VW GOLF IV 1,9 TDI ASV - Проблем с висока температура

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
_Ranger_
Мнения: 27
Регистриран на: Пон 03 сеп 2012 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

VW GOLF IV 1,9 TDI ASV - Проблем с висока температура

Мнениеот _Ranger_ » Пет 25 яну 2013 18:22


Здравейте, колеги!
Ситуацията е следната: сложени са оригинален термостат и температурен датчик от Porshe София. Включвам VAG-COM, паля колата и наблюдавам температурата на таблото и на компютъра - до около 60 градуса съвпадат, а от там нагоре примерно таблото лепка 90 градуса, а на вагкома стои още на 75 ориентировъчно. Гледам и термостата. Долната тръба, която идва от него стои студена и започва да се затопля бавно едва на 92-93 градуса по вагком. Температурата на двигателя се качва до около 98 градуса и се включват перките, температурата пада на около 93 и перките са спрели. Маркучът от термостата вече е по-горещ. Днес колата работейки на празен ход постепенно пак си вдига градусите, пак се включват перките, пак пада t, после пак на празен ход лека полека си ги вдига и така нататък. Имам колата от 2-3 месеца и преди дето се казва не съм видял да се включват перките заради висока температура.

Искам да попитам дали е нормално да се качва толкова температурата и да се включват перките при положение, че времето не е много топло и колата си работи на мчсто без пипане на газта? Тя тая кола лятото няма да й спрат перките :aaaaa

Възможно ли е да е термостата да не отваря нещо хубаво? Аз все си мисля, че ако е той перките няма да се включват понеже големия кръг няма да е отворен или доотворен и съответно ще е по-студен?

Какви са шансовете за боксуваща водна помпа (сменена е преди около 1500км) или запушен радиатор?
За радиатора си мисля, че ако е запушен и притока е намален колата няма да сваля така бързо градусите когато се включат перките(днес на празен ход свалиха t от 98 на 93 за секунди както се казва) понеже VAG-COM не отчита t от радиатора, а не на самия радиатор (на него е само датчика, който управлява самата перка).
Все си мисля, че има нещо.

Само разправии с тая кола - пусках теми тука за ел. инсталацията, турбото, сменях N75 и от последната ми тема разбрах, че май и дебитомер ще сменям.... филма е голям.

Моля някой ако има мнение да пише.
Поздрави




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW GOLF IV 1,9 TDI ASV - Проблем с висока температура

Мнениеот Iezekil » Пет 25 яну 2013 18:46


Всичко ми се вижда нормално с тая разлика,че термостата явно отваря мааалко по-късно,с няколко градуса.С времето ще омекне и ще се нормализира.
Не съм запознат с Ваг-ком,но той не мери ли температурата през същия датчик?В смисъл не си каЗал на табло как е при реални 90 градуса,но щом има разминаване проблема или е в таблото,или така е решено от производитела да е.
За загряването на място не знам,чувам че дизела трудно загрява но при по-новите е възможно да има някакво подпомагане когато е на място..


_Ranger_
Мнения: 27
Регистриран на: Пон 03 сеп 2012 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: VW GOLF IV 1,9 TDI ASV - Проблем с висока температура

Мнениеот _Ranger_ » Пет 25 яну 2013 19:05


Iezekil написа:Всичко ми се вижда нормално с тая разлика,че термостата явно отваря мааалко по-късно,с няколко градуса.С времето ще омекне и ще се нормализира.
Не съм запознат с Ваг-ком,но той не мери ли температурата през същия датчик?В смисъл не си каЗал на табло как е при реални 90 градуса,но щом има разминаване проблема или е в таблото,или така е решено от производитела да е.
За загряването на място не знам,чувам че дизела трудно загрява но при по-новите е възможно да има някакво подпомагане когато е на място..

Мерси за мнението, колега. При реални 90 градуса таблото си показва 90 градуса. Нещо повече - още от около 75 до 98 реални градуса, когато се включва перката, стрелката на таблото си стои на 90.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: VW GOLF IV 1,9 TDI ASV - Проблем с висока температура

Мнениеот Iezekil » Пет 25 яну 2013 19:22


Еи за това е направено така,да не се шашкат хората


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: VW GOLF IV 1,9 TDI ASV - Проблем с висока температура

Мнениеот FELIPE » Пет 25 яну 2013 20:25


Дизел да включи перка(перки :eek ) при работа на място :screwy ...такова нещо не съм виждал даже лятото на 40 градуса,моите перки съм ги виждал в действие само като включа климатика.


_Ranger_
Мнения: 27
Регистриран на: Пон 03 сеп 2012 16:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: VW GOLF IV 1,9 TDI ASV - Проблем с висока температура

Мнениеот _Ranger_ » Пет 25 яну 2013 21:15


И аз се чудя какво става. Много интересно :aaaaa



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 24 госта