Здравейте колеги. От около месец карам с допълнителна стабилизираща щанга на задният мост на МК3.
Идеята ми допадна след като видях из тунинг магазини из нета да се продава такъв кит монтиран на ибиза на цена около 400,500$.
Аз го реализирах с (щанга , биалетки , болтове на биалетките и планките който държат щангата към задният мост) от ROVER 600 или HONDA ACCORD от тази генерация която е еднотипна с Роувъра + заварки от МАЙСТОР заварчик.
Ще довърша темата с снимков материал и описание кое-как , НО МОЛЯ всеки който прецени че това му допада и смята да го прави да го прави качествено и здраво без компромиси в нито един детайл или операция.
Двуомих се много дали да пусна тази тема точно заради страхът да не се подцени и недобмислили и пребързали ТУНЕРИ да се впуснат в атака.
Стабилизираща щанга на заден мост
- garvan06
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Стабилизираща щанга на заден мост
Последна промяна от garvan06 на Нед 03 мар 2013 18:25, променено общо 3 пъти.
- garvan06
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
Да моста е от ABF и е с заводска стабилизираща щанга. И да промяна в поведението на колата има м\у +20 и +25%.
- garvan06
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
още снимки
- garvan06
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
последните за днес
- Sharky GTI
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
Колега здравей,при такъв тип заден мост и прикрепена стабилизираща щанга към него,връзката м/у щангата и моста в двата края на щангата трябва да е твърда,а не посредством биалетки
.Аз карам с такава от 2008 и да има разлика в поведението,но в много тесен диапазон от условия... така да се каже,но е факт че системата работи.Има такива китове за Golf 3 щанга+тампони+скоби за захващане към моста+2 по-дълги и здрави болта за амортисьорите,където се захваща щангата.
Поздрави

Поздрави

- garvan06
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
Биалетките са доста дълги , аз ги скъсих с около 4,5см на око и ги заварих отново ЗДРАВО.
Болтовете който са заварени за моста близо до долното ухо на амортисьора й на тях е закрепена биалетката също са от хондата. Скъсени са доста и може би остава повърхност по къса от сънтим на която се прави фаска и болта се заваря перманентно към моста , след като боята от моста си махне навсякъде където ще играе СО-то
Стойките с който се държи щангата за моса на Хондата са на 3 болчета и са Y образни. Едната част одпада (тази която е на точкови заварки към основната се реже и маха). На снимките има да си вижда част от нея на места.
Аз го нагласих с 4-5 препасвания.
Важно е болтовете който заваряте към моста да са точно един срещо друг.
Когато всичко е прихванато към моста щангата да не упира никъди и дори да има около сънтиметър разтояние.
И когато всичко се припасва , прихваща и след това заваря да стане тъка че при поставяне на щангата на равно да няма почти никакво напрежение и усилия при монтажа. Това значи че всичко е там където трябва , а за това позвайте рулетка и шублер.
Избрах тази щанга защото при десетина различни никоя друга не легна красиво и прибрано като тази от Акорда.
Ако съм забравил нещо питайте и ще опитам да помогна.
И много ви моля правете всичко така че все едно живота ви зависи от това
Болтовете който са заварени за моста близо до долното ухо на амортисьора й на тях е закрепена биалетката също са от хондата. Скъсени са доста и може би остава повърхност по къса от сънтим на която се прави фаска и болта се заваря перманентно към моста , след като боята от моста си махне навсякъде където ще играе СО-то
Стойките с който се държи щангата за моса на Хондата са на 3 болчета и са Y образни. Едната част одпада (тази която е на точкови заварки към основната се реже и маха). На снимките има да си вижда част от нея на места.
Аз го нагласих с 4-5 препасвания.
Важно е болтовете който заваряте към моста да са точно един срещо друг.
Когато всичко е прихванато към моста щангата да не упира никъди и дори да има около сънтиметър разтояние.
И когато всичко се припасва , прихваща и след това заваря да стане тъка че при поставяне на щангата на равно да няма почти никакво напрежение и усилия при монтажа. Това значи че всичко е там където трябва , а за това позвайте рулетка и шублер.
Избрах тази щанга защото при десетина различни никоя друга не легна красиво и прибрано като тази от Акорда.
Ако съм забравил нещо питайте и ще опитам да помогна.
И много ви моля правете всичко така че все едно живота ви зависи от това

- garvan06
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
Sharky GTI написа:Колега здравей,при такъв тип заден мост и прикрепена стабилизираща щанга към него,връзката м/у щангата и моста в двата края на щангата трябва да е твърда,а не посредством биалетки.Аз карам с такава от 2008 и да има разлика в поведението,но в много тесен диапазон от условия... така да се каже,но е факт че системата работи.Има такива китове за Golf 3 щанга+тампони+скоби за захващане към моста+2 по-дълги и здрави болта за амортисьорите,където се захваща щангата.
Поздрави
Аз съм взаимствал от тази на Кордобата от първите снимки , без да знам дали е по-правилно или не.
Диапазона със сигурност зависи от това колко е дебела и до колко позволява да се посуква моста самата щанга.
Тази е тъничка и може да се каже light версия при която возията е по-стегната но не за сметка на комфорта.
- Sharky GTI
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
Ако имаш независимо окачване шарнири задължително от двата края на щангата към носачите(много е важно каде и как се монтират обаче),но при вариант с цял мост шарнирните съединения в краищата отпадат.Връзката трябва да е твърда иначе движението в шарнирите обезсмисля поставянето на щангата,тя ще се движи в двете рамена които се получават чрез поставянето на биалетките
елементарна и проста механика,нищо повече... целта на занятието е да се сведе до минимум усукването м/у двете гуми на моста.
...по спомени моята щанга е с дебелина или 22мм или 24мм беше,вече непомня но разлика в комфорта не съм усетил,а само с поведението и стабилността на задния мост в определени случаи.
Поздрави.

...по спомени моята щанга е с дебелина или 22мм или 24мм беше,вече непомня но разлика в комфорта не съм усетил,а само с поведението и стабилността на задния мост в определени случаи.
Поздрави.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
Защо ли на 1-цата си има заводска ? 

- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
Хондата е на независимо отзад...все си мисля,че оригиналната стабщанга вътре при тоя тип мост е достатъчна за ежедневка...аа за единицата-тя няма стабщанга в моста и затова има прикрепена такава със скоби при гти моделите... и кат изгният скобите - в Русия...
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
За момент си помислих, че снимките в началото са на твоето изпълнение и щях да те похваля.
Каква е била идеята да сложиш задна стабилизираща щанга? Само защото си видял, че слагат, за да докажеш, че можеш и ти или си търсил друг ефект?
Каква е била идеята да сложиш задна стабилизираща щанга? Само защото си видял, че слагат, за да докажеш, че можеш и ти или си търсил друг ефект?
- VW_JIKATA
- Мнения: 54
- Регистриран на: Нед 17 фев 2008 22:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
Ето го вашия вариант.
Щангата е на марката H&R !
Щангата е на марката H&R !
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
Stenly написа:Хондата е на независимо отзад...все си мисля,че оригиналната стабщанга вътре при тоя тип мост е достатъчна за ежедневка...аа за единицата-тя няма стабщанга в моста и затова има прикрепена такава със скоби при гти моделите... и кат изгният скобите - в Русия...
Е бая трябва да е изгнила тая 1-ца че скобите да изгният. Ако това се случи едва ли ще е първата грижа на собственика.
- garvan06
- Мнения: 62
- Регистриран на: Съб 24 май 2008 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
neon написа:За момент си помислих, че снимките в началото са на твоето изпълнение и щях да те похваля.
Каква е била идеята да сложиш задна стабилизираща щанга? Само защото си видял, че слагат, за да докажеш, че можеш и ти или си търсил друг ефект?
Идеята както видя на следващите снимки е реализирана и на практика.
В наименованието на самата щанга се крие и търсеният ефект.
А поста ти в темата е излишен , и то не защото не съдържа похвала.
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Стабилизираща щанга на заден мост
garvan06 написа:neon написа:За момент си помислих, че снимките в началото са на твоето изпълнение и щях да те похваля.
Каква е била идеята да сложиш задна стабилизираща щанга? Само защото си видял, че слагат, за да докажеш, че можеш и ти или си търсил друг ефект?
Идеята както видя на следващите снимки е реализирана и на практика.
В наименованието на самата щанга се крие и търсеният ефект.
А поста ти в темата е излишен , и то не защото не съдържа похвала.
Явно ще се заяждаме! Дали поста ми е излишен е моя преценка.
Питах точно и ясно защо си я сложил. Явно и при тебе се е получила историята със жабата и коня. Копирам част от твоя текст: "Идеята ми допадна след като видях из тунинг магазини из нета да се продава такъв кит монтиран на ибиза на цена около 400,500$."
Попрочети малко за функцията на "стабилизиращата" щанга и ако успееш да осмислиш написаното може да установиш, че тя може да има и функция на "дестабилизиране". Според мен изпълнението на монтажа е меко казано "недомислено".
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта