MB 602.980 TDI промяна на разст. м/у буталата и главата

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

MB 602.980 TDI промяна на разст. м/у буталата и главата

Мнениеот juli76 » Вто 09 апр 2013 18:12


Интересува ме ще има ли разлика в работата и мощноста на един TDI мотор ако се увеличи разстоянието между горна мъртва точка на буталата и челото на главата с 1-2 десети ?




Потребителски аватар
rayo_
Мнения: 34
Регистриран на: Пон 24 май 2010 22:04
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: RP 1991
Местоположение: Asenovgrad

Re: Промяна на разстоянието между буталата и главата при TD

Мнениеот rayo_ » Вто 09 апр 2013 18:18


Да ще има разлика,но негативна по този начин ще спадне степента на сгъстяване и компресията, ще пали по трудно двигателя и ще има спад в мощността. :smile


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8990
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Промяна на разстоянието между буталата и главата при TD

Мнениеот samo_pechka » Вто 09 апр 2013 18:41


Ще подбереш подходящата дебелина гарнитура, според това с колко са излезли буталата над блока ! И никакъв спад няма да имаш :wink


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Промяна на разстоянието между буталата и главата при TD

Мнениеот juli76 » Вто 09 апр 2013 18:43


rayo_ написа:Да ще има разлика,но негативна по този начин ще спадне степента на сгъстяване и компресията, ще пали по трудно двигателя и ще има спад в мощността. :smile

Принципно е така но въпроса е дали при разлика от 1 десета при допусково разстояне 7-8 десети и изправен двигател,сегменти клапани без хлабини ще има чувствителна разлика или по скоро няма да се усеща ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8990
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Промяна на разстоянието между буталата и главата при TD

Мнениеот samo_pechka » Вто 09 апр 2013 18:50


Няма да се усеща , стига да си подбрал правилната гарнитура :exclaim


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Промяна на разстоянието между буталата и главата при TD

Мнениеот juli76 » Вто 09 апр 2013 18:53


samo_pechka написа:Ще подбереш подходящата дебелина гарнитура, според това с колко са излезли буталата над блока ! И никакъв спад няма да имаш :wink

Проблема е че е правен ремонт на мотора и е шлайфан блока преди години и не можем да разберем колко точно надстърчат буталата оригинално за този двигател.В момента са на 1,5мм.Не съм убеден че предишната гарнитура е с правилната височина.Понеже имаше леко причукване при високи обороти и загрял мотор.Ясно е че гарнитурата ще е по поръчка,колебанието ни е в рамките на 1-2 десети.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Промяна на разстоянието между буталата и главата при TD

Мнениеот ventotdi » Вто 09 апр 2013 18:57


Казваш 1 десета ? Няма да има разлика според мен ,защото ,ако се загледаш в размерите ,които са дадени за 3-те вида гарнитури за този мотор разликата от една към друга е повече от 1 десета ,така че можеш да очкаваш при изправен мотор само една по добра мека работа на мотора без други негативи. Ако се съмняваш провери сам каква е разликата в размерите на 3 -те гарнитури ( 1 дупка , 2 дупки , 3 дупки ),които дават за този мотор :)

П.С. Да разбирам ,че си шлайфал блока и сега се чудиш каква гарнитура да сложиш.Не се знае до сега разтоянието от клапана и буталото какво е била. Да не стане с липсата на тази 1 десета да се чукат бутала и клапани. Най - добре замери колко излиза буталото от блока и прецени коя гарнитура да сложе.Ако си на кантар с гарнитурите ..... шлайфай още малко блока за да влзезеш в други размер гарнитура и да си спокоен ,че не си разредил мотора ;)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8990
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Промяна на разстоянието между буталата и главата при TD

Мнениеот samo_pechka » Вто 09 апр 2013 19:02


Да кажеш колега за какъв точно ТДИ мотор става въпрос (код) ? Ще видя какви гарнитури има оригинални за него..


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Промяна на разстоянието между буталата и главата при TD

Мнениеот juli76 » Вто 09 апр 2013 19:07


Mercedes 602.980 мотор. Само 2 височини гарнитури се предлагат които по разбираеми причини не ми вършат работа.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8990
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Промяна на разстоянието между буталата и главата при TD

Мнениеот samo_pechka » Вто 09 апр 2013 19:43


Излизат две гарнитури : едната е дебела Dichtung, Zylinderkopf: Dicke/Stärke: 1,74, Einbaudicke: 1,65, Ø: 90
И другата : Dicke/Stärke: 1,97 mm ,Einbaudicke: 1,85 mm ,Durchmesser: 90 mm
Не ми стана мн ясно кое как е. Самата дебелина е 1.74 ,пък после като се стегне става 1.65 ли, или пък е до 1.65 надстърчане на буталата ( в първия случай ) :redface Интересното е ,че има огромна разлика в цената при малко по-дебелата спрямо по-тънката :eek


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Промяна на разстоянието между буталата и главата при TD

Мнениеот ventotdi » Сря 10 апр 2013 9:38


Извинявай ,ако съм те подвел за гарнитурите . Помислих ,че става въпрос за VAG ТДИ мотор .


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Промяна на разстоянието между буталата и главата при TD

Мнениеот juli76 » Сря 10 апр 2013 12:40


Мотора е TDI, тоест с директно впръскване и електронно управление на помпата. Това за турбото и кулера не го коментирам то е ясно. :smile Гарнитурата е поръчана ще сменя и болтовете дано този път се получат трайно нещата, защото ми писна да се занимавам. Ако знаех че така ще се получи щях да взема цял мотор а не да ремонтирам този. :neutral


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: TDI промяна на разстоянието между буталата и главата ?

Мнениеот ventotdi » Сря 10 апр 2013 12:50


Да разбрах ,че е директно впръскващ но до сега не съм виждал на мерцедес да пише някъде "TDI" . Тази абривиатура е запазена марка за ВАГ групата . Мисля ,че ме разбра какво исках да кажа :) ? . Крайна сметка няма ли кой да ти замери колко излиза буталото от блока . Аз не съм виждал главата на този мотор но клапаните като са затворени лягат ли в главата или излизат малко от нея ?


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: MB 602.980 TDI промяна на разст. м/у буталата и главата

Мнениеот juli76 » Сря 10 апр 2013 18:19


Надстърчат съвсем леко клапаните но и главата е с 3 шлайфа до сега.Не съм сигурен оригинално дали не дадстърчаха.Като цяло ще се постараем да свършим качествено работа а колкото ще изкара божа работа.Духне ли и таз гарнитура повече няма да се занимавам с този мотор.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8990
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: MB 602.980 TDI промяна на разст. м/у буталата и главата

Мнениеот samo_pechka » Сря 10 апр 2013 20:38


Това е един недостатък на точно този мотор поради дългата ( по принцип ) глава - склонност към кривене и сдухване на гарнитура . Иначе и на мен ми е "легнал" като бъдеща покупка на 312 бусче :smile . Преди време почетох малко за него , знам само ,че е много важно мотора докато е студен ,да не се "настъпва" докато не вдигне добра работна температура ,както и преди да се угаси ( след по-яко каране) , да се остави да поработи минимум 2 минути на място ! Напреженията са доста големи и е добре да се монтира доп. ел.водна помпа към малкия кръг ,която се включва след загасянето му ,за да се охлади до 70 градуса мотора.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта