Високо налягане в охладителната система

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 17 ное 2006 17:23


сам обясни, че изпуска, после почива, после пак изпуска..
Та значи представи си сега.. напълнил системата, палиш, водата се нагрява, и се създава налягане, ако е по-голямо, капачката ще го изпусне, и после няма да има причина а създаване на такова ако всичко е наред.

А се отразява на термостата, по простата причина, че високото налягане "натиска" термостата и той не може да отвори когато трябва, а по-късно, поради факта, че трябва да преодолее по-голяма сила..
/все пак не забравяй, че в радиатора налягането е по-ниско при затворен термостат/

Спеециално за охл. система мога да изпиша тонове труд...всичко на база личен опит.

но си прав... бира трябва.

БТВ... не се губи топлоносител или поне не много, по простата логика че се изхвърля пара... водата не се качва чак до там.
така че, прегряване няма..
Мога да ти кажа, че съм карал около 2 седмици с отвинтена капачка, и в следствие на това съм долял не повече от 100 мл вода, които са се загубили още с първото загряване на колата..




Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пет 17 ное 2006 21:22


Willi, бате, не си прав за налягането и термостата (помисли, това за нялягането в радиатоа е меко казано грешно), предлагам ти да се откупиш с бира (май сезона показва други напитки, но както и да е).

Успех


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 17 ное 2006 23:52


виждал съм го с очите си на собствената си кола.
Отвиваш капачката да изпусне.. почва да отвара на 85-87 градуса..
завиеш.. иначе маа на 90-92 ;)


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пет 17 ное 2006 23:57


И според мен налягането е едно и също от 2-те страни на термостата,така че не би трябвало да му влияе ня работата.Лично пробвано на моята кола.И с капачка и без капачка все отваря на една и съща температура.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 17 ное 2006 23:58


да би трябвало..да е еднакво
ако изключим помпата..


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Съб 18 ное 2006 9:46


Помпата създава напор (хидродинамично налягане), който способства циркулацията на охладителната течност в системата, това 'налягане' служи за преодоляване на хидравличните съпротивления по тракта (каналите) от флуида (охладителната течност). Хидростатичното налягане се създава от стълба течност над дадена точка и . . . . в нашия случай (охладителната система на дъртия пасат, през цялото време ние говорим за него, това не бива да се забравя) от натиска на парата върху 'водното огледало'. (с което искам да кажа, че помпата общо няма с отварянето на термостата, бъркаш наляганията, преди 11 години един покоен доцент по Ядрени Енергийни Реактори, върна един колага за подобно твърдение с думите: 'Еееее, не, Вие вече започвате да прекалявате') .

Охладителната ситема на пасата от термодинамична гледна точка представлява равновесна двуфазна система със свободно ниво. Сходството на тази система с тази на 'първи контур' на нашите ядрени реактори в Козлодуй е страхотно, единствената съществена разлика е, че в охладителната система на пасата няма средства за първоначално създаване на налягане в контура (нещо с което системата да достигне работни параметри преди да е започнал да функционира двигателя, имам предвид налягане).

Та да се върнем на описанието на охладителната система на пасата (равновесна двуфазна система със свободно ниво), в тази система има една геометрична граница, това е 'водното огледало', която представлява и фазова граница на системата (отгоре са пари, а отдолу е течност), ако разглеждаме системата в иделания случай, системата е еднородна, т.е. в нея има само едно вешество, няма примеси и некондензиращи газове, то тя може да се опише посредством точно четири термодинамични състояния на веществото в нея. Течност, прегрята пара (пари над течността), вода и пара в състояние на насищане (кондензиращи пари и изпаряваща се течност), математически модела се описва с няколко диференциални уравнения на термодинамичното състояние и масовия пренос. Системата съм решавал числено с екстраполационни методи (Fowler), които са много чувствителни и при по-голямо въздействие (дебаланс) метода губи сходимост и резултатите са лайно, но както и да е.

Та нашата реална система е още по-сложна и се описва още по-сложно, защото не е еднородна, има примеси, неконденциращи газове, които променят своята разтворимост в зависимост от температурата и т.н.

Сега относно температурата на отваряне на термостата и налягането на средата (течността, в която е потопен), хубаво е да се има предвид, че смущение в налягането се разпространява със скоростта на звука за съответната среда, което означава, че съобразо геометричните размери на охладителната система, разпространението на 'налягането' е практически мигновено. Та налягането (хидростатичното) от всички страни на термостата (неговите парчоляци и клапи) е еднакво, което означава, че то не може да окаже никакво влияние върху 'отварянето' и 'затварянето' или въобще върху работата на термостата. Това, което единствено (и слава богу) оказва влияние е температурата на средата, която чрез топлообмен променя параметрите на веществото в херметичната 'ампула' на термостата, което извършва известна механична работа (разширявайки се).
Не съм бил свидетел на твоите наблюдения, но според тях излиза, че това което наричаме термостат е всъщност термопресостат и отварянето му се определя по сложна номограма според налягането и температурата на течността, в която е потопен.

Това, което съм написал горе, е поглед към споделеният опит от разни умни люде по книгите и малко личен опит от създаване на real time 'сметачка' за описание 'двуфазни равновесни системи със свободно ниво', толкоз, останалото на бира.

Бира трябва, останалото е ветер.
Успех.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 18 ное 2006 10:45


Къде ще е бирата? На тази дискусия искам да присъствам!
:039:
Сериозно питам!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 18 ное 2006 22:32


Emo написа:Това, което съм написал горе, е поглед към споделеният опит от разни умни люде по книгите и малко личен опит от създаване на real time 'сметачка' за описание 'двуфазни равновесни системи със свободно ниво', толкоз, останалото на бира.

Бира трябва, останалото е ветер.
Успех.


:shocked

Мислех си че е сложно, но не чак толкова.
Респект за този пост.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Мнениеот drago_tr » Нед 19 ное 2006 8:29


:shocked


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Вто 21 ное 2006 16:11


Подкрепям Емо. Капачката е като предпазител , но за да се повишава толкова налягането според мен системата не е обезвъздушена (или гарнитура на глава) , и вече ако и капачката не работи може да се получи пробив.
При мен след смяната на термостата ми "изби "течност от горният маркуч при термостата.Просто си покапваше дари и при загасен студен мотор . Оказа се че скобата е омекнала , след смяната с нова всичко се оправи.
Колкото до налягането и отварянето на термостата - нямат връзка в случая . Налягането е еднакво от двете страни на термостата.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Сря 22 ное 2006 10:10


Абе смени си шибаната капачка преди да правиш друго. Инвестицията не е голяма -15 лв. за материали и 0 лв. за труд (освен ако не ходиш в сервиз да ти я сменят :shock :shock :shock ).


krasen
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Високо налягане в охладителната система

Мнениеот krasen » Сря 09 юни 2010 3:18


В крайна сметка не ми стана ясно как е приключил спора за капачката на разширителния съд и термостата. Също така не разбрах и как е решен проблема с високото налягане, че в момента се пържа на същия огън, макар и 3,5 години по-късно. :bowdown :screwy :horror:


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Високо налягане в охладителната система

Мнениеот van4ooo » Сря 09 юни 2010 18:16


Причини за висококо налягане са гарнитура на главата(използваи търсачката как се диагностицира),запушване на охладителната система или от капачката :lol: (виж кво прави капака на тенджерата когато водата заври)при капачката е същото но е с два "капака" :wink: ,ако имаш възможност я смени с някои колега за проба да не даваш пари на вятъра.


Lachi
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 17 май 2010 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Blagoevgrad

Re: Високо налягане в охладителната система

Мнениеот Lachi » Сря 09 юни 2010 19:21


Евала на колегата Емо :applause: . Но заположените усилия да напише такъв труд.Заслужава си бирата. Обаче и аз заслужавам една затова че бях упорит и го прочетох. Не беше нужно да се използват толкова технически термини с цел по-лесно убеждаване. Системата е толкова проста, че се учеше в 8 клас. При нагряване на веществата те се разщиряват и когато са в затворена система се покачва налягането. Охладителната система на тези автомобили е от затворен тип и налягането по време на работа е по-високо от атмосферното. Ако нивото на течността е в предписаните граници тази разлика в налягането при студен и топъл двигател се поема от въздуха /парите/ над нивото на течността. В капачката има не един, а два клапана - единият отваря при повишаване на налягането и предпазва системата от спукване на гумени съединения или радиатор или други слаби части, вторият отваря при по-ниско налягане от атмосферното и предпазва от смачкване пак на слабите части.
Термостата се влияе, макар и малко, от налягането на охл. течност, но не от разликата пред и зад него, а от разликата вътре и извън него.
За повишеното налягане освен споменатите по-горе причини ще допълня и ако има газова уредба може да преминава газ в охл. система и да "корави маркучите".
:D


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Високо налягане в охладителната система

Мнениеот milmar » Чет 10 юни 2010 23:08


Lachi написа:..... Ако нивото на течността е в предписаните граници тази разлика в налягането при студен и топъл двигател се поема от въздуха /парите/ над нивото на течността. ...


Така е и според мен , и ако температурата на мотора се движи в нормалните граници , и мотора е изправен (не му "диша" гарнитурата например) няма причина да се достига налягането на което е настроен предпазния клапан на капачката , освен разбира се ако системата е "препълнена" и няма както казваш достатъчно празен обем над течността .
Ако налягането е толкова високо и клапана на капачката постоянно играе роля на "регулатор" :( на налягане , вместо да има предпазна роля и да изпуска много рядко , тогава има проблем . Избора на капачка с по-ниско налягане на клапана не е решение ....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта