Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигатели!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигатели!

Мнениеот x15 » Пет 12 окт 2012 4:55


Първоначално питах за конкретна кола но не се намери отговор, така че дайте да обобщим въпросът.

Всяка кола с инжекционнен двигател има по няколко температурни сензора, какво се случва ако някой от тях не функционира правилно:
Температурни сензори (за които аз се сещам) :
- на засмукваният въздух
- на охладителната система малък кръг
- на охладителната система голям кръг
- на корпуса на двигателя
- за температурата на маслото
- ... други

При не-функционирането на конкретен сензор какво се случва?
*****************************************************************************
1992 Jetta 2, 1.8 бенз. пълен инжекцион.
Като е студено сутрин си пали нормално,
когато е топло времето требе да помпаш газта сума ти време да запали?
Според мен е някой от температурните сензори, ама кой?

Всички сензори ги мерих и стойиностите им са уж в норма?

Някой сензор ли се гъбарка? Какво може да е?

:banghead:

Тази кола почва сериозно да ме нерви! :не:

Последна промяна от x15 на Нед 03 фев 2013 18:12, променено общо 5 пъти.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: 1992 Jetta 2, 1.8 бенз. топло времето требе да помпаш газта

Мнениеот pas1.8mi » Пет 12 окт 2012 8:05


Това моно ли е?


Потребителски аватар
megatone
Мнения: 486
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1992 Jetta 2, 1.8 бенз. топло времето требе да помпаш газта

Мнениеот megatone » Пет 12 окт 2012 17:01


Да не се дави колата? Отзад мирише ли на бензин когато не пали?


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой температурен сензор е дал фира - Jetta 2

Мнениеот x15 » Съб 03 ное 2012 15:12


Пълна инжекция е.

Ако само въртиш ключа без да подадеш газ мисля че се дави, ама като помпаш газта нали вкарва още бенз?


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой температурен сензор е дал фира - Jetta 2

Мнениеот x15 » Пет 11 яну 2013 5:16


Айде пак... преди няколко дни като беше паднало под нулата само да докоснеш ключа и джетата пали моментално (доста коли съм карал и по-бързо палене не съм виждал!!! пали за около половин секунда :shock ) А като е топло времето нема палене, въртя по 6-7 секунди, че и повече :screwy със здраво помпане на газта???


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кой температурен сензор е дал фира - VW MK2

Мнениеот Somi » Пет 11 яну 2013 10:19


Колега напиши кода на двигателя не сме врачки , каква пълна инжекция механична ли ?Нали се сешташ че там темп датчик не играе роля.Или електрическа ма на джета не съм виждал ако нещо не е преправяно такава просто 1,8 са си механична.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой температурен сензор е дал фира - VW MK2

Мнениеот x15 » Чет 17 яну 2013 2:18


Двигателя е RV пълна инжекция Bosch digifant 2.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате

Мнениеот x15 » Нед 03 фев 2013 18:13


Първоначално питах за конкретна кола но не се намери отговор, така че дайте да обобщим въпросът.

Всяка кола с инжекционнен двигател има по няколко температурни сензора, какво се случва ако някой от тях не функционира правилно:
Температурни сензори (за които аз се сещам) :
- на засмукваният въздух
- на охладителната система малък кръг
- на охладителната система голям кръг
- на корпуса на двигателя
- за температурата на маслото
- ... други

При не-функционирането на конкретен сензор какво се случва?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате

Мнениеот Iezekil » Нед 03 фев 2013 19:33


Тея половината от изброените сензори не играят за работата на двигатела.
Това с помпането по-скоро дави колата,именно че вкарваш повече бензин но и въздух.Знаеш принципа на смукача какъв е...
За паленето само ако е проблема трябва да разшириш кръга на заподозрените.Защото ако се ограничим само до датчиците,то и като запалиш трябва да има някакво отражение.Примерно ако ти е богата много сместа то ще пуши,придърпва и прочие.В смисъл,ако се подава грешно инфо от датчик,то и след паленето ще е грешно.Не знаем какво се случва по-натам с колата.Пробвал ли си варианти преди палене с вадене на байпасния клапан,със запушването на отвора после?
Пробвал ли си да не би оная анджаклама да се сдухала/черната/ и да вкарва неотчетен въздух?
Тея неща ако не са разшири кръга.Аз съм имал такъв проблем но беше от газта.При теб ако нямаш газ значи е от въздух...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате

Мнениеот stefan4o » Нед 03 фев 2013 19:40


x15 написа:Първоначално питах за конкретна кола но не се намери отговор, така че дайте да обобщим въпросът.

Всяка кола с инжекционнен двигател има по няколко температурни сензора, какво се случва ако някой от тях не функционира правилно:
Температурни сензори (за които аз се сещам) :
- на засмукваният въздух
- на охладителната система малък кръг
- на охладителната система голям кръг
- на корпуса на двигателя
- за температурата на маслото
- ... други

Температурата на маслото едва ли играе, понеже не всички с тоя мотор са екипирани с такъв датчик. "Корпуса на двигателя" - това кой датчик е?. За охладителната система имаш датчик само един - който ти дава инфо на компира за темп.на водата, другият за таблото не играе роля. На големия кръг не зная да има датчик, освен тоя на перката на радиатора, ама той не мисля, че се следи по някакъв начин от ЕКУ. За температурата на въздуха в смукателя можеш да си сигурен, че играе роля. Нок-сензорът също участва в мениджмънта на мотора - оттам компирът мести предварението динамично.
Изображение
В Аутодата мисля, че има описано за всеки един датчик как се мери.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате

Мнениеот x15 » Пон 04 фев 2013 4:35


Байпасният клапан го запушвах, рботи по зле без него.
За черната анджаклама така и не рзбрах какво да и гледам? Като се запролети ще пробвам да я махна да видя как ще е без нея.
Сензора за въздух го мерих, а този за антифриза го смених, и всички уж са в норма?

Въпросът е защо като е под нулата пали от раз, винаги! като нормална кола! А като е топло се инати.
Как да разбера със въздуха ли е проблема или с бенза (карам на бензин)?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате

Мнениеот stefan4o » Пон 04 фев 2013 8:09


x15 написа:а този за антифриза го смених, и всички уж са в норма?


Това "уж" се пита какво трябва да значи? Мерен ли е датчикът? С какъв е сменен - нов, стар, оригинален, афтърмаркет? Ако е мерен, какви стойности е дал, когато е позагрял антифриза (понеже нали казваш, че само на топла кола го прави). Систематизирай малко нещата, за да ти се помогне. Напиши и цифри някакви - които си измерил, разбира се. Щото така ще си я караш още дълго време колата. :wink


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате

Мнениеот Iezekil » Пон 04 фев 2013 8:23


x15 написа:Байпасният клапан го запушвах, рботи по зле без него.

Въпроса е как пали,не как работи
x15 написа:За черната анджаклама така и не рзбрах какво да и гледам?

Гледаш платното дали е здраво.То сработва на определено налягане мисля,но ако не е здраво това значи,че вкарва допълнителен въздух при завъртане на мотора.Вадиш маркуча,затапваш и пробваш паленето.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате

Мнениеот i.e.i » Пон 04 фев 2013 11:16


Ламбда сонда?
Мръсен въздушен филтър?


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате

Мнениеот x15 » Пон 04 фев 2013 15:45


stefan4o написа:Мерен ли е датчикът? С какъв е сменен - нов, стар, оригинален, афтърмаркет? Ако е мерен, какви стойности е дал, когато е позагрял антифриза (понеже нали казваш, че само на топла кола го прави). Систематизирай малко нещата, за да ти се помогне. Напиши и цифри някакви - които си измерил, разбира се. Щото така ще си я караш още дълго време колата. :wink


Датчика е сменен с афтермаркет, и двата ги топих в гореща вода и показват еднакво както си е по таблицата. За конкретните цифри не се сешам в момента.

Проблема не е в палене на студен/горещ двигател.
Двигателят като загрее си пали нормално след това.

Проблемът е с първото палене сутрин и с това колко е студено навън.
Странното е че когато вън е под нулата първото палене сутринта е мигновенно!Пали за половин секунда :aaaaa
Когато сутрин вън е 10-15 градуса или повече първото палене е доста трудно и пали само ако помпаш газта?


Re: Iezekil
Байпасният клапан като го бях изключил (като е изключен затваря автоматично) и палеше по-трудно.

За онази гумената анжаклама в руският форум който ми прати пише че трябвало да се среже, това чуда ако го срежа и на идея си нямам как да го лепна след това :eek

Ламбдната сонда не сработваше ли след като загрее двигателя?
Въздушният филтър го сменях миналата година, а проблема беше от преди това и новият филтър не помогна много-много.

Изображение



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 114 госта