сам обясни, че изпуска, после почива, после пак изпуска..
Та значи представи си сега.. напълнил системата, палиш, водата се нагрява, и се създава налягане, ако е по-голямо, капачката ще го изпусне, и после няма да има причина а създаване на такова ако всичко е наред.
А се отразява на термостата, по простата причина, че високото налягане "натиска" термостата и той не може да отвори когато трябва, а по-късно, поради факта, че трябва да преодолее по-голяма сила..
/все пак не забравяй, че в радиатора налягането е по-ниско при затворен термостат/
Спеециално за охл. система мога да изпиша тонове труд...всичко на база личен опит.
но си прав... бира трябва.
БТВ... не се губи топлоносител или поне не много, по простата логика че се изхвърля пара... водата не се качва чак до там.
така че, прегряване няма..
Мога да ти кажа, че съм карал около 2 седмици с отвинтена капачка, и в следствие на това съм долял не повече от 100 мл вода, които са се загубили още с първото загряване на колата..
Високо налягане в охладителната система
Помпата създава напор (хидродинамично налягане), който способства циркулацията на охладителната течност в системата, това 'налягане' служи за преодоляване на хидравличните съпротивления по тракта (каналите) от флуида (охладителната течност). Хидростатичното налягане се създава от стълба течност над дадена точка и . . . . в нашия случай (охладителната система на дъртия пасат, през цялото време ние говорим за него, това не бива да се забравя) от натиска на парата върху 'водното огледало'. (с което искам да кажа, че помпата общо няма с отварянето на термостата, бъркаш наляганията, преди 11 години един покоен доцент по Ядрени Енергийни Реактори, върна един колага за подобно твърдение с думите: 'Еееее, не, Вие вече започвате да прекалявате') .
Охладителната ситема на пасата от термодинамична гледна точка представлява равновесна двуфазна система със свободно ниво. Сходството на тази система с тази на 'първи контур' на нашите ядрени реактори в Козлодуй е страхотно, единствената съществена разлика е, че в охладителната система на пасата няма средства за първоначално създаване на налягане в контура (нещо с което системата да достигне работни параметри преди да е започнал да функционира двигателя, имам предвид налягане).
Та да се върнем на описанието на охладителната система на пасата (равновесна двуфазна система със свободно ниво), в тази система има една геометрична граница, това е 'водното огледало', която представлява и фазова граница на системата (отгоре са пари, а отдолу е течност), ако разглеждаме системата в иделания случай, системата е еднородна, т.е. в нея има само едно вешество, няма примеси и некондензиращи газове, то тя може да се опише посредством точно четири термодинамични състояния на веществото в нея. Течност, прегрята пара (пари над течността), вода и пара в състояние на насищане (кондензиращи пари и изпаряваща се течност), математически модела се описва с няколко диференциални уравнения на термодинамичното състояние и масовия пренос. Системата съм решавал числено с екстраполационни методи (Fowler), които са много чувствителни и при по-голямо въздействие (дебаланс) метода губи сходимост и резултатите са лайно, но както и да е.
Та нашата реална система е още по-сложна и се описва още по-сложно, защото не е еднородна, има примеси, неконденциращи газове, които променят своята разтворимост в зависимост от температурата и т.н.
Сега относно температурата на отваряне на термостата и налягането на средата (течността, в която е потопен), хубаво е да се има предвид, че смущение в налягането се разпространява със скоростта на звука за съответната среда, което означава, че съобразо геометричните размери на охладителната система, разпространението на 'налягането' е практически мигновено. Та налягането (хидростатичното) от всички страни на термостата (неговите парчоляци и клапи) е еднакво, което означава, че то не може да окаже никакво влияние върху 'отварянето' и 'затварянето' или въобще върху работата на термостата. Това, което единствено (и слава богу) оказва влияние е температурата на средата, която чрез топлообмен променя параметрите на веществото в херметичната 'ампула' на термостата, което извършва известна механична работа (разширявайки се).
Не съм бил свидетел на твоите наблюдения, но според тях излиза, че това което наричаме термостат е всъщност термопресостат и отварянето му се определя по сложна номограма според налягането и температурата на течността, в която е потопен.
Това, което съм написал горе, е поглед към споделеният опит от разни умни люде по книгите и малко личен опит от създаване на real time 'сметачка' за описание 'двуфазни равновесни системи със свободно ниво', толкоз, останалото на бира.
Бира трябва, останалото е ветер.
Успех.
Охладителната ситема на пасата от термодинамична гледна точка представлява равновесна двуфазна система със свободно ниво. Сходството на тази система с тази на 'първи контур' на нашите ядрени реактори в Козлодуй е страхотно, единствената съществена разлика е, че в охладителната система на пасата няма средства за първоначално създаване на налягане в контура (нещо с което системата да достигне работни параметри преди да е започнал да функционира двигателя, имам предвид налягане).
Та да се върнем на описанието на охладителната система на пасата (равновесна двуфазна система със свободно ниво), в тази система има една геометрична граница, това е 'водното огледало', която представлява и фазова граница на системата (отгоре са пари, а отдолу е течност), ако разглеждаме системата в иделания случай, системата е еднородна, т.е. в нея има само едно вешество, няма примеси и некондензиращи газове, то тя може да се опише посредством точно четири термодинамични състояния на веществото в нея. Течност, прегрята пара (пари над течността), вода и пара в състояние на насищане (кондензиращи пари и изпаряваща се течност), математически модела се описва с няколко диференциални уравнения на термодинамичното състояние и масовия пренос. Системата съм решавал числено с екстраполационни методи (Fowler), които са много чувствителни и при по-голямо въздействие (дебаланс) метода губи сходимост и резултатите са лайно, но както и да е.
Та нашата реална система е още по-сложна и се описва още по-сложно, защото не е еднородна, има примеси, неконденциращи газове, които променят своята разтворимост в зависимост от температурата и т.н.
Сега относно температурата на отваряне на термостата и налягането на средата (течността, в която е потопен), хубаво е да се има предвид, че смущение в налягането се разпространява със скоростта на звука за съответната среда, което означава, че съобразо геометричните размери на охладителната система, разпространението на 'налягането' е практически мигновено. Та налягането (хидростатичното) от всички страни на термостата (неговите парчоляци и клапи) е еднакво, което означава, че то не може да окаже никакво влияние върху 'отварянето' и 'затварянето' или въобще върху работата на термостата. Това, което единствено (и слава богу) оказва влияние е температурата на средата, която чрез топлообмен променя параметрите на веществото в херметичната 'ампула' на термостата, което извършва известна механична работа (разширявайки се).
Не съм бил свидетел на твоите наблюдения, но според тях излиза, че това което наричаме термостат е всъщност термопресостат и отварянето му се определя по сложна номограма според налягането и температурата на течността, в която е потопен.
Това, което съм написал горе, е поглед към споделеният опит от разни умни люде по книгите и малко личен опит от създаване на real time 'сметачка' за описание 'двуфазни равновесни системи със свободно ниво', толкоз, останалото на бира.
Бира трябва, останалото е ветер.
Успех.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Emo написа:Това, което съм написал горе, е поглед към споделеният опит от разни умни люде по книгите и малко личен опит от създаване на real time 'сметачка' за описание 'двуфазни равновесни системи със свободно ниво', толкоз, останалото на бира.
Бира трябва, останалото е ветер.
Успех.

Мислех си че е сложно, но не чак толкова.
Респект за този пост.
Подкрепям Емо. Капачката е като предпазител , но за да се повишава толкова налягането според мен системата не е обезвъздушена (или гарнитура на глава) , и вече ако и капачката не работи може да се получи пробив.
При мен след смяната на термостата ми "изби "течност от горният маркуч при термостата.Просто си покапваше дари и при загасен студен мотор . Оказа се че скобата е омекнала , след смяната с нова всичко се оправи.
Колкото до налягането и отварянето на термостата - нямат връзка в случая . Налягането е еднакво от двете страни на термостата.
При мен след смяната на термостата ми "изби "течност от горният маркуч при термостата.Просто си покапваше дари и при загасен студен мотор . Оказа се че скобата е омекнала , след смяната с нова всичко се оправи.
Колкото до налягането и отварянето на термостата - нямат връзка в случая . Налягането е еднакво от двете страни на термостата.
Re: Високо налягане в охладителната система
В крайна сметка не ми стана ясно как е приключил спора за капачката на разширителния съд и термостата. Също така не разбрах и как е решен проблема с високото налягане, че в момента се пържа на същия огън, макар и 3,5 години по-късно.




- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Високо налягане в охладителната система
Причини за висококо налягане са гарнитура на главата(използваи търсачката как се диагностицира),запушване на охладителната система или от капачката
(виж кво прави капака на тенджерата когато водата заври)при капачката е същото но е с два "капака"
,ако имаш възможност я смени с някои колега за проба да не даваш пари на вятъра.


-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 17 май 2010 19:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad
Re: Високо налягане в охладителната система
Евала на колегата Емо
. Но заположените усилия да напише такъв труд.Заслужава си бирата. Обаче и аз заслужавам една затова че бях упорит и го прочетох. Не беше нужно да се използват толкова технически термини с цел по-лесно убеждаване. Системата е толкова проста, че се учеше в 8 клас. При нагряване на веществата те се разщиряват и когато са в затворена система се покачва налягането. Охладителната система на тези автомобили е от затворен тип и налягането по време на работа е по-високо от атмосферното. Ако нивото на течността е в предписаните граници тази разлика в налягането при студен и топъл двигател се поема от въздуха /парите/ над нивото на течността. В капачката има не един, а два клапана - единият отваря при повишаване на налягането и предпазва системата от спукване на гумени съединения или радиатор или други слаби части, вторият отваря при по-ниско налягане от атмосферното и предпазва от смачкване пак на слабите части.
Термостата се влияе, макар и малко, от налягането на охл. течност, но не от разликата пред и зад него, а от разликата вътре и извън него.
За повишеното налягане освен споменатите по-горе причини ще допълня и ако има газова уредба може да преминава газ в охл. система и да "корави маркучите".


Термостата се влияе, макар и малко, от налягането на охл. течност, но не от разликата пред и зад него, а от разликата вътре и извън него.
За повишеното налягане освен споменатите по-горе причини ще допълня и ако има газова уредба може да преминава газ в охл. система и да "корави маркучите".

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Високо налягане в охладителната система
Lachi написа:..... Ако нивото на течността е в предписаните граници тази разлика в налягането при студен и топъл двигател се поема от въздуха /парите/ над нивото на течността. ...
Така е и според мен , и ако температурата на мотора се движи в нормалните граници , и мотора е изправен (не му "диша" гарнитурата например) няма причина да се достига налягането на което е настроен предпазния клапан на капачката , освен разбира се ако системата е "препълнена" и няма както казваш достатъчно празен обем над течността .
Ако налягането е толкова високо и клапана на капачката постоянно играе роля на "регулатор"

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта