
Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Ползвай схемата. Ако имаш неясноти - по-добре попитай, вместо да запалиш колата си 

-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Днес и аз сложиш релета...направо не повярвах ,фаровете светят суперррр
остава и едни хубави крушки и ще стане ден....

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Аз още не съм сложил релета, но онзи ден при техническия видях колко са ми били смъкнати фаровете надолу на уреда
Сега "прогледнах", пък ако и релета добавя в уравнението... 


-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
nokiangage написа:Аз още не съм сложил релета, но онзи ден при техническия видях колко са ми били смъкнати фаровете надолу на уредаСега "прогледнах", пък ако и релета добавя в уравнението...
без релета при този пасат....каквито и крушки да сложиш,пак ще е слабо...! Днес сложих на късите,но утре ще взема второ реле за дълги... то било толкова лесно...

Иначе 2.5 квадрата кабел,реле 40А и бушон 20А ,мисля че е добре ?
Последна промяна от altanivan на Сря 16 яну 2013 20:42, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Ехее, честито ви. Като си сложи релетата кажи ми не си ли зададе въпроса "Защо досега не го бях направил, все едно съм нямал фарове
"?

- leavon
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
valiosport написа:venll-vr написа:С тези крушки 100/130 W ще си стопиш рефлекторите!
Колега не питам какво ще си стопа ами какви кабели ( с какво сечение ) да ползвам за съответните крушки, като ги стопа ще сложа резервните фарове :)
Все се въздържам да коментирам, ама това вече минава всички граници!! Докога ще търпим "колеги" по пътищата с къси светлини два пъти по-силни от нормалните дълги? Като искаш да ти е светло, монтирай си още един комплект фарове, които да използваш само когато си сам на пътя.
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
leavon написа:valiosport написа:venll-vr написа:С тези крушки 100/130 W ще си стопиш рефлекторите!
Колега не питам какво ще си стопа ами какви кабели ( с какво сечение ) да ползвам за съответните крушки, като ги стопа ще сложа резервните фарове :)
Все се въздържам да коментирам, ама това вече минава всички граници!! Докога ще търпим "колеги" по пътищата с къси светлини два пъти по-силни от нормалните дълги? Като искаш да ти е светло, монтирай си още един комплект фарове, които да използваш само когато си сам на пътя.
Това,че фаровете светят по-силно,не значи че те заслепяват повече!Те просто осветяват по-добре пътя,стига да са регулирани...Това,че много хора карат с къси светлини,светещи в небето е друга тема! Има и такива "малоумници" ,които си мисля,че като сложат ксенон са номер 1 ...
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: Пет 16 мар 2012 12:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
аз пък малко отзад напред я подкарах - понеже фаровете ми ме дразнят, зор е карането вечер, и директно забих мултицета само на фаровете - 11 в и малко
е, явно нещо е дал грешно показание, но както и да е
отидох, накупих кабеляци, релета, гнезда за релетата, обувки и т.н.
в крайна сметка.....
....свалих ключа за къси/дълги, разглобих го, почистих контактните повърхности, посмазах, сглобих, монтирах, забучих мултицета - 13.6-13.7 и къси, и дълги...тези дни ще замеря и с читав мултицет да видя кво е действителното положение
е....вместо кабели и релета можеше да си взема два комплекта читави крушки, но здраве да е :)
нямах фотоапарат под ръка да наснимам разглобяването и сглобяването на ключа, но не ми се стори голяма философия
е, явно нещо е дал грешно показание, но както и да е
отидох, накупих кабеляци, релета, гнезда за релетата, обувки и т.н.
в крайна сметка.....

е....вместо кабели и релета можеше да си взема два комплекта читави крушки, но здраве да е :)
нямах фотоапарат под ръка да наснимам разглобяването и сглобяването на ключа, но не ми се стори голяма философия
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
къде в София могат да ми сложат релета на фаровете/Г3 с H1/веднъж е преправян защото е бил с H4 а сега е с H1
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: Пет 16 мар 2012 12:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Cvetomir-Panchev написа:къде в София могат да ми сложат релета на фаровете/Г3 с H1/веднъж е преправян защото е бил с H4 а сега е с H1
viewtopic.php?p=28709#p28709
а ако имаш път към ботевградско шосе - свирни ако искаш да пробваме с почистване на ключа
- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
След замерване и при мен се оказа, че напрежението на самите крушки на къси светлини ми беше 11.5V. Сега вече е 13.5V и нямам търпение да видя как ще светят вечер. Преди да се реша за релетата рециклирах ключа за светлините с надежда да има ефект, но беше минимален.
Използвам по едно реле на светлина. На дългите не слагах, защото рядко ги ползвам.
Аз обаче си направих цяла нова инсталация и ето как изглежда всичко:




Използвам по едно реле на светлина. На дългите не слагах, защото рядко ги ползвам.
Аз обаче си направих цяла нова инсталация и ето как изглежда всичко:




Последна промяна от crashman на Сря 06 ное 2013 22:44, променено общо 1 път.
- mr24
- Мнения: 190
- Регистриран на: Нед 16 ное 2008 23:14
- Автомобил: Golf 3 TDI 110hp
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
За този проблем знам от доста време (от тук научих), но преди видимо бях доволен от фаровете. Вече започнаха да светят по-слабо и съм решил да ги реле-лосам.
Имам проблем с бушоните обаче. Взех едни държачи, които са с стъклените кръгли бушони. Когато срязах кабела да ги монтирам се оказа, че изолацията е доста дебела, а проводящата част - тънка. Направих си тест - пуснах една крушка 55w през този държач с бушон вътре и го вързах към някакво зарядно, което даваше малко над 10 волта. Резултата - целия проводник на държача се нагряваше. Смених проводника - сега се нагрява единия контакт на държача и бушона.
Кажете какви държачи и от къде ги взимате?
The next day edit: Взех си едни, които се продаваха с 40А бушон вътре. Проблем с нагряването нямат, само трябва да премисля къде ще ги събера, защото са значително по-големи
Имам проблем с бушоните обаче. Взех едни държачи, които са с стъклените кръгли бушони. Когато срязах кабела да ги монтирам се оказа, че изолацията е доста дебела, а проводящата част - тънка. Направих си тест - пуснах една крушка 55w през този държач с бушон вътре и го вързах към някакво зарядно, което даваше малко над 10 волта. Резултата - целия проводник на държача се нагряваше. Смених проводника - сега се нагрява единия контакт на държача и бушона.
Кажете какви държачи и от къде ги взимате?
The next day edit: Взех си едни, които се продаваха с 40А бушон вътре. Проблем с нагряването нямат, само трябва да премисля къде ще ги събера, защото са значително по-големи
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Няма ли да се скапят рефлекторите от тези крушки ? За кабела не се тревожи
ще издържи 15 ампера ток без проблем ( 200вата /14 волта приблиз 15 ампера ток )

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта