Vw Passat B5 2.8 5V 193 h.p обслужване ?
- stankofm
- Мнения: 269
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 18:58
- Автомобил: GOLF MK1
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Vw Passat B5 2.8 5V 193 h.p обслужване ?
Здравейте.На кръстопът съм какъв мотор да си закупя.Нямам претенций дали ще е Ауди или Vw.Замислям се за 2.5 TDI 180 h.p AKE,или 2.8 5V 193 h.p.За обслужването на 2.5 знам,че е 1000 и над 1000 лв,но незнам колко е на 2.8 ?
Re: Обслужване на Vw Passat B5 2.8 5V 193 h.p ?
На 2.5тди обслужването ще ти е най-малкия пробмел
, има доста информацич за този мотор , особено в Ауди форума. Незнам колко точно излиза обслужването на 2.8 , но е доста по евтино от това на 2.5тди , най-малкото което е , че е с верига :)

- stankofm
- Мнения: 269
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 18:58
- Автомобил: GOLF MK1
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Обслужване на Vw Passat B5 2.8 5V 193 h.p ?
Да за 2.5 много изчетох в Ауди Форума и ми е ясен тоя мотор що за стока е.Ама за 2.8 нищо не знам ! ! ! Моля кажете мнение ?
- Vesislav_E
- Мнения: 154
- Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Vw Passat B5 2.8 5V 193 h.p обслужване ?
Бягай далече от 2.5 ТДИ,мое мнение...
- stankofm
- Мнения: 269
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 18:58
- Автомобил: GOLF MK1
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Vw Passat B5 2.8 5V 193 h.p обслужване ?
Аз знам за 2.5,но питам как стоят нещата с Vw Passat B5 2.8 5V 193 h.p ?
- Vesislav_E
- Мнения: 154
- Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Vw Passat B5 2.8 5V 193 h.p обслужване ?
Колега, аз съм с 2001 Passat 2.8L V6 4Motion автоматик. Двигателят е ATQ и НЕ Е С ВЕРИГА!!! 2.8 Е С АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК. Тъй като аз извадих кофти късмет, колата ми скъса ангр. ремък точно в деня, когато я купих... От там нататък последва смяна на 2те глави, поради здраво накривени клапани и т.н., но няма страшно. 420лв ти струват консумативите по ангр. ремък. Една обтягаща ролка, една водеща, ремък, успокоител и рамо на успокоителя. Водната помпа отделно ти е около 80лв. Много важно е в този двигател да се поставят висококачествени свещи, защото иначе почва да светка лампичката за диагностика. Препоръчвам NGK или BERU, но аз предпочитам NGK.
Изобщо не можеш да сравняваш двата двигателя 2.8 и 2.5. Та това са 2 коренно различни двигателя. Единия е бензинов, а другия дизелов. Ако трябва да съм съвсем директен, 2,5 е глупаво направен дизел с много недомислици и скъпа поддръжка, а 2.8 си е истински шедъовър на бензиновите двигатели.
2.8 е много много здрав двигател, с много добра динамика(особено ако ще е с ръчна кутия). Проблемите му са свързани най-често с подлизваща гарнитура на капаците на клапаните. Но като я смениш, повече ядове няма да имаш. Другия проблем са вакум-маркучите. Отново, подменяш само веднъж и то не с оригинални маркучи, а с най-обикновени горивни маркучета.
Друго нещо ти е разхода. Ако караш градско и те бърка колко пари ще даваш, това твърдо не е автомобил за теб. Даже и газифициран, няма да паднеш под 15Л/100км градско.А при цени на газта от 1.17, както са в момента, това няма да ти е много евтино, както бибило при 1.8Т например. Ако караш извънградско, очаквай средно 12-13/100, което е поносимо за тази кола и комфорт който предлага, но пак е скъпо. Но ти трябва да си прецениш сам. Дизелът вероятно ще ти бъде на същата сметка за гориво, с тези 2.63/Л. Но там зимата да ти яко Д-ъ, като стане тая нафта на парафин. А какъв кеф е само, да излезеш, чистиш колата от снега, влизаш, въртиш ключа и палва от раз.... няма такова щастие. карал съм и дизели и ми е писнало от мъки през зимата.
В общи линии, ако искаш да си обслужиш мотора ИЗЦЯЛО и НАВЕДНЪЖ, ще ти струва, САМО за ЧАСТИ, около 800лв. Говоря за ангр. ремък, ролки, водна помпа, гарнитури на капаците на клапаните, свещи, масло (което много силно препоръчително е да слагаш само 5ш-40, което е пълна синтетика) и филтри. Това същото, за да го направиш на 2.5 ще ти струва, вероятно с около 400-500лв отгоре. Разбира се, ако искаш да смениш само ангренажен комплект на 2.8, частите ще ти струват по-малко от 500лв, а с работата, вероятно около 600-700лв. Дано съм бил полезен.
Изобщо не можеш да сравняваш двата двигателя 2.8 и 2.5. Та това са 2 коренно различни двигателя. Единия е бензинов, а другия дизелов. Ако трябва да съм съвсем директен, 2,5 е глупаво направен дизел с много недомислици и скъпа поддръжка, а 2.8 си е истински шедъовър на бензиновите двигатели.
2.8 е много много здрав двигател, с много добра динамика(особено ако ще е с ръчна кутия). Проблемите му са свързани най-често с подлизваща гарнитура на капаците на клапаните. Но като я смениш, повече ядове няма да имаш. Другия проблем са вакум-маркучите. Отново, подменяш само веднъж и то не с оригинални маркучи, а с най-обикновени горивни маркучета.
Друго нещо ти е разхода. Ако караш градско и те бърка колко пари ще даваш, това твърдо не е автомобил за теб. Даже и газифициран, няма да паднеш под 15Л/100км градско.А при цени на газта от 1.17, както са в момента, това няма да ти е много евтино, както бибило при 1.8Т например. Ако караш извънградско, очаквай средно 12-13/100, което е поносимо за тази кола и комфорт който предлага, но пак е скъпо. Но ти трябва да си прецениш сам. Дизелът вероятно ще ти бъде на същата сметка за гориво, с тези 2.63/Л. Но там зимата да ти яко Д-ъ, като стане тая нафта на парафин. А какъв кеф е само, да излезеш, чистиш колата от снега, влизаш, въртиш ключа и палва от раз.... няма такова щастие. карал съм и дизели и ми е писнало от мъки през зимата.
В общи линии, ако искаш да си обслужиш мотора ИЗЦЯЛО и НАВЕДНЪЖ, ще ти струва, САМО за ЧАСТИ, около 800лв. Говоря за ангр. ремък, ролки, водна помпа, гарнитури на капаците на клапаните, свещи, масло (което много силно препоръчително е да слагаш само 5ш-40, което е пълна синтетика) и филтри. Това същото, за да го направиш на 2.5 ще ти струва, вероятно с около 400-500лв отгоре. Разбира се, ако искаш да смениш само ангренажен комплект на 2.8, частите ще ти струват по-малко от 500лв, а с работата, вероятно около 600-700лв. Дано съм бил полезен.
- stankofm
- Мнения: 269
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 18:58
- Автомобил: GOLF MK1
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Vw Passat B5 2.8 5V 193 h.p обслужване ?
Колега благодаря ти за изчерпателният отговор от твоя страна. 

- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Vw Passat B5 2.8 5V 193 h.p обслужване ?
пак заповядай.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта