Проблем с бойлер
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с бойлер
Айде за момента когато водата е спряна съм по съгласен че може и да дойде топла вода АКО бойлера не е с гъвкави връзки те са толкова тесни че няма как да пропуснат въздуха необходим за да се източи водата.Но да дойде топла вода и то толкова литри при не спряла вода е не виждам как ще стане освен ако нещо не е вързан както трябва.Все пак бойлера е съд който за да ти пусне вода трябва да вкараш вода или въздух а това при една дупка
- ktamen
- Мнения: 6173
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с бойлер
И аз нямам представа откъде идваше тази вряла вода, но си беше факт. Говорили сме си и други комшии, проблема го имаше само в горната част на блока. Най-интересното беше, че блока си беше с ТЕЦ (освен по времето на Янчулев) и почти никой нямаше бойлер, пък и да е имал му е трябвал само десетина дни в годината като спрат топлата вода, а тогава си имаше топла вода.
Така и не се разбра чий е бил проблемния бойлер.
Така и не се разбра чий е бил проблемния бойлер.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Може да дойде много лесно,колега fox_vt
Просто когато бойлера ти позагрее,той създава налягане по-голямо от това на тръбопроводната мрежа.Или, ако в тръбопровода имаш налягане 2-3 атмосфери,в бойлера при загряване стават 6-8 атм.Бих казал,че когато имаме течност под налягане едва ли е нужно да влиза въздух в съда,за да излезе течноста.Налягането вътре я избутва докато се изравни с външното.А все пак то въздух си има,макар и малко в най-високата точка на бойлера.
От там на татък какво се случва не знам.Предполагам,че бойлера всъщност губи 10-тина литра,но недай боже водата да спре или налягането и да падне драстично/докато е включен/.....мамма миа.
Просто когато бойлера ти позагрее,той създава налягане по-голямо от това на тръбопроводната мрежа.Или, ако в тръбопровода имаш налягане 2-3 атмосфери,в бойлера при загряване стават 6-8 атм.Бих казал,че когато имаме течност под налягане едва ли е нужно да влиза въздух в съда,за да излезе течноста.Налягането вътре я избутва докато се изравни с външното.А все пак то въздух си има,макар и малко в най-високата точка на бойлера.
От там на татък какво се случва не знам.Предполагам,че бойлера всъщност губи 10-тина литра,но недай боже водата да спре или налягането и да падне драстично/докато е включен/.....мамма миа.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с бойлер
Iezekil знаеш ли колко се разширява водата и колко повече ще бъде водата при 2 бара и при 8 бара?Мнооого малко не случайно тестове на самолетни гуми и газови бутилки се правят с вода.И не на последно място едно е да прокапе възвратния клапан от топлинното разширение на водата,а съвсем друго е да точиш 100 литра гореща вода от студената тръба. Но както каза ktamen блока е със ТЕЦ най вероятно там е станала врътка с техните и другите тръби в някой комшия.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Колега,ще разводним темата май.
Водата колко се разширява можеш да провериш по разширителния съд на колата си.Или ако имаш парно-по разликата в нивото на водния стълб.Особенно под налягане течностите се разширяват.
А и аз визирах именно движението на водата вследствие налягане,не разширение.
По втория въпрос за тестовете-провеждат се с вода,защото тя не подлежи на компресиране.Сиреч,ако в бутилка от 1литър можеш да вкараш 10 литра въздух,то вода можеш да вкараш 1 литър,не 2 или 3 литра.За това се провеждат тестовете с вода под налягане,едно е да взривиш бутилка пълна със сгъстен въздух под налягане 500 атмосфери,друго е с 15 литра вода.
Надуването с въздух под налягане също се практикува,но във водна среда.Там плътноста на водата пречи на ударната вълна и осколките при евентуален взрив.
По следващия ти бисер-възвратен/ако е комбиниран де/ клапан прокапва не от топлинното разширение,а от високо налягане.
Навремето моя бойлер така го точеха комшиите,от неработеш възвратен клапан.Живея на последния етаж.Усетих се по това,че като пуснех топлата вода от крана излизаше въздух.От тогава ми остана лошия навик да включвам бойлера за не повече от 40 минути.
Водата колко се разширява можеш да провериш по разширителния съд на колата си.Или ако имаш парно-по разликата в нивото на водния стълб.Особенно под налягане течностите се разширяват.
А и аз визирах именно движението на водата вследствие налягане,не разширение.
По втория въпрос за тестовете-провеждат се с вода,защото тя не подлежи на компресиране.Сиреч,ако в бутилка от 1литър можеш да вкараш 10 литра въздух,то вода можеш да вкараш 1 литър,не 2 или 3 литра.За това се провеждат тестовете с вода под налягане,едно е да взривиш бутилка пълна със сгъстен въздух под налягане 500 атмосфери,друго е с 15 литра вода.
Надуването с въздух под налягане също се практикува,но във водна среда.Там плътноста на водата пречи на ударната вълна и осколките при евентуален взрив.
По следващия ти бисер-възвратен/ако е комбиниран де/ клапан прокапва не от топлинното разширение,а от високо налягане.
Навремето моя бойлер така го точеха комшиите,от неработеш възвратен клапан.Живея на последния етаж.Усетих се по това,че като пуснех топлата вода от крана излизаше въздух.От тогава ми остана лошия навик да включвам бойлера за не повече от 40 минути.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с бойлер
Бойлера си е опасен съд под налягане, от където и да го погледнеш. Сега нещо от моята практика. Ако не се лъжа комбинираните клапани са настроени на 8 атм. Щом прокапват, значи водата вътре в съда достига това налягане, как и защо се поручава такова голямо налягане нямам идея.
Заглеждал съм се примерно в изградени локални отоплителни инсталации с котлета или камини с водна риза. При направена система с налягане 1 атм. когато водата е студена около 15-20 градуса, като запалиш печката нарягането на водата вътре при 80-90 градуса се вдига с 1,2-1,3 атм до около 2,2-2,3.
Как вътре в бойлера налягането се вдига с толкова много при по- ниска температура не знам!?
Та в тоя ред на мисли, вдигането по какъвто и да е начин на температурата на водата вътре в бойлера е опасно, най малкото доста по-бързо ще протече съда, който и без това не кой знае колко по здрав.
Заглеждал съм се примерно в изградени локални отоплителни инсталации с котлета или камини с водна риза. При направена система с налягане 1 атм. когато водата е студена около 15-20 градуса, като запалиш печката нарягането на водата вътре при 80-90 градуса се вдига с 1,2-1,3 атм до около 2,2-2,3.
Как вътре в бойлера налягането се вдига с толкова много при по- ниска температура не знам!?
Та в тоя ред на мисли, вдигането по какъвто и да е начин на температурата на водата вътре в бойлера е опасно, най малкото доста по-бързо ще протече съда, който и без това не кой знае колко по здрав.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Налягането зависи от това,дали системата е отворена или не.
Бойлерските клапани повечето са на 6 атмосфери но има и на 8.
Тенджерата под налягане също има предпазен клапан.
Италианска кафеварка-клапан.
Автомобилния разширителен съд/бойлер/ има клапан,отварящ на 1,2- 1,5атмосфери
Камина с водна риза-клапан сработващ на 10 бара.
Общото в случая,това,което създава налягането е изпаряването на водата.Както знаем,водата започва да се изпарява много,много преди да заври.След дълъг размисъл стигам до извода,че именно въздуха-газ-създава налягането наистина.Водата всъщност е газ-водород и кислород,и се изпарява непрекъснато над 4 градуса.Това всъщност създава налягането.За това и именно след камината клапана е на 10 бара и се нарича автоматичен обезвъздушител,а де факто разширителния съд е отворен към атмосферата и налягането в него е 1.
С бойлера явно се случва същото-изпарения,повишаване на налягането/понеже газовете търпят огромни разширения при затопляне/,получената въздушна възглавница избутва водата към клапана,ако възвратния клапан не държи-избутва водата по тръбата.За това и винаги като пуснеш топлата вода тя тръгва първо силно с по-голямо налягане.В последствие то се изравнява с входящата и толкоз,дебита намаля.
Примери могат да се дадат много,страшното е,че в малък обем въздух се получава огромно налягане.
Бойлерските клапани повечето са на 6 атмосфери но има и на 8.
Тенджерата под налягане също има предпазен клапан.
Италианска кафеварка-клапан.
Автомобилния разширителен съд/бойлер/ има клапан,отварящ на 1,2- 1,5атмосфери
Камина с водна риза-клапан сработващ на 10 бара.
Общото в случая,това,което създава налягането е изпаряването на водата.Както знаем,водата започва да се изпарява много,много преди да заври.След дълъг размисъл стигам до извода,че именно въздуха-газ-създава налягането наистина.Водата всъщност е газ-водород и кислород,и се изпарява непрекъснато над 4 градуса.Това всъщност създава налягането.За това и именно след камината клапана е на 10 бара и се нарича автоматичен обезвъздушител,а де факто разширителния съд е отворен към атмосферата и налягането в него е 1.
С бойлера явно се случва същото-изпарения,повишаване на налягането/понеже газовете търпят огромни разширения при затопляне/,получената въздушна възглавница избутва водата към клапана,ако възвратния клапан не държи-избутва водата по тръбата.За това и винаги като пуснеш топлата вода тя тръгва първо силно с по-голямо налягане.В последствие то се изравнява с входящата и толкоз,дебита намаля.
Примери могат да се дадат много,страшното е,че в малък обем въздух се получава огромно налягане.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с бойлер
Iezekil написа:По следващия ти бисер-възвратен/ако е комбиниран де/ клапан прокапва не от топлинното разширение,а от високо налягане.
Това сам ли ще го сложиш при бисерите или аз да го сложа Прокапвал от налягането а то от какво се създава колега нали от топлинното разширение.Аман от теоретици Много добре знам защо се изпитва с вода а не със въздух.И да те попитам теб лично ти някога източвал ли си бойлер със собствените си ръце-не да гледав в тубата или в бокс а на живо с истински бойлер.
Това просто няма да го коментирамЗа това и именно след камината клапана е на 10 бара и се нарича автоматичен обезвъздушител,а де факто разширителния съд е отворен към атмосферата и налягането в него е 1.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Ами отварял съм,точил съм,сменял съм си бойлера абсолютно сам.
Елпром Варна 80 литра
Теси неръждавейка-60литра
Елдом хоризонтален,80л. със серпентина.
Друго да попиташ?
Това сложи при бисерите,че имаш противоречие..
Другото дето не искаш да коментираш можем да го изкоментираме,практико.Системата ми е в къщи-печка Прити 12кв. водна риза с 2 радиатора-питай.
Елпром Варна 80 литра
Теси неръждавейка-60литра
Елдом хоризонтален,80л. със серпентина.
Друго да попиташ?
fox_vt написа:Iezekil знаеш ли колко се разширява водата ...Мнооого малко ...
едно е да прокапе възвратния клапан от топлинното разширение на водата
Това сложи при бисерите,че имаш противоречие..
Другото дето не искаш да коментираш можем да го изкоментираме,практико.Системата ми е в къщи-печка Прити 12кв. водна риза с 2 радиатора-питай.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с бойлер
По една или друга причина, бойлер с повреден възвратен клапан (или немонтиран) "захранва" комшиите си с топла вода. Имах един съсед, заради бойлера му си смених веднъж водомера за студена вода (буквално се беше разтопило всичко пластмасово в него), и втори път смених оплътненията на холендрите на новия (вече купен за гореща вода ). Няма да забравя как жена ми се обади на работа и каза да се прибирам, че от водомерът ни за студена вода (нямаме ТЕЦ, Бог ни е опазил ) излиза пара и пръска гореща вода!
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлер
Прав си колега,но като ме питат "колко" се предполага,че питащия трябва да може да отговори с "много".
Аз също треперя да не спре тока,понеже съм с помпа но пък съм подготвен.Имам случаи разбира се в началото,в които ме е спасявал именно клапана-обезвъздушител.Имам и приятел чийто брат почина именно от липсата на такъв.
А първия в списъка бойлер си ми хранеше комшиите от долу редовно.Навремето клапаните бяха отделни и въпросния възвратен беше заял.Ккато вече казах,хванах го по въздуха.
Аз също треперя да не спре тока,понеже съм с помпа но пък съм подготвен.Имам случаи разбира се в началото,в които ме е спасявал именно клапана-обезвъздушител.Имам и приятел чийто брат почина именно от липсата на такъв.
А първия в списъка бойлер си ми хранеше комшиите от долу редовно.Навремето клапаните бяха отделни и въпросния възвратен беше заял.Ккато вече казах,хванах го по въздуха.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с бойлер
За да се поизбистри малко и да стане ясно (почти като в Лондон ), най-често проблемът възниква, когато едновременно се случи хем да спрат водата, хем симпатягата с "готиния" бойлер да е на по-горен етаж ! Пък за драчканията - аз съм си спамер , но вече и в спам-темите рядко се включвам, като се сетя че имаше такъв форум !
Код: Избери всички
(Ниво на предупреждение: [ 2 ])
- m0439
- Мнения: 55
- Регистриран на: Пон 19 фев 2007 20:55
- Автомобил: Passat
- Двигател: 1.8mi ABS
- Местоположение: Казанлък
Re: Проблем с бойлер
Здравейте Колеги,
като видях темата и се сетих,че и аз имам проблем с бойлера. Дипломат Ocean с електронен блок за управление 50 литра. Та поради слабо напрежение бойлера беше изключил и светеше само 1на червена лампа долу в дясно май беше, не искаше да се включи дори след няколко рестарта. Оправиха тока нашите "приятели" от енергото и викам майстор от гаранционният сервиз. Свали капака отдолу, пипна нещо откъсна 2 билета от гаранцията и си тръгна. Проблема е,че преди бойлера загряваше за около 10 минути, а сега му трябват поне 50. Друго не е пипано и справката е от един и съш сезон.Снимки мога утре да кача. Идеи?
като видях темата и се сетих,че и аз имам проблем с бойлера. Дипломат Ocean с електронен блок за управление 50 литра. Та поради слабо напрежение бойлера беше изключил и светеше само 1на червена лампа долу в дясно май беше, не искаше да се включи дори след няколко рестарта. Оправиха тока нашите "приятели" от енергото и викам майстор от гаранционният сервиз. Свали капака отдолу, пипна нещо откъсна 2 билета от гаранцията и си тръгна. Проблема е,че преди бойлера загряваше за около 10 минути, а сега му трябват поне 50. Друго не е пипано и справката е от един и съш сезон.Снимки мога утре да кача. Идеи?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Проблем с бойлер
Обади се пак на тези от гаранционното обслужване :) . Колко KW е тоя бойлер, че да стопля 50л вода за 10мин?
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта