Б4 комби лагери за задна главина
Re: лагери за задна главина на Б4
Ако ти е износена главината каквито и лагери да сложиш резултата ще е до 10000км.
- Namesata
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
- Автомобил: VW PASSAT USA
- Двигател: KR 16V 9A
- Местоположение: София
Re: лагери за задна главина на Б4
yano написа:Ако ти е износена главината каквито и лагери да сложиш резултата ще е до 10000км.
или изпуснал амортисьор може и да не е на 100% изпуснал.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Б4 комби лагери за задна главина
Всеки лагер, независимо от степента му на стегнатост C, C1, C2, C3 ... или всяка подвижна механична част ИМА луфт!!! Ако няма луфт, как ще се движи бре хора!? Друг е въпроса какво обикновенния технически неграмотен човечец разбира и си представя под луфт!
Доста и глупости се изписаха до тук! Лагер са прави от специални стомани, не от кашкавал, че да се разширява много. Да кажеме, че вътрешния отвор или външния диаметър на един лагер е точно ф40,00мм температура 10градуса, а когато го нагреем доста (до парене) 80-90* размера му се отваря до ф40,06мм. В общи линии ако лагера работи в някакъв нормален температурен диапазон от около 70-90* да речем, ще имаме и около 6-7 стотни отваряне на размерите му, да обаче заедно с лагера се нагряват и отварят (разширяват) температурно и лагерните легла в които лагерува, и обикновенно това не е никакъв проблем ако няма проблеми с размерите и доспуските при изработката на дадените лагерни легла ;)
Що се касае до лагерите на задните главини, те си се слагат и регулират при съвсем нормална околна температура( не е нужно да влизате в фурната), понеже задължителният луфт, който се оставя е доста по-голям отколкото може да обере всяко температурно разширение, а и казахме, че се разширява всичко- лагер, ос, главина,гайка и т.н. Много е важно обаче този луфт да се издебне правилно, ако е прекалено малък ще се получи голямо триене на работните повърхнини в лагера, загряване и прекомерно бързото му исносване. Ако луфта е прекалено голям ще имаме ранно нараняване и износване на циментацията на лагера. Просто луфта трябва да се подбере внимателно и оптимално, така, че когато разклатите цялото колело с гумата, да се усеща леко луфт но да не е прекомерен да хлопа като каруца, а и трябва да има инерция самата гума, когато я завъртите на ръка. Човек който не се е занимавал с лагери и няма много техническа грамотност е доста вероятно да не се справи добре с настройката на луфта, но е по-добре да пусне по-свободна хлабина на лагера отколкото да се страхува и да го пусне стегнат
Не се вживявайте излишно в температурите, а си вземете качествени лагери и внимавайте да не ги оставите без грам луфт!
Доста и глупости се изписаха до тук! Лагер са прави от специални стомани, не от кашкавал, че да се разширява много. Да кажеме, че вътрешния отвор или външния диаметър на един лагер е точно ф40,00мм температура 10градуса, а когато го нагреем доста (до парене) 80-90* размера му се отваря до ф40,06мм. В общи линии ако лагера работи в някакъв нормален температурен диапазон от около 70-90* да речем, ще имаме и около 6-7 стотни отваряне на размерите му, да обаче заедно с лагера се нагряват и отварят (разширяват) температурно и лагерните легла в които лагерува, и обикновенно това не е никакъв проблем ако няма проблеми с размерите и доспуските при изработката на дадените лагерни легла ;)
Що се касае до лагерите на задните главини, те си се слагат и регулират при съвсем нормална околна температура( не е нужно да влизате в фурната), понеже задължителният луфт, който се оставя е доста по-голям отколкото може да обере всяко температурно разширение, а и казахме, че се разширява всичко- лагер, ос, главина,гайка и т.н. Много е важно обаче този луфт да се издебне правилно, ако е прекалено малък ще се получи голямо триене на работните повърхнини в лагера, загряване и прекомерно бързото му исносване. Ако луфта е прекалено голям ще имаме ранно нараняване и износване на циментацията на лагера. Просто луфта трябва да се подбере внимателно и оптимално, така, че когато разклатите цялото колело с гумата, да се усеща леко луфт но да не е прекомерен да хлопа като каруца, а и трябва да има инерция самата гума, когато я завъртите на ръка. Човек който не се е занимавал с лагери и няма много техническа грамотност е доста вероятно да не се справи добре с настройката на луфта, но е по-добре да пусне по-свободна хлабина на лагера отколкото да се страхува и да го пусне стегнат

Не се вживявайте излишно в температурите, а си вземете качествени лагери и внимавайте да не ги оставите без грам луфт!

-
- VW експерт
- Мнения: 13411
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: лагери за задна главина на Б4
Namesata написа:yano написа:Ако ти е износена главината каквито и лагери да сложиш резултата ще е до 10000км.
или изпуснал амортисьор може и да не е на 100% изпуснал.
Ами главините са сменявани,вече и двете.Амортисьорите също са добре.
Въпросът ми беше защо толкова бързо-да кажем 200км,след като го чуя,че вече бучи,лагера направо се разпада в ръката ми.
Пропуснах да кажа,че имам метан.Почти 90кг са постоянно в колата.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Б4 комби лагери за задна главина
Не се притеснявай, ако KOYO то е истинско ще изкараш много години с тях и няма да се разпаднат за 200км. Стига да са японски а не турски или китайски ментаци с щампа. Само дано да са регулирали добре луфта 

-
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Божурище
Re: Б4 комби лагери за задна главина
колега лагерите за да ти се износват толкова бързо са пренатегнати. по техническо описание се стягат така, че реално имат луфт. ще се опитам да ти обясня как се прави.
слагаш барабана слага се необходимото количество смазка( в комплекта си има достатъчно ), слагащ лагера, после шайбата и стягаш гайката с ключ до упор без да нахалстваш. след всичко това гайката се охлабва и се стяга така, че когато бутнеш шайбата с отверка (без да правиш лост) тя трябва да се движи. а аз я стягам с пръсти и не съм я пренатягал до сега. иначе и най-марковите лагери карат от 6м. до година. дано съм ти бил полезен.
слагаш барабана слага се необходимото количество смазка( в комплекта си има достатъчно ), слагащ лагера, после шайбата и стягаш гайката с ключ до упор без да нахалстваш. след всичко това гайката се охлабва и се стяга така, че когато бутнеш шайбата с отверка (без да правиш лост) тя трябва да се движи. а аз я стягам с пръсти и не съм я пренатягал до сега. иначе и най-марковите лагери карат от 6м. до година. дано съм ти бил полезен.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Б4 комби лагери за задна главина
Пренатягаш лагерите или ги смазваш с неподходяща грес.
Отиди при някой който разбира от тези работи.
Отиди при някой който разбира от тези работи.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Б4 комби лагери за задна главина
Колеги дайте някакви мнения за Б4 комби с АБФ двигател.Предстои ми смяна на заден ляв и преден десен, ама мисля да ги сменя 4-те.Ориентирайте ме в марки и цени, че ми е мъгла.Колата е с дискове и отзад.
-
- VW експерт
- Мнения: 13411
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Б4 комби лагери за задна главина
Добре де,колко(то и това е разтегливо понятие)трябва да изкарат тия лагери без подмяна?
50 000км,100 000?
50 000км,100 000?
-
- VW експерт
- Мнения: 13411
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Б4 комби лагери за задна главина
dimovip написа:Колеги дайте някакви мнения за Б4 комби с АБФ двигател.Предстои ми смяна на заден ляв и преден десен, ама мисля да ги сменя 4-те.Ориентирайте ме в марки и цени, че ми е мъгла.Колата е с дискове и отзад.
Тоя АБФ само на преден мост ли е?
Иначе при мен-с 20% отстъпка задните са 15лв комплекта.Предните ги сменях лятото,ама и те някъде около 15-20лв на колело ми се мотае.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Б4 комби лагери за задна главина
Незнам от къде ги намирате тези добри цени, ама мен ме обръснаха преди години за единия заден лагер 65-70лв. Мисля, че беше KOYO или друг Японски, ама вече е натъралянкал поне 100 000км. и не е казал и ОХ. Бая си ме одрусаха, чак ми стана лошо тогава, ама явно цената си е струвала в крайна сметка 

- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б4 комби лагери за задна главина
Темата е за Г3, но е същото за Б3/Б4 viewtopic.php?f=5&t=291098&hilit=%D0%B7%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B8+%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D1%80%D0%B8 Колегата joker е дал линк и към темата от vasstop, коментираща точно между начална, монтажна и рабонта хлабина на въпросните лагери.
Re: Б4 комби лагери за задна главина
lacezarasia написа:колега лагерите за да ти се износват толкова бързо са пренатегнати. по техническо описание се стягат така, че реално имат луфт. ще се опитам да ти обясня как се прави.
слагаш барабана слага се необходимото количество смазка( в комплекта си има достатъчно ), слагащ лагера, после шайбата и стягаш гайката с ключ до упор без да нахалстваш. след всичко това гайката се охлабва и се стяга така, че когато бутнеш шайбата с отверка (без да правиш лост) тя трябва да се движи. а аз я стягам с пръсти и не съм я пренатягал до сега. иначе и най-марковите лагери карат от 6м. до година. дано съм ти бил полезен.
Подкрепям, това е много добър начин, да не кажа и най-правилния, но трябва да се прави с нова шайба или здрава такава. Понякога старата шайба е вдълбана ако е въртял лагера в нея и тогава затягането по този метод не е коректно.
Re: Б4 комби лагери за задна главина
Аз моето комби лятото на връщане от морето смених заден, ляв принудително
... 35лв с труд. Оставих 5лв бонус. Ама нямам много километри от тогава.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта