Здравейте! Имам колата от профила ми - Ауди а4, Б6, AVF. С DPF филтър е и когато я купих преди година ми препоръчаха да си карам с предписаното масло - стандарт 507,00. Поне с такова дойде от Германия. Колата е на 240 х. км. Купих я на 230 х. през април 2012. Кога трябва да сменям маслото? В момента съм с Кастрол Едж 5w30, 507.00, което пасваше. Добре ми се струва, че работи с него, не го яде, общо взето е ок. В спецификацията на маслото пише, че е добре да се смени на 15 хил. км или 1 година. Мой познат, обаче, автомонтьор, твърди, че е добре да се сменя на 8 хил. км и да карам с друго масло, тъй като колата вече е на километри и това, цитирам "било тънко". Аз по принцип не го обичам този израз, а и се обърках и се чудя - на кое да вярвам?
Та, моля и за вашето мнение. Кога следва да сменям маслото (то сега така и така наближава време за смяна, ама за в бъдеще да си знам). Колата се кара много в градски условия и на къси раздтояния.



Смяна на масло Ауди а4, Б6, AVF с DPF?
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Съб 02 фев 2008 22:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на масло?
Колега,
купувай и слагай само масло, което отговаря на спецификацията на модела ти и то на известна и проверена фирма. Това че е на много км не е страшно. По-лошо става, когато заради разход на масло поради някаква причина вместо да се търси и да се отстрани проблема се започва наливане на "по-гъсти" масла.
За смяната - лично на моите коли сменям на 1 година или 10 000 км. Няма да забогатея със смяна на 15 000 км и за себе си съм спокоен, че съм направил каквото трябва.
купувай и слагай само масло, което отговаря на спецификацията на модела ти и то на известна и проверена фирма. Това че е на много км не е страшно. По-лошо става, когато заради разход на масло поради някаква причина вместо да се търси и да се отстрани проблема се започва наливане на "по-гъсти" масла.
За смяната - лично на моите коли сменям на 1 година или 10 000 км. Няма да забогатея със смяна на 15 000 км и за себе си съм спокоен, че съм направил каквото трябва.
-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Смяна на масло?
Не го слушай тоя монтьор - явно му понамаляла работата ...
Само масло по спецификация и не повече от 10к км!
Само масло по спецификация и не повече от 10к км!
- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна на масло?
И аз съм на мнението на предните двама колеги. Колата ти е ОК и върви прилично без да го гори - слагай пак такова с 507.00. Дебелото масло му кажи, че се маже на филията на тоя монтьор
И смени майстора (във форума има не един препатил от познат приятел майстор, в т.ч. и аз). 
За смяната - 10 000 е добре сякаш. 8 е прекалено малко, според мен.


За смяната - 10 000 е добре сякаш. 8 е прекалено малко, според мен.
Re: Смяна на масло?
Какво значи да е "на километри". Ако пише 140хил., то тогава какво - слагаме си "рядкото" масло. Производителя е дал дадена спецификация на маслото и трябва тя да се спазва, ако почне да го гори или хвърля отнякъде значи има проблем и трябва да се отстрани. 

- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Смяна на масло?
Без да претендирам да знам много повече от останалите, нека кажа и аз каквото знам.
5w-30 е масло с висока приложимост при автомобили, които претендират за висока икономичност на гориво(по-конкретно бензин). Много често се препоръчва за Хонди, тойоти, мицубишита и почти всички японски коли. А новите японски даже препоръчват 5w-20, което е още по-енерго спестяващо(или поне се води така). Причината е, че масленият филм м/у металните повърхности е доста по-тънък и съответно има по-малко хидравлично съпротивление. Всичко това обаче, поне според мен, се касае до двигатели които са в цветуща младост и няма износване, а всички толеранси са все още на макс. Когато една кола поостарее, микроскопичното износването в цилиндъра почва да оказва влияние на масления филм между металите, като го прави по-оязвим на прекъсване, което пък от своя страна износва метала. За това при по-караните двигателчета (особено на VAG) по-добър вариант си е масълце 5w-40, тъй като стабилността на масления филм е по-добра при по-високи температури, а и е малко по-гъсто, което компенсира за микроскопичното износване.
Примерно, аз карам 2009 хонда, която купих на 30 000км и я дават да се кара на 5w-20, но такова масло никога не съм й слагал, защото се кара предимно в градски условия на спри, тръгни и двигателя няма съвсем адекватно охлаждане(абе градско каране). Карам си я с 0w-30 Castrol Edge и съм много доволен. Преди време нямах условия да го сменя до 12 700км, а не беше пипнала и грам от него. Иначе го сменям редовно на 9700-10 000км както и е добре да се прави. Вече си ми е на 80 000км колата и няма никакви проблеми по мотора, като през последните 50 000км е карана все с пълна синтетика 5w-30. Така че, щом не ти харчи на теб 5w-30то карай я така докато почне да понахарчва някакви минимални мЛ(примерно 200-300мЛ), което поне за мен е индикаторно, че вече може да преминеш на 5w-40, което пак си е съвсем адекватно действие. Ти не се опитваш да заобикаляш проблема, тъй като такъв няма. Това е което мисля аз.
Сега сигурно ще почнете да ме осмивате, ама се позамислете малко преди да спорите.
5w-30 е масло с висока приложимост при автомобили, които претендират за висока икономичност на гориво(по-конкретно бензин). Много често се препоръчва за Хонди, тойоти, мицубишита и почти всички японски коли. А новите японски даже препоръчват 5w-20, което е още по-енерго спестяващо(или поне се води така). Причината е, че масленият филм м/у металните повърхности е доста по-тънък и съответно има по-малко хидравлично съпротивление. Всичко това обаче, поне според мен, се касае до двигатели които са в цветуща младост и няма износване, а всички толеранси са все още на макс. Когато една кола поостарее, микроскопичното износването в цилиндъра почва да оказва влияние на масления филм между металите, като го прави по-оязвим на прекъсване, което пък от своя страна износва метала. За това при по-караните двигателчета (особено на VAG) по-добър вариант си е масълце 5w-40, тъй като стабилността на масления филм е по-добра при по-високи температури, а и е малко по-гъсто, което компенсира за микроскопичното износване.
Примерно, аз карам 2009 хонда, която купих на 30 000км и я дават да се кара на 5w-20, но такова масло никога не съм й слагал, защото се кара предимно в градски условия на спри, тръгни и двигателя няма съвсем адекватно охлаждане(абе градско каране). Карам си я с 0w-30 Castrol Edge и съм много доволен. Преди време нямах условия да го сменя до 12 700км, а не беше пипнала и грам от него. Иначе го сменям редовно на 9700-10 000км както и е добре да се прави. Вече си ми е на 80 000км колата и няма никакви проблеми по мотора, като през последните 50 000км е карана все с пълна синтетика 5w-30. Така че, щом не ти харчи на теб 5w-30то карай я така докато почне да понахарчва някакви минимални мЛ(примерно 200-300мЛ), което поне за мен е индикаторно, че вече може да преминеш на 5w-40, което пак си е съвсем адекватно действие. Ти не се опитваш да заобикаляш проблема, тъй като такъв няма. Това е което мисля аз.
Сега сигурно ще почнете да ме осмивате, ама се позамислете малко преди да спорите.
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Смяна на масло?
След кат оси с DPF слагаш си само 507.00 по спецификация, производители бол, сменяш на 10 000 и не се занимавай с тънки и дебели масло разбирачи.
Успех !
Успех !
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Смяна на масло?
Смяната на маслото по рано от предписаното НЕ Е полезно за мотора
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Смяна на масло?
Все слушаме митове и легенди ама такова нещо до сега не бях чувал.За да разсееш колега тези съмнения сподели как точно ги виждаш нещата,ще е интересно за всички. 

- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Смяна на масло?
pepster1980 написа:Здравейте! Имам колата от профила ми - Ауди а4, Б6, AVF. С DPF филтър
Дай повече информация за филтъра.
Знаеш ли къде се намира, ако можеш снимай го и качи снимки.
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Смяна на масло?
Е той не се ли намира винаги преди катализатора?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20290
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на масло Ауди а4, Б6, AVF с DPF?
Ето какво казват на сайта на Motul за този автомобил, с променливи интервали на обслужване
А в забележката пише, че за автомобили с DPF само Specific 504 00 507 00 5W-30 или 8100 X-clean+ 5W-30
Т.е. може да караш спокойно до 15000.
А ето и откъде можеш да си купиш оригинално масло: http://fanshop.vwclub.bg/motul-specific-vw-504-507-5w30-5l или http://fanshop.vwclub.bg/motul-8100-c-clean-plus-5w30-5l
4 литра:
Best Specific 504 00 507 00 5W-30 (a) 4.0
Better 8100 X-clean+ 5W-30
Good 8100 X-clean 5W-40
А в забележката пише, че за автомобили с DPF само Specific 504 00 507 00 5W-30 или 8100 X-clean+ 5W-30
a. Models fitted with DPF (Diesel Particulate Filter), Specific 504 00 507 00 5W-30 / 8100 X-clean+ 5W-30
Oil Change Intervals
Engine
Km Min 15000
Km Max 50000
Months Min 12
Months Max 24
Т.е. може да караш спокойно до 15000.
А ето и откъде можеш да си купиш оригинално масло: http://fanshop.vwclub.bg/motul-specific-vw-504-507-5w30-5l или http://fanshop.vwclub.bg/motul-8100-c-clean-plus-5w30-5l
- Кайзен
- Мнения: 1640
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Смяна на масло Ауди а4, Б6, AVF с DPF?
Аз лично не бих карал автомобил в България с масло с вискозитет 5W-30. Все пак той е за малко по-северни страни, където температурите лятото трудно минават над 30 градуса (в някои провинции в Германия, при над 25 градуса намалят времето на учебните часове на децата заради "жегата").
При летните жеги в БГ индекса 30 (според мен) е нисък и бих заложил на 5W-40.
При летните жеги в БГ индекса 30 (според мен) е нисък и бих заложил на 5W-40.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Смяна на масло Ауди а4, Б6, AVF с DPF?
И аз сипах MOTUL SPECIFIC 5W40, надявам се да не съм сбъркал. 

Re: Смяна на масло Ауди а4, Б6, AVF с DPF?
А ето и откъде можеш да си купиш оригинално масло: http://fanshop.vwclub.bg/motul-specific ... 07-5w30-5l или http://fanshop.vwclub.bg/motul-8100-c-c ... us-5w30-5l
Стига с тая реклама де,има и други,които продават оригинално масло с по-добри цени от тези и от доста по-дълго време го продават,ама не им се прави реклама

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: drotomir и 42 госта