как да караме икономично градско и извънградско

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Soze13
Мнения: 207
Регистриран на: Нед 26 авг 2012 19:24
Автомобил: Passat B5
Двигател: APR
Местоположение: София

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Soze13 » Пет 18 яну 2013 17:17


hooligan_sk написа:
myrshavija написа:
hooligan_sk написа:Мога да добавя, че при повечето автомобили най-икономичният режим на шофиране се постига при 90км/ч, на равен терен и последна предавка. Това може да е ориентир за начинаещи шофьори :beer
Това не е вярно за НИТО един от автомобилите, които съм карал и притежавал. При 50-60км/ч на най-високата предавка е по-икономично.


Незнам какви автомобили си карал. Но това е режима който е приет за най-пестелив и се използва в EU mix като база. Ясно е че не устройва осмаци които могат и на нулеви да се движат... трябва да има някаква база обаче.

Този е сложил газ на С6 mhihi ...не го взимай много на сериозно с други думи mhihi




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот myrshavija » Пет 18 яну 2013 17:46


Извинете, г-н Масон, позволявате ли ми да пиша във форума? Може би цървул като мен ще Ви накърни имиджа, ако си позволявам да членувам в едно общество с Вас?


Потребителски аватар
izvraten
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 12:34
Автомобил: passat b 5-5 variant
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Варна

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот izvraten » Пет 18 яну 2013 17:57


Основното правило за икономично шофиране е: "Не превръщай енергията от горивото в топлина на спирачките!"
:bowdown


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот stefan4o » Пет 18 яну 2013 18:00


Soze13 написа:Този е сложил газ на С6 mhihi ...не го взимай много на сериозно с други думи mhihi

Какво общо има това с темата? Питането е за икономично каране. Не можем всички да сме чорбаджии като теб да караме на бензин... :wink:


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2301
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот w_smith » Пет 18 яну 2013 21:53


hooligan_sk написа:
myrshavija написа:
hooligan_sk написа:Мога да добавя, че при повечето автомобили най-икономичният режим на шофиране се постига при 90км/ч, на равен терен и последна предавка. Това може да е ориентир за начинаещи шофьори :beer
Това не е вярно за НИТО един от автомобилите, които съм карал и притежавал. При 50-60км/ч на най-високата предавка е по-икономично.


Незнам какви автомобили си карал. Но това е режима който е приет за най-пестелив и се използва в EU mix като база. Ясно е че не устройва осмаци които могат и на нулеви да се движат... трябва да има някаква база обаче.

Това е приет за най-бързият пестелив! Иначе моето ТДИ дава по-нисък радход с 80 отколкото с 90 и това е напълно логично. По-ниски обороти, по ниско съпротивление на въздуха и т.н. фактори. Друг е въпроса кой има нерви да кара с 80.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот icoico » Съб 19 яну 2013 7:45


Имам колега, който от икономия се лепва за някой камион за да кара във въздушната му струя. Това наистина работи, ноооо някой ден със сигурност ще бъде отстрелян с патрони за глиган mhihi .


Потребителски аватар
daniel golf 3
Мнения: 130
Регистриран на: Вто 09 мар 2010 10:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kostinbrod

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот daniel golf 3 » Нед 27 яну 2013 9:23


прекалено ниските обороти не дават икономия а точно обратното.важно е не прекалено "диво" потегляне,и не газ до последния момент и накрая едвам да спреш :mhihi .аз лично на първа само потеглям и започвам да ги редя нагоре.пета гледам да я включвам над 60 км\ч. всеки си усеща сам колата кои обороти са най оптимални за нея ако се стреми към икономично каране.аз съм доволен от разхода на моя голф,колите не ни харчат много,горивата са ни скъпи според заплатите


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот ssssl » Нед 27 яну 2013 10:53


daniel golf 3 написа:прекалено ниските обороти не дават икономия а точно обратното.

При ТДИ-тата това важи само за най-високата предавка(на мойта печка - 6та) - на 1ва, 2ра и 3та, па май даже и на 4та, разходът си е право пропорционален на оборотите.
Друго нещо - при тъй нареченото безконфликтно включване в движението, на лента за ускорение, повечето колеги вместо да се ускоряват бият спирачки, независимо от ситуацията. Това хем не е икономично, хем може да създаде предпоставки за ПТП, т.е. с колкото по-изравнена скорост се включваме в движението по главния път, толкоз по-добре.


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот pepi_iliev » Нед 27 яну 2013 11:15


spyki_76 написа:http://www.tdibg.com/index.php?option=c ... &Itemid=31


Тия така си противоречат... :screwy
Първо ти обясняват, че е най-добре да държиш около 1800 оборота, за да е най-икономична колата. После пък малко по-надолу ти обясняват как с 65км/ч колата, ако е на 5-та предавка е с 20% по-икономична отколкото на 4-та. Е да де, ама при тая скорост на 5-та предавка колата е горе-долу на 1200-1300 оборота. И какво правим сега? :mhihi
Хора, карайте си колите така, както ги усещате най-добре! :wink


Потребителски аватар
Lenks
Мнения: 255
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Lenks » Нед 27 яну 2013 12:24


На 5-та градско много трудно :) Аз пък се чудя друго, особено за TDI, не е ли по-оферта да прежалиш 1 литър повече разход и да си ползваш колата както си е редно, отколкото да караш на 1000 оборота и да сменяш на 1200 и после да се чудиш що ти забива турбото и защо съединителя ти се е скапал толкова бързо...


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот vinixxx » Нед 27 яну 2013 14:17


ха-ха точно пък съединитела и турбината не обичат високите обороти,като изключим зацапването на променливата геометрия


Потребителски аватар
Lenks
Мнения: 255
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Lenks » Нед 27 яну 2013 14:25


Никой не говори да я режеш на 4к оборота... Просто да си караш нормално...


ivo_minchev
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 20 авг 2012 21:13
Автомобил: VW Touran I Facelift 2006
Двигател: BSE
Местоположение: България

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот ivo_minchev » Чет 31 яну 2013 21:09


Избягвайте всички излишни натискания на спирачките. Прекалената употреба на спирачки ви струва гориво, накладки, дискове и време за да смените тези части.

Аз съм лаик и затова моля някой да ми обясни как използването на спирачките харчи гориво? Не че не вярвам да е възможно, ама не мога да си го обясня.

Имам още един въпрос. Знам, че на пълната инжекция като се спускаш на скорост по наклон и не се впръсква гориво в двигателя - т.е. разхода е 0. Това правило важи ли и за моноинжекционите?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот stefan4o » Чет 31 яну 2013 21:19


ivo_minchev написа:Аз съм лаик и затова моля някой да ми обясни как използването на спирачките харчи гориво? Не че не вярвам да е възможно, ама не мога да си го обясня.

Само по себе си натискането на спирачките не е харч на гориво. Ама се предполага, че типът каране газ-спирачка означава колата да се ускорява прекомерно много с педал до ламарината в общия случай, което налага и по-честата употреба на спирачките.
ivo_minchev написа:Имам още един въпрос. Знам, че на пълната инжекция като се спускаш на скорост по наклон и не се впръсква гориво в двигателя - т.е. разхода е 0. Това правило важи ли и за моноинжекционите?

Не само на "пълната" инжекция е така. На празната - също е така. Само че, в случаите, когато колата се кара на бензин/нафта, а не на алтернативни горива с конвенционални газови известни като АГУ. И то само над определени обороти (при различните коли респ. ЕКУ-та е различно, също и при карбураторите). Нарича се ППХ съкратено от принудителен празен ход. Потърси, има писано по темата.


ivo_minchev
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 20 авг 2012 21:13
Автомобил: VW Touran I Facelift 2006
Двигател: BSE
Местоположение: България

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот ivo_minchev » Съб 02 фев 2013 22:13


stefan4o написа:Не само на "пълната" инжекция е така. На празната - също е така. Само че, в случаите, когато колата се кара на бензин/нафта, а не на алтернативни горива с конвенционални газови известни като АГУ. И то само над определени обороти (при различните коли респ. ЕКУ-та е различно, също и при карбураторите). Нарича се ППХ съкратено от принудителен празен ход. Потърси, има писано по темата.

Да разбирам, че за да има същия ефект и с газта трябва да имам газов инжекцион?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта