Здравейте,
Мисля да купувам една от двете коли (макар, че тойотата я водат ван) доста се двоумя, чувам различни отзиви както добри така и лоши.
Ще ми е от полза да прочета още мнения съпоставяйки точно тези две коли.
Едната е Пасат 5.5 от 2001-ва помпа дюза (за която чувам само лоши неща и солидни суми за ремонт) 1.9 дизел, 131 коня, комби, 4х4, шест скорости.
Другата е Тойота Авенсис Версо от 2002-ра дизел комънрейл, седем местна, 2.0 D4D 116 коня, пет скорости.
В общи линии ме интересува коя е по-надеждна, не искам да я ремонтирам постоянно а да я поддържам.
Демек с коя ще имам по-малко ядове и ходене по мъките ?
Вярно ли е, че на пасата прецака ли му се дюза се сменяват всичките (за около 2,000лв) и това можело да се прави само един път и после чао на двигателя ?
Коя вози по-меко ? Разхода също ме интересува, ще бъде комбиниран повече извънградско и по-малко градско.
Коя е по-евтина за поддръжка ? В момента гледам, че цената на тия два автомобила е една и съща... 7,500лв.
Надявам се отговорите Ви да ме насочат към правилният автомобил.
Благодаря.
Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
Какви всевъзможни глупости се говорят и после що секи чул от ония и дай да серем ПД-то .. ми не дюзите не са 2000лв. Като цяло 131цата не от евтините за поддръжка все пак е дизел, но пък с хубава поддръжка и ако уцелиш на читав такъв няма да имаш ядове. На мен средния ми варира 6.3~(последно засечено за 360км извън и 200град) но говорим за А3-ка която не е 4х4 нито е с такова купе така, че пасата ще гори повече..
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
Като карал и двете коли силно ти препоръчвам Авенсиса, Версо варианта е истинска японка и няма нищо общо с английските седани като здравина, вървеж и разход. На старата работа имахме такава и въпреки агресивното каране не пожела да се счупи. Гледай да е с 2.0 бензин двигателя. Авенсиса има стегната возия, не бих я нарекъл точно твърда, но е много стабилна, Пасата ми се струва като лодка:)
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20225
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
За читав пасат 1.9 тди 131 к.с. ти трябват поне 9000-10000 лв
Ако ги нямаш, въобще забрави за този модел, защото като вземеш някой на 300-400000 км доста ще ревеш после.
Ето извадка от мои мнения във форума по този въпрос, свързани с покупката и поддръжката на 2 такива пасата през последните 14 месеца:

Ако ги нямаш, въобще забрави за този модел, защото като вземеш някой на 300-400000 км доста ще ревеш после.
Ето извадка от мои мнения във форума по този въпрос, свързани с покупката и поддръжката на 2 такива пасата през последните 14 месеца:
Vlad777 написа:Хубавите екземпляри си държат цената. Покупката на евтин автомобил от по-висок клас означава превъртян километраж, скрити дефекти, износени консумативи за смяна, която е скъпа... Друг вариант е да намериш някой куц двигател като този 2.0 бензин или пък автомобил без никакви екстри, който и като нов е бил най-базовото ниво...
Vlad777 написа:В една друга тема писах за колата, която купих преди месец от Германия и защо смятам, че е на реални километри.
Преди да отида в Германия гледах тук безброй коли. Един пасат 5.5 на Горубляне, който изглеждаше доста запазен от вътре - хайлайн с добра кожа и т.н. беше обявен на 160000. На компютър показа 404000. Доста други автомобили бяха с изтрит километраж от компютъра, но рядкост беше да намериш обява за 10 годишен дизелов пасат комби над 200000 км.
Ако погледнем немското мобиле именно пасати под 200000 км са рядкост...
Този, който аз взех вярвам, че е на реални км, защото освен сервизна книжка получих едно тесте документи - фактури, както и TUV протоколи, на които пише коя година на колко км е бил... Едва ли някой ще си играе да фалшифицира толкова много документи... А отвътре на 150000 е като нов.... С бояджия говорих - каза, че е боядисвана само врата на багажника.
Вярно е и, че с докарването от там ми излезе доста по-скъпо от италианките, които се продават в БГ, но пък поне зная кога какво е сменяно по този автомобил.
Не е сложно - четете темата и имайте 1 на ум, че и в Германия има всякакви източноевропейци, които въртят километри, за да изкарат няколко (хиляди) евро повече
Vlad777 написа:Ето малко личен опит:
АВТОМОБИЛ 1: Италиански Пасат 1.9 тди 2001 г 130 к.с. с климатик. Купен декември 2011 от Дупница, от що-годе познат търговец. На километража пишеше нещо от сорта на 160'000 км. Салонът като цяло беше доста запазен. Колата изглеждаше добре.
За 7 месеца и 20000 км от януари 2012 до юли 2012 бяха сменени:
- Пълно обслужване + още една смяна на масло
- Топлообменника се прееба и цялата водна инсталация се напълни с масло - всичко стана вътре пълно с нещо като грес вместо антифриз. Следваха дълги и мъчителни промивки, сваляне на радиатора и т.н. Както и нов топлообменник по поръчка и с чакане.
- Нов съединител комплект. Маховикът беше здрав за щастие.
- 2-3 носача се разтропаха и бяха подменени
- Сондата в резервоара, която покaзва нивото на горивото отчиташе грешно - уж има гориво, а то няма - разглобихме я и я почистихме - оправи се
- Рамото на чистачката на вратата на багажника се счупи - сменихме я с такава от голф 5 от една морга - стана супер
- Механизъм за навиване на щората на багажника се повреди. Разглобяване + лепене на едни пластмасови частички вътре.
- Воланът беше боядисан с някаква черна боя, за да не личи, че е износен. и при по-продължително шофиране през лятото в жегата оставяше черни следи по ръцете.
Като цяло дребни проблеми. Освен съединителя и топлообменника нямаше нещо кой знае колко скъпо, но пък все пак са си ремонти.
Началото на август я откраднаха тази кола и до края на август обикаляхме автокъщи къде ли не. Търсехме пасат комби 1.9 тди, 130 к.с., 6 скорости с климатроник. Вече знаех точно какво да гледам и имах ваг ком. Знаех как изглежда казанче за антифриз, в което има или е имало масло. Още по обява можех да кажа горе-долу читава ли е колата или не. Подчертавам, че не съм търсил евтина, а хубава кола. Имаше и такива по 6000 лв. Имаше и гробници по 10000 лв уж 2004 г. а по рама 2001-ва... След доста огледи нито една нямаше без забележки и да не е съсипана от каране на по 400000+ км.
Затова и отидохме с брат ми в Германия и на 30 август купихме колата:
АВТОМОБИЛ 2: Пасат 1.9 тди 2002 г 130 к.с., 6 скорости с климатроник и ESP. Ръждата от Германия поне може да се огледа и да се види в какво състояние е автомобила. Да се види сервизна история и реални километри. Не че няма там и такива без сервизна история, но в мобиле.де има отметка за сервизна история. За почти 5 месеца колата от 150'000 вече е на 165'000 км.
По него какво правихме:
- Пълно обслужване + още веднъж смяна на масло
- Смяна на един лагер главина, който си беше оригиналния. Доста трудно се развиха болтовете по окачването - не бяха пипвани от години явно и солта в Германия си казва думата.
Като цяло в сравнение с предишния италиански пасат, този е доста по-читав, а оня уж беше на същите километри. Онзи го купихме за 8400 и с ремонтите в следващите месеци отиде на 9200+ лв (без обслужването). Този от Германия излезе 10000 лв регистриран в КАТ, но е по-нова година, в много по-добро състояние и с доста повече екстри.
Това е от мен по въпроса Гермнания или Горубляне. А можех да си купя и от Горубляне за 6000 лв всъщност и да ремонтирам, докато пак ми излезе 9000+. Сигурно щях да спестя 500-1000 лв в крайна сметка, но как да тръгна с такава кола на път, като не зная къде ще ме остави?
Vlad777 написа:Като човек, който вече поддържа пасат b5.5 1.9 TDI 130 к.с. мога да дам следните цени:
1. Пълно обслужване на ремъци и ролки. В случая съм сменил всичко + допълнително ролка алтернатор (99 лв без отстъпката), както и обтегач пистов ремък (278 лв без отстъпката) - сменят се веднъж на 160000 км (ангренаж се сменя веднъж на 80000):Vlad777 написа:Ето крайни цени (без отстъпка) за пълно обслужване на VW Passat 5.5, 2003 г., 1.9 TDI, AVF 130 к.с., с климатроник:
Пистов ремък DAYCO 4PK853 - 13 лв
Пистов ремък DAYCO 5PK1435 - 21 лв
Ангренажен комплект (ремък+обтегач+паразитна ролка) DAYCO KTB296 - 220 лв
Водна помпа DOLZ A193 - 69 лв
Обтегач пистов ремък IPD/INA 10-0050 - 278 лв
Маслен филтър HENGST E154H D48 - 12 лв
Горивен филтър HENGST H122WK - 31 лв
Въздушен филтър TOPRAN 107 345 595 - 12.35
Филтър купе - 20 лв
Ролка алтернатор (механизъм за празен ход) - 99 лв
Масло MOTUL 505.01 Specific 5L - 125 лв
Общо части: 900 лв (без отстъпка) Цените са от AutoStar. Масло от Prospeed.
Работата е още между 150 и 200 лв.
Отстъпка от над 25+% ми уреди потребител vwclub.bg
![]()
![]()
2. Пълен комплект носачи струва около 650 лв без отстъпка. (Има и евтини по 320 лв)
3. Съединител комплект за 228 мм (5 скоростна кутия) е 310 лв без отстъпката. Съединител комплект на 240 мм (6 скоростна кутия) е 430 лв без отстъпката.
4. Маховикът може да не се сменя заедно със съединителя - ако се смени навреме съединителя и не се кара колата, въпреки че е заминал. Аз лично сменях съединител без маховик.
5. Гумите на пасата са най-популярните размери - 195/65/15" или 205/22/16" или 225/45/17". Специално на Мазда 6 гумите са много по-непопулярни размери, което означава поне 40% по-скъпи гуми.
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
DundyTheCroc написа:Като карал и двете коли силно ти препоръчвам Авенсиса, Версо варианта е истинска японка и няма нищо общо с английските седани като здравина, вървеж и разход. На старата работа имахме такава и въпреки агресивното каране не пожела да се счупи. Гледай да е с 2.0 бензин двигателя. Авенсиса има стегната возия, не бих я нарекъл точно твърда, но е много стабилна, Пасата ми се струва като лодка:)
За пасата откъм вървеж само суперлативи мога да кажа.Версото с бензинов мотор не си взимай защото ще се кръстиш като вземеш да изпреварваш, уникално муден двигател горящ на извънградско при 100-120 около 8,5 и нагоре.Версото въпреки габарита си на височина стои много добре на пътя, возията е супер, салона изглежда да е с по-евтина пластмаса от на въпросния модел Пасат но не скърца.Има версо доколкото знам с дизел 126 коня и е по-добрия избор от 116, не заради конете а малко по-големия върт. момент иначе разхода там е от 6 извънградско до скорости 110-120 и 9 Софииско градско ако си в задръствания съм го докарвал и до 10.
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
Благодаря много за изчерпателните отговори.
То по пътя на логиката ако взема и тойота на 300-400,000 км. ще патя много.
Така, че не е ли едно и също или викаш пасата е с по-солена поддръжка ?
Много ми харесват и двете коли, ако не взема нито една от тия двете ще се наложи да гледам предния модел пасат без да е 4х4.
10,000лв е ясно, че няма да дам... склонен съм към седем, седем и нещо, но за една от двете в името на темата... въпроса е коя :)
То по пътя на логиката ако взема и тойота на 300-400,000 км. ще патя много.
Така, че не е ли едно и също или викаш пасата е с по-солена поддръжка ?
Много ми харесват и двете коли, ако не взема нито една от тия двете ще се наложи да гледам предния модел пасат без да е 4х4.
10,000лв е ясно, че няма да дам... склонен съм към седем, седем и нещо, но за една от двете в името на темата... въпроса е коя :)
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
Аз пък, от опита който имам с пасат и японските коли, но не конкретно версо (рав4, по-стара тойота корола, хонда сивик) съм на мнение че цените за поддръжка на японските са по-високи. Тук вече идва моментът колко често и какво се чупи в колата. А това...много късмет, оглед при покупката и внимателно шофиране. Аз лично избрах пасата, защото е доста по-разпространен, има по-голям избор на части и по-лесно се ремонтира (разбирай примерно почти всеки майстор има ВагКом, докато при тойота не е точно така) и не на последно място просто ми харесва, което не е без значение :)
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
dlug написа:Аз пък, от опита който имам с пасат и японските коли, но не конкретно версо (рав4, по-стара тойота корола, хонда сивик) съм на мнение че цените за поддръжка на японските са по-високи. Тук вече идва моментът колко често и какво се чупи в колата. А това...много късмет, оглед при покупката и внимателно шофиране. Аз лично избрах пасата, защото е доста по-разпространен, има по-голям избор на части и по-лесно се ремонтира (разбирай примерно почти всеки майстор има ВагКом, докато при тойота не е точно така) и не на последно място просто ми харесва, което не е без значение :)
Това за по-скъпата поддръжка на японските машини е мит от времето, когато нямаше алтернативни части за тях, но сега вече не е така.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
Аз пък знам митът за алтетрнативните части. Нали съм взимал такива когато съм поддържал японските коли. Още със слагането има проблеми, защото не пасват добре. След преправяне ги монтираме и след една-две седмици вече са извадили маншоните (примерно...говоря за конкретен случай) Да не говорим че много части ги няма алтернативни.
Всеки си решава сам за себе си :)
Всеки си решава сам за себе си :)
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
Това със скъпите части за японските автомобили и за мен лично е мит, до момента не съм имал проблем с намиране на части за моята кола!
Цените са си цени, зависи от къде и какво купуваш, имал съм и Голф 4 и съм наливал грешни пари и в него, за момента Маздата ми идва по-евтина за подръжка от Голфа!
Все пак избираш автомобил втора ръка, нещата са много относителни и точна сметка няма, успех
Цените са си цени, зависи от къде и какво купуваш, имал съм и Голф 4 и съм наливал грешни пари и в него, за момента Маздата ми идва по-евтина за подръжка от Голфа!
Все пак избираш автомобил втора ръка, нещата са много относителни и точна сметка няма, успех

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
Универсалния отговор колега, е че трябва да избереш колата която е поддържана по-добре.
И двете предлагат сравнително добър комфорт. И двете са сравнително скъпи за поддръжка. Също така е хубаво да решиш дали ти се кара миниван или лека кола. Разликата за шофьора е сериозна. 


-
- Мнения: 535
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 14:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
- Контакти:
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
цените се проверяват много лесно като си направиш едно списъче с най често сменяни части и консумативи и звъниш на 2-3 места да питаш за цени ;) като реших да сменям гоуфу и нацелих една toyota направо ме шашнаха с цените
а аз си мислех че голф 2 е с ефтина поддръжка
това за скъпите части за японски коли са митове и легенди 



- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
mirror написа:цените се проверяват много лесно като си направиш едно списъче с най често сменяни части и консумативи и звъниш на 2-3 места да питаш за цени ;)..
Даааа...казват ти че частите са без пари и ти си доволен...докато не си ги купиш и не видиш че нямат нищо общо с истината. Явно аз съм карък, защото от 8 ментета които купя, 7 стават с преправяне (ако станат въобще) Как пък никой от моите познати не каза че японските части били евтини

hooligan_sk е най-прав. И двете коли са скъпи за поддръжка. Както казах лично аз си взех тази, която ми допада повече. Към колегата пуснал темата-тук не вярвам някой да ти каже коя кола да си купиш. Обикновено човек си купува колата, която му харесва. Кеф цена няма
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
mirror написа:цените се проверяват много лесно като си направиш едно списъче с най често сменяни части и консумативи и звъниш на 2-3 места да питаш за цени ;) като реших да сменям гоуфу и нацелих една toyota направо ме шашнаха с ценитеа аз си мислех че голф 2 е с ефтина поддръжка
това за скъпите части за японски коли са митове и легенди
Ако искаш да кажеш, че на която и да е тойота частите са по-евтини или с цени като при Голф 2 мога веднага да те оборя с цифри. Искаш ли?
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 14:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
- Контакти:
Re: Toyota Avensis Verso -vs- VW Passat B5.5
ами да ти кажа колега аз проверявах само на едно място в Русе фирма вносител на части за японски коли (не проверявам в квартални магазинчета за части и не взимам от там) и винаги питам за всички ценови варианти макар че обикновено взимам най скъпото :) с въпросната фирма работят основно сервизите и магазините в региона но цените при тях са съвсем различни
по едно време имаха и цени на сайта си с артикулите ама ... голям рев от "майстори" сервизи и магазини че веднага им лъсваха "скромните" надценки и вече няма цени
при мен 4 ремъка MITSUBOSHI (мислех гейтс но бяха по ефтини)и най скъпата ролка (не помня марката) 114лв (тяхна цена на едро) :)
японските коли само цените на амортисьорите са по височки :( при мен почвам от 140
колега 5 години карах 2-ка и знам колко струват частите може да си спестиш "оборването" ;)


при мен 4 ремъка MITSUBOSHI (мислех гейтс но бяха по ефтини)и най скъпата ролка (не помня марката) 114лв (тяхна цена на едро) :)
японските коли само цените на амортисьорите са по височки :( при мен почвам от 140
колега 5 години карах 2-ка и знам колко струват частите може да си спестиш "оборването" ;)
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bee7le, dinko_bonev и 59 госта