Пасат B5 ATJ въпрос за MAF и забиването, по-скоро МАР-сензор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Пасат B5 ATJ въпрос за MAF и забиването, по-скоро МАР-сензор

Мнениеот dispatch » Съб 30 мар 2013 15:16


Здравейте колеги!

Пасата е 1,9 ТДИ ATJ-мотор.
След като го вземах имаше проблем със забиването. По време на обслужването свалихме турбото и съответно геометрията се беше спекла. Почистихме я, почистихме и ЕГР-а, почистихме и колекторите.
Мислех че се е оправило, защото преди това забиваше доста лесно - дори при движение из града, но при едно излизане извънградско заби на 3000 оборота на 5-та. На диагностика показа грешка: налягането извън регулираните стойности, т.е. пренадува. Всички маркучи на вакумите са проверявани. Днес сменихме клапана н75 с нов понеже набедихме него. Стария беше отварян и тръбичката, която е за актуатора на турбото беше чупена и преправяна с метална тръбичка. Та след подмяната нямаше промяна.
Набедихме после и MAF сензора. Имаше от едно Ауди MAF-сензор същия като моя и решихме да пробваме. Сложихме другия и в общи линии се оправи. Казвам в общи линии защото на 6-та около 180 - 190km/h на около 3700 - 3800 оборота пак изключи (мина в авариен режим), но преди не можех и да си мисля за такива скорости.

Та възможно ли е забиването да е било от този сензор или просто при пробите нещо се е отпушило?
И вярно ли е, че нов такъв е над 300 лева?

Последна промяна от dispatch на Съб 30 мар 2013 23:38, променено общо 1 път.




IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Passat B5 ATJ въпрос относно MAF-сензор и забиването

Мнениеот IRRITATING » Съб 30 мар 2013 15:23


Струва 50лв и от него няма как да забива


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Passat B5 ATJ въпрос относно MAF-сензор и забиването

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 30 мар 2013 16:43


Ако говориш за н75 - струва малко повече нов - към 70-90 лв. От него МОЖЕ да пренадува колата. Ако говориш за MAF (дебитомер) срува доста - 150-400 лв. от него колата няма да пренадува, но може да не надува както трябва. Най добре направете лог файл на 4-та предавка 1500-4000 оборота на 3,10,11 канал на VCDS.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B5 ATJ въпрос относно MAF-сензор и забиването

Мнениеот okti_1 » Съб 30 мар 2013 19:37


Колега върни си стария МАФ-демек твоя,защото предполагав,а ще съм сигорен като го видя на ВАГА че е по-хубав от този който си сложим за проба.След това си центровай актуатора и проблеми после няма да имаш вече с колата.Така че си избий тези суми от главата :th_up


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B5 ATJ въпрос относно MAF-сензор и забиването

Мнениеот dispatch » Съб 30 мар 2013 23:34


Извинявам се, но малко съм ви подвел.

Изглежда съм имал в предвид МАР-сензора, а не MAF-сензора.

МАF - mass air flow - количество въздуха (дебитомер);
MAP - manifold absolute pressure sensor (MAP sensor) - абсолютна стойност на налягането във всмукателния колектор.

Та него сменихме за проба и тогава се промениха малко нещата.
Сега по трудно влиза в авариен режим, но все пак успявам да го вкарам. Тъй като стойностите не ги следим с ВАГ-ком, а с друг софтуер (универсален), лог не можахме да изкараме, но следяхме стойностите, а те се различаваха с около 0,1 - 0,2 до 0,3 bar-а в полза на турбото, т.е. даваше повече, от колкото двигателя иска. Пренадува и това е. Хванах се за главата вече.
Може ли наистина МАП-сензора да не отчита коректно стойностите на налягането на входящия въздух и да казва на компа, че нещата не са добре, а той да спасява нещата като влиза в авариен режим и ограничава количеството гориво?

ПС: Промених малко заглавието за да е по-лесно за колегите търсещи информация.


mita6kiii
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 29 яну 2011 16:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Пасат B5 ATJ въпрос за MAF и забиването, по-скоро МАР-се

Мнениеот mita6kiii » Нед 31 мар 2013 15:06


Как се центрова или по-скоро как се проверява дали е правилно центрован актуатура?
Аз съм със същия двигател, и преди една година ми почистваха турбото,заради това забиване.
Досега нямах проблеми,но от две седмици на няколко пъти ми влизаше в авариен режим.
Дали пак се е зацапала геометриятя или пък е нужно да се провери актуатура.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Пасат B5 ATJ въпрос за MAF и забиването, по-скоро МАР-се

Мнениеот okti_1 » Нед 31 мар 2013 21:58


mita6kiii написа:Как се центрова или по-скоро как се проверява дали е правилно центрован актуатура?
Аз съм със същия двигател, и преди една година ми почистваха турбото,заради това забиване.
Досега нямах проблеми,но от две седмици на няколко пъти ми влизаше в авариен режим.
Дали пак се е зацапала геометриятя или пък е нужно да се провери актуатура.

Провери си вакум,вакумните маркучи,актуатор,геометрия и Н75.


mita6kiii
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 29 яну 2011 16:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Пасат B5 ATJ въпрос за MAF и забиването, по-скоро МАР-се

Мнениеот mita6kiii » Сря 03 апр 2013 19:07


Излезна замърсена геометрия.Днес я почистиха,майстора вика , че е от "хубавата" ни нафта.
Ебати и геометрията, и алгебрата преди година ми я чистиха и сега пак.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта