Колега,аз имам Лада 21053 от 1994-та година.Корекомска 1.5 двигател,73 магаренца,5 скорости.Бащата я караше много малко(само 25000 км ѝ беше навъртял) и то през Петрохан само.Поех я 2009-та и сега е на 47 000 км и то само защото си взех Поло,инче щеше да е доста повече.
Така,при нея имаше доста проблеми с ходовата част.Возеше като лодка и беше доста нестабилна.Смених ѝ кормилната кутия и паразитния хебел(това е заради Петрохан).Кутията е от новите с подобрения червяк.Волана ми стана много по-стабилен и лек в ръцете.Предполагам твоя може и да си е добре,но винаги ако имаш пари,може да ти стане по-лека за каране.Отдолу,ЗАДЪЛЖИТЕЛНО си смени шарнирите,и горните и долните.Първо защото ще ти разгонят фамилията ако се скъсат на път и Второ защото с нови такива,колата ще вози доста по-мазно.В този ред на мисли-Сменяш и предните и задните втулки(тези с гуменото вътре),те се напукват и скапват от времето и така колата върви по-зле.След това Амортисьорите!Ако искаш колата ти да е перфектна в това отношение и все пак на сравнително ниска цена,Вземи на MONROE REFLEX,газово-маслени двустранни.Пружините дори да не пипаш(и моите са малко зле),с нови амортисьори колата ще залепне за пътя.
По запалителната система 2 важни неща-Свещите да не ги оставяш да остаряват повече от 2 години-така никога няма да имаш проблем.Второ-може да си купиш нов стартер-сега има едни за нива,много по-компактни с по-малък размер,но много по-ефективни и добри за зимата(моята пали на "половин" оборот без въобще да съм ѝ правил центровка на запалването).
Още един съвет-погледни си реле-регулатора на алтернатора.Той е една от най-калпавите части на ладата.Моя се прецака,преди не зареждаше,а после почна да презарежда до 20-ка дори.Оказа се,че моят е самаровски алтернатор та ми се стъмни.
Аз също ще си я правя ладата сега.Ще я попипна и ще я направя да бега яко.
Айде успех със този "звяр"
