Колеги спорех с един уж автомонтиор по въпроса а именно:
Има ли значение как е зацепено делкото?
Смисал колата за да върви по някакъв начин работеше на 20 градуса само че не помня предварение или закъснение. Така отивам при въпросния майстор и му казвам да провери ангренажа. Разпределителен вал ок колянов вал проверен от маховика ок и тука идва спора делкото според него се настройва по следния начин "трябва средната част на палеца да сочи цепката на самото делко." Добре съгласен съм но му казвам, че предполагам има значение как се зацепва към ангренажа. Демек по неговата логика дори и да прескочи един зъб само завърташ делкото и сичко е 6.
Абе с една дума ми е объркано и се интересувам как да зацепя делкото ако приемем че е вадено и разместено?
Зацепване на делко 2Е
- beky1
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
- Автомобил: VOLVO V70
- Двигател: B5202S.
- Местоположение: varna
Re: Зацепване на делко 2Е
общо взето е точно така както ти го е казал мотьора но си има и някои още тъкости.за наи сигурно провери си центровката със стръбоскоп.
ако нямашаш мога да ти помогна.а между другото от каде разбра за тези 20 градуса

- greddy90
- Мнения: 124
- Регистриран на: Нед 20 мар 2011 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Зацепване на делко 2Е
ами точно с него и после го накарах да ми измести един зъб делкото и ся нз но е определено по добре. Четох някаде че когато ангренажа е на белези палеца трябва да сочи първи цилиндър та се чудя вярно ли е за този двигател
- beky1
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
- Автомобил: VOLVO V70
- Двигател: B5202S.
- Местоположение: varna
Re: Зацепване на делко 2Е
не знам за кои двигател говориш.но ако палеца сочи"цепката"значи би трябвало да е добре.и от там нататък с въртене на делкото даваш предварение или закъснение в зависимост от това какво ти трябва.ако караш на газ трябва да дадеш+6 градуса предварение за да си е ок.гзачицата и колицата
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Зацепване на делко 2Е
Няма такова понятие предварение ( аванс) и закъснение. Има само аванс, а това са градусите преди горна мъртва точка! Колкото по-високи са оборотите на мотора, толкова по-рано трябва да се даде искра от свеща в цилиндъра, за да изгори пълноценно сместа в цилиндъра! Иначе казано на газта, ако не се лъжа й трябва повече време- повече аванс, та да изгори цялата смес! Не знам как точно се зацепва делкото, но човека явно си знае, това с белези и по книгите и както и производителя ги указва! Иначе, смени майстора ако нямаш вяра в този! Но да знаеш, ангренаж, колянов вал и разпределителен работят в синхрон указан от производителя за горивото предназначено за колата, а за газ, е трябва ти малко повече аванса, скоростта на горене на газта и по-малка от тази на бензина!
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Зацепване на делко 2Е
И наистина си смени майстора! Защото като ти прескочи зъб на агренажа, прави си сметка, че и пълненето на цилиндъра става различно! А това също е от значение за гориво-въздушната смес, както и за положението на бутало и клапан!
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Зацепване на делко 2Е
Принципно няма значение едни зъб посока в зацепването на паразитното колело към ангренажа. Водещ ти е белега на маховика. Правиш маховика на белег горна мъртва точка означен с "0" , после гласиш белега на делкото да съвпадне към палеца и си грубо на заводска настройка с 0 градуса аванс. На маховика трябва да има и още един белег който е като резка. Това вече ти е заводското предварение. Потърсете из форума специално за 2Е как стоят нещата . Има доста тънкости. На 2Е копма спрямо детонациония датчик сам определя и наглася в известни граници предварението. Преди да се свети със стробоскоп компютъра се вкарва в сервизен режим за да може да стане работата. Аз моя лично стигнах до извода , че си то правя най-добре на "око" . Въртиш малко ..караш и слушаш за детонации на висока предавка с малка скорост. И така връткаш по малко докато не ти хареса звука и вървенето. :) Ама се иска бая време за да си тренираш ухото на тоя чалъм и 1-2 смени на биелни лагери
:D 


- greddy90
- Мнения: 124
- Регистриран на: Нед 20 мар 2011 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Зацепване на делко 2Е
Делкото е вадено и местено ? 
А AUX е вала който отива към делкото :)

А AUX е вала който отива към делкото :)
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Re: Зацепване на делко 2Е
greddy90 написа:Делкото е вадено и местено ?
А AUX е вала който отива към делкото :)
Не ти е чертичка белега на AUX , а една малка точица. И един зъб грешка в зацепването на AUX не е проблем. Компенсираш си го с въртене да делкото. По горе ти написах. Правиш белега на маховика и горе на вала да са на място. После въртиш делкото на белег към палеца и това е. Ако си объркал с много зъби AUX то тогава няма да ти стигне хода да компенсираш с въртене на делкото за да го докараш в белег делко - палец ! Ако както показваш на картинката белега на разпределителния вал , белега на маховика и белега на делкото ти са на място то всичко е ОК ! Грубата настройка на аванса си я направил и е все тая къде се намира белега на AUX.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта