Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвети.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвети.

Мнениеот Lifeguard » Пет 08 фев 2013 14:46


Колеги моля за малко акъл и инфо от запознати с преминаване от обик. АГУ към обикн.метанова уредба.ПО-точно искам да питам най-вече за електрониката и инсталацията- ключ, релета и т.н. Тия които сега си ползвам на АГУ-то могат ли да се позват после за метановата уредба? До колкото съм виждал работят и двете на един принцип,ама само да не се лъжа? Иначе другото стойката на бутилката се прави щя я усиля с винкел.Тръбичката ще се смени на мястото на старата със стаманената .Водните пътища ще се донагодят някак.Метан редуктора на мястото на стария.Смеситела си остава същия и те така малко по малко ще се нареди си мисля.
Питам понеже един авер се съгласи да си трампим уредбите :icon_wink




Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот ivchoto » Пет 08 фев 2013 18:30


Здравей колега,тока си е същия,бутилката трябва да я укрепиш здраво,незнам твоя авер има ли ТАР и дали ще ти го даде,но ти трябва,тръбата трябва да е смениш с нова стоманена,тройниците на водата трябва да 16мм/16мм/8мм(по мой спомени),плочката е с по малък дифузьор и общо взето това е.Ако съм пропуснал нещо нека някой по запознат да каже. :beer


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот Lifeguard » Съб 09 фев 2013 13:27


ivchoto написа:Здравей колега,тока си е същия,бутилката трябва да я укрепиш здраво,незнам твоя авер има ли ТАР и дали ще ти го даде,но ти трябва,тръбата трябва да е смениш с нова стоманена,тройниците на водата трябва да 16мм/16мм/8мм(по мой спомени),плочката е с по малък дифузьор и общо взето това е.Ако съм пропуснал нещо нека някой по запознат да каже. :beer

Плочката сега не и знам диаметъра,но какво излиза сега,че няма да ми върши работа ли?Щото трябва да е с по-малък диаметър? :icon_confused Водните пътища и те ли трябва да са с по-малък диаметър?


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот ivchoto » Съб 09 фев 2013 18:59


Не че няма да ти върши работа плочката,но според газаджиите които слагаха моя метан,ако плочката е газова затварят входящия въздух малко или нещо такова,а за водните пътища защо да ги сменяш,сменяш само маркучите към редуктора(за метана са 8мм) :beer


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот Lifeguard » Съб 09 фев 2013 19:09


ivchoto написа:Не че няма да ти върши работа плочката,но според газаджиите които слагаха моя метан,ако плочката е газова затварят входящия въздух малко или нещо такова,а за водните пътища защо да ги сменяш,сменяш само маркучите към редуктора(за метана са 8мм) :beer

Да де само ще сложа по-тесни маркучи.Иначе на мен и сега ми е ограничен въздуха на филтърната кутия с обикн. газ.


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот ivchoto » Съб 09 фев 2013 19:18


Нов дифузьор струва м/у 3 и 6 лв.Така че можеш да го смениш по всяко време.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот Lifeguard » Съб 09 фев 2013 19:24


ivchoto написа:Нов дифузьор струва м/у 3 и 6 лв.Така че можеш да го смениш по всяко време.

Хмм сигурен ли си? Нещо или се бъркаш или аз не схващам,нали за смесителната плочла(в случая при мен на моното)ми говориш?Да не е 30 лв ? Скоро купувах цилиндричен смесител с кихалка на голфа ми и струваше 55 лв.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот feikot » Съб 09 фев 2013 19:56


Нови бутилки,нови тръбички,редуктор и дифузьор.Кабела (+) го сваляш от клапана на изпарителя на газта и го слагаш на клапана на редуктора.И палиш :)


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот ivchoto » Съб 09 фев 2013 21:17


Вътре в смесителната плочка се намира дифузьора(набит е),а смесител клапа на 75мм тук в Пловдив е около 24-28 лв,аз го взех за 24лв.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот Lifeguard » Съб 16 мар 2013 14:36


Колеги монтирах метана и работи горе-долу добре.Сега обаче не знам трябва ли нова центровка от делкото или е си е същата,както беше на газта?Също и какви свещи да сложа?И за смесителната плочка се чудя да намалявам ли дофузьора или както ми казаха да разпробия дупките само с по-голямо средло?


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот ivchoto » Съб 16 мар 2013 18:39


А "ТАР" сложи ли колега?Защото ако не си сложил става мн. трудно с центроването.Метана(поне на моята)е нагласен на 18 градуса над заводските 6,за да работи добре и на бензин и на метан. :beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот ktamen » Съб 16 мар 2013 18:46


Защо е нужно да работи добре на бензин - само на метан не е ли достатъчно?


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот Lifeguard » Съб 16 мар 2013 23:17


Не знам ще има ли смисъл от ТАП?Метана беше на Астра 1,6 моно без ТАП и е работила супер.Сега е на Пасат 1,8 моно-преди на АГУ-то пак нямаше ТАП.Пали директно на метан добре на топъл мотор.На студено малко по-трудно.Държи малко ниски обороти,но стабилни и искорява малко бавно.Разхода още го засичам.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот Lifeguard » Пон 18 мар 2013 19:03


Засякох разхода 60 км извънградско и 40 км градско при повече топъл двигател - 9,50 лв/100 км.
Малко множко ми се вижда сякаш.
Значи в ниските е много мудна тва ме навежда на мисълта,че иска предварение май?!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Преминаване от обикн. АГУ към обикн. метан уредба-Съвет

Мнениеот ktamen » Пон 18 мар 2013 19:19


Като сложих метана увеличих още предварението, ама много малко. И моя голф стана доста муден. Разхода е твърде рано да го засичаш за толкова малък пробег. Градско в София в час пик през задръстванията ми е около 6кг/100км с голфаджийско каране. Извънградско около 4кг/100км със скорост 110 по километраж. Ако увелича скоростта и разхода се вдига значително. На метан май няма голямо значение дали е загряла колата или не. Ако искаш да е увеличиш мощността и да намалиш разхода май единствения начин е да увеличиш степента на сгъстяване и да използваш голямото октаново число на метана.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта