
пасат б5 99г стъклата са ми запотени отвътре
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Пет 04 яну 2013 13:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
пасат б5 99г стъклата са ми запотени отвътре
Здравейте колеги! от скоро съм притежател на въпросния пасат.. та като седна в колата винаги стъклата са ми запотени отвътре(също се получва и като се возим 4-5 човека). паля и чакам на място няколко минути и съм пуснал да обдухва стъклата на макс, но уви не ги суши и се налага да ги поизтъркам с кърпичка за да ги подсуша, защото нищо не се и вижда. пускам и нагревателя за задното и страничните огледам, но имам чувстото, че не работи лампата светва но задното и огледалата си остават запотени дори и след няколко километра каране ? смених филтър на купето, но уви като загрее колата си духа топло от всички места климатроника го пускам на HI на най- силно 

- Lonely-Wolf
- Мнения: 279
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: проблем с пасат б5 99г 1.9 тди 110
Смени си филтъра на купето и ще прогледнеш 
п.с. значи си за колегата zfa

п.с. значи си за колегата zfa

Последна промяна от Lonely-Wolf на Чет 24 яну 2013 11:20, променено общо 1 път.
- Asko VW
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: проблем с пасат б5 99г стъклата са ми запотени отвътре
Колегата е написал, че е сменил филтъра и не е помогнало.
По мое мнение, проблема е в затворена клапа за рециркулация на въздуха в купето. Или ти си я затворил от бутона по невнимание или не знание, или е заяла в затворено положение. Провери дали не си я затворил и ако е затворена я отвори. Ако обаче по индикация е отворена, но е заяла в затворено положение, ще береш ядове.
По мое мнение, проблема е в затворена клапа за рециркулация на въздуха в купето. Или ти си я затворил от бутона по невнимание или не знание, или е заяла в затворено положение. Провери дали не си я затворил и ако е затворена я отвори. Ако обаче по индикация е отворена, но е заяла в затворено положение, ще береш ядове.
-
- Мнения: 627
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: проблем с пасат б5 99г стъклата са ми запотени отвътре
И след проверките, посочени от колегите по горе, виж за теч от радиатора на парното
или влага в салона от прецакано уплътнение

- KGL
- Мнения: 801
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с пасат б5 99г стъклата са ми запотени отвътре
ЗА да не отоварям нова тема, защото е с близък проблем. Нормално ли ви се стръва, зимата да харчи антифриз. Няма видими течове, колата не се поти от вътре при пуснато парно? Модела е е същия.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 18 май 2009 19:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: проблем с пасат б5 99г стъклата са ми запотени отвътре
radiator na parnoto,kolega
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пон 31 окт 2011 16:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ловеч
Re: проблем с пасат б5 99г стъклата са ми запотени отвътре
виж си клапата която върти въздуха в купето и вкарва въздух от вън ако тя е затворена стъклата се потят ако е отворена не се потят . този проблем се получава ако ти е изгоряла серво машинката на клапата . най лесно е да махнеш филтър купе и да я видиш в какво положение е
Re: пасат б5 99г стъклата са ми запотени отвътре
Ето една тема, в която въпреки различията в поколенията би могло да ти попадне нещо като решение на проблема.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: проблем с пасат б5 99г стъклата са ми запотени отвътре
detelinkin4ev написа:виж си клапата която върти въздуха в купето и вкарва въздух от вън ако тя е затворена стъклата се потят ако е отворена не се потят .
Това ще помогне ли http://pics.tdiclub.com/data/517/Climat ... ostics.pdf

извинявам се, ако става дума за климатроник
- einfoodeinz
- Мнения: 77
- Регистриран на: Съб 03 мар 2012 1:10
- Автомобил: Passat B5 Variant 1.9TDI
- Двигател: AHU 1998
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: пасат б5 99г стъклата са ми запотени отвътре
имах този проблем миналата зима, смених радиатора на парното и всичко се оправи.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б5 99г стъклата са ми запотени отвътре
Има голямо значение дали само изпотява или остава и мазнотия.Драмите с изпотяването при В5 и 5.5 се свеждат до няколко неща :
1. ако тече радиатор на парното,всички VW след 90-та губят антифриз и лятото и зимата,защото радиатора на парното е постоянно вързан в системата.Няма кранове,няма клапи,няма нищо...
2. тече ли антифриз в купето,то винаги и 100% оставя мазна следа по предното стъкло,защото антифриза е мазен.Ако стъклото е само потно,но не и мазно,значи шансът да е антифриз от радиаторчето е доста малък.
Това ако няма как да се установи на 100% т.е. колата тече от още 5 места и т.н.,най-лесното е да се откачат маркучите за парното навътре,да им се сложи един байпас и да се види дали е спряло да омазнява след седмица,примерно.Ако е спряло,то е ясно - радиатора е довиждане.Ако не е,проблема не е там.
При В5 има два редовни проблема,които водят до това :
1. блокира им клапата за вътрешна циркулация на въздуха и започва да върти въздуха само в купето.Релано тогава няма вентилация и се поти жестоко.Това се установява по най-лесния начин,като се свали филтъра за купето и погледнете дали се вижда вентилатора.Ако се вижда хубаво,значи клапата е отворена.Ако не се вижда,клапата е затворена и колата върти въздуха само вътре. Оправянето е доста сложен момент - ел. мотора,който я командва и редовно се чупи,струва към 150-60лв (оригинален,няма алтернативни),смяната му зависи от типа на климатичното тяло под таблото.При масовото тяло,се налага да се сваля таблото и тялото,за да може да се стигне до мотора и да се подмени.При някои екземпляри,се ползва другия тип тяло,където макар и с клизма,може да се стигне до моторчето като се свали само жабката.Това става ясно или със самодиагностика или с VAG-Com.
2. задръства им се тръбичката за отвеждане на конденза от климатичния радиатор и вътре се заформя блато през лятото,което е един доста голям източник на влага през зимата...Реално въздуха,който постъпва в колата,задължително минава през питата на климатичния радиатор и чак после се затопля от отоплителния,заради което ако има мизерия там,ще си я вкарва в купето винаги.
Има още един вариант,който е най-гадния - да омаслява от климатичния радиатор.Във фреона се съдържа масло,което смазва компресора.Когато настъпи пробив в системата,фреона си излиза,заедно с маслото (при механична дупка).Системата е под налягане т.е. ще тече,докато свърши фреона,без значение дали колата работи или не.Само че климатичното масло смърди доста на тор и съответно доста бързо може да се усети като ужасна миризма,ако тече повечко.Ремонта е ясен как става - сваля се таблото,сменя се радиатора,пълни се системата. Ако всичко друго не даде резултат и няма видима причина да се омазняват,следва дърпане на фреона от системата,тя остава с равно на атмосферното налягане и съответно спира да изпуска масло и спира да омазнява прозорците.
1. ако тече радиатор на парното,всички VW след 90-та губят антифриз и лятото и зимата,защото радиатора на парното е постоянно вързан в системата.Няма кранове,няма клапи,няма нищо...
2. тече ли антифриз в купето,то винаги и 100% оставя мазна следа по предното стъкло,защото антифриза е мазен.Ако стъклото е само потно,но не и мазно,значи шансът да е антифриз от радиаторчето е доста малък.
Това ако няма как да се установи на 100% т.е. колата тече от още 5 места и т.н.,най-лесното е да се откачат маркучите за парното навътре,да им се сложи един байпас и да се види дали е спряло да омазнява след седмица,примерно.Ако е спряло,то е ясно - радиатора е довиждане.Ако не е,проблема не е там.
При В5 има два редовни проблема,които водят до това :
1. блокира им клапата за вътрешна циркулация на въздуха и започва да върти въздуха само в купето.Релано тогава няма вентилация и се поти жестоко.Това се установява по най-лесния начин,като се свали филтъра за купето и погледнете дали се вижда вентилатора.Ако се вижда хубаво,значи клапата е отворена.Ако не се вижда,клапата е затворена и колата върти въздуха само вътре. Оправянето е доста сложен момент - ел. мотора,който я командва и редовно се чупи,струва към 150-60лв (оригинален,няма алтернативни),смяната му зависи от типа на климатичното тяло под таблото.При масовото тяло,се налага да се сваля таблото и тялото,за да може да се стигне до мотора и да се подмени.При някои екземпляри,се ползва другия тип тяло,където макар и с клизма,може да се стигне до моторчето като се свали само жабката.Това става ясно или със самодиагностика или с VAG-Com.
2. задръства им се тръбичката за отвеждане на конденза от климатичния радиатор и вътре се заформя блато през лятото,което е един доста голям източник на влага през зимата...Реално въздуха,който постъпва в колата,задължително минава през питата на климатичния радиатор и чак после се затопля от отоплителния,заради което ако има мизерия там,ще си я вкарва в купето винаги.
Има още един вариант,който е най-гадния - да омаслява от климатичния радиатор.Във фреона се съдържа масло,което смазва компресора.Когато настъпи пробив в системата,фреона си излиза,заедно с маслото (при механична дупка).Системата е под налягане т.е. ще тече,докато свърши фреона,без значение дали колата работи или не.Само че климатичното масло смърди доста на тор и съответно доста бързо може да се усети като ужасна миризма,ако тече повечко.Ремонта е ясен как става - сваля се таблото,сменя се радиатора,пълни се системата. Ако всичко друго не даде резултат и няма видима причина да се омазняват,следва дърпане на фреона от системата,тя остава с равно на атмосферното налягане и съответно спира да изпуска масло и спира да омазнява прозорците.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта