Б5 ATJ ъпгрейд от B4 ADZ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Б5 ATJ ъпгрейд от B4 ADZ

Мнениеот dispatch » Вто 12 фев 2013 12:52


Здравейте колеги!

Вчера се сдобих с още един PASSAT - B5 1,9 TDI ATJ-мотор.

При огледа намерих няколко забележки и съответно успях да смъкна цената леко. След като тръгнах да се прибирам намерих още няколко забележки... ама вече беше късно и сам ще си ги оправям.
Та: изглежда термостата е за смяна понеже по показанията на таблото антифриза не загрява, но парно има; след около 20км. при едно изпреварване загуби мощност (направо си стана мърша), след още 5км. спрях, угасих го... после запалих, изфорсирах го и като тръгнах всичко беше наред (все едно Windows) и не е правил повече такива магарии (още 250км. изминах); след още 20 км. ми светна лампа за ниско ниво на маслото, намерих на една петролска бензиностанция полусинтетика 10W40 Валволин супердизел (предишния собственик каза, че е с полусинтетика). Преди да го налея проверих щеката - наистина беше под минимума и беше бая тънко маслото. Долях 0,5 литра и лампата угасна и не е светвала повече. Като измъквах щеката - излезе заедно със пластмасовата тръбичка. Сложих я обратно, но забелязах, че в долния си край е пукната и за това изглежда съм успял да я измъкна; явно ще трябва да я сменям. По принцип работеше централното - от лявата врата като заключвах се заключваха всички врати, а като се прибрах не искаше да заключи всичките. Заключваше се само лявата. Вътре от бутона за заключване на вратите си се заключват и отключват. Или има някъде прекъсване във вратата или нещо не го правя както трябва... ще се проверява.

Иначе е много пъргава и мотора е много еластичен... 310Nm мисля че си ги има всичките. По мои сметки трябва да ми е дала разход около 4,5l/100km, което си е доста добре. 6-тата предавка явно помага доста за икономията. Вземах я с нови зимни гуми Континентал (дот средата на 2012), лети джанти 15", нови спирачни дискове и наклатки, нов акомулатор Hella 80Ah, регистрирана, с годишна винетка, ГО до Април, преглед до Януари.2014, не тропа и влизането в дупки не се усеща почти, много стабилно се държи на пътя. Външно има много дребни забележки, които трудно се забелязват, а вътрешно салона е много запазен (плюш).
Вдруги ден ще я карам на обслужване и ще я закачим на диагностика да видим какво ще си покаже. Знам че ще кажете: Защо не я закачи преди да я вземеш да видиш какво ще покаже? ... Нямаше къде, нямаше време, а и всичко ми изглеждаше наред... по принцип е грешно, но разчиташ на късмета си.... Надявам се да съм уцелил и да не ме вкара в големи разходи.

А сравнение между В4 и В5... огромна разлика... отвсякъде!

Ако някой даде съвет... ще съм му благодарен! :beer

Моля модератора да премести темата в "Технически Форум за Passat", тъй като не съм забелязал, че съм другия подфорум... извинявам се за което.




Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Ъпгрейд от B4 ADZ на Б5 ATJ

Мнениеот Freakylol » Вто 12 фев 2013 13:41


Не, че нещо ама май не разбрах за какво точно трябва да ти се даде съвет?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ъпгрейд от B4 ADZ на Б5 ATJ

Мнениеот stefan4o » Вто 12 фев 2013 13:53


Помпа-дюза мотор според мен е по-добре да се кара с масло отговарящо на 505.01 (извинявам се за грешката от моя страна допусната преди редакцията на поста) или 506.01, което го дават специално за ПД. Не сипвай масла каквито хванеш :mhihi Освен това ниво на масло се гледа след като престои колата, а не като я изгасиш и веднага да дръпнеш щеката. Нали се сещаш, че трябва време маслото да се стече в картера (да не говорим, че ако си на неравно място отново те лъже щеката). 10в40 го остави за бараките като моята от гаража. :mhihi
Относно забиването - пусни търсачката има тонове написано по темата.
Иначе дано си късметлия, че като чета как си я взел без да я погледнеш (то не че инак е 100% гаранция, ама нейсе, поне можеш да добиеш бегла представа за състоянието), ще ти е нужен (късметът).
Всъщност и аз не разбрах какъв съвет търсиш?

Последна промяна от stefan4o на Вто 12 фев 2013 15:53, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Ъпгрейд от B4 ADZ на Б5 ATJ

Мнениеот hooligan_sk » Вто 12 фев 2013 14:22


Сложи си правилно масло за мотора като за начало - 505.01 - пълна синтетика. След това можеш да човъркаш турбината. Със затлачена геометрия, може да си доста сигурен че тея 310нм не са баш така както си ги мислиш. Почва се с чистене, освен това не е лошо да отстраниш и причината да се задръсти геометрията - трудно подвижен актуатор, Н75, турбо пътища и тн. :th_up


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Ъпгрейд от B4 ADZ на Б5 ATJ

Мнениеот dispatch » Вто 12 фев 2013 16:31


Благодаря за отговорите колеги!

В четвъртък ще имам възможност да я вкарам в сервиз и там със сигурност ще сменим маслото с пълна синтетика. Знам че с такова трябва да върви, но питах стария собственик, когато я вземах с какво масло е колата в момента и той каза, че е с полусинтетика... и за това вземах полусинтетика да долея (все пак ако смеся полусинтетика с пълна такава - ще стане манджа с грозде), бях на път и трябваше да се прибера. А сега вече като съм се прибрал при първа възможност ще сменя маслото и всички консумативи... филтри, ангренажен ремък, ролки, водна помпа... евентуално термостат, ще се закачи на диагностика да се види ще излезе ли още нещо.

С колата втора употреба е до голяма степен въпрос на късмет... и да я закачиш на диагностика и да не излязат грешки пак не е гаранция, че всичко ще е на ред и няма да има изненади.

А относно какви съвети търся: за това забиване, но вече разбрах, че ще трябва да се чисти турбото и геометрията. Също така след като имам парно, дали термостата е заминал или датчика... Би трябвало ако е датчика да излезе като грешка при диагностиката. От шофьорската врата спря да се заключва колата - заключва се само самата врата, а когато оглеждах колата си действаше нормално.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ъпгрейд от B4 ADZ на Б5 ATJ

Мнениеот stefan4o » Вто 12 фев 2013 16:39


Щом имаш парно, а ти показва студен антифриз - като я закачите на ВАГ-ком вижте какво сочи той на загряла кола като температура и сравнете с показанието на таблото. Термостатът също има начини на диагностициране дали е за смяна. Датчик или термостат няма как да излязат като грешка във ваг-ком. Ако не показва вярно датчикът просто лъже ЕКУ на компа, но както вече споделих - на ваг-ком може да се гледа моментното показание, което компирът изчислява на база съпротивлението на датчика.
В Аутодата излиза, че имаш 4-пинов датчик - по 2 пина съответно за табло и ЕКУ. Премерете с мултицет и вижте какво показва като съпротивление при загрял мотор. Стойностите му са стандартни като при всички останали ФВ - на 90гр. следва да е 200-275 ома съпротивлението му.


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Ъпгрейд от B4 ADZ на Б5 ATJ

Мнениеот Freakylol » Вто 12 фев 2013 18:57


Ако температурния датчик е за смяна няма да ти даде 4.5 със сигурност =)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта