п.п. Алармата е "Валкор"!!!
Дали не си прецаках помпата???
- Kentavar
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 16 ное 2005 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Дали не си прецаках помпата???
Привет колеги. Имам следното питане. Преди време карах с гориво почти на нула, но колата не беше почнала да тресе от липсата на гориво. Вечерта след като сипах бензина, по едно време като си карах имах чувството, че върви по нов начин, някак с по добро ускорение. След време, една сутрин се опитах да запаля и не можах. Учудването ми беше голямо, защото за една година не съм имал никакви проблеми с колата, още по малко с паленето. Дори зимата в големия студ пали на второто завъртане. Та онази сутрин установих, че не се чува помпата, да качва гориво. Мислех, че е от алармата. Имобилайзера прекъсва напрежението към помпата и докато не се изключи той, помпата не качва гориво. Та викнах човек и той ми превърза алармата и тогава ми каза, че помпата "глътнала" много ток като запали колата. От тогава периодично ми прави този проблем. Не се чува помпата и респективно не ще да запали. Пробвах какви ли не неща, но като запали не мога да хвана някаква последователност или повторяемост. Като всеки лайк така и аз, барам бушони, релета, кабели, вклювам и изключвам алармата за да запали. По някога пали почти веднага, но ми се случи веднъж да се мотам 3 часа с колата преди да запали. А оня ден когато не искаше да запали, както бях на контакт, само врътнах врътката за фаровете и помпата заработи....
Така и не разбрах какво стана. Та въпроса ми е, дали съм прецакал помпата и как мога да разбера??? Изчетох всичките 33 страници във форума за Пасат, и не видях такъв проблем.Сутрин като е студена нямам този проблем, а само като съм в движение и спра се получава така, че не мога после да запаля... Значи нещо което ми е направило впечетление е, че ако спра ( изгася двигателя ), рязко без да я оставя малко на тихи, след това се случва този проблем. Още нещо, при такива ситуаций ми се вижда как след като изгася колата, за момент светва светодиода на алармата, все едно се задейства тя. Та дали е помпата или нещо алармата ми прави проблем ( имобилайзера ). Нещо което оглеждам по колата е, окислена кабелна обувка на бобината и напукан тампон на дебитомера....Помагайте, моля...че, някой път с бебе на 9 месеца и дете на 9 години на 200 километра от София, не е никак приятно чувството, особенно ако е към залез слънце....
Пасат 96 г. 1.6 101 к.с....Благодаря предварително.
п.п. Алармата е "Валкор"!!!
п.п. Алармата е "Валкор"!!!
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19727
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
За да "глътне" много ток един електромотор, това значи, че нещо го тормози. Обикновенно са лагери, но в този случай мисля, че е на втулки.
Другите симптоми обаче говорят за проблем по окабеляването на колата, а не на помпата.
Възможно е все пак алармата/имобилайзера да ти прави мизерия, но може и да е таблото с предпазителите и куплунзите отзад! Поне за Г2 съм виждал такива проблеми!
Виж да не влиза влага там някъде в този район
Другите симптоми обаче говорят за проблем по окабеляването на колата, а не на помпата.
Възможно е все пак алармата/имобилайзера да ти прави мизерия, но може и да е таблото с предпазителите и куплунзите отзад! Поне за Г2 съм виждал такива проблеми!
Виж да не влиза влага там някъде в този район
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Значи принципно знам че не е хубаво да караш с малко бензин в резервоара особено на нула щот помпата се охлаждала от бензина и ала бала и т.н.Както и да е.Според мен е вярно.Ама пък чак от един път да стане ме съмнява.Говоря така понеже аз съм постоянно на червено(като някоя крива мацка)
Както казват колегите,нещо по тоците ще да е.Във сервизната книжка на мойта аларма не можах да намеря как се изключва.По-добре иди при алармаджия да ти я изключи и тогава пробвай.Успехсс
-
batsande
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 28 май 2006 16:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колега, според мен първото нещо което требва да се направи е да се започне от самата помпа, до нея се стига с развиване на три рапидки
на кръглия капак,извади буксата и при даден контакт пробвай с лампа дали стига ток до нея,и ако стига слагаш буксата и отвиваш скобата на изходящия маркуч и го изваждаш, с един помошник отпред колкото да подаде за 1-2 секунди на контакт и проверяваш дали ще пръсне/малко замирисва на бензин но се измирисва бързо/напрви го в тоя ред защото ако първо пробваш с гориво после от лампата може да възпроиведе искра и ... ако се окаже самата помпа измъкни и втория маркуч като не изпускаш кой маркуч от кой щуцер е и отмимаш капачката атя е като на бидонизважда се гуменото уплътнение и бъркащ на дъното на резервоара,помпата с кошницата и поплавъка са на около 30-40 см дълбоко и се развива с четвърт оборот щраква и излиза, най често самата помпа отказва да работи не защото е изгоряла а просто четките и роторчето са спрели така че не правят добър контакт, но-о с почисване и леко растърсване /почукване/ и проба на 12V в двете посоки да зъвърти така че да изхвърли ако има заседнал боклук вътре в нея. Е.. надявам се да съм ти помогнал с нещо и успех[/quote]
на кръглия капак,извади буксата и при даден контакт пробвай с лампа дали стига ток до нея,и ако стига слагаш буксата и отвиваш скобата на изходящия маркуч и го изваждаш, с един помошник отпред колкото да подаде за 1-2 секунди на контакт и проверяваш дали ще пръсне/малко замирисва на бензин но се измирисва бързо/напрви го в тоя ред защото ако първо пробваш с гориво после от лампата може да възпроиведе искра и ... ако се окаже самата помпа измъкни и втория маркуч като не изпускаш кой маркуч от кой щуцер е и отмимаш капачката атя е като на бидонизважда се гуменото уплътнение и бъркащ на дъното на резервоара,помпата с кошницата и поплавъка са на около 30-40 см дълбоко и се развива с четвърт оборот щраква и излиза, най често самата помпа отказва да работи не защото е изгоряла а просто четките и роторчето са спрели така че не правят добър контакт, но-о с почисване и леко растърсване /почукване/ и проба на 12V в двете посоки да зъвърти така че да изхвърли ако има заседнал боклук вътре в нея. Е.. надявам се да съм ти помогнал с нещо и успех[/quote]
Завържи кабелите за изкл. на имобилайзера, които само ти и монтажника на алармата знаете къде са. Ако не ти прави проблеми, от алармата е . Моята беще ми отровила живота сума ти време и след 2 скандала се навиха да я правят, защото като отида при тях-всичко работи. Като я отвориха вътре имаше разпоени неща и насипни части!
- Kentavar
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 16 ное 2005 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Привет колеги. Значи, колата съм я купувал от човек тук в БГ и не знам нищо за алармата, нито как се изключва, нито има обяснение в книжката. Не знам дали ми се дави колата, но просто не чувам помпата, това ми прави впечетление. Като в такъв момент давам газ, педала стига до долу без проблем, което показва, че няма гориво в системата, тоест помпата не подкачва гориво. Това беше странното, както завъртях врътката за фаровете и чух помпата, че подкачи бензин. Много тъпо, м................му. Като, чета за възможните повреди в книжката на алармата, за непалене на автомобила при работеща аларама ( работеща според тях е да включва и изключва и да светка и гасне светодиода на имобилайзера
), да търся повредата в автомобила, не в алармата. Има ли някой колега с аларма "Валкор" , да сподели за подобни проблеми??? Благодаря за съветите, колеги. Много благодаря
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Аз имам и газова уредба и понякога след като я изгася се дави и докато не натисна педала до дъно не пали!По същата причина с Вектрата така бях задавил колата че виках майстор...Ти когато си в напрежение че не ти пали колата, как си сигурен че чуваш помпата?
Та си оставам на мнението че причината е, или окабеляването или задавяне на автомобила.
Та си оставам на мнението че причината е, или окабеляването или задавяне на автомобила.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Don_Gavaz и 54 госта