Здравейте,
От две седмици имам Пасат 5.5, 1.9 131 коня, AVF.
Не знам дали тази седмица ми направи впечатление или сега се появи, но се чува странен шум (идващ от турбото според мен) от време на време.
Това което се случва е, когато превключвам скорости при обороти 1500-2000 с едновременно натискане на съединител и отпуснаке на газта се чува звук (не съм сигурен дали го обяснявам правилно) от рода на кихане, изпускане на въздух.
Това което ми се случи днес е при скорост от около 90 километра (на 5-та предавка) натиснах газта докрай (пътя беше с известен наклон), първоначално колата започна да ускорява, но 2 секунди по-късно изгуби мощност, като че ли турбото изключи. След като загасих и запалих после колата беше нормално.
Преди време имах подобен проблем с една Е класа, а именно турбото се изключваше, когато натисках газта докрай при по-високи обороти и се оказа, че причината е скъсано съединение. Въпроса ми е (и надеждата съответно) дали и тук е подобен проблема.
Надявам се да съм обяснил разбираемо за случилото се.
Благодаря предварително!
Поздрави,
Даниел
Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
Със сигурност имаш проблем с поддържането на налягането на турбината, но без диагностика, няма как да разбереш какъв точно е проблема . Огледай хубаво маркучите. В повечето случаи , маркуча е омаслен около спуканото ( ако въобще е спукан някъде)
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
Въпроса е, че преди да я взема я закачах на диагностика. Човека, който я прави се изрази за турбото, че "дуе" нормално. Но това беше на празен ход, ако има значение. Евентуално скъсано съединение би се проявило, когато турбото е под товар, нали?
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
Ако има спукан маркуч ще поизпушва доволно.
Направи ваг-ком диагностика в движение, не на празен ход.
Направи ваг-ком диагностика в движение, не на празен ход.
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
Здравейте,
Скъсан мъркуч/съединение няма. Има омасляване на едно място, на някакъв клапан, но го затегнах. Оказа се, че звука, който съм чувал е бил нормален за този двигател (кихане) и за тази турбина.
Вчера обаче се случи същото "забиване" на турбината или на двигателя (не е 100% сигурно дали е от турбината или от дебитомера загубата на мощност), като след гасене/палене се оправи.
Днес го закачих на VAS PC диагностика. Имаше грешки на някакъв клапан на турбината и на дебитомера, които ги изчистиха. След което се опитах по всякакъв начин да инициирам въпросното забиване след диагностиката, но не успях. Колата буквално не си стъпва на колелетата и не показа проблем с нищо. Пред майстора, разбира се, всичко беше наред.
Човека, който прави диагностиката каза, че може да е замърсено както турбото (някакви лопатки), така и дебитомера, но да карам така и да чакам следващата грешка.
Скъсан мъркуч/съединение няма. Има омасляване на едно място, на някакъв клапан, но го затегнах. Оказа се, че звука, който съм чувал е бил нормален за този двигател (кихане) и за тази турбина.
Вчера обаче се случи същото "забиване" на турбината или на двигателя (не е 100% сигурно дали е от турбината или от дебитомера загубата на мощност), като след гасене/палене се оправи.
Днес го закачих на VAS PC диагностика. Имаше грешки на някакъв клапан на турбината и на дебитомера, които ги изчистиха. След което се опитах по всякакъв начин да инициирам въпросното забиване след диагностиката, но не успях. Колата буквално не си стъпва на колелетата и не показа проблем с нищо. Пред майстора, разбира се, всичко беше наред.
Човека, който прави диагностиката каза, че може да е замърсено както турбото (някакви лопатки), така и дебитомера, но да карам така и да чакам следващата грешка.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
Това "забиване" е по-вероятно да ти се случи на високите предавки 4,5,6-та. 

Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
И двата пъти ми се случи на 5-та предавка при скорост 100-110 км/ч.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 14 мар 2013 12:54
- Автомобил: VW Passat 1.9TDI 4 Motion
- Двигател: AVF
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
Да не отварям нова тема...
При мен на същия двигател има припукване при подаване на повече газ в ниските обороти. "Пукането" е най - отчетливо на първа и втора при рязко ускорение от ниска скорост или ниски обороти. Колата ускорява добре (може би може и още по - добре), няма глъхнене, няма забиване, разхода е в нормите, ефекта не се появява при доускорение на високите предавки.
Съмненията ми са за турбо пътищата или недостатъчен приток на въздух, въздушния филтър е измислен - Топран, ще го сменя тея дни.
Имах силно омаслен EGR клапан, който смених с нов - Wahler. Преди това ми казаха че и турбопътищата са омаслени, но нямам завишена консумация на масло. Новият EGR е сух.
Не съм правил диагностика.
При мен на същия двигател има припукване при подаване на повече газ в ниските обороти. "Пукането" е най - отчетливо на първа и втора при рязко ускорение от ниска скорост или ниски обороти. Колата ускорява добре (може би може и още по - добре), няма глъхнене, няма забиване, разхода е в нормите, ефекта не се появява при доускорение на високите предавки.
Съмненията ми са за турбо пътищата или недостатъчен приток на въздух, въздушния филтър е измислен - Топран, ще го сменя тея дни.
Имах силно омаслен EGR клапан, който смених с нов - Wahler. Преди това ми казаха че и турбопътищата са омаслени, но нямам завишена консумация на масло. Новият EGR е сух.
Не съм правил диагностика.
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
DaDiablo написа:Здравейте,
Скъсан мъркуч/съединение няма. Има омасляване на едно място, на някакъв клапан, но го затегнах. Оказа се, че звука, който съм чувал е бил нормален за този двигател (кихане) и за тази турбина.
Вчера обаче се случи същото "забиване" на турбината или на двигателя (не е 100% сигурно дали е от турбината или от дебитомера загубата на мощност), като след гасене/палене се оправи.
Днес го закачих на VAS PC диагностика. Имаше грешки на някакъв клапан на турбината и на дебитомера, които ги изчистиха. След което се опитах по всякакъв начин да инициирам въпросното забиване след диагностиката, но не успях. Колата буквално не си стъпва на колелетата и не показа проблем с нищо. Пред майстора, разбира се, всичко беше наред.
Човека, който прави диагностиката каза, че може да е замърсено както турбото (някакви лопатки), така и дебитомера, но да карам така и да чакам следващата грешка.
Направи логове на 3,10,11 канал в движение(от 1500 до 4000 на трета предавка) и ги постни тук да видим от къде идва проблема.
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
Здравейте колеги
Благодаря ви много за отговорите и съветите, обаче не мога да стигна да отида на диагностика, за да видя каква грешка дава турбото, и дали въобще е турбото.
Другото, което го наблюдавам от известно време, главно докато е студена или скоро запалена колата. Това е по-бавно ускоряване, нещо като задържане, lag/delay при натискане на газта (дори докрай) преди да започне да ускорява. Когато натисна газта по-силния ряз се усеща чак след 2000 оборота, а не при 1500-1600 както обикновено. Знам че трябва да е по-тромава, когато е студена, но това ми се е случвало и на топъл двигател.
Благодаря ви много за отговорите и съветите, обаче не мога да стигна да отида на диагностика, за да видя каква грешка дава турбото, и дали въобще е турбото.
Другото, което го наблюдавам от известно време, главно докато е студена или скоро запалена колата. Това е по-бавно ускоряване, нещо като задържане, lag/delay при натискане на газта (дори докрай) преди да започне да ускорява. Когато натисна газта по-силния ряз се усеща чак след 2000 оборота, а не при 1500-1600 както обикновено. Знам че трябва да е по-тромава, когато е студена, но това ми се е случвало и на топъл двигател.
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
колеги, интересна ми стана темата понеже имам може би не толкова сериозен проблем ,надявам се. ситуацията е следната : при опит за ускорение от трета предавка нагоре се чува къркорещ звук ,който прекъсва след като колата набере нужната скорост и преодолее съпротивлението ,особено ако има нагорнище,сякаш мотора си прави гъргара, обикновено трае 3-4 секунди. после звука си е перфектен . правил съм диагностика и при турбото не бе открит проблем, нямам проблем и при ауспуха. давайте предположения, моля. колата е пасат-2002 , 131к. авф. тди.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
Направи качествени логове!
Провери си турбопътищата,катализатор ако има го махни!

Провери си турбопътищата,катализатор ако има го махни!
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
имам катализатор, възможно ли е да се е задръстил? извинявам се за неосведомеността ,но кое по точно са логовете? благодаря.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
Използвай търсачката!
"Как се прави лог-файл?"
На логовете ще се разбере дали е запушен катализатора,а ако колата е на повече от 150 000 направо го махай,писано е много!

"Как се прави лог-файл?"
На логовете ще се разбере дали е запушен катализатора,а ако колата е на повече от 150 000 направо го махай,писано е много!

Re: Пасат 5.5 1.9 131 коня, AVF турбо
да колега на 164 000 е колата , и аз се зачетох сега съм 99% сигурен че е от него. имам само един въпрос добре ли е ако го сваля и изработя същата конструкция от неръждавейка? имаш ли информация колко ги изкупуват този тип катализатори?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта