Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот batkotivalio » Съб 13 апр 2013 12:57


Не ми работи първата степен на перките на радиатора. Пробвах ги директно на датчика на радиатора. Съмнявам се в контролния модул на перките, който е под акумулатора. Някой има ли идея ремонтира ли се, нов или втора употреба да търся?




vladini
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот vladini » Съб 13 апр 2013 13:38


batkotivalio написа:Не ми работи първата степен на перките на радиатора. Пробвах ги директно на датчика на радиатора. Съмнявам се в контролния модул на перките, който е под акумулатора. Някой има ли идея ремонтира ли се, нов или втора употреба да търся?

Оправи си бушона на перките.Намира се върху акумулатора,първия зелен.Хубаво е,да разглобиш цялата кутия и да почистиш гнездото. :th_up


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот batkotivalio » Съб 13 апр 2013 20:17


Бушоните са ОК. Не е това...


Потребителски аватар
GALIANO
Мнения: 642
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 19:39
Автомобил: Cupra 300
Двигател:
Местоположение: Germany

Re: Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот GALIANO » Съб 13 апр 2013 20:31


Сменяй перките :a045 И аз имах същият проблем,след смяна с нови всичко се оправи.


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот batkotivalio » Съб 13 апр 2013 21:02


Ами, пропуснах да спомена, че и перките съм ги пробвал... даже едната беше на ремонт...


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот al3xbg » Нед 14 апр 2013 21:14


Да използвам темата да попитам колеги, как се разбира, че не работи първата степен ?
Напоследък забелязах, че сякаш късно се пускат и нормално ли е да работят и двете при спрян климатроник ?


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот batkotivalio » Нед 14 апр 2013 22:57


Най лесно, като пуснеш климатика, до колкото знам трябва да се включи на първа степен, може да се тества и от датчика на радиатора. При мен двете перки са в паралел... т.е. работят заедно...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот zfa159 » Пон 15 апр 2013 19:15


При масовите разновидности на Голф 4 перките са вързани в паралел една на друга и винаги тръгват и двете. Първа степен пали на 95 градуса или винаги с тръгването на компресора на климатика. Тя може да работи и без колата да е на контакт. Втора степен тръгва на 102 градуса или при над 17-18 атмосфери налягане на фреона на климатика.
Първа степен трябва да тръгне като окъсиш датчика на радиатора (червен с бяло и червен проводник).Тя не минава през контролера на перките и трябва да си тръгне.Ако не иска, виж предпазителя (30А на пластмасата над акумулатора).Там много често нагаря и започва да се лигави и да тръгва и спира когато си иска (както и климатика спира ако проблема е в него).Ако всичко е ок,разгледай дали перките работят към настоящия момент на 1-ва степен,защото тя много често се разваля.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот al3xbg » Пон 15 апр 2013 19:48


zfa159 написа:При масовите разновидности на Голф 4 перките са вързани в паралел една на друга и винаги тръгват и двете. Първа степен пали на 95 градуса или винаги с тръгването на компресора на климатика. Тя може да работи и без колата да е на контакт. Втора степен тръгва на 102 градуса или при над 17-18 атмосфери налягане на фреона на климатика.
Първа степен трябва да тръгне като окъсиш датчика на радиатора (червен с бяло и червен проводник).Тя не минава през контролера на перките и трябва да си тръгне.Ако не иска, виж предпазителя (30А на пластмасата над акумулатора).Там много често нагаря и започва да се лигави и да тръгва и спира когато си иска (както и климатика спира ако проблема е в него).Ако всичко е ок,разгледай дали перките работят към настоящия момент на 1-ва степен,защото тя много често се разваля.


Много изчерпателно. Аз съм с климатроник и доколкото съм забелязал, като паля колата той винаги тръгва независимо дали ЕКОН или АУТО и работят и 2те перки и когато намаля степените на духане до 0 и стане OFF, спират. Да разбирам ли, че нямам проблем ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот zfa159 » Пон 15 апр 2013 19:51


На Екон компресора не тръгва и перките не трябва да работят, ако колата не е загряла до работна температура :)


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот al3xbg » Пон 15 апр 2013 20:29


zfa159 написа:На Екон компресора не тръгва и перките не трябва да работят, ако колата не е загряла до работна температура :)


Ясно, мерси. Така е :) Незнайно защо моята винаги пали на Ауто дори и да е изгасена на Екон или офф и се стартират и 2те перки със запалването на мотора и трябва да ги спирам с Екон бутона или офф от степените. Идея защо е така и нормално ли е ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Управляващ модул на перките на радиатора Голф 4

Мнениеот zfa159 » Пон 15 апр 2013 21:10


Зависи.Ако вскеи път тръгва на 22 градуса и на Ауто,значи вероятно му няма паметта (едно захранване до контролера,постоянно).Ако си тръгва на каквито градуси си го оставил преди да го изгасиш, е нормално. Според софтуера на контролера има различни варианти - всеки път да тръгва на градусите,на които си го оставил,ама винаги да е на Ауто,без значение дали си го изгасил на Екон или не.Може да тръгва на Ауто и примерно през няколко паления-гаесния (да кажем гасиш на Екон,после 7-8 паления си е на Екон и на 8-то пали на Ауто)...това си зависи от софтуера. Но всичките видове софтуер си помнят градусите - гасиш я на 20,тръгва на 20. Стойността по подразбиране му е 22 - ако го гасиш на нещо,различно от 22,а той все тръгва на 22 - умряла му е паметта :)
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 47 госта