AFN забива турбото, търсене на правилното решение
- FELIPE
 - Мнения: 1740
 - Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
 - Автомобил: VW Bora 2002
 - Двигател: ASZ
 - Местоположение: Асеновград
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
- Juiced
 - Мнения: 136
 - Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
 - Автомобил: Hyundai Terracan
 - Двигател: J3
 - Местоположение: Varna
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
Градско+зимно е леш за 110-те и останалите с променлива геометрия печки,къси разстояния,ниски обороти и за една-две седмици турбото е спек. Аз след 2 седмици градско каране като си погледна манометъра и свят ми се завива. А не карам като пенсионер, но почти не загрява колата и не мога да я мачкам да се прочисти. Миналата седмица за 20 км извънградско се отървах от нагара , раздавах газ от 3-а нагоре, като гледах да не пренадува много(не задържах газта много). Ако нямате манометър е добре да покарате по-дълго време на по-висока скорост ок 140км/ч и да не се мачка газта до долу а плавно да се достигне скоростта- като се ускорява за около 5 сек с пълна газ и се отпуска газта.
			
									
										
						- SCALE
 - Мнения: 145
 - Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
 - Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
 - Двигател: AHF 2000
 - Местоположение: Варна
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
Дали е работим варианта - " мързеливо " чистене на турбо ( по-скоро като профилактика (ТО2) ) - сваляне фланеца на ауспуха от топлата част , пръскане с подходящ почистващ  спрей през перките на турбото към лопатките (на студена кола ) , изчакване 10-тина мин , запалване на колата да издуха боклука( без закачен ауспух ) , после пак същата процедура няколко пъти ?
			
									
										
						- 
				Genesis
 - Мнения: 123
 - Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
Привет.
Радвам се че темета се дискутира, но все още не мога да преценя какво да правя. Първо си мислех да ми я чистят. Да, ама след колко км пак ще се задръсти се питам. После си викам да я нося да рециклират. Но ми казаха, че всъщност ако няма повреда само ще я почистят и ще кихна 350 кинта, което разбира се за мен е обирджийство. По едно време минах през варианта нова, ама колата е 96 година, май нема смисъл (ако беше по-ново това щеше да ми е решението). Това, което казвате че турбото се задръства при градско напълно съм съгласен, особенно зимата. Само ще вметна че съм заклет дизелджия, ама като сложих един такъв ремонт, ако направиш веднъж помпата, определно си е по-далевера на газ :(
			
									
										
						Радвам се че темета се дискутира, но все още не мога да преценя какво да правя. Първо си мислех да ми я чистят. Да, ама след колко км пак ще се задръсти се питам. После си викам да я нося да рециклират. Но ми казаха, че всъщност ако няма повреда само ще я почистят и ще кихна 350 кинта, което разбира се за мен е обирджийство. По едно време минах през варианта нова, ама колата е 96 година, май нема смисъл (ако беше по-ново това щеше да ми е решението). Това, което казвате че турбото се задръства при градско напълно съм съгласен, особенно зимата. Само ще вметна че съм заклет дизелджия, ама като сложих един такъв ремонт, ако направиш веднъж помпата, определно си е по-далевера на газ :(
- samo_pechka
 - Мнения: 9064
 - Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
 - Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
 - Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
Кеф цена няма  
 пъргав дизел е в пъти по-приятен за каране, от съответната бензинова/газова алтернатива -говорим за сходни коне. Аз досега, не съм чистил на моята АФН-ка турбото ( да не казвам голям лаф,че никога не е късно де  
 ) Но и маршрута ,който изминаваме всеки ден,30% градско и останалото-извън ,включва и един дълъг( и стръмен към края) баир,  може той да е "разковничето" за това  
 Като чета темата, се замислям за бъдещата ми евридейка  
 , мислех това лято да си купя някаква по-малка кола ,но да е пак с пром.геометрия (1.9 - по принцип 90к.с. ще се търси...), че ме кефи как дръпва мАщно от ниските  
 , ма сега нещо се поразколебавам за тоя вариант  
			
									
										
						- 
				Genesis
 - Мнения: 123
 - Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
Ето малко развитие по моя случай.
След дълго чудене и не намиране на мотивирано решение от по-опитните от мен, реших да се сваля турбината. Няколко майстора ме лъгаха и на края си я свалих сам в най-шибания и студен ден, пред блока. Веднага ми направи впечатление че оста от към студената част поддава малко и че перките са много малко наранени. Попогледах тъжно и реших че трябва да се прави.
Занесох турбинката. Веднага се захванаха с нея и след 10мин имаше присъда. Момчето каза, че тази турбина е била правена при тях преди около 5 години ( със старите им машини). Абсолютно вярно. Стария собственик ми беше казвал, че я е правил при тях, а аз я карам от около 5,6 години! Луфтовете, които забелязах били допустими. Проблема е в износване на един канал на вала и от кам пускане и натрупване на сажди. Т.е без ремонт, е само за кратко решаване на проблема чрез почистването. Нов ремонтен комплект, баланс на вала = 340 кинта.
Запитах го и за егера. Каза да не го запушвам на пълно, тъй като така се товари вала на турбината след връщане на газта, а във ламаринката да направя една дупка 8мм.
			
									
										
						След дълго чудене и не намиране на мотивирано решение от по-опитните от мен, реших да се сваля турбината. Няколко майстора ме лъгаха и на края си я свалих сам в най-шибания и студен ден, пред блока. Веднага ми направи впечатление че оста от към студената част поддава малко и че перките са много малко наранени. Попогледах тъжно и реших че трябва да се прави.
Занесох турбинката. Веднага се захванаха с нея и след 10мин имаше присъда. Момчето каза, че тази турбина е била правена при тях преди около 5 години ( със старите им машини). Абсолютно вярно. Стария собственик ми беше казвал, че я е правил при тях, а аз я карам от около 5,6 години! Луфтовете, които забелязах били допустими. Проблема е в износване на един канал на вала и от кам пускане и натрупване на сажди. Т.е без ремонт, е само за кратко решаване на проблема чрез почистването. Нов ремонтен комплект, баланс на вала = 340 кинта.
Запитах го и за егера. Каза да не го запушвам на пълно, тъй като така се товари вала на турбината след връщане на газта, а във ламаринката да направя една дупка 8мм.
- dnn
 - Мнения: 319
 - Регистриран на: Нед 22 фев 2009 0:42
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: burgas
 - Контакти:
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
за 5 6 год. колко километра и направи на турбинката 
 
			
									
										
						
- dnn
 - Мнения: 319
 - Регистриран на: Нед 22 фев 2009 0:42
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: burgas
 - Контакти:
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
аз преди 4 год. като е взех колата  и направих ремонт на турбината във Варна от тогава 80 хил.км.
сега един път работи един път не работи турбината забива сменях клапана Н75 после ел. клапана
днеска работеше , че и се по нарадвах малко на колата
			
									
										
						сега един път работи един път не работи турбината забива сменях клапана Н75 после ел. клапана
днеска работеше , че и се по нарадвах малко на колата
- 
				karaika
 - Мнения: 4
 - Регистриран на: Чет 01 дек 2011 18:26
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: krichim
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
Колега имах същия проблем.Пловдив- РЕАЛ ТУРБО 
Срещу 300 лв.ми го почистиха,качиха на стенд
турбината,закачиха колата на комп.
и сега върви доста повече.
Парите си заслужават-а резултата ще те учуди.
Много са добри
Бай ти Даньо ще го оправи
0888217763
			
									
										
						Срещу 300 лв.ми го почистиха,качиха на стенд
турбината,закачиха колата на комп.
и сега върви доста повече.
Парите си заслужават-а резултата ще те учуди.
Много са добри
Бай ти Даньо ще го оправи
0888217763
- Stivi
 - Мнения: 8378
 - Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: Правец-Поморие
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
karaika написа:Колега имах същия проблем.Пловдив- РЕАЛ ТУРБО
Не знам как е в пловдивския филиал ама за софийския май недоволните са повече от доволните
- dnn
 - Мнения: 319
 - Регистриран на: Нед 22 фев 2009 0:42
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: burgas
 - Контакти:
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
Ще се ходи във варна при иво
			
									
										
						- 
				Genesis
 - Мнения: 123
 - Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
Чакай малко. За едно чистене, диагностика, сваляне и качване ли ти искаха 300лв  
			
									
										
						- juve
 - Мнения: 2255
 - Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
 - Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
 - Двигател: AAZ - ALH
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
Ми колко му е... аз някъде четох как един колега си "рекламирал" турбината след "пълно възстановяване" там и му казали: прав си рекламация е, ще я отстраним безплатно ...само си плати 160 кинта за слагане/качване и всички сме О.К..... ако е вярно де 
			
									
										
						
- sarafa
 - Мнения: 112
 - Регистриран на: Нед 04 мар 2007 20:09
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: AFN забива турбото, търсене на правилното решение
Мале, мале  
  чета и не вярвам на очите си  
  
 
Г4 110те не били за градско и на всеки 2-3месеца в бокса за почистване на турбо и т.н.
  
  
 
Хора опомнете се
  Значи ли това, че "Голфо" е най големият боклук на света???? 
2000година - реклама на VW би изглеждала така: Купете си новият дизел на VW Group и на всеки 2 до 3 месеца за почистване на геометрия
 в оторизиран сервиз и завинаги заедно в новото хилядолетие  
			
									
										
						
  
 Г4 110те не били за градско и на всеки 2-3месеца в бокса за почистване на турбо и т.н.
  
  
 Хора опомнете се
  Значи ли това, че "Голфо" е най големият боклук на света???? 2000година - реклама на VW би изглеждала така: Купете си новият дизел на VW Group и на всеки 2 до 3 месеца за почистване на геометрия
 в оторизиран сервиз и завинаги заедно в новото хилядолетие  Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kalin09 и 70 госта