Здравейте колеги, за един бус проект ще ми е необходим двигател 1.8 моно 90 к.с. Оказа се че са пет модела и се чудя кой да избера. Понеже никога съм нямал вземане-даване с тези двигатели, ще съм благодарен ако ми разясните разликите им за да направя най-правилния избор. Ще се търси максимално запазен двигател, колкото се може по-нова година (оказа се че са произвеждани до 2000г.) и да е каран само на бензин. Ето ги и въпросните буквени обозначения на двигателите:
1.8 [B 2] 4/8 1781 cm³ 66 kW (90 PS) 5500 min−1 145 Nm bei 2500 min−1 08/1991–10/2000 Schrägheck, Variant, Cabriolet
ABS / ADZ / ANP / ACC / ADD
Сравнение на двигатели Голф 3 - 1.8 моно 90 к.с.
- jorostamenov
- Мнения: 398
- Регистриран на: Вто 27 апр 2010 22:15
- Автомобил: golf 3
- Двигател: abs 92 1.8mi 90k.c
- Местоположение: софия
Re: Сравнение на двигатели Голф 3 - 1.8 моно 90 к.с.
здравей колега аз съм с 1.8ми 90к.с АБС но на голф 3 на бус незнам как ще бъде иначе за този двигател съм чувал че е един от най добрите на vw сега разхода му е доста приличен и на бензин и на газ колата ми върви прилично не съм състезател по улиците но когато се наложи при дадена ситуация на настъпя си ускорява добре нека по запознатите да се изкажат 

- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Сравнение на двигатели Голф 3 - 1.8 моно 90 к.с.
Става Жоре, всички VW двигатели от 1.6 до 2.0 произведени до 2000 (дизелите, бензинките до по-късно) блоковете са едни и същи с техническото наименование 827 и фланеца за закрепяне към ск. кутия е един и същ. От бусовия D/TD прехвърляме маслената помпа с привода, картер, маховик, няколко други дреболии, накланят се на 50 градуса и си пасват идеално. До тук на моите проекти съм монтирал 1.9 AAZ, 1.9 AFN, 2.0 AGG, в момента подготвям за една Синхро Дока 1.7 TD, за другия бус искам да сложа 1.8 моно, защото няма да се кара много и искам прост за обслужване, елементарен двигател с минимална електроника. За ABS съм чувал добри неща, интересни са ми другите буквички, дали имат разлики в електронните системи, коя е по-надеждна. Примерно 2Е имат много проблемна електроника, AGG е Симос и няма никакви проблеми. Питанията ми са основно в тази посока.
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Сравнение на двигатели Голф 3 - 1.8 моно 90 к.с.
Дидо благодаря, търсих сравнение на ABS и други 1,8 моно двигатели, но заглавието е различно и от там не излезе в търсачката.
ОК ABS е ясен, какво се случва след 1995 с ADZ, защо се пише че има повече електроника и бил по-сложен ? Мотроник ли са всички ?
ОК ABS е ясен, какво се случва след 1995 с ADZ, защо се пише че има повече електроника и бил по-сложен ? Мотроник ли са всички ?
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Сравнение на двигатели Голф 3 - 1.8 моно 90 к.с.
Моймой, мерси за инфото. намерих и още едно полезно мнение на zfa159:
1,8 моно са 2 вида (които са 90 коня де,защото има и 75 от тях) - ABS и ADZ.Няма разлика в двата,освен,че ADZ е с 6-пинов стъпков мотор и цената му е 2 пъти по-висока от този за ABS.Също здрав мотор,няма никакви проблеми с обикновената газова, защото е моноинжекция.Като електроника и датчици,е най-опростен от всичките.
Мисля да се спра на ADZ или ANP, защото може да се намери по-нова година, ще прежаля цената за бъдеща смяна на степ моторчето. Попадам на мнения че ABS бил по-шпъргав и се стряскал. Това ме изненада понеже по характеристики са еднакви двигатели, къде е ключа за палатката ?
1,8 моно са 2 вида (които са 90 коня де,защото има и 75 от тях) - ABS и ADZ.Няма разлика в двата,освен,че ADZ е с 6-пинов стъпков мотор и цената му е 2 пъти по-висока от този за ABS.Също здрав мотор,няма никакви проблеми с обикновената газова, защото е моноинжекция.Като електроника и датчици,е най-опростен от всичките.
Мисля да се спра на ADZ или ANP, защото може да се намери по-нова година, ще прежаля цената за бъдеща смяна на степ моторчето. Попадам на мнения че ABS бил по-шпъргав и се стряскал. Това ме изненада понеже по характеристики са еднакви двигатели, къде е ключа за палатката ?
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сравнение на двигатели Голф 3 - 1.8 моно 90 к.с.
Слагал съм ECU от ADZ на AAM, работи без проблем. В този ред на мисли не знам доколкото са различни стъпковите мотори. :)
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пет 27 апр 2012 19:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: montana
Re: Сравнение на двигатели Голф 3 - 1.8 моно 90 к.с.
zdraveite kolegi nov sum vav foruma i se nadqvam da ne pisha na greshnoto mqsto molq da me izvinite ako e taka ,no ot dosta vreme iskam da razbera kakva e razlikata mejdu 1.8 mono 90cc i 1.8 75cc na golf 3,znam che moje bie stepenta na sgastqvane no nemoga da razbera ot kade tochno idva.ako moje nqkoi da mi otgovori ili da me opati kade da cheta shte sum vi mnogo blagodaren.moq e 1.8 mono 75cc iskam ako e vazmojno da go napravq pone 90cc
Последна промяна от vaskoto1 на Чет 28 мар 2013 23:30, променено общо 1 път.
Причина: кирилицата е задължителна! правилата за постване-също!
Причина: кирилицата е задължителна! правилата за постване-също!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13551
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Сравнение на двигатели Голф 3 - 1.8 моно 90 к.с.
cveti8602 написа:zdraveite kolegi nov sum vav foruma i se nadqvam da ne pisha na greshnoto mqsto molq da me izvinite ako e taka ,no ot dosta vreme iskam da razbera kakva e razlikata mejdu 1.8 mono 90cc i 1.8 75cc na golf 3,znam che moje bie stepenta na sgastqvane no nemoga da razbera ot kade tochno idva.ako moje nqkoi da mi otgovori ili da me opati kade da cheta shte sum vi mnogo blagodaren.moq e 1.8 mono 75cc iskam ako e vazmojno da go napravq pone 90cc
Я си прочети правилата за писане в този форум
Тука маймуница не се толерира, нито чете.
- topgun1
- Мнения: 222
- Регистриран на: Нед 25 ное 2007 21:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Сравнение на двигатели Голф 3 - 1.8 моно 90 к.с.
определено АБС имал съм много голфове от този мотор по добър и издръжлив не видях (за кубатура 1.8) 

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Сравнение на двигатели Голф 3 - 1.8 моно 90 к.с.
ADZ-та е с имобилайзер(чип в ключа).Спрямо АБС поддържа и "живи" данни! Мисля,че ще ти е слаб за бус .... 

- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Сравнение на двигатели Голф 3 - 1.8 моно 90 к.с.
pas1.8mi написа:ADZ-та е с имобилайзер(чип в ключа).Спрямо АБС поддържа и "живи" данни! Мисля,че ще ти е слаб за бус ....
Достатъчен е, ск.кутия е с по-бавни предавателни числа и нещата си пасват. Глася го за този проект: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=225273
Феновете на "оригиналните" концепции да не ме тровят много. Това няма да е бус за показване а за каране, искам като ми е кеф да запаля и да знам че ще стигна без притеснения и проблеми било то на събор в България или на къмпинг в Гърция. Радиатора ще се монтира под купето, така че външно няма да си личи изобщо смяната на мотора.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта