Здравейте съфорумници!!
След дълго ровене из форума, остава един неизяснен въпрос свързан с VNT15 и VNT17 GT1749VA....има ли разлика между двете турбини освен изходите им и трябва ли ремапване на картите, по точно на въздуха и оборотите или общ ремап, защото разликата при монтитрана GT1749VA в бора 116 пд не дава никаква разлика с предходната VNT15, заводската която си е, единствено може да се каже, че сякаш колата не е така агресивна в ускорението си както с предходната турбина, която бе в края на живота си. Колата има чипче нагласено за VNT15 тоест за заводския си турбо-компресор. И сега съм в леко недоумение защото сложихме такава турбинка (gt1749va) и в моя голф и пак е така, между другото чиповете са правени от един и същи човек. Ще ми се сякаш да възвърна агресията поне в моята кола.
И като финал: малко преди да вземе да стърже яко турбото на бората започна да се разтоварва много силно турбото. То и преди се разтоварваше ама да речем при подаване на газ до около 2500-300 оборота рязко подаване и след това рязко пускане на газта и се чува звук като от блоу-офф клапан. На тая въпросната турбина аксиалния и луфт е над 5 мм радиалния около 1,5-2 мм. И сега колата с подменената турбина от 131 коня, която е втора ръка, няма аксиален луфт и радиалния е около 1мм максимум, пак има това разтоварване, но доста незабележимо и само в по високи обороти-около 3000 и рязкото пускане на газта. Между другото егр-а е изтапен отдолу при изхода на турбото и е спрян софтуерно.
Моля имащите опит и познания в посока на проблема да помогнат. Ще бъда много благодарен.
Поздрави!



VNT15 и VNT17 GT1749VA въпрос относно евентуален проблем
- Evil_Master
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пет 14 мар 2008 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Въпрос относно VNT15 и VNT17 GT1749VA и евентуален пробл
А ти какво очакваш да стане ?
Колкото по-голяма е турбината, толкова по-бавно се развърта, тоест по-бавно достига исканото налягане (по-голяма турбо дупка) и в резултат колата става по-мудна в респонда на педала на газта. Единствената файда е , че можеш да я караш на по-високо налягане, а от там и по-голяма мощност, но за сметка на по лагавата кола . В случая обаче ти си я караш на същото налягане, като предната и единственото, което получаваш е лагавият автомобил
.
Тази турбина може да се кара със 65mg при 3500 rpm - милиграми, които твоята кола в това си състояние няма как да даде
Така, че преди да монтирате някакви си железа по колата МИСЛЕТЕ !!! ( ако не можете-питайте ! )
ПП: А въпросното "фиииуууу "
е нормално при изкормен катализатор.

Колкото по-голяма е турбината, толкова по-бавно се развърта, тоест по-бавно достига исканото налягане (по-голяма турбо дупка) и в резултат колата става по-мудна в респонда на педала на газта. Единствената файда е , че можеш да я караш на по-високо налягане, а от там и по-голяма мощност, но за сметка на по лагавата кола . В случая обаче ти си я караш на същото налягане, като предната и единственото, което получаваш е лагавият автомобил

Тази турбина може да се кара със 65mg при 3500 rpm - милиграми, които твоята кола в това си състояние няма как да даде

Така, че преди да монтирате някакви си железа по колата МИСЛЕТЕ !!! ( ако не можете-питайте ! )
ПП: А въпросното "фиииуууу "

- Evil_Master
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пет 14 мар 2008 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Въпрос относно VNT15 и VNT17 GT1749VA и евентуален пробл
Значи реално турбото започва пак да си надува от 1900 оборота но рязкостта я няма. Относно "фиууу-кането" чува се отпред в интерес на истината, притеснението ми е, че когато се освобождава това излишно налягане може да си прави контра турбината и така да се получава това износване в аксиалната равнина. Дали бъркам?!?-или не?
И още нещо: дали тези дюзи и разпръсквачи на 116-ката ще могат да пуснат още нафта нужна за новия охлюв?
И още нещо: дали тези дюзи и разпръсквачи на 116-ката ще могат да пуснат още нафта нужна за новия охлюв?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Въпрос относно VNT15 и VNT17 GT1749VA и евентуален пробл
Могат да пуснат достатъчно нафта, просто трябва да ти се настрои софта според по-голямата турбина.
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос относно VNT15 и VNT17 GT1749VA и евентуален пробл
От VNT15 на 1749VB няма осезаема разлика.Това със сток софт на AHF.
- Evil_Master
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пет 14 мар 2008 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Въпрос относно VNT15 и VNT17 GT1749VA и евентуален пробл
Да кажа кво се случва. Значи приказвах с един тунер дето има на представа кое как се прави и ми предложи две неща. Едното е да навия с един милиметър актуатора, тоест да скъся хода му. И другия е да флашнем тоя чип сега дето е настроен на около 150 коня, с нови горивни и въздушни параметри с което ще се постигнели около 160-165 коня някъде, без проблемно за колата, в частност за двигателя, но според него съединителчето ще умре.
И понеже нищо не ми струва да пробвам частта с актуатора, пробвах и се получи така, че колата тръгна да си върви както си вървеше със старото турбо - а именно агресивно, в целия диапазон на обороти, защото до сега бе леко по спокойна, ако мога да се изразя така...та така с бората. Тези дни ще бутна и гоуфу да стане самолет и той
А между временно, след към месец някъде ще променя настройките на голфа по описания 160 коньов начин и ще споделя в тая тема какво е станало и как съм оставил гоуфъТ
И понеже нищо не ми струва да пробвам частта с актуатора, пробвах и се получи така, че колата тръгна да си върви както си вървеше със старото турбо - а именно агресивно, в целия диапазон на обороти, защото до сега бе леко по спокойна, ако мога да се изразя така...та така с бората. Тези дни ще бутна и гоуфу да стане самолет и той

А между временно, след към месец някъде ще променя настройките на голфа по описания 160 коньов начин и ще споделя в тая тема какво е станало и как съм оставил гоуфъТ
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Въпрос относно VNT15 и VNT17 GT1749VA и евентуален пробл
Ти си с "чип" и VA,и казваш че е по-спъната ? Интересно...аз съм със същия "сетъп",като софтуера е настройван по старата турбина и сега с тази даже е по-добре.Пушеците изчезнаха,а и си върви точно като преди
Да не излезе цялата работа от актуатора.

- Evil_Master
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пет 14 мар 2008 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Въпрос относно VNT15 и VNT17 GT1749VA и евентуален пробл
Здравейте отново.
Та на въпроса: 116 коня голф със внт15 5 години колата е с това турбо и тая година започва да си мени оборотите турбото и да свири на смърт. Подменя се с гт 1749ва от 131 коне и всичко ок до след 5 седмици когато гръмва тая турбина ама както си трябва с пушеци и всички екстри. Предната е свалена преди да се счупи само си стърже. И така сега като почетох почетох из световната мрежа се оказа, че внт15 е по здрава от гт1749ва поради факта, че на едната втулките били фиксирани, а на другата не било така и в случая тая с не фиксираните - 1749ва била по лесно дефектираща. Та въпроса ми е това доказано ли е, вярно ли е и каква турбина да взема сега. Нека дизелджийте си кажат експертното мнение. Да я рециклирам ли или по точно да ги рециклирам ли и да ги ползвам, или да търся нова от кашона. Че каляската ми трябва скоро.
Надявам се да има отзовали се с полезна информация. И като финал къде да рециклирам ако реша???
Благодаря за отговорите предварително.
Та на въпроса: 116 коня голф със внт15 5 години колата е с това турбо и тая година започва да си мени оборотите турбото и да свири на смърт. Подменя се с гт 1749ва от 131 коне и всичко ок до след 5 седмици когато гръмва тая турбина ама както си трябва с пушеци и всички екстри. Предната е свалена преди да се счупи само си стърже. И така сега като почетох почетох из световната мрежа се оказа, че внт15 е по здрава от гт1749ва поради факта, че на едната втулките били фиксирани, а на другата не било така и в случая тая с не фиксираните - 1749ва била по лесно дефектираща. Та въпроса ми е това доказано ли е, вярно ли е и каква турбина да взема сега. Нека дизелджийте си кажат експертното мнение. Да я рециклирам ли или по точно да ги рециклирам ли и да ги ползвам, или да търся нова от кашона. Че каляската ми трябва скоро.
Надявам се да има отзовали се с полезна информация. И като финал къде да рециклирам ако реша???
Благодаря за отговорите предварително.
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Въпрос относно VNT15 и VNT17 GT1749VA и евентуален пробл
На какво налягане е тая турбина та да гръмне
По принцип 1749ВА си държи на налягане до 1.5 спокойно.

- Evil_Master
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пет 14 мар 2008 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: VNT15 и VNT17 GT1749VA въпрос относно евентуален проблем
Пред смъртно бе на 1,6 пиково
геометрията си бе косъм, всичко бе уж наред. Дадох малко повечко газ и изпляска.
геометрията си бе косъм, всичко бе уж наред. Дадох малко повечко газ и изпляска.
Re: VNT15 и VNT17 GT1749VA въпрос относно евентуален проблем
Докато не отидеш при читав мапер да ти направи софта както трябва и да ти настрои правилно и грамотно колата ще даваш още доста парички за турбини колега - мое мнение.Дано не съм прав.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта