Голф 4 1.8Т, проблем с паленето и свободния ход

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
kymupa
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 19 авг 2010 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Голф 4 1.8Т, проблем с паленето и свободния ход

Мнениеот kymupa » Съб 09 фев 2013 16:06


Здравейте колеги,

Пише ви един доста зелен голфаджия. От около две седмици притежавам първия си автомобил, като за първи автомобил мисля, че не направих най-добрия избор. От няколко седмици съм пасивен обитател на форума - само попивам знания.

Сега към проблема (проблемите по-скоро):
Колата е с газов инжекцион, като е настроена да пали на бензин и минава на газ, когато стане 30 градуса температурата на двигателя.
Когато се запали на бензин първият път почти винаги гасне (дори при подаване на газ), като след това оборотите играят в порядъка 500-1600 оборота, като сама си ги вдигаше, но не гаснеше. Казаха ми да ида на диагностика, но тъй като приятеля на сестра ми има приятели, които работят в добър сервиз в София, а аз уча там, но живея в Русе (сложна история :D) той ми препоръча да изчакам, докато се върна в София, за да ходя на диагностика и евентуално решаване на проблеми.
След около 500 изминати километра започнаха да се появяват предръпвания и колата избирателно си минаваше на бензин, докато е 90 градуса. Този проблем беше решен, след почистването на датчика за температурата.

В момента проблемът е следния: колата гасне, когато двигателят е оставен на свободен ход, а понякога дори и на скорост, когато не съм натиснал газта.
Трудно пали и като цяло отново го има това предърпване, както и колата няма никаква мощност. Когато се разработи на газ колата е сравнително ок, но на бензин не може да се кара нормално. Също така отново проблемът с преминаването на бензин се появи.

От това, което изчетох до сега, евентуалните проблеми може да са:
- кабели, свещи - при паленето
- стъпково моторче/дросел - за играенето на оборотите и гасненето на колата
- датчик за температурата, за минаването на газ
Не знам на какво може да се дължи загубата на мощността (особено на бензин педалът на газта е до долу, на първа, и колата не може да мине 1700-1800 оборота).

Като цяло в момента съм пред голямата дилема дали да задържа колата, като това най-вероятно ще ми коства доста пари и нерви, като дори не е сигурно дали ще е ок след това, или да търся начин да се оттърва от нея.
В момента един познат ми предлага бартер за сравнително равностойна кола, за парите, които съм дал за тази, като е наясно с проблемите, но той си е фенче и обича тези "предизвикателства".

Лично аз се двоумя дали да не приема, тъй като нямам нужните познания, за да я ремонтирам сам, нито имам и времето да се занимавам да я водя по сервизи, тъй като колата е в Русе, а аз след има няма седмица си пътувам отново към София.

Ще съм благодарен да чуя мнението ви относно проблемите и дали има смисъл да продължавам с тази кола (която като цяло също не е много подходяща за първа) или да приема някой бартер за някой дизелов автомобил.

Постът стана доста дълъг, така че ако има хора, които са го изчели, благодаря ви.




transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Голф 4 1.8Т, проблем с паленето и свободния ход

Мнениеот transform » Съб 09 фев 2013 16:58


Ами за проблема с работата на бензин може да се добавят още и евентуално проблем с бенз. помпа и запушени инжектори.


tihomir40
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 02 сеп 2011 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т, проблем с паленето и свободния ход

Мнениеот tihomir40 » Нед 10 фев 2013 8:35


на тази кола и трябва едно хубаво обслужване и ще литне, бих те посъветвал първо да смениш филтрите- въздушен , бензинов, има и два на газта единия преди изпарителя и единия преди инжекторите, също така едно почистване на дросела, тези неща не са скъпи и са за половин час работа, предполагам въздушния е сменен но и другите оказват голямо значение, особено тези на газта, едва след това диагностика и още нещо защо си мислиш че ако вземеш дизел само ще караш и няма да правиш


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Re: Голф 4 1.8Т, проблем с паленето и свободния ход

Мнениеот SpeeDLine » Нед 10 фев 2013 9:16


Здравей колега, проблема на автомобила ти е в настройката на газовата Оставена е богата сместа на газ и бензиновия комп обеднява. Започни с изтриване на адаптациите и пренастройка на газовата!
Поздрави :)


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.8Т, проблем с паленето и свободния ход

Мнениеот feniksgod » Нед 10 фев 2013 10:39


Първо аз такива приятели като твоя бих им казал, да ми бяга от очите. Знае за проблемите и няма да ти помогне :a035 .
Както каза колегата по-горе неправилна настройка на газовата.
Иначе също така правилно си се ориентирал за дросела, но забравяш че си на газ. От кога е тази газ ? Инжекторите също ги имай на ръка.
Имам и още един въпрос, колата ако е я оставиш само на бензин без да караш на газ има ли този проблем ?
Нека ако някой колега отговори също така и на следното този компютър на газта като се кара на бензин изключва ли се ?


kymupa
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 19 авг 2010 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.8Т, проблем с паленето и свободния ход

Мнениеот kymupa » Нед 10 фев 2013 19:00


Здравейте колеги,

Първо искам да ви благодаря за отговорите. Честно казано ми вдъхнахте малко надежна.

Газта е поставяна преди около година (27.12.2011), като проблемът идва, когато карам на бензин, а не на газ. Смисъл, преди да е загряла колата до 30 градуса много гасне, а проблемът с минаването на бензин от само себе си отново се появява и почва да дава тези проблеми.
От горното по-скоро си правя извода, че проблема е, когато се кара на бензин и затова по-скоро си правя извода, че проблемът е по-скоро от дросела.

Относно смяната на филтри и почистването на дросела - как смятате, дали ще мога да се справя сам? Моите познание са изключително ограничени и често казано ме е малко страх. Как вървят цените на тези услуги по сервизите? Както предполагам и настройката на газовата не е скъпа?
Тъй като ми се намира един сервиз, който се занимават с АГУ и е точно до нас.


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Голф 4 1.8Т, проблем с паленето и свободния ход

Мнениеот Петър Христов » Нед 10 фев 2013 20:09


Здравей.В девет от десет случая самоволното преминаване от газ на бензин се дължи на спад на налягането на газта към рейката.Причините за това най често са запушени филтри,напукване по маркучите,запушване на сондата в бутилката и рядко проблем с изпарителя.Щом имаш под ръка сервиз за АГУ отиди.Нека ти направят диагностика на ГИ то ако са кадърни ще разберат дали работи коректно,ще ти направят профилактика и ако трябва корекция на настройките,след като си сигурен че газта е на 6 намираш някой с ваг ком да ти ресетне двигателния компютър и ако тогава не се оправи може да се търсят други проблеми.Тая галимация едва ли ще струва повече от 50-70лв. с материалите.
Успех!


Потребителски аватар
SpeeDLine
Мнения: 916
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
Автомобил: Audi A3 1.8T
Двигател: AGU 1998
Местоположение: Самоков

Re: Голф 4 1.8Т, проблем с паленето и свободния ход

Мнениеот SpeeDLine » Нед 10 фев 2013 20:40


Обясних ти защо докато загрее гасне Сместа на газ е богата бензиновия компютър я коригира като обеднява и на бензин и си прави адаптация за това когато палиш на бензин тя е толкова бедна че гасне. За да се направи коректно трябва да се занулят адаптациите и да се направи коректна настройка на газовата.


kymupa
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 19 авг 2010 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.8Т, проблем с паленето и свободния ход

Мнениеот kymupa » Вто 12 фев 2013 19:00


Здравейте колеги,

Днес ходих до сервиз и нещата се оказаха доста сериозни.

Общо взето проблема с паленето и придръпването идва от свещите, тъй като целите плуваха в маслото - изглежда гарнитурата някъде се е пробила и едната свещ е отишла.

Ижекторите на единия цилиндър също не са наред, като едната бобина е отишла и ламбда сондата е забила.

В момента още размишлявам как да процедирам с колата и дали има смисъл да се прави.

Искам да ви благодаря за помощта, като дано никой няма подобни проблеми.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Enigma07 и 54 госта