-gar » Съб 19 яну 2013 10:22


Май отдавна си за смяна на капачка,палец,кабели и свещи.Светенето на обувката към маса означава,че все пак има някакъв високоволтов пробив и на тази бобина към металния корпус(за Телефункен).Този пробив може да е предизвикан и от увеличени хлабини в делкото,или свещите,а кабелите...не рядко,изобщо не бива да святкат!
Мои колеги,след няколко опита за замазване на спукани бобини(е,изкарваха по месец-два)-смениха с алтернативни,марка Mobiletron,вече почти година нямат проблем,цената на такава бобина е около 60лв.


Потребителски аватар
latincho
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 22 апр 2007 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с golf 3

Мнениеот latincho » Нед 20 яну 2013 0:22


Капачка и палец съм сменял миналата година.Би трябвало да не е от тях.Свещите съм ги сменял февруари 2011 година,а кабелите не съм изобщо откакто съм купил колата.Зачистих обувката на масата и мястото където контактува с бобината след което затегнах здраво.Забелязах,че другия край на масата,който е хванат към капака на двигателя беше хлабав.Стегнах го и него и сега двигателя работи по-добре.Единствено не ми харесва е това ,че когато работи на празен ход при рязко натискане педала на газта двигателя за момент се замисля и тогава се форсира.При скорост 100 км/ч при рязко подаване на газ се получава същото.Решил съм да сменя кабелите и свещите ,но не знам дали ще се оправи проблема. Дайте съвет от къде да ги купя и марка за да не попадна на менте.Багодаря!


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: проблем с golf 3

Мнениеот emo-gar » Нед 20 яну 2013 9:02


Тази жица към масата (капака на мотора) е добре да я има,но по принцип не играе съществена роля.Доста колеги дори я нямат или е прекъсната отдавна при ремонти.В самият конектор си е подведена "работна нула",а въпросната "ширмовка"(кабелчето) е вид допълнителна "заземка",тъй като възелът на бобината представлява индуктивен,импулсно работещ ,високоволтов трансформатор и е допустимо да се получат индукции в металните части(магнитопровод,ребрестият радиатор).При тези случаи нормалната "0"-кафявото кабелче в конектора, може да не е достатъчно(едва е дебело 0.75квадрата,и е сравнително дълго до точката на заземяване).А може просто да е предвиден за "обиране' на смущенията към маса(например-да не "цъка радиото" в такт със свещите).
Май при AFT колекторът седи най-отгоре и достъпът до свещи е след като се махне?(или се заблуждавам?)-така че ,сменяй със сигурни части.


Потребителски аватар
latincho
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 22 апр 2007 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с golf 3

Мнениеот latincho » Нед 20 яну 2013 19:03


Тази вечер проверих в тъмното няма никакво светене на масата .Двигателя вече няма придърпване.Ще сменя свещи и кабели задължително.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта