За пореден път повтарям,че слагането на резонатор на мястото на катализатора има смисъл само ако искаш колата да не стане по-шумна и с това се изчерпват плюсовете.По всички други показатели,резонатора на това място,какъвто и да го изчисляваш(подходящ/неподходящ),АБСОЛЮТНО задължително орязва мощността,така че тук грешиш!
Освобождаването на газовете е добре да става максимално бързо и при турбо и при атмосферки,нали и турбо мотора е ДВГ,не е совалка.Заводските изпускателни системи на нашите автомобили съществуват по ред причини-екологични норми,норми за допустим шум,определена динамика при определени оборотни диапазони,зависещи от стандартите на производителя,определящи в известна степен и разхода естествено.Демек,постигане на оптималната мощност,при която ще се постигне необходимото ниво на шум,вредни емисии,необходимата динамика и разход,дълголетието на съответния мотор и т.н.
Та оптимизирането/освобождаването на изпускателната система при всички положения повишава мощността на мотора, а не е внушение,но пък настъпват промени в динамиката,а и в други показатели...обяснил съм вече как,назад в темата.И от там вече идват недоволствата и евентуалните опасности от внушения
Началното замисляне,сиреч турбодупката,може да бъде избегната с подходящи системи...пример са WRC автомобилите,но при нашите евридейки това е почти невъзможно или неоправдано скъпо(няма да се впускам в обяснения).Премахването на катализатора ще намали малко въпросното замисляне,но да го премахне е невъзможно
Ако беше прочел темата обстойно от начало,може би нямаше да разсъждаваш по този начин
Силов тунинг само с големи прави тръби или пък магически резонатори не се прави!