


B5 лагер на компресор на климатик
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Лагер на компресор на климатик B5
аз ги взимам винаги от тук - http://www.blageri.com/index.php?option ... &Itemid=34
- morose
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 16 ное 2005 19:18
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: RP
- Местоположение: Троян
- Контакти:
Re: B5 лагер на компресор на климатик
Ето тук има такива лагери http://www.lagerite.com/ceni/28/lageri_ ... atici.html
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Лагер на компресор на климатик B5
gogovet написа:Привет,
би ли споделил от къде купуваш лагери NSK или кой им е дистрибутора за България.
http://www.kastelexport.com/index.php?o ... =1&lang=bg[url][/url] Карлово.
Работят с куриери .Много са точни.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Вто 06 ное 2012 21:20
- Автомобил: 1.9 116hp AJM
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: B5 лагер на компресор на климатик
при мен като пусна климатроника и колата е на място след няколко секунди като се включи 2-рата степен на вентилатора и се чува нещо като луп луп луп
в такт после си се охлажда като тръгна и спира.общо взето докато е в по тежък режим компресора и се чува топа като лопане.някакви предложения?фреон си долях колко трябва но това тропане не спира. колата е 1.9 AJM

-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Вто 15 юли 2008 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: B5 лагер на компресор на климатик
Прочетох всичко написано до тук и все пак не разбрах как точно се сваля тази шайба на компресора .При мен става въпрос за SHARAN 2000m3 c двигател ADY.но не вярвам да е много по различно.Ще съм много благодарен ако някой сподели как точно става самото сваляне на самия съединител и самата шайба.
- malin.angelov
- Мнения: 322
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
- Автомобил: vw passat
- Двигател: BMP 07
- Местоположение: Sofia
Re: B5 лагер на компресор на климатик
Здравейте колеги,
използвам стара тема, за да не пускам нова. Та проблема ми е абсолютно същия като на колегата. Като пусна климатроника и се чува едно свиркане
Така и не разбрах какво трябва да направя, колегата каза, че не е сменян лагер ? а някакъв филтър ?
Дайте ми някакви насоки моля
използвам стара тема, за да не пускам нова. Та проблема ми е абсолютно същия като на колегата. Като пусна климатроника и се чува едно свиркане


Така и не разбрах какво трябва да направя, колегата каза, че не е сменян лагер ? а някакъв филтър ?

Дайте ми някакви насоки моля

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B5 лагер на компресор на климатик
Така, принципно всеки компресор се разглобява по различен начин и е трудно да се обобщи за всички.
На Пасат Б5 се слагат два вида - Зексел (на всички 4-цилиндрови без 1.6 бензин и помпа-дюза) и Денсо (на всички V-образни и 1.6 бензин). На 5.5 се слага само Denso на всичките мотори (различно Денсо, но Денсо).
При Зексел - компресора се държи на 4 болта към конзолата. След като се свали компресора, трябва да се развие централния болт на съединителя (диска пред шайбата) и да се извади шайбата. За съединителя има специален инструмент, защото той е на шлици спрямо оста и те са доста плътни (не излиза с напъване, а се криви). После вече всичко е ясно - маха се заегерката, изважда се шайбата с лагера, избива се и се набива лагера и наобратно). Това да го направим в сервиз струва около 30-40лв за труд (искам да кажа, че не е супер скъпо).
При Денсо - там е същото, само че компресора се държи на 3, вместо на 4 болта и не е нужен специален инструмент за изваждане на съединителя - шлиците не са толкова плътни и става само с издърпване.
При Шаран-а (понеже и за него ставаше дума) - там компресора е Sanden или Zexel. На място много трудно, да не кажа невъзможно се сменя този лагер, защото дори да се махне съединителя и т.н., няма място за скобата за шайбата (която изтегля лагера от корпуса на компресора).
По въпроса със свиренето - много често хората смятат, че проблема е от компресора, щом се проявява само на работещ климатик - това е тотално грешно. Когато компресора тръгне, натоварва двигателя (респективно и ремъчната предавка) с около 10-15к.с. при горещо време. В същото време ел. перката натоварва алтернатора доста сериозно (мощен консуматор е) и обикновено тогава започват да се проявяват проблемите със скрибуцане, тупкане, жулене, виене и т.н. Ако е повредена изключващата шайба на алтернатора при дизелите примерно, тя най-много се усеща при работещ климатик (натоварен алтернатор) и свирука ремъка (само че този на алтернатора, а не този на компресора). Също така ремъците Gates не стават - много са излъскани и скърцат по ролките жестоко, особено при натоварване от сорта на компресора. Имам над 10 случая на Пасат Б5 и 5.5. ,където скърцането идва от идеално стегнат ремък Gates за компресора. Сменяш с Conti - млъква во веки. Dayco също много често скърцат.
По въпроса за филтъра (има го само на Пасат Б5 и 5.5 в случая с VW-тата) - когато колата се закачи на машина, да се види как работи (което е препоръчително да се прави на максимум две години за всички коли), става ясно дали проблема е във филтъра или си е в компресора. Филтъра всъщност не е филтър - калибрирана дюза, която определя разликата в наляганията т.е. прави студеното. Тя има цедки, за да задържа боклуците. Реално те се зацапват и започва тормоз на системата и пада ефективността. Тя също се сменя през 2 години или поне се проверява в какво състояние е. Причината да се налага профилактика на климатика е, че нормалната загуба на кола над 10 годишна възраст, е до 20-30% от фреона за една година. Също така маслото, което е вътре, старее, а то смазва компресора и останалата част от системата. Като не се сменя 5-6 години и го добавим към мръсния филтър и го добавим към лошото охлаждане, защото никой не си мие радиаторите от прахоляка, започва драмата - компресора постепенно умира.
Да обобщя и за лагера - както вече написах, този лагер е най-натоварен, когато компресора не работи т.е. ако има свирене,виене,жулене, тракане, тропане и т.н., когато компресора не работи, тогава говорим за проблем с този лагер. Когато тези шумове са само при пуснат климатик, говорим за проблем или в компресора или в други неща по ремъчните предавки - ролки, алтернатор, самия ремък и т.н. Причина за шумове в компресора са и доста други неща - компресора е осезаемо по-шумен, ако фреона не е като хората (има китайски фреон, евтин, заради което масово се използва, само че съдържа много примеси, които само пречат вътре и тормозят компресора). Компресора е и доста по-шумен, ако работи на високо налягане (над 20 атмосфери) - това се получава от лошо охлаждане (не работещи ел. перки, мръсни радиатори и т.н.) или от задръстен филтър в тръбата, както е било при колегата. Сега ще последва въпроса от какво се цапа този филтър - ами фреона по принцип е агресивен към гума и разяжда маркучите на системата отвътре. Те отделят частици, които пътуват в системата заедно с маслото и фреона. Идеята на филтрите е да ги събират. Също така компресора, колкото и добре да работи, с времето започва да отваря луфтове и мята стружки по системата. За да не се въртят нон стоп вътре, филтрите ги обират. Изключваме факта, където колата е "нов внос" и вътре в системата има трева, камъчета, пръст и всякаква друга мизерия (намирал съм и бучка кит, качена горе на филтъра
).
При климатиците на колите, е доста грешно схващането, че щом работи, не трябва да се пипа. Не се пипа няколко години и после пипането е доста скъпичко. Шумовете също не са за подценяване - лагера на шайбата на компресора е доста як. Когато лагера се повреди и блокира, започва да изяжда и разбива корпуса на компресора (който е алуминиев). При Sanden компресорите, проблема се решава с нов преден капак и уплътнения, само че при Денсо и Зексел, шийката за лагера е част от корпуса т.е. сменя се целия компресор. Затова такива звуци не е лошо да се гледат на време.

На Пасат Б5 се слагат два вида - Зексел (на всички 4-цилиндрови без 1.6 бензин и помпа-дюза) и Денсо (на всички V-образни и 1.6 бензин). На 5.5 се слага само Denso на всичките мотори (различно Денсо, но Денсо).
При Зексел - компресора се държи на 4 болта към конзолата. След като се свали компресора, трябва да се развие централния болт на съединителя (диска пред шайбата) и да се извади шайбата. За съединителя има специален инструмент, защото той е на шлици спрямо оста и те са доста плътни (не излиза с напъване, а се криви). После вече всичко е ясно - маха се заегерката, изважда се шайбата с лагера, избива се и се набива лагера и наобратно). Това да го направим в сервиз струва около 30-40лв за труд (искам да кажа, че не е супер скъпо).
При Денсо - там е същото, само че компресора се държи на 3, вместо на 4 болта и не е нужен специален инструмент за изваждане на съединителя - шлиците не са толкова плътни и става само с издърпване.
При Шаран-а (понеже и за него ставаше дума) - там компресора е Sanden или Zexel. На място много трудно, да не кажа невъзможно се сменя този лагер, защото дори да се махне съединителя и т.н., няма място за скобата за шайбата (която изтегля лагера от корпуса на компресора).
По въпроса със свиренето - много често хората смятат, че проблема е от компресора, щом се проявява само на работещ климатик - това е тотално грешно. Когато компресора тръгне, натоварва двигателя (респективно и ремъчната предавка) с около 10-15к.с. при горещо време. В същото време ел. перката натоварва алтернатора доста сериозно (мощен консуматор е) и обикновено тогава започват да се проявяват проблемите със скрибуцане, тупкане, жулене, виене и т.н. Ако е повредена изключващата шайба на алтернатора при дизелите примерно, тя най-много се усеща при работещ климатик (натоварен алтернатор) и свирука ремъка (само че този на алтернатора, а не този на компресора). Също така ремъците Gates не стават - много са излъскани и скърцат по ролките жестоко, особено при натоварване от сорта на компресора. Имам над 10 случая на Пасат Б5 и 5.5. ,където скърцането идва от идеално стегнат ремък Gates за компресора. Сменяш с Conti - млъква во веки. Dayco също много често скърцат.
По въпроса за филтъра (има го само на Пасат Б5 и 5.5 в случая с VW-тата) - когато колата се закачи на машина, да се види как работи (което е препоръчително да се прави на максимум две години за всички коли), става ясно дали проблема е във филтъра или си е в компресора. Филтъра всъщност не е филтър - калибрирана дюза, която определя разликата в наляганията т.е. прави студеното. Тя има цедки, за да задържа боклуците. Реално те се зацапват и започва тормоз на системата и пада ефективността. Тя също се сменя през 2 години или поне се проверява в какво състояние е. Причината да се налага профилактика на климатика е, че нормалната загуба на кола над 10 годишна възраст, е до 20-30% от фреона за една година. Също така маслото, което е вътре, старее, а то смазва компресора и останалата част от системата. Като не се сменя 5-6 години и го добавим към мръсния филтър и го добавим към лошото охлаждане, защото никой не си мие радиаторите от прахоляка, започва драмата - компресора постепенно умира.
Да обобщя и за лагера - както вече написах, този лагер е най-натоварен, когато компресора не работи т.е. ако има свирене,виене,жулене, тракане, тропане и т.н., когато компресора не работи, тогава говорим за проблем с този лагер. Когато тези шумове са само при пуснат климатик, говорим за проблем или в компресора или в други неща по ремъчните предавки - ролки, алтернатор, самия ремък и т.н. Причина за шумове в компресора са и доста други неща - компресора е осезаемо по-шумен, ако фреона не е като хората (има китайски фреон, евтин, заради което масово се използва, само че съдържа много примеси, които само пречат вътре и тормозят компресора). Компресора е и доста по-шумен, ако работи на високо налягане (над 20 атмосфери) - това се получава от лошо охлаждане (не работещи ел. перки, мръсни радиатори и т.н.) или от задръстен филтър в тръбата, както е било при колегата. Сега ще последва въпроса от какво се цапа този филтър - ами фреона по принцип е агресивен към гума и разяжда маркучите на системата отвътре. Те отделят частици, които пътуват в системата заедно с маслото и фреона. Идеята на филтрите е да ги събират. Също така компресора, колкото и добре да работи, с времето започва да отваря луфтове и мята стружки по системата. За да не се въртят нон стоп вътре, филтрите ги обират. Изключваме факта, където колата е "нов внос" и вътре в системата има трева, камъчета, пръст и всякаква друга мизерия (намирал съм и бучка кит, качена горе на филтъра

При климатиците на колите, е доста грешно схващането, че щом работи, не трябва да се пипа. Не се пипа няколко години и после пипането е доста скъпичко. Шумовете също не са за подценяване - лагера на шайбата на компресора е доста як. Когато лагера се повреди и блокира, започва да изяжда и разбива корпуса на компресора (който е алуминиев). При Sanden компресорите, проблема се решава с нов преден капак и уплътнения, само че при Денсо и Зексел, шийката за лагера е част от корпуса т.е. сменя се целия компресор. Затова такива звуци не е лошо да се гледат на време.

- malin.angelov
- Мнения: 322
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
- Автомобил: vw passat
- Двигател: BMP 07
- Местоположение: Sofia
Re: B5 лагер на компресор на климатик



ЕВАЛА КОЛЕГА!!! Както винаги - изчерпателен до безобразие


Задължително ще мина през теб, да погледнеш за какво иде реч :)
Re: B5 лагер на компресор на климатик
Колега 'зфа 159' виждам че си доста запознат и искам да те помоля за една информация. Имам пасат б5 1.8 125 коня адр мотор. От миналата седмица почна компресора на климатика да тропа като голф 2 дизел :). Бях при трима майстори които общо взето казаха почити едно и също - трябва да сменям компресор. За голямо мое учудване няма стружки в системата има 600 гр фреон, доляхме 100 гр масло данеби маслото да не е достатачно но уви. компресора продължава да трака много брутално. та въпроса ми е дали компресор от ауди а3 същия двигател ще стане (1.8 125 коня), защото изпитвам трудност по намирането на втора ръка компресор, а такъв ми предлагат в една морга за 100 лв. Благодаря предварително!
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: B5 лагер на компресор на климатик
Къде се намира този филтър на фреона аз имам пасат 1.6 AHL .
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: B5 лагер на компресор на климатик
nik_zq написа:...
Накратко казано - това, че няма стружки, не значи, че няма проблем с компресора. Щом трака, значи е заминал. След като се счупи, колкото и масло да му сипваш - не става. Компресора ти е Zexel и става от всички Пасат Б5 и Ауди А4 (до 2000 година и освен помпа-дюза, V-образните и 1.6 101к.с.). От Ауди А3 и респективно Голф 4 - не става. Предполагам си прочел, че не става само със смяна на компресора директно, защото стария колкото и да е, мята боклуци по системата и трябва почистване, преди да се метне следващия. П.п. такива въпроси е по-добре да ми ги пращате на лични съобщения, защото така пълним темата с ненужна информация.
За филтъра - седи вътре в тръбата :
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: B5 лагер на компресор на климатик
Винаги с удоволствие чета постовете на Стефан , много компетентно и търпеливо обяснява всичко . Евала 

- hooligan_6683
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 17:47
- Автомобил: Passat b6
- Двигател: BWA
- Местоположение: Сапарева баня
Re: B5 лагер на компресор на климатик
Здравей те изчетох цялата тема заради един мой проблем но не разбрах да ли може да се отстрани или трябва да сменям компресор.Колата е пасат б5.5 1.8Т 2002г. та проблема е следния днес ми се наложи да пътувам с малкото и реших да пусна климатика и пуснах климатика и колата изгасна запалих я отново и пак пуснах климатика и колата пак тръгна да гасне (колата е на обороти нее в движение)подадох и малко газ и климатика си почна да духа студено и след няколко секунди почна някакво свирене на ремак, скрибуцане и ремака почна да пуши закарах колата до едно местно сервизче и ми казаха, че компресора е блокирал и е за смяна. Та въпроса ми е дали има вариянт да се размина с лагер или ще трябва компресор. Поздрави :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: m1retza и 66 госта