Изпарител брц празни обороти.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 23 мар 2011 18:26
- Автомобил: Golf 3 joker variant
- Двигател: abs or aam 97
- Местоположение: Тополовград
Изпарител брц празни обороти.
Имам следният проблем,когато запаля сутрин колата направо гасне, после с повишаването на температурата постепенно се повишават и оборотите и когато загрее колата отиват на 1000 което е малко високо но не е проблем да стоят и там.Колата харчи добре и върви добре, така,че нямам проблем с това.Въпросът ми е как да повиша оборотите при студен двигател без да стават много високи когато загрее.Колата беше перфектна, докато не я оставих на майстор за друг ремонт, газта ми е свършвала и той решил,че не пуска достатъчно газ.Беше я удавил, супер висок разход и се давеше, разхода го оправих но оборотите не мога.А има и другият момент, че примерно закрепи на 800 включа фаровете и паднат със 100-тина надолу и , когато ми духа климатроника и съм с включено CD е някакъв ад.Кое да въртя,голямата бронзова врътка с накадката по нея или врътката с шестограма(лявата или дяснта да въртя?).Липсва ми стабилност на оборотите. В нашето градче газаджиите въртят на поразия и ме е страх да не ми прецакат разхода.С нови мембрани съм на около 1500 км, така,че със сигурност не е от тях.Надявам се някой да е наясно с този вид изпарители мисля , че АТ90 се води моят.
Re: Изпарител брц празни обороти.
Дръпни смукача че подозирам че питаш за лада .Има си правила.
Кажи каква е колата кои двигател , разбирам че си с обикновенна газова на бензун как е .Нямаме заложби на Кашпировски или ванга.
Кажи каква е колата кои двигател , разбирам че си с обикновенна газова на бензун как е .Нямаме заложби на Кашпировски или ванга.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Изпарител брц празни обороти.
Мисля,че бъркаш винтовете.На изпаритела има един малък бронзов винт с грапава повърхност.Той е за празния ход.
Големият е пробка за изтичане на мизерията.
Големият е пробка за изтичане на мизерията.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 23 мар 2011 18:26
- Автомобил: Golf 3 joker variant
- Двигател: abs or aam 97
- Местоположение: Тополовград
Re: Изпарител брц празни обороти.
Somi написа:Дръпни смукача че подозирам че питаш за лада .Има си правила.
Кажи каква е колата кои двигател , разбирам че си с обикновенна газова на бензун как е .Нямаме заложби на Кашпировски или ванга.
Колата ми пише каква е и с какъв двигател,на профилът ми пределно ясно за всеки.Какво е значението с каква кола съм.Писал съм какъв ми е изпарителят, интересувам се от настройката му има ли значение дали съм 1.4 или 2.0 настойката на празните се прави от някой винт или евентуално от комбинация на двата за да се настрои.
На бензин е зле колата, забива муцуната и гори много , явно прекалено богата смес и според повечето познати е ламбда сонда, но на мен бензина ми е само резервно гориво, ако свърши газта да ида до най- близката бензиностанция а за толкова работи.Газовата ми не е с ламбда контрол и не ми засяга газта доколкото разбирам.Според прочетеното ми по доста други теми единият от шестограмите е за натегнатостта на мембраните и от него се наглася и стабилността на оборотите, примерно ако си с климатик развиваш малко и колата е по стабилна долу може би пуска повече газ спрямо въдуха ли де да знам.А другата врътка която се върти на ръка наистина е за оборотите.Проблема е ,че като я развия повече колата като загрее отива на високи обороти.Тоест паля и примерно 15 минути съм на 900 посля яко скачат.Когато я настроя топла да е на 900-1000 като е студена гасне или се мота на нещо от порядъка на 250-300 което е придружено с вибрации и невъзможност да си пусна примерно климатроника за издуха стъклото щото колата угасва.Справям се ,с подържане на газта от педала на около 1000 но не е там въпроса искам да е наред колата.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Изпарител брц празни обороти.
Я първо кажи майстора какво ти прави по колата последно,защото ми се струва,че тва не от АГУ-то?
Re: Изпарител брц празни обороти.
Понеже не искам да ти отварям профила че ме мързи ще ти отговоря в общият случаи с образователна цел.
Газта започва да преминава от течна в газообразна фаза около 18 градуса .При запалване сутрин на 0 градуса и понеже ти е скъпо и студено веднага потегляш а не чакаш 10 минути колата да загрее как мислиш че изпарителя ще работи по зададената му линейна характеристика като мембраните стават като пластмасови и губят еластичност и има натрупан замръзнала газ в/у тях според теб пружините компенсират ли? Температурата на металната част на изпарителя пада на -10 градуса а тя би трябвало да е топла над 18 градуса за да смени газта състоянието си.В резултат в смукателния колектор се подава течна фаза.След като позагрее колата започва бурно изпарение на газта натрупана по мембраните .Ти компенсираш от изпарителя за да работи нормално студена но настроики на празен ход се правят на кола достигнала РАБОТНА температура защото двигателя резонно стъпковият ти мотор не може да добута до нормална работа при студен мотор има някои двигатели които го правят предимно моно и карборатори нои появи ли се любимият ни на всички дросел става зле .След като изпарителя мине през фаза замръзнал почнал да се размразява си ОК и като отиде в работна темература започва да пуска пак много газ защото той работи по линеен принцип има разрешение на твоя проблем като си сложиш подгревни свещи на испарителя или си сложиш един за работа студено и за топло като си ги превключваш от вътре ,има варянт и за игра с размера на дифозиора .
Аз за компенсиране на обороти на загряла кола играе ролята стъпковият мотор на бензин как е с оборотите?Ако изключиш мабда сондата компа заминава в авариен режим и си кара по зададена таблица пробва ли го .При неизправност на бензин яма какво да търсиш първо при газта .Просто нещата се чупят за милисекунди и може да е стечение на обстоятелства или с помоща на маистора с цел замазване на следи я е врътнал щот свършила газта .
Та за да ти отговори някои които разбира на твоя въпрос се постарай да дадеш максимум инфо за инсталацията и колата защото аз се чудя дали е АБС или АЕЕ двигателя.
Газта започва да преминава от течна в газообразна фаза около 18 градуса .При запалване сутрин на 0 градуса и понеже ти е скъпо и студено веднага потегляш а не чакаш 10 минути колата да загрее как мислиш че изпарителя ще работи по зададената му линейна характеристика като мембраните стават като пластмасови и губят еластичност и има натрупан замръзнала газ в/у тях според теб пружините компенсират ли? Температурата на металната част на изпарителя пада на -10 градуса а тя би трябвало да е топла над 18 градуса за да смени газта състоянието си.В резултат в смукателния колектор се подава течна фаза.След като позагрее колата започва бурно изпарение на газта натрупана по мембраните .Ти компенсираш от изпарителя за да работи нормално студена но настроики на празен ход се правят на кола достигнала РАБОТНА температура защото двигателя резонно стъпковият ти мотор не може да добута до нормална работа при студен мотор има някои двигатели които го правят предимно моно и карборатори нои появи ли се любимият ни на всички дросел става зле .След като изпарителя мине през фаза замръзнал почнал да се размразява си ОК и като отиде в работна темература започва да пуска пак много газ защото той работи по линеен принцип има разрешение на твоя проблем като си сложиш подгревни свещи на испарителя или си сложиш един за работа студено и за топло като си ги превключваш от вътре ,има варянт и за игра с размера на дифозиора .
Аз за компенсиране на обороти на загряла кола играе ролята стъпковият мотор на бензин как е с оборотите?Ако изключиш мабда сондата компа заминава в авариен режим и си кара по зададена таблица пробва ли го .При неизправност на бензин яма какво да търсиш първо при газта .Просто нещата се чупят за милисекунди и може да е стечение на обстоятелства или с помоща на маистора с цел замазване на следи я е врътнал щот свършила газта .
Та за да ти отговори някои които разбира на твоя въпрос се постарай да дадеш максимум инфо за инсталацията и колата защото аз се чудя дали е АБС или АЕЕ двигателя.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Изпарител брц празни обороти.
От къде ги взе тези 18 градуса.. Те ти палене на студено, мотор AFT и изпарител BRC. След паленето тръгвам, и така 5 зими. http://www.youtube.com/watch?v=9TJBNsos ... g&index=15
До автора - бедна ти е сместа на студено. Развий болтчето на изпарителя, което е с 4 мм вътрешен шестограм.
До автора - бедна ти е сместа на студено. Развий болтчето на изпарителя, което е с 4 мм вътрешен шестограм.
Re: Изпарител брц празни обороти.
Не искам да споря с никои пропуснал часове в училище.
http://www.engineeringtoolbox.com/propa ... _1043.html
Клипа не е активен .
Колегата не пита за палене, а за гаснене в движение докато е студена то и на -20 пали ма я тръгни да видя след колко време ще спреш щот е замръзнал испарителя давам ти максимум 500 м.Правил съм го и като извадих маркуча към дросела си ТЕЧЕШЕ газ.
Стига с глупостите и тази българска черта преебах физиката и законите и .
Сега ще ме убедиш че водата кипи при 30 градуса или в твоята кола започва да кипи конвенционални антифриз при 150 градуса .
http://www.engineeringtoolbox.com/propa ... _1043.html
Клипа не е активен .
Колегата не пита за палене, а за гаснене в движение докато е студена то и на -20 пали ма я тръгни да видя след колко време ще спреш щот е замръзнал испарителя давам ти максимум 500 м.Правил съм го и като извадих маркуча към дросела си ТЕЧЕШЕ газ.
Стига с глупостите и тази българска черта преебах физиката и законите и .
Сега ще ме убедиш че водата кипи при 30 градуса или в твоята кола започва да кипи конвенционални антифриз при 150 градуса .
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Изпарител брц празни обороти.
Аз лично тая зима палих при -10 на газ и си се прибрах без никакви проблеми, работя на 3км от нас. Даже и позагря колата, без проблеми. На -20 не съм опитвал 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Изпарител брц празни обороти.
Колега,проблема ти не е в газовата.В толковаа мнени никой да не го отбележи е странно...още повече и на бензин е зле..
Двигате АБС.Аз съм също с БРЦ- Техно,определено не мога да си вдигна оборотите от изпаритела.Принципно месинговата врътка/игла се износва бързо и не реагира особено.Ако те вълнува,като го сложиха изпаритела тая врътка беше завита почти до край,а от шестограма на обратната посока се стабилизират оборотите.Тоя шестограм е за мембраната.
Както и да е ,има 2 начина да си вдигнеш оборотите.Но преди да ти ги споделя да ти кажа,че газовата се настройва на топъл мотор.От там на сетне за студено и за обороти се грижи ЕКУ-то.
При теб явно не работи стъпковия мотор.Той всъщност е смукача на колата.Дали обаче самия той е неизправен,дали температурния ти датчик е сдухан,или пък великия майстор ти е бутал ТПС-а-това се проверява със замерване съответно.Можеш да намериш всичко необходимо тук или просто да я закараш на Ваг-ком.Със сигурност тук се губи връзката.
Компа си следи оборотите да са както трябва.Отделно като пуснеш климатика той ги вдига,за да компенсира натоварването на мотора.
За това повтарям-степ мотор и ТПС основни заподозрени,като опция можем да добавим и гръмнал блок в ЕКУ-то.Не е зле за начало все пак да се убедиш,че тампона под моното е здрав.Едно нерегламентирано смучено на въздух също яко бърка оборотите особено на газ.
Що се отнася до вдигане на обороти при моно мотроник-реагират на увеличаване на предварението и разбутване на ТПС-а.Аз съм го бутал преди за да си ги вдигна/понеже така и така беше поизносен/ и от опит знам,че ако някой неграмотник го е въртял то много яко може да ти срине оборотите,а и вървенето за постоянно.
Има тема как се мери и настройва с мултицет,ако имаш време и желание/и познания/ потърси,ако не аз ще помогна.
Почни от него,замери и стъпковото дали работи+ключето на щока му,замери така и така си почнал и температурния датчик,провери тампона под моното.Колкото до изпаритела-за момента няма смисъл да го буташ повече.
Двигате АБС.Аз съм също с БРЦ- Техно,определено не мога да си вдигна оборотите от изпаритела.Принципно месинговата врътка/игла се износва бързо и не реагира особено.Ако те вълнува,като го сложиха изпаритела тая врътка беше завита почти до край,а от шестограма на обратната посока се стабилизират оборотите.Тоя шестограм е за мембраната.
Както и да е ,има 2 начина да си вдигнеш оборотите.Но преди да ти ги споделя да ти кажа,че газовата се настройва на топъл мотор.От там на сетне за студено и за обороти се грижи ЕКУ-то.
При теб явно не работи стъпковия мотор.Той всъщност е смукача на колата.Дали обаче самия той е неизправен,дали температурния ти датчик е сдухан,или пък великия майстор ти е бутал ТПС-а-това се проверява със замерване съответно.Можеш да намериш всичко необходимо тук или просто да я закараш на Ваг-ком.Със сигурност тук се губи връзката.
Компа си следи оборотите да са както трябва.Отделно като пуснеш климатика той ги вдига,за да компенсира натоварването на мотора.
За това повтарям-степ мотор и ТПС основни заподозрени,като опция можем да добавим и гръмнал блок в ЕКУ-то.Не е зле за начало все пак да се убедиш,че тампона под моното е здрав.Едно нерегламентирано смучено на въздух също яко бърка оборотите особено на газ.
Що се отнася до вдигане на обороти при моно мотроник-реагират на увеличаване на предварението и разбутване на ТПС-а.Аз съм го бутал преди за да си ги вдигна/понеже така и така беше поизносен/ и от опит знам,че ако някой неграмотник го е въртял то много яко може да ти срине оборотите,а и вървенето за постоянно.
Има тема как се мери и настройва с мултицет,ако имаш време и желание/и познания/ потърси,ако не аз ще помогна.
Почни от него,замери и стъпковото дали работи+ключето на щока му,замери така и така си почнал и температурния датчик,провери тампона под моното.Колкото до изпаритела-за момента няма смисъл да го буташ повече.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 23 мар 2011 18:26
- Автомобил: Golf 3 joker variant
- Двигател: abs or aam 97
- Местоположение: Тополовград
Re: Изпарител брц празни обороти.
Iezekil написа:Колега,проблема ти не е в газовата.В толковаа мнени никой да не го отбележи е странно...още повече и на бензин е зле..
Двигате АБС.Аз съм също с БРЦ- Техно,определено не мога да си вдигна оборотите от изпаритела.Принципно месинговата врътка/игла се износва бързо и не реагира особено.Ако те вълнува,като го сложиха изпаритела тая врътка беше завита почти до край,а от шестограма на обратната посока се стабилизират оборотите.Тоя шестограм е за мембраната.
Както и да е ,има 2 начина да си вдигнеш оборотите.Но преди да ти ги споделя да ти кажа,че газовата се настройва на топъл мотор.От там на сетне за студено и за обороти се грижи ЕКУ-то.
При теб явно не работи стъпковия мотор.Той всъщност е смукача на колата.Дали обаче самия той е неизправен,дали температурния ти датчик е сдухан,или пък великия майстор ти е бутал ТПС-а-това се проверява със замерване съответно.Можеш да намериш всичко необходимо тук или просто да я закараш на Ваг-ком.Със сигурност тук се губи връзката.
Компа си следи оборотите да са както трябва.Отделно като пуснеш климатика той ги вдига,за да компенсира натоварването на мотора.
За това повтарям-степ мотор и ТПС основни заподозрени,като опция можем да добавим и гръмнал блок в ЕКУ-то.Не е зле за начало все пак да се убедиш,че тампона под моното е здрав.Едно нерегламентирано смучено на въздух също яко бърка оборотите особено на газ.
Що се отнася до вдигане на обороти при моно мотроник-реагират на увеличаване на предварението и разбутване на ТПС-а.Аз съм го бутал преди за да си ги вдигна/понеже така и така беше поизносен/ и от опит знам,че ако някой неграмотник го е въртял то много яко може да ти срине оборотите,а и вървенето за постоянно.
Има тема как се мери и настройва с мултицет,ако имаш време и желание/и познания/ потърси,ако не аз ще помогна.
Почни от него,замери и стъпковото дали работи+ключето на щока му,замери така и така си почнал и температурния датчик,провери тампона под моното.Колкото до изпаритела-за момента няма смисъл да го буташ повече.
За мое съжаление май познанията ми не достигат до там да си реша проблемът сам а и съм в малък град и тук май няма къде да ми решат проблемите.Предполагам,че вариантите ми за сервиз са Ямбол,Харманли или Елхово,като ще е хубаво ако имам данни на някой проверен от форума майстор на който да може да се разчита.Най-удобно ми е в Ямбол като цяло.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Изпарител брц празни обороти.
Ако не попаднеш на човек с Ваг ком нищо няма да свършите.В Елхово доколкото знам работи pe6kata,някой ако може да ти даде телефона му,че да те види или насочи при някого.Другия вариант е всеки жичкаджя занимаващ се с автомобили или монтьор с познания по мултицета.В авто програмите има кое как се мери,отделно от тук могат да се свалят такива таблици.Въпроса е да го насочиш към изброените неща,да ги провери.
Още един вариант-намери за проба такова моно като твоето.Дали пред някоя морга сам,дали ще помолиш някой приятел-просто го смени твоето с друго за проба,но да е работещо нали със сигурност.Така ще провериш направо половината неща.Сякаш за мен при въпросната ситуация това е най-удачния вариант.Като отпаднат тея 2 неща/степ мотор и ТПС/ вече ще се насочим към останалите 2/т.датчик и ЕКУ/.
Намери мултицет да замериш поне температурния датчик.Лесно е,ще ти обясним как.Възможно е при теб проблема да е комбиниран,повече от 1 нещо....
Още един вариант-намери за проба такова моно като твоето.Дали пред някоя морга сам,дали ще помолиш някой приятел-просто го смени твоето с друго за проба,но да е работещо нали със сигурност.Така ще провериш направо половината неща.Сякаш за мен при въпросната ситуация това е най-удачния вариант.Като отпаднат тея 2 неща/степ мотор и ТПС/ вече ще се насочим към останалите 2/т.датчик и ЕКУ/.
Намери мултицет да замериш поне температурния датчик.Лесно е,ще ти обясним как.Възможно е при теб проблема да е комбиниран,повече от 1 нещо....
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Сря 23 мар 2011 18:26
- Автомобил: Golf 3 joker variant
- Двигател: abs or aam 97
- Местоположение: Тополовград
Re: Изпарител брц празни обороти.
Май най-добрият вариант е точно да се свържа с някой от форума от Ямбол или Елхово и да ме насочи към майстор ,щото който знае какво да търси ще реши проблема бързо.То като цяло си има разни неща по колата и едно по едно ще трябва да чистя проблемите.Добре,че са евтини частите и поне цените не ме плашат :)Иначе на първо четене ми капе масло и имам огънат картер и ще пребоядисвам някаква част от колата, но това са отделни проблеми:)А ти колега Iezekil някъде от нашия край ли си?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Изпарител брц празни обороти.
Не,от Североизточна Блгария съм.Ако си мераклия инвестирай първо 7 или 10 лв. в мултицет/може и взет на заем/,чети форума и ще се научиш да си мериш всичко по колата сам.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта