


Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
- qm_parket
- Мнения: 406
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
- Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
- Двигател: D40
- Местоположение: Варна
Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
Привет, колеги! Интересува ме има ли някой от вас, който кара олио на дизелов агрегат с турбина (с променлива геометрия) ? Нещо специално ли се слага или просто се прецежда много добре олиото ?! Има ли наслагвания, трябва ли по-често да се чисти?! Някакви проблеми?!
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
Лети направо
Вчера тъкмо изпреварих един Боинг 747 


- potrebitel19
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 22 сеп 2010 17:50
- Автомобил: VW PASSAT 35I
- Двигател: AAA
- Местоположение: Търговище
- qm_parket
- Мнения: 406
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
- Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
- Двигател: D40
- Местоположение: Варна
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
Дълго и широко, без необходимите "джаджи" няма да стане, тъй ли ?!
- izcrazy
- Мнения: 334
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
- Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Добрич
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
Брат,ако искаш да ти миреше на банички,почни работа в баничарница
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
вземи 1 бутилка олио или по-добре зехтин - сложи малко от нея в буркан в хладилника да се охлади добре и виж на какво става. и после мисли пак какво трябва.
освен че почти всички производители вече писаха че на биодизел 100% не могат да им вървят колите много време, другата тема е подгряването на олиото. за филтрация не искам да говоря с тия инжектори модерни, няма значение дали CR или PD.
иначе след 3-4 филтрации имаше експерименти на хора и лятото разреждаха до около 50/50 биодизел и нафта.
ако ще мъчите да карате така, защо направо не продавате колата и да си вземете бензинка на газ. газта вече е 1.22 с отстапка слиза на 1.15. дизела е 2.63 - разликата е повече от х2 от няколко месеца.
а олиото за отопление си става по-добре :), както и маслото от колата :)
освен че почти всички производители вече писаха че на биодизел 100% не могат да им вървят колите много време, другата тема е подгряването на олиото. за филтрация не искам да говоря с тия инжектори модерни, няма значение дали CR или PD.
иначе след 3-4 филтрации имаше експерименти на хора и лятото разреждаха до около 50/50 биодизел и нафта.
ако ще мъчите да карате така, защо направо не продавате колата и да си вземете бензинка на газ. газта вече е 1.22 с отстапка слиза на 1.15. дизела е 2.63 - разликата е повече от х2 от няколко месеца.
а олиото за отопление си става по-добре :), както и маслото от колата :)
- qm_parket
- Мнения: 406
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
- Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
- Двигател: D40
- Местоположение: Варна
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
Мерси много, колеги. Няма да си тормозя бийтъла с експериментални горива. А иначе биодизела не е ли същото горе-долу?! Той не се ли прави от рапица ?! Някой кара ли на биодизел и ако да само на него или в смес с нормален дизел?!
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
в европата а и у нас има различни граници за зимен и летен дизел и колко % от него може(или трябва) да е биодизел.
мин беше около 5% до максимум 15% ако не се лъжа. дават го че биодизела почиства горивната система на и разяжда гумените уплътнения. за помпа дюза моторите със сигурност бяха писали VAG че не е препоръчително да се кара с био дизел. Има твърдения че пуши по-малко биодизела и че е по-чист и че работи по меко двигателя. колко са верни не знам. но ако потърсиш цената на биодизела е доста близка до цената на нафтата. обаче па има напоследък някакво олио по магазините на цени около 2.10, та и аз съм се чудил, но на моята не бих сложил.
ще ти дам друга тема за размисъл - дизел за отопление :) ако можеш да си намираш такъв, цената на едро му е около 1.80. и показателите са му почти същите като на дизела за автомобили.
лично аз ако трябва да избирам бих се огледал по-скоро за 2рия вариант. първият е доста играчка, дори и ако смяташ само време за прецеждане на олиото и т.н.
мин беше около 5% до максимум 15% ако не се лъжа. дават го че биодизела почиства горивната система на и разяжда гумените уплътнения. за помпа дюза моторите със сигурност бяха писали VAG че не е препоръчително да се кара с био дизел. Има твърдения че пуши по-малко биодизела и че е по-чист и че работи по меко двигателя. колко са верни не знам. но ако потърсиш цената на биодизела е доста близка до цената на нафтата. обаче па има напоследък някакво олио по магазините на цени около 2.10, та и аз съм се чудил, но на моята не бих сложил.
ще ти дам друга тема за размисъл - дизел за отопление :) ако можеш да си намираш такъв, цената на едро му е около 1.80. и показателите са му почти същите като на дизела за автомобили.
лично аз ако трябва да избирам бих се огледал по-скоро за 2рия вариант. първият е доста играчка, дори и ако смяташ само време за прецеждане на олиото и т.н.
- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
@frec: Тая идея с дизела за отопление, не само недей да я препоръчваш, ами си я избий тотално от главата! Ти виждал ли си го к'во прилича тоя дизел, а как "чукат" дюзите с него? Тая нафта е СИНЯ, и е много бедна на смазочни качества! Ще си претропаш мотора за няма и 2000 км. Гарантирам ти !
Колкото до олиото, скоро ще го пробвам на AFN как е :) На моя AAZ е просто перфектно представянето на олио! Изписал съм много на тази тема, как се прецежда, как се подгрява при зимни условия, как се разрежда лятото и как зимата !
Като пробвам AFN-а (като мине поне 3000 км.) ще ви пиша дали има проблеми. Склонен съм да смятам, че няма да има никакви грижи, защото разликата между моя и AFN мотора в газоразпределителния механизъм е почти никаква, ако не се лъжа. Така че, ще има тестове :)
Колкото до олиото, скоро ще го пробвам на AFN как е :) На моя AAZ е просто перфектно представянето на олио! Изписал съм много на тази тема, как се прецежда, как се подгрява при зимни условия, как се разрежда лятото и как зимата !
Като пробвам AFN-а (като мине поне 3000 км.) ще ви пиша дали има проблеми. Склонен съм да смятам, че няма да има никакви грижи, защото разликата между моя и AFN мотора в газоразпределителния механизъм е почти никаква, ако не се лъжа. Така че, ще има тестове :)
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
Моята препоръка е на AFN да не се кара на 100% олио (дори и с подгряването му) ,DI мотора изисква по-високо цетаново число на горивото спрямо предкамерния дизел . И ако не се изпълнят "изискванията" -подгрев ,два резервоара, доп.разреждане с нафта ,ще почне да се увеличава нивото на маслото в картера и първото, което ще изпищи е турбото 

- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
При 1Z и Ahu няма проблем ама при Afn най-малките ядове ще са зацапана геометрия и после отново тема във форума колата забива и минава в авариен режим.
Поздрави.
Поздрави.
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
И те са DI мотор и за тях важи същото
и не ,че ще се зацапа геометрията на турбината при AFN , ами просто моторното масло се смесва с неизгоряло олио и...турбото
без значение от гореизброените мотори .Ако се направи кадърно системата ,и въпреки това се кара със смес от дизел и олио за презастраховка , а не със 100% олио, смятам,че проблема със смесването на олио и масло се минимизира!Отделно и сезона е важен !


- Tihon
- Мнения: 309
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Студград :D
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
oще по лаишки казано - ако имаш SDI наливай смело, няма да имаш проблеми със прецедено старо олио, но ако имаш PD или common rail - бягай далеч 

Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
samo_pechka написа:И те са DI мотор и за тях важи същотои не ,че ще се зацапа геометрията на турбината при AFN , ами просто моторното масло се смесва с неизгоряло олио и...турбото
без значение от гореизброените мотори .Ако се направи кадърно системата ,и въпреки това се кара със смес от дизел и олио за презастраховка , а не със 100% олио, смятам,че проблема със смесването на олио и масло се минимизира!Отделно и сезона е важен !
Според моите наблюдения, нивото на маслото започва да се покачва ако автомобилът работи дълго време на едно място на празен ход. Правил съм си много експерименти, от които си пролича, че когато карам градско и вися много време по задръствания, тогава нивото се вдига, но ако карам извънградско с над 2к оборота, нивото на маслото не се променя.
Това което съм разбрал от чуждите форуми е , че се препоръчва смяна на масло през 7к км, при каране на олио, точно за да се предотврати смесването на олио и масло.
- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: Някой да кара олио на нов дизелов двигател ?!
Добре де, само не ми стана ясно откъде ги смесва маслото и горивото (олиото) AFN например ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта