въпрос за голф 4 1,8 AGN без турбо
- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
въпрос за голф 4 1,8 AGN без турбо
Здравеите колеги,рашил съм да се сдобия с голф 4 1,8 без турбо,четох доста за този мотор и явно отзивите не са никак лоши...просто някой може ли да ми обясни принципа на работа на мотора,защо е с по 5 клапана на 4цилиндъра с два вала ли е мотора,какво се сменя точно при първоначалното му обслужване?Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: въпрос за голф 4 1,8 AGN БЕЗ ТУРБО
Здрасти :)
Мотора е с 5 клапана на цилиндър, за да върви повече и да е по-мощен.Същия като 4 клапана на цилиндър,ама с 5 :) Три всмукателни и два изпускателни (ако правилно помня). С два вала е, като единия се задвижва от ангренажния ремък, другия се задвижва с верига от първия. Мотора е сполучлив по мое лично мнение и е доста приятен за каране на купето на Голф 4.
Първоначално се сменят :
-ангренажен комплект (всички ролки + водна помпа).Някои версии са с демперен обтегач,който се сменя и той.Има и вариант без такъв обтегач (зависи от годината).
-масло на двигателя + висчки филтри (маслен,въздушен,купе,горивен)
-промивка на охл. с-ма + смяна на антифриза
-свещи (ако не се знае кога са сменяни)
-масло на скоростната кутия
-профилактика на климатика (допълване на фреон,сменя на маслото на системата)
-пистов ремък с ролка(и) (ако не са годни да се ползват)
Редовните проблеми на двигателя са :
-гарнитура на капака на клапаните (лее масло в отворите за свещите)
-лулите на свещите - прецакват се заради горния проблем
-обтегача на веригата между двата вала - той е хидравличен или електро-хидравличен.Редовно не опъва достатъчно веригата и тя дрънчи...друг проблем няма,освен,че дразни.Като се износи съвсем,започва да създава проблеми,защото бърка газоразпределението сериозно и мотора започва да е доста по-спънат.Обтегача се разглобява и се чисти,има писано по темата.Обикновено след това работи добре...ако не обаче,нов е цифра пари.
-ако е карана с гадно масло,може да задръсти цедката на маслената помпа (малко е мъничка и лесно се задръства при тези мотори),ама това е по-характерно за 1.8Т от колкото за AGN-a.
-хидравлични повдигачи - предвид,че са 20 на брой,редовно поне 1-2 от тях "чукат",което пак се дължи на каране с кофти масло и износване на повдигачите.Не е фатално,ама дразни :)
Нещата,които трябва да гледаш ри покупка са като на другите автомобили,само Голф 4 има една специфична особеност - гледаш дали климатика тръгва и дали когато тръгне, се чува тракане/тропане от компресора, както и дали и двете ел. перки тръгват (обикновено едната или и двете ел. перки умират и се потрошва компресора).
Друго общо взето няма какво да кажа или поне не се сещам, ако се сетя, ще дописвам :)

Мотора е с 5 клапана на цилиндър, за да върви повече и да е по-мощен.Същия като 4 клапана на цилиндър,ама с 5 :) Три всмукателни и два изпускателни (ако правилно помня). С два вала е, като единия се задвижва от ангренажния ремък, другия се задвижва с верига от първия. Мотора е сполучлив по мое лично мнение и е доста приятен за каране на купето на Голф 4.
Първоначално се сменят :
-ангренажен комплект (всички ролки + водна помпа).Някои версии са с демперен обтегач,който се сменя и той.Има и вариант без такъв обтегач (зависи от годината).
-масло на двигателя + висчки филтри (маслен,въздушен,купе,горивен)
-промивка на охл. с-ма + смяна на антифриза
-свещи (ако не се знае кога са сменяни)
-масло на скоростната кутия
-профилактика на климатика (допълване на фреон,сменя на маслото на системата)
-пистов ремък с ролка(и) (ако не са годни да се ползват)
Редовните проблеми на двигателя са :
-гарнитура на капака на клапаните (лее масло в отворите за свещите)
-лулите на свещите - прецакват се заради горния проблем
-обтегача на веригата между двата вала - той е хидравличен или електро-хидравличен.Редовно не опъва достатъчно веригата и тя дрънчи...друг проблем няма,освен,че дразни.Като се износи съвсем,започва да създава проблеми,защото бърка газоразпределението сериозно и мотора започва да е доста по-спънат.Обтегача се разглобява и се чисти,има писано по темата.Обикновено след това работи добре...ако не обаче,нов е цифра пари.
-ако е карана с гадно масло,може да задръсти цедката на маслената помпа (малко е мъничка и лесно се задръства при тези мотори),ама това е по-характерно за 1.8Т от колкото за AGN-a.
-хидравлични повдигачи - предвид,че са 20 на брой,редовно поне 1-2 от тях "чукат",което пак се дължи на каране с кофти масло и износване на повдигачите.Не е фатално,ама дразни :)
Нещата,които трябва да гледаш ри покупка са като на другите автомобили,само Голф 4 има една специфична особеност - гледаш дали климатика тръгва и дали когато тръгне, се чува тракане/тропане от компресора, както и дали и двете ел. перки тръгват (обикновено едната или и двете ел. перки умират и се потрошва компресора).
Друго общо взето няма какво да кажа или поне не се сещам, ако се сетя, ще дописвам :)

- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: въпрос за голф 4 1,8 AGN БЕЗ ТУРБО
благодаря за изчерпателния отговор колега 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта