


Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
И мойта не пуши, но си върви яко: 140+ коня, над 300 N/m
- Lupender
- Мнения: 773
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
Чиптунинга е НЕ лошо нещо, стига да е грамотно направен. Преди всяка подобна интервенция е задължително да се направи диагностика на автомобила и същевременно собственикът и да е напълно сигурен в доброто и здраве. Никой уважаващ себе си мапер няма да тръгне да слага един и същ мод на различни коли... въпреки, че от нета могат да се свалят една камара такива от сорта на +15%, +25% и пр... и даже вече някои сами си ги флашват (на по-новите). Ако под диагностика се разбира да няма грешки, то един полуумрял дебитомер няма да показва грешка, но ако му се видят данните в движение веднага ще се види състоянието и как дава орязани стойности. Същото е и с другите параметри. Освен това не е зле да се види състоянието на вакуумите, изпускателния тракт + EGR-а, работата на бустерния клапан и управлението на турбината.
Катализатора махан ли е? По принцип няма вариант при модване на ори файла да не се барнат и горивните таблици, както и няма вариант да не ИЗПУШВА (това е нормално), при товар дизела. Постоянното пушене вече не е много добро за разхода понеже свидетелства за постоянно богата смес. Относно дюзите, също може да се види какво правят (колко пускат)... Та съвета е - иди при човек който знае какво и как да види и съответно да направи (разликата в цената на чиптунинга обикновено се крие точно в тези подробности).
Общо взето вариантите са: чип от нета - 50 кинта; чип от познат пишман тунер - 100 до 150 кинта; 200+ лева някакъв мод, но сам да си го сложиш; за около 300-350 можеш да се сдобиеш с читав; 500 - мод от специализирана фирма... нагоре вече от реномирана специализирана фирма... Лошото е, че високата цена в случая не гарантира добро качество. Просто трябва да се иде при проверен човек (препоръчан не от един или двама).
Катализатора махан ли е? По принцип няма вариант при модване на ори файла да не се барнат и горивните таблици, както и няма вариант да не ИЗПУШВА (това е нормално), при товар дизела. Постоянното пушене вече не е много добро за разхода понеже свидетелства за постоянно богата смес. Относно дюзите, също може да се види какво правят (колко пускат)... Та съвета е - иди при човек който знае какво и как да види и съответно да направи (разликата в цената на чиптунинга обикновено се крие точно в тези подробности).
Общо взето вариантите са: чип от нета - 50 кинта; чип от познат пишман тунер - 100 до 150 кинта; 200+ лева някакъв мод, но сам да си го сложиш; за около 300-350 можеш да се сдобиеш с читав; 500 - мод от специализирана фирма... нагоре вече от реномирана специализирана фирма... Лошото е, че високата цена в случая не гарантира добро качество. Просто трябва да се иде при проверен човек (препоръчан не от един или двама).
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
Общо взето вариантите са: чип от нета - 50 кинта; чип от познат пишман тунер - 100 до 150 кинта; 200+ лева някакъв мод, но сам да си го сложиш; за около 300-350 можеш да се сдобиеш с читав; 500 - мод от специализирана фирма... нагоре вече от реномирана специализирана фирма... Лошото е, че високата цена в случая не гарантира добро качество. Просто трябва да се иде при проверен човек (препоръчан не от един или двама).
Браво бе пич, супер много ги разбираш.
Я прецени тук колко струва чипа: http://vbox7.com/play:10f039deb1
- Lupender
- Мнения: 773
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
rufkata написа:Браво бе пич, супер много ги разбираш.
Я прецени тук колко струва чипа: http://vbox7.com/play:10f039deb1
Ами горе-долу си отговаря на това, което си описал - 140+ коня, въпреки лошото качество на клипа (гледах го няколко пъти), ускорнието от 0 до 100 трябва да ти е някъде към 8,5-8,6, а на 402 метра нещо от сорта на високи 15-ки или ниски 16-ки, което си е постижение (имам предвид като ефект от чипа). Та колко струва такъв чип?! Хм, зависи кой го прави, но м-у 150 и 200 лева (напълно сериозно). Моите данни са обобщени от десетки модове, които съм правил при различни тунери на няколкото автомобила с които съм се занимавал да ги магеря.
п.с. кой и за колко ти е правил чипа си е отделен въпрос - ти си знаеш най-добре.
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
Lupender написа:rufkata написа:Браво бе пич, супер много ги разбираш.
Я прецени тук колко струва чипа: http://vbox7.com/play:10f039deb1
Ами горе-долу си отговаря на това, което си описал - 140+ коня, въпреки лошото качество на клипа (гледах го няколко пъти), ускорнието от 0 до 100 трябва да ти е някъде към 8,5-8,6, а на 402 метра нещо от сорта на високи 15-ки или ниски 16-ки, което си е постижение (имам предвид като ефект от чипа). Та колко струва такъв чип?! Хм, зависи кой го прави, но м-у 150 и 200 лева (напълно сериозно). Моите данни са обобщени от десетки модове, които съм правил при различни тунери на няколкото автомобила с които съм се занимавал да ги магеря.
п.с. кой и за колко ти е правил чипа си е отделен въпрос - ти си знаеш най-добре.
Сега един сериозен въпрос, чипа не е най силния, колко може да напомпя и за какви пари?
- Lupender
- Мнения: 773
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
rufkata написа:Сега един сериозен въпрос, чипа не е най силния, колко може да напомпя и за какви пари?
Зависи какво разбираш под надуя, тоя мотор може да ти дадедо към 160 коня без хардуерни интервенции, но се опасявам, че другата карантия може да не понесе това. Поне моя опит показва, че не е проблем да се извади сетъп от двигателя, проблемът е в съединител, скорости и пр. При предишния ми АФН дадоха фира буталата, без да съм сигурен в причината, но със сигурност е било повлияно, понеже единствения негативен ефект от такова напомпване беше загряване на мотора при поддържане на по-висока скорост за по-дълго време 160 и отгоре повече от 15 минути). Та тогава ми обясняваха как било нормално за тоя мотор и пр. После взе да бърчи маркучи, да прави мехури в казанчето... и като го отворих имаше две пукнати бутала. Отделно дето турбината замина (пак не съм сигурен дали от това или просто съм ускорил процеса). Иначе с хардуерни изменения като дюзи, турбо, кулър и пр. влизаш в клуба на бързаците. Но това набиване на пари за мен е излишно - по-добре някой лев отгоре и се качваш в един FR, който с лек мод постига горе-долу същото, но по-безболезнено и безопасно. Ако и това не те устройва - кастъм извпълнение от типа малка кола-голям мотор.
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
С тези разпръсквачи може да се осигури гориво единствено чрез удължаване на интервала на впръскване на говиво,което води до кофти изгаряне,а от там много пушеци и вероятно ще се стигне до нови бутала.Турбината я го понесе това нещо,я не и т.н.С едно VA и 0.216ки може да се стигне до 165-170 коня без да се чудиш кое ще се счупи първо
- lyutfito
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пон 12 ное 2012 20:59
- Автомобил: VW GOLF 1.9TDI 110h.p.
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
Здравейте колеги. Значи обиколих няколко майстора, също и при тоз ифидик отидох , но моя проблем се оказа от нафтовата помпа. Казаха ми че не нагнетява достатъчно горивото. Гледаха дюзи, егр-а, налягане на турботот, вакума, всичко е ОК.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
Аз такава кола не съм диагностицирал. Диагнозата, обаче ми се струва доста не сериозна.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
ifidik написа:Аз такава кола не съм диагностицирал. Диагнозата, обаче ми се струва доста не сериозна.
Е точно там му е проблема на колегата,че ти Иво, не си я диагностицирал!

Първо ще пообикаля по всякакви тунери и накрая като е ошушкан ще трябва да дойде,да ама може би късно.А защо?

- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
nasko1978 написа:ifidik написа:Аз такава кола не съм диагностицирал. Диагнозата, обаче ми се струва доста не сериозна.
Е точно там му е проблема на колегата,че ти Иво, не си я диагностицирал!![]()
Първо ще пообикаля по всякакви тунери и накрая като е ошушкан ще трябва да дойде,да ама може би късно.А защо?
Ето там ви е проблема и на вас, че сте известни спецове, и хората не смеят да дойдат за диагностика. Освен ако при вас тя не е по скъпа, ако е колкото във всеки друг сервиз обявете го и простосмъртните ще заприиждат.
П.П. имам предвид ако цените ви са същите, да акцентирате върху това
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
Интересна теза без да си идвал при мен. Запитаи се до клиентите ми дали съм вземал пари и колко вземам само за диагностика.
По темата, ако помпата няма налягане, ще се промени и центровката и пак ще пуши колата.
По темата, ако помпата няма налягане, ще се промени и центровката и пак ще пуши колата.
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
Говорим си задочно май
, бих искал да има такъв специалист и тук в Пловдив, за сега не ми трябва но рано или късно, ще опра. Идеята ми беше да ви рекламирам, но явно не ви е нужно 


Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
rufkata написа:nasko1978 написа:ifidik написа:Аз такава кола не съм диагностицирал. Диагнозата, обаче ми се струва доста не сериозна.
Е точно там му е проблема на колегата,че ти Иво, не си я диагностицирал!![]()
Първо ще пообикаля по всякакви тунери и накрая като е ошушкан ще трябва да дойде,да ама може би късно.А защо?
Ето там ви е проблема и на вас, че сте известни спецове, и хората не смеят да дойдат за диагностика. Освен ако при вас тя не е по скъпа, ако е колкото във всеки друг сервиз обявете го и простосмъртните ще заприиждат.
П.П. имам предвид ако цените ви са същите, да акцентирате върху това
Колега,от мнението ти по-надолу става ясно какво имаш предвид.Нека обаче се замислим за нещо друго - колко струва колата ти да не бъде наред. Защото идва момент,в който искаш да ти я оправят без значение колко ще платиш. Тогава вече приоритет ти е да стане колата.Относно въпросния майстор от личен опит мога да заявя,че не само,че не взема повече,а дори и по-малко. Пример: идва ауди А4,прави му се диагностика,излиза 4-та дюза неработеща,човека отива в друг сервиз да пита за цена на нова. На въпроса "колко ти дължа" отговора беше цитирам "поговорихме си". Къде е справедливостта тука да видим - на този който ти взема манги и не ти оправя колата или при дадения майстор и неговия стил на работа? И нека да си призная - и на мен повечето пъти не ми взема колкото трябва,а много по-малко и въпреки,че става въпрос за моите финанси,аз все пак не съм съгласен.Просто не е справедливо!
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Golf 4 AHF 110 + чип - не пуши?
liolioto написа:rufkata написа:nasko1978 написа:ifidik написа:Аз такава кола не съм диагностицирал. Диагнозата, обаче ми се струва доста не сериозна.
Е точно там му е проблема на колегата,че ти Иво, не си я диагностицирал!![]()
Първо ще пообикаля по всякакви тунери и накрая като е ошушкан ще трябва да дойде,да ама може би късно.А защо?
Ето там ви е проблема и на вас, че сте известни спецове, и хората не смеят да дойдат за диагностика. Освен ако при вас тя не е по скъпа, ако е колкото във всеки друг сервиз обявете го и простосмъртните ще заприиждат.
П.П. имам предвид ако цените ви са същите, да акцентирате върху това
Колега,от мнението ти по-надолу става ясно какво имаш предвид.Нека обаче се замислим за нещо друго - колко струва колата ти да не бъде наред. Защото идва момент,в който искаш да ти я оправят без значение колко ще платиш. Тогава вече приоритет ти е да стане колата.Относно въпросния майстор от личен опит мога да заявя,че не само,че не взема повече,а дори и по-малко. Пример: идва ауди А4,прави му се диагностика,излиза 4-та дюза неработеща,човека отива в друг сервиз да пита за цена на нова. На въпроса "колко ти дължа" отговора беше цитирам "поговорихме си". Къде е справедливостта тука да видим - на този който ти взема манги и не ти оправя колата или при дадения майстор и неговия стил на работа? И нека да си призная - и на мен повечето пъти не ми взема колкото трябва,а много по-малко и въпреки,че става въпрос за моите финанси,аз все пак не съм съгласен.Просто не е справедливо!
Аз се обръщам конкретно, към един потребител, не виждам (предвид, че те цитирам) къде се вписа ти в цялата работа

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], pe6o__ и 40 госта