TDI p.d.116 проблем с паленето

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
marinov vw
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Черни Осъм

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот marinov vw » Вто 26 фев 2013 10:31


колеги някои може ли да ми каже защо аз нямам помпа резервоара, а моят модел е 99 година ?




dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот dmode101 » Вто 26 фев 2013 14:15


marinov vw написа:колеги някои може ли да ми каже защо аз нямам помпа резервоара, а моят модел е 99 година ?
Е, защо нямаш... Така е решил производителят. От един момент променят горивната система.


marinov vw
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Черни Осъм

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот marinov vw » Вто 26 фев 2013 20:05


dmode101 написа:
marinov vw написа:колеги някои може ли да ми каже защо аз нямам помпа резервоара, а моят модел е 99 година ?
Е, защо нямаш... Така е решил производителят. От един момент променят горивната система.

и аз така си мислех колега,но зададох темата да не би някои да е направил българска работа.


hq
Мнения: 119
Регистриран на: Вто 15 яну 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот hq » Сря 27 фев 2013 21:43


И така да ви кажа до какъв извод стигнах:
Първо- релето се включва само когато двигателя запали, няма никакви секунди преди да запали както се изказаха някои специалисти по горе.
Второ- когто това реле не работи съвсем колата си върви ама системата лошо се вакумира и когто спрещ двигателя горивото се измуква на обратно, това го установих като махнах релето по време на работа на двигателя и той си продължи да работи ама после не ме питайте как запали трудно както преди да раздвижа проклетото реле.
Трето- при мен явно нещо е запекло и не е работило съвсем релето щото откакто го раздвижих и работи нямам проблеми с паленето по не за сега.
Това е от мен за сега.


Потребителски аватар
KORANDE
Мнения: 120
Регистриран на: Сря 07 окт 2009 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот KORANDE » Пет 01 мар 2013 17:00


здр. колега,за да не отварям друга тема,ще ползвам тази,и аз съм с тези сутрешни симтоми на колебливо палене на 116к. на пасат.преди малко бях на майстор и я качихме на диагностика,грешки няма,свещите работят,на загрял мотор 80гр.оборотите се менят 820-840,на колата стрелката е на 903-дали така трябва да е майстора казва "добре е",милиграмите са 400 ама за кое не разбрах,стойностите на цилиндрите са -0.94,-0.24,+0.23,-0.84,каза че е в норми ,темп.датчик на антифриза е сменен преди 3г.сега компа го дава еднакво с показанията на таблото-дали работи "работи",и направо е шах с пешката!иначе аз имам помпа в резервоара и работи.и този проблем го имам в темп.диапазон +3,до -5гр.сега ми идва нещо на ум-външния датчик за темп.не го знам дали работи,възможно ли е да играе някаква важна роля за първото запалване на двигателя?
:love.vwclub


marinov vw
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Черни Осъм

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот marinov vw » Пет 01 мар 2013 18:55


KORANDE написа:здр. колега,за да не отварям друга тема,ще ползвам тази,и аз съм с тези сутрешни симтоми на колебливо палене на 116к. на пасат.преди малко бях на майстор и я качихме на диагностика,грешки няма,свещите работят,на загрял мотор 80гр.оборотите се менят 820-840,на колата стрелката е на 903-дали така трябва да е майстора казва "добре е",милиграмите са 400 ама за кое не разбрах,стойностите на цилиндрите са -0.94,-0.24,+0.23,-0.84,каза че е в норми ,темп.датчик на антифриза е сменен преди 3г.сега компа го дава еднакво с показанията на таблото-дали работи "работи",и направо е шах с пешката!иначе аз имам помпа в резервоара и работи.и този проблем го имам в темп.диапазон +3,до -5гр.сега ми идва нещо на ум-външния датчик за темп.не го знам дали работи,възможно ли е да играе някаква важна роля за първото запалване на двигателя?
:love.vwclub

колега и на теп ли ти пали трудно сутрин с много въртене ако пали все едно не му достига нафта,а що се отнася до датчика възможно е и от него,но той играй главна роля в подгряването на свещите,мой приятели са го сменяли за това че не подгряват свещите.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот lz2aii » Нед 10 мар 2013 13:31


Здравейте и от мен фенове на VW. Нека и аз да споделя за подобен проблем. Купих си "Пасат-а" в началото на Февруари 2013 година. От тогава досега не е имало такива студове сутрин, но и аз при сутрешното палене на студен старт виждам нещо подобно като проблема при колегата. Винаги с чукването на стартера си е запалвал,без значение колко е студено,но първите няколко секунди работи като на три цилиндъра (съпроводено с притрисане на двигателя). През този кратък диапазон от време, от ауспуха излиза синкав пушек с аромат на неизгоряла нафта. В момента, в който заработи на четири цилиндъра ( около 2-3 секунди след старта) и вземе да мърка като котенце, този пушек изчезва. Адски досаден проблем. На ВАГ КОМ-а, не изписа никакви грешки. Показателите на дюзите бяха в норми (в интерес на истината сме ги мерили на топъл двигател, когато този проблем не съществува). Разхода на гориво е нормален. Ускорението също. Само първите няколко секунди на студен мотор .... :banghead . Много хора съм питам и чух много мнения. От това, че изпушване в началото е нормално, до всевъзможни апокалиптични картини. Аз лично, без да разбирам много от дизелови двигатели си мисля, че вероятно проблема идва от подгревните свещи. Никога не съм ги мерил, но човека от който взех колата каза, че ги е проверявал и са наред. Той твърди, че най-вероятно има нагар по някоя от дюзите и затова при студен старт се получава ефекта на "пикаещата дюза". Наистина не разбирам, но може и това да е, въпреки, че хич не ми се иска. Този същия човек ми каза да сипя добавка на "Кастрол" "ТДА". От нея се почиствал нагара по дюзите и в комбинация с двигателно масло в горивото ставало като елексир за тях. Никак не ми се иска да експериментирам. Мотора е 101 к.с ПД тип АVB и ремонта му хич не е евтин за да си правя експерименти. Та възможно ли е да е само от свещите? Може ли да е дюза? ... а въпроса за компресията на някой цилиндър въобще не искам да го задавам .Все си мисля, че ако е дюза, този проблем ще го има не само при студения старт.


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот aliyatin.com » Нед 10 мар 2013 16:20


Здравей колега Iz2aii!Тъй като Пд-та работи под голямо налягане дори при не работеща свещ двигателя трябва да си работи без претрисане.Но е хубаво всички подгревни да си работят!Възможна причина за твоя проблем според мен е хлабава връзка на буксата към някоя от дюзите.А за изказванията че сутрин при първоначално палене Пд изпушва-поне при мен такъв проблем няма.За ;пикаеща;дюза при ПД-не съм чувал.За добавката може да си сложиш няма никакъв проблем!


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот andon_ » Нед 10 мар 2013 23:09


lz2aii провери си подгревните свещи .. някоя може да се е споминала :death . Нормално е ако имаш изгоряла подгревна свещ да мирише на "сурова" нафта при сутрешен студен старт. Другия вариант е, въобще да не подгрява и пак да си пали добре (относително) колата. Провери всичките свещи и дали идва ток до тях .. после пиши тука да видим какво е било решението :)


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот lz2aii » Пон 11 мар 2013 7:23


Мерси за съветите. При първа възможност ще проверя свещите и ще пиша какъв е резултата. Снощи говорих с мой познат който има сервиз. Според него, най-възможният сценарий за това, което се случва е "О" пръстените на дюзите. с времето ставали на пластмаса и пропускали нафта. В този ред на мисли, решението било ремонтен комплект и подмяна на тези пръстени. Не били скъпи (комплекта за 80-100 лв.), ама си е игра. Че дано да не се стига до там, но като проверя свещите ще се "обадя" тука да споделя какво е станало.

П.С...и друго, което си мисля е, че при заминал "О" пръстен, той ще вкарва нафта и при топъл двигател - нещо, което при мен го няма. Мисля си, че вероятната причина е изгоряла свещ, при което в първия момент горивото в този цилиндър не изгаря. Въпросът е, че вчера при температура навън 13,1С запалих при студен мотор и отново изпуши, само, че за около секунда (пак с мирис на сурова нафта), като през този период отново работеше като на три цилиндъра. След тази секунда никакъв проблем. Казват, че при тази температура към свещите изобщо не се подава захранване понеже е топло, ама де да знам. Задължително ще пиша като разбера от какво е, `щото предполагам, че не съм единствения с този досаден проблем.


Rado6087
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 19:19
Автомобил: vw passat
Двигател: 2007

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот Rado6087 » Съб 16 мар 2013 18:47


Здравейте колеги,някой може ли да ми каже каде се намира температурния датчик,колата е голф 4 ajm мотор? благодаря


mita6kiii
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 29 яну 2011 16:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот mita6kiii » Съб 16 мар 2013 21:04


Аз съм със ATJ и при мен температурния датчик се намира под тандем помпата.


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот batkotivalio » Съб 16 мар 2013 23:13


Аз сменях някакъв температурен датчик (двоен), който не беше под тандем помпата, а се падаше отзад на двигателя(към купето), на нещо като тройник се падаше на малко кофти място, но все пак да не забравяме че има няколко температурни датчика...


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот lz2aii » Вто 19 мар 2013 7:43


andon_ написа:lz2aii провери си подгревните свещи .. някоя може да се е споминала :death . Нормално е ако имаш изгоряла подгревна свещ да мирише на "сурова" нафта при сутрешен студен старт. Другия вариант е, въобще да не подгрява и пак да си пали добре (относително) колата. Провери всичките свещи и дали идва ток до тях .. после пиши тука да видим какво е било решението :)


Май ще се окажеш прав. Още не съм отстранил проблема, тъй като доста друга работа ме налегна. Въпреки това все ми е в главата и като ми остане малко време и почвам да разсъждавам. Вчера например ми мина нещо наум. Подгревните свещи дърпат ток и то не малко. Това предполага, че като дам на контакт, лампичката на плафона ще примигне (както би го направила например ако пусна запалката). Допълнително аз съм със слаб акумулатор (52 Ач) и това неминуемо ще се отрази като ефект върху плафона. Да, обаче вчера вечерта като си тръгвам от работа и давам на контакт, плафона не примигва. Викам си чакай да погледна на колегата, дето е със същия Пасат (Само, че 131 к.с). Влиза човека, дава контакт и в този момент плафона му примигва. Така две-три секунди и след това пак се засили светлината...значи нещо му консумира доста ток (нещо, което при мен го няма и в най-големите студове). Така, че версията за подгревните свещи остава най-вероятна за сега. Може и да е повече от една, защото плафона изобщо не примигва, което значи, че нищо не дърпа ток. Може да е релето, но със сигурно проблем има и там. Аре чао за сега и като установя нещо конкретно ще пиша.
П.С. Моля колегите с дизели, сутрин като си влязат в колата и дадат контакт, да обърнат внимание дали им примигва лампичката на плафона и да споделят тука, че да съм сигурен. (Примигването може и да не е толкова осезаемо. Най-вече зависи от това колко е добър акумулатора).


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето

Мнениеот lz2aii » Вто 19 мар 2013 20:51


Днес намерих време да отида при един познат дето си има нещо като сервиз. Отворихме пластмасовата кора на мотора и о чудо. Подгревните свещи били там - завити на главата (досега всички знаменити майстори дето дори не се опитваха да ми измерят свещите твърдяха, че са скрити под капака на клапаните и то това било голяма хамалогия). Човека извади лулите от свещите и с кабел, директно от + на акумулатора допря другия край директно към извода на свещта. При допира на всяка от тях даде искра, което би трябвало да означава, че съответната свещ консумира ток. За момент се разочаровах, защото силно се надявах да е от тях и да не е нещо по-сериозно. След това се сетих да го питам да замерим дали до лулите стига напрежение. С пробна лампа установихме, че не стига. Пробата я направихме при топъл мотор и сега си мисля, дали при това положение (когато двигателят е топъл) компютърът трябва да подава напрежение към релето за подгревните свещи. Ще се поровя във форума за да разбера това и като пробвам и при студен мотор ще пиша. Аре чао за сега.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 53 госта