Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот Varbanov » Пет 29 мар 2013 10:25


Dobromirski написа:Малко по-нагоре ти казах какво да направиш, сега ще ти обясня подробно, за да можеш да разбереш.
Първото нещо , което трябва да направиш е да се увериш, че геометрията не е запекла и разтоварва турбината ДО КРАЙ. Най сигурният начин за това, е да откачиш актуатора от лостчето на геометрията и да го размандахерцаш на ръка. Движението трябва да е без никакво усилие с ясно изразено спиране в двата края без абсолютно никакви заклинвания .


Ако това не си го направил, няма смисъл от повече полемики :th_up




Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот kenwood » Пет 29 мар 2013 14:09


Varbanov написа:
Dobromirski написа:Малко по-нагоре ти казах какво да направиш, сега ще ти обясня подробно, за да можеш да разбереш.
Първото нещо , което трябва да направиш е да се увериш, че геометрията не е запекла и разтоварва турбината ДО КРАЙ. Най сигурният начин за това, е да откачиш актуатора от лостчето на геометрията и да го размандахерцаш на ръка. Движението трябва да е без никакво усилие с ясно изразено спиране в двата края без абсолютно никакви заклинвания .


Ако това не си го направил, няма смисъл от повече полемики :th_up



И това го написах, но казах че тия дни ще го погледна и засега събирам мнения...какво лошо?

Добромирски: Стандартен софт за 140 прави пик на 1,5 и сваля на 1,35, НО ПАК НЕ МЕ РАЗБРА...стандартно, не при мен в момента...айде сега пак наново ще ти кажа как стоят нещата.... Колата и с чип и без, с ИЗКЛЮЧЕН вакуум към актуатора държи 1,5-1,6 бара и ги качва доста бързо, като пика е още по-висок някъде 1,7-1,8. Проблем с пренадуване, когато бях с чипа не съм имал...проблема ми е от скоро.

Dobromirski написа:ПП : Аааа и още нещо : Казваш, че със оригиналният софт, колата държи холд на 1,35, а пък без вакуум катери до 1,5 ? Как става тая работа ?


Ето тук не си ме разбрал...говорих как трябва да по принцип, а не че при мен е така...сори ако не съм се изказал правилно .
И сега пак ли горивото ми е проблем за налягането което прави без управление...за мен си е зацапана геометрия...какво мислиш.


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот blade84 » Пет 29 мар 2013 14:38


Сваляй да чистиш турбото щом пак пренадува се е зацапала геометрията и малко не може да отвори. Иначе как си с антифриза, има ли да губи?


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот Dobromirski » Пет 29 мар 2013 15:49


Втори ден си чешеш пръстите във форума, а актуатора се държи на две гайки и една зегерка :banghead


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот kenwood » Пет 29 мар 2013 17:17


Dobromirski написа:Втори ден си чешеш пръстите във форума, а актуатора се държи на две гайки и една зегерка :banghead


Много добре знаеш къде се намира турбото и че без канал или подемник трудно се стига до него. При напипване отгоре сякаш се движи свободно, но едно е да откача актуатора, съвсем друго е да го пробвам докато той го движи. И не си чеша пръстите, ами нямам време и затова се допитвам до вас. Ясно е че ще ги погледна нещата, които спомена, но като съм до късно на работа ми остава уикенда, а събота е утре!

А защо показва максимална стойност от 2601 в vcds-a?


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот Dobromirski » Пет 29 мар 2013 21:56


Защото това е максималното налягане, което МАП сензора ти може да покаже . От там нататък , колкото и да се катери налягането, все 2601 ще виждаш !


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот kenwood » Съб 30 мар 2013 21:05


Резултата от днес...свалих турбината, и резултата е много зацапана геометрия и трудно движеща се в крайни положения и на тласъци. И препоръките, които ми дадохте, като елементарни...да махна зегерката и да пробвам да движа геометрията при монтирано турбо се оказаха невъзможна задача, тъй като мястото е трудно достъпно и положението е кофти. Поне при тая турбина е така, при другите модели не знам как е.

Друг проблем е радиален и мисля съвсем малко аксиален луфт. Няма задиране в корпуса. Равносметката за 30000км с агресивен чип и пикове от по 1,8-2.0 бара и в последно време задържане от по 1,8бара налягане е почти износена и ненадеждна турбина.

Надявам се, че съм бил или ще бъда полезен на колеги със същия или сходен проблем. От тук нататък ще преценя дали ща правя тази или нещо по-сериозно, засега колата е аут:)

Благодаря на хората дали съвет или мнение по темата.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот nasko1978 » Съб 30 мар 2013 22:29


След като си видял за какво става въпрос след чипа имам един логичен въпрос : Според теб струва ли си "чипа" ,който ти бърка доста надълбоко в джоба и не знаеш кога точно ще ти гръмне мотора! :scare3
Явно пак опираме до качествено направен и премерен чип! :th_up


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот kenwood » Нед 31 мар 2013 9:24


nasko1978 написа:След като си видял за какво става въпрос след чипа имам един логичен въпрос : Според теб струва ли си "чипа" ,който ти бърка доста надълбоко в джоба и не знаеш кога точно ще ти гръмне мотора! :scare3
Явно пак опираме до качествено направен и премерен чип! :th_up



Имам отговор колега... преди две години ми се строши ЕГР-а и след като го премахнах механично, трябваше да се изключи и софтуерно. Тъй като това го направих в хеед, ми предложиха така и така се пипа по софтуера да направят и ремап. За бензинови коли имам наблюдения при тях, но за дизелови знам, че доста хора се оплакваха, но се реших. Чипа го направих за икономичност, не за ръчки и състезания. Разхода найстина падна в отделни режиими около и над 0,5 литра и смея да твърдя, че парите за чипа съм си ги избил, но сега ремонта няма как да го избия :) И всичко тръгна наопаки, защото по онова време 2.0 не бяха толкова разпространени и малко хора знаеха как се изключва ЕГР. При мен беше изключен по метода на "голф 4" (запознатите знаят) и резултата беше вдигнат разход от над 2 литра. След като ми изключиха ЕГР-а правилно разхода падна, но мапера каза, че чипа не става за нищо и ще строша турбина рано или късно, с тия пикове от по 1,8. Просто стила ми на шофиране е икономичен и затова изкарах толкова време. При стабилни ръчки досега да е пропушила или строшена.

Да много си прав за качествено направен ремап и примерно добре направена турбина. Вече имам опита и радвам се и контактите и мисля, че това, което съм замислил може да се получи...мощна и сигурна кола.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 773
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот Lupender » Пон 01 апр 2013 21:08


Ремапа не е задължително да е причината, но със сигурност може да се окаже "ускорител" на смърта на турбината, особено ако е сипано с черпака и се кара с кофти малсло. Много турбини са стигали до същото състояние без да са били чипвани. Миналата година правих процедура по профилактика на една 2256 с приблизително същите симптоми - диафрагмата буквално беше се споила със стените на топлата страна, но колата не беше карана повече от 3 години... След щателно почистване и изваждане на една шепа кокс отвътре и каране 2-3 смени с 5х30 пълна синтетика нещата изглеждат по съвсем различен начин. Турбината си иска профилактика... за тези които са решили да я направят да се подготвят с комплект нови болтове за топлата страна - аз рязах два, но запеклите могат и да са повече.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот bobitur » Пон 01 апр 2013 21:22


И накрая чипа ли е проблема за турбината или турбината е проблем за чипа. А може и маперите да са за бой явно. :banghead А тея пикове вследствие на кое са на чипа или на прецакан Н75 или нещо друго по колата. Не разбирам много бихте ли ми обяснили и пояснили за тези които биха искали да си чипват колата какво да гледат след това с ваг-а.

Последна промяна от bobitur на Сря 10 апр 2013 15:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот kenwood » Нед 07 апр 2013 16:07


Резултати от днес...оказа се, че след разглобяване на турбото геометрията е запекла (това си го знаех), но и че актуатора е блокирал в средно положение. Той имаше някакъв ход, когато го тествах с вакуум, но явно не е бил достатъчен.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта