



Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
А вариант да попадне на мотор за ремонт, ако не се тества на кола, няма ли според теб? Или си сигурен, че ще уцели читав без да го тества и отваря? 

-
- VW експерт
- Мнения: 13393
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Пак ще кажа.
Ако колегата е бил собственик на тази кола,и си е сменял редовно консумативите,направи и ремонт на матора.
Той си знае как я е поддържал.Друг мотор да вземе,не се знае кой пустиняк го е тормозил.
И за 100лв да вземе мотора,ако е пръднал(а това ще се разбере после)са пари хвърлени на вятъра.
Ако колегата е бил собственик на тази кола,и си е сменял редовно консумативите,направи и ремонт на матора.
Той си знае как я е поддържал.Друг мотор да вземе,не се знае кой пустиняк го е тормозил.
И за 100лв да вземе мотора,ако е пръднал(а това ще се разбере после)са пари хвърлени на вятъра.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Вариянта за смяна на мотор разбира се е след тест.Според обявите които съм срещал тук имаше едно момче,което продаваше своя след обслужване,понеже щеше да слага ВР6.Качваш се,караш,мериш и прочие.Приятел имам който продава един в Стара Загора-проблем да платиш след като го сложиш и мериш също нямаше.И т.н и т.н.
Говоря така,защото съм минал по пътя с отварянето и съм направил своя избор за в бъдеще.Аз купих за по-евтино
блок с бутала.Ама нали знаете-сегменти,ай и лагери за по-сигурно,ай така и така съм свалил кутията и съединител,ми ай гарнитурки за тук- там,семеринги,повдигачи,ала- бала,и сумата стана за нова кола.Даваха ми 1000лв. за моята без да я отварям,аз дадох много повече от 1000 да я оправя.Спокойно щях да си купя друга кола.
Ако бях взел тогава цял мотор/оня дето му взех блока/ или цялата кола,пак щях да стигна хилядарката с всички простотии,но щях да имам и маса части за резерв или продаване.
За това прилопа ли ми нещо-купувам друг двигател и после отварям,гледам или правя с цел продажба.Както се чуваше,че двигатела ще става консуматив и регистрацията на нов ще отпада-кво по-лесно.То не че още 40-60 лв. на фона на останалото са фактор,но...
Говоря така,защото съм минал по пътя с отварянето и съм направил своя избор за в бъдеще.Аз купих за по-евтино

Ако бях взел тогава цял мотор/оня дето му взех блока/ или цялата кола,пак щях да стигна хилядарката с всички простотии,но щях да имам и маса части за резерв или продаване.
За това прилопа ли ми нещо-купувам друг двигател и после отварям,гледам или правя с цел продажба.Както се чуваше,че двигатела ще става консуматив и регистрацията на нов ще отпада-кво по-лесно.То не че още 40-60 лв. на фона на останалото са фактор,но...
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
То това за двигателя, че бил консуматив е само в белите държави. Тук само се чува и толкоз. Щом вече и през технотест трябва да се минава (според нов член влизащ в сила от Март тази година), след като смениш двигателя и сложиш друг код, различен от оригиналния, прави сметка дали мислят да го правят консуматив... 

-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Тва двигателя да става консуматив го чувам за първи път и ми се струва доста пожелателно. още повече освен номера на талона, как ще стават нещата в данъчното, освен да остане само по възраст на автомобила, представям си колко хора ще си сменят мотора и какъв ще сложат, в това число визирам и себе си.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Това за консуматива щеше да се гласува но нещо се потули.Що се отнася до смяната,говоря за еднакви двигатели.Моя оригинално си беше АБС,след като смених блока стана РП.Естествено кубатурата и конете по талон си отговаряха,смених само талона в КАТ.
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Ми ако стане така да се признае за консуматив, не би трябвало никъде да се гледа номер на мотора, тогава кой ще ти гледа мотора като ходиш в кат да регистрираш. То и сега както съм примерно с 1Z мога да сложа AFN и да си карам така, никой няма да ме знае какво имам под капака, само един ден като тръгна да продавам, който я вземе ще трябва да ходи на технотест и да пазя докИментите на мотора. Да не говорим че аз като ходих да регистрирам и сега никой не погледна номера на мотора дали е тоя. Тва с консумативните мотори е хубава работа и ако стане ще е добре а дано, ама надали.
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Старта е даден.
Ще слагаме двигателя 1F - 1.6 75 к.с. защото е без пари. За смяната ще вземат 100 лв. Колата вече е оставена при майстора, двигателя е в багажника.
За информация разлика между ABS и 1F почти няма. Двигателите конструктивно са еднакви, като разликата е в хода на буталото 86,4 при 1,8 и 77 мм при 1,6. Делкото на малкия е с вакумен регулатор на него, а на другия без, тройника над него също е различен и не знам дали не е различно захващането на изпускателните колектори към кривката.
Единственото притеснително нещо е, че този двигател е стоял 7 години свален и завит в една стая, но се върти и сгъстява подобаващо на всички цилиндри. Предварително, му сипах масло в цилиндрите преди да го врътна на ръка. Свалих и капака на клапаните, но там си беше омазнено и чисто, нямаше ръжди и прочие.
Ще пиша какво е станало след като баща ми вземе колата.
Ще слагаме двигателя 1F - 1.6 75 к.с. защото е без пари. За смяната ще вземат 100 лв. Колата вече е оставена при майстора, двигателя е в багажника.
За информация разлика между ABS и 1F почти няма. Двигателите конструктивно са еднакви, като разликата е в хода на буталото 86,4 при 1,8 и 77 мм при 1,6. Делкото на малкия е с вакумен регулатор на него, а на другия без, тройника над него също е различен и не знам дали не е различно захващането на изпускателните колектори към кривката.
Единственото притеснително нещо е, че този двигател е стоял 7 години свален и завит в една стая, но се върти и сгъстява подобаващо на всички цилиндри. Предварително, му сипах масло в цилиндрите преди да го врътна на ръка. Свалих и капака на клапаните, но там си беше омазнено и чисто, нямаше ръжди и прочие.
Ще пиша какво е станало след като баща ми вземе колата.
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Двигателя вече е сменен, колата е супер. Върви много прилично, нищо, че този мотор е 1,6.
За форумната история нека се знае, че мотор АВS може да се замени безпроблемно с мотор 1F.
Благодаря на всички включили се в дискусията.
За форумната история нека се знае, че мотор АВS може да се замени безпроблемно с мотор 1F.
Благодаря на всички включили се в дискусията.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Екстра,дай малко повече инфо кое остана от 1.8...комп,скорости,колектори.Имаше ли нещо преправяне или само го монтира и запали 

Re: Б3 смяна на двигател 1,8-90 к.с. с 1,6-75 к.с.
Bai Sando написа:Екстра,дай малко повече инфо кое остана от 1.8...комп,скорости,колектори.Имаше ли нещо преправяне или само го монтира и запали
Извинявам се за забавянето, но ето какво е сменено.
Повтарям, колата е Пасат В3, 92 г, 1,8 АBS с климатроник, и й слагаме двигател 1F - 1,6 от Сеат Толедо, без климатик и без хидравлика.
От стария оригиналния двигател са прехвърлени - изпускателните колектори заедно с ламда сондата, целият моноинжекцион заедно с плочката за газ (всъщност не знам дали се казва плочка), двойната шайба на коляновия вал, за да може да върти хидравликата, планките и стойките за захващане на хидравличната помпа, задната пета за захващане към тампона, делкото, тройника който излиза от главата към радиатора над делкото, защото са различни, стойката за алтернатора и компресора на климатика, както и обтягащите планки. Скоростите не са сменяни, т.е. останаха си оригиналните с предавателните числа за 1,8 комби.
Майстора е прехвърлил и съединителя, но май не защото не става, а защото нашия му се е сторил по-запазен.
Нищо не се преработвало, преправяло или настройвало. Прехвърлят се само липсващите агрегати и палиш.
Смяната ни излезе 100 лв за работа и 40 лв за гарнитури и семеринги.
Това е.
Остава да се смени някакво уплътнение на компресора на климатика и да се напълни и колата става като нова.
Някой да препоръча сервиз за автоклиматици в Пловдив?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 56 госта