Б4 1,8 ABS проблеми с гарнитурата на главата

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: проблеми с гарнитурата на главата

Мнениеот rufkata » Сря 03 апр 2013 12:02


6669 написа:Руфката - да не си от майсторите който донатягат главите след 1000 километра, че с това ти изказване точно на "тях" ми приличаш - нищо лично :c020

На 500 на 1000 и на 1500 ги натягам :Mr Green Fun :screwy :banghead
П.П. Извинявам се на колегата, че му спамя в темата, но не се сдържах.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19328
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: проблеми с гарнитурата на главата

Мнениеот stefan4o » Сря 03 апр 2013 12:11


stankovraca написа:Колега, имал съм проблеми с една кола с прегрявана глава и знам че ако си сложил клингеритова гарнитура винаги е хубаво след 900-1000км да се натегне още малко главата защото клингерита е мек материал и улегва след известно време каране.

Интересното е, че на инструкцията на гарнитурата, която си купих - марка Елринг, не пишеше нищо за донатягане след 1000км :gruebel Не съм я пипал откак е сменена. Вече стана сигурно над 5 000км :mhihi Мисля, че така е правилно. Ако не беше - на инструкцията щеше да е изрично упоменато това за донатягането, което знам, че го практикуват много хора.
Ако някой е на мнение, че е по-разбиращ от завода-производител на гарнитури, нека си донатяга болтовете на главата както си иска и колкото си иска пъти :th_up


stankovraca
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
Автомобил: Skoda Superb MK3
Двигател: 20TDI 2018
Местоположение: BG

Re: проблеми с гарнитурата на главата

Мнениеот stankovraca » Сря 03 апр 2013 15:04


Ми колега то и в моя случай не съм видял да пише за донатягане на болтовете, а и да е писало нее било на български. Когато обаче отидох в сервиза да ми шлайфат главата и за напасване на клапаните, смяна на гумичките и специалиста ми каза, че е хубаво за се донатегнат малко болтовете ако ще слагам клингеритова гарнитура. Същото го чух и в магазина от където купих въпросната гарнитура. В интерес на истината взех обикновена клингеритова Глосер и не съм имал проблеми от тогава с тоя мотор, въпреки че беше дизелов, въпреки че беше с алуминиева глава. :a045 Не съм и опитвал да се изкарвам по-умен или да се сравнявам с инженера произвел дадена гарнитура, но се доверих на хора дето са сложили доста такива и не съм сгрешил.


Потребителски аватар
bako_bako
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 12 юни 2012 22:46
Автомобил: VW Passat
Двигател: ABS 1994
Местоположение: монтана

Re: проблеми с гарнитурата на главата

Мнениеот bako_bako » Сря 03 апр 2013 15:29


Мерси на всички за мненията аз днес си купих динамометричен ключ и мисляда да я питегна и дано се упрви


Потребителски аватар
bako_bako
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 12 юни 2012 22:46
Автомобил: VW Passat
Двигател: ABS 1994
Местоположение: монтана

Re: проблеми с гарнитурата на главата

Мнениеот bako_bako » Сря 03 апр 2013 15:33


stankovraca написа:Колега, имал съм проблеми с една кола с прегрявана глава и знам че ако си сложил клингеритова гарнитура винаги е хубаво след 900-1000км да се натегне още малко главата защото клингерита е мек материал и улегва след известно време каране. Ако обаче си сложил метабокс трябва мн финно шлайфане и дори някой говорят и за шлайфане и на блока за да легне добре гарнитурата.Другото ако колата е прегрявана във всички случай е хубаво да се пробва тая глава дари е спукана или не. Освен това като си свалил така и така главата нее лошо да смениш гумичките на клапаните и да се напаснат тия клапани съответно. Затягането на главата става по съответния ред, както е написал колегата или от кутията на гарнитурата или ако и нямаш вяра, в AUTODATA тоя ред го има за всеки мотор отделно. Ако колата е прегрявана трябва да видиш от къде идва това прегряване, дали от теч някъде, дали от запечен термостат или от водна помпа. Това ще ти обясни и липсата на антифриз, освен това ще промиеш системата. Теча на масло е от гарнитурата на главата и щом тече от там значи нее донатегната както трябва. Вземи един Динамометричен(килограмов) ключ и свърши тая работа и се моли да нее късно вече и да е пресекла маслото защото стигнало ли сее до продухана гарнитура почваш наново шлайфане и тн. Това ще го разбереш като загубиш парното, намериш следи от масло в антифриза, Маслото на двигателя се пресече, появи се бълбукане в казанчето на разширителния съд за антифриза и не на последно място Бял пушек от ауспуха. Другото интересно е дебелината на тая гарнитура която си сложил защото в специализираните магазини предлагат няколко дебелини, съответно за първи шлайф, втори и тн. съответно по дебела гарнитура защото след всеки шлайф главата на мотора става по-малка.

аз вече я отварях заштото гарнитурата беше заминала и сам сменил всички гарнитури и гумички


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19328
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: проблеми с гарнитурата на главата

Мнениеот stefan4o » Сря 03 апр 2013 17:33


stankovraca написа:Не съм и опитвал да се изкарвам по-умен или да се сравнявам с инженера произвел дадена гарнитура, но се доверих на хора дето са сложили доста такива и не съм сгрешил.

Ще ти дам и друг пример за размисъл. Вземаме една чисто нова кола на 500км. Купуваш я, после като минеш 1000км викат ли те да й донатягат болтовете? :mhihi
Пак казвам това с донатягането след като не е изрично упоменато в сервизните ръководства за мен е излишно.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проблеми с гарнитурата на главата

Мнениеот Danny boy » Сря 03 апр 2013 18:20


Леко ти е крив блока ,затова се разтича.Отиди да я притегнат,при мене беше същия проблема и една година по-късно развиха болтовете един по един и ги пристегнаха с по-голямо усилие от предписаното и се оправи.
Ако трябва да я правиш както трябва ,шлайф блок/сваля се мотора/ и глава и гарнитура .


Mario81
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 29 авг 2011 8:47
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1999
Местоположение: Sofia

Re: проблеми с гарнитурата на главата

Мнениеот Mario81 » Пон 08 апр 2013 10:32


stefan4o написа:
stankovraca написа:Не съм и опитвал да се изкарвам по-умен или да се сравнявам с инженера произвел дадена гарнитура, но се доверих на хора дето са сложили доста такива и не съм сгрешил.

Ще ти дам и друг пример за размисъл. Вземаме една чисто нова кола на 500км. Купуваш я, после като минеш 1000км викат ли те да й донатягат болтовете? :mhihi
Пак казвам това с донатягането след като не е изрично упоменато в сервизните ръководства за мен е излишно.


:th_up


stankovraca
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
Автомобил: Skoda Superb MK3
Двигател: 20TDI 2018
Местоположение: BG

Re: Пасат Б4 1.8 АBS проблеми с гарнитурата на главата

Мнениеот stankovraca » Пон 10 юни 2013 19:46


Колега има малка разлика от това да си купиш нова кола и това да донатягаш гарнитура на сваляна глава. Първо новата кола е с метабоксова гарнитура, поставена фабрично и преди това нито блока нито главата са претърпявали прегряване или каквито и да било други негативни интервенции, били са си чисто новички и метабоксовата гарнитура е лепнала като на свинче звънче. Донатягането се налага поради факта че евентуално клингеритова гарнитура се поставя на не шлайфан блок, шлайфаш главата проверяваш я за пукнатини и слагаш, но клингерита е по мек материал от метабокса и е възможно с времето да улегне и ако имаш дори малка кривина по блока или нее най-добре шлайфана главата се появява продухване. Е сега се надявам да съм изчерпателен с отговора на въпросния пример. Ако все пак шлайфаш и блока и главата и сложиш метабоксова гарнитура сигурно няма да се наложи донатягане а и няма на къде да донатягаш тогава единственото което ще постигнеш е да откъснеш болтовете ако прекалиш.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б4 1.8 АBS проблеми с гарнитурата на главата

Мнениеот Iezekil » Пон 10 юни 2013 21:17


От ерата на ладите насам не са ме викали да ми донатягат главата заради нова гарнитура.Даже смених блока на мотора без да го челосвам и пак така,вече поне 6 години не ми е протекло или продухало нищо.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: МИТАКО и 64 госта