голф3 1,8ми ,90к.с ,АБС Стъпково моторче
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пон 04 яну 2010 16:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad
голф3 1,8ми ,90к.с ,АБС Стъпково моторче
Здравейте колеги ,колата е голф3 1,8ми ,90к.с ,Абс двигател.Понеже имам проблем със стъпковото моторче ,кажете как мога да го изключа ,къде му е буксата?
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Стъпково моторче
Ами тя влиза в него , под овала на въздушния филтър.
Но няма да имаш стабилни обороти.
Ето ти снимка , на нея се вижда в левия край на моторчето влиза буксата , от там се и откача.
Мисля , че след като се разкачеше буксата забива грешка , след това трябва да откачиш акумулатора за кратък период.
http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=27&model=317&modif=1414&cat=351&subcat=354&prod=5672&numenkl=3&show=1
Но няма да имаш стабилни обороти.
Ето ти снимка , на нея се вижда в левия край на моторчето влиза буксата , от там се и откача.
Мисля , че след като се разкачеше буксата забива грешка , след това трябва да откачиш акумулатора за кратък период.
http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=27&model=317&modif=1414&cat=351&subcat=354&prod=5672&numenkl=3&show=1
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пон 04 яну 2010 16:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad
Re: Стъпково моторче
Здравейте ,колеги ,вчера с един приятел от блока свалихме стъпковото моторче ,разглобихме го ,почистихме го -имаше малко мръсотия .След това пробвахме моторчето дали работи ,всичко беше ок и накрая го монтирахме .Запалих колата без газ ,супер ,обороти около 1050,но когато натиснах педала на газта и качих оборотите до 3000 ,стрелката на оборотомера си остана пак на 2000.Според вас ако не е от стъпковото моторче ,от какво друго може да е ,моля помогнете 

- piter_96
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пон 03 май 2010 15:07
- Автомобил: VW Golf III VW Golf III Variant
- Двигател: AFT 1997 AAM 1994
- Местоположение: Сопот
Re: Стъпково моторче
TPS, или по-точно - управлението на дроселовата клапа. Аз имах такива подобни проблеми и това ми е болната тема. :D
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пон 04 яну 2010 16:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad
Re: Стъпково моторче
Колега дай ,повече инфо за тази клапа ,за почистване ли е или за смяна ?
- piter_96
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пон 03 май 2010 15:07
- Автомобил: VW Golf III VW Golf III Variant
- Двигател: AFT 1997 AAM 1994
- Местоположение: Сопот
Re: Стъпково моторче
Почистването на TPS-а не е лесна работа, тъй като са едни пластинки, които се плъзгат по една "платка", ама с малко повече старание можеш да се справиш. Аз смених 3 дроселови клапи и 2 стъпкови мотора и накрая пак си върнах моите на мястото си. :)
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пон 04 яну 2010 16:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad
Re: Стъпково моторче
В крайна сметка TPS ли ти е бил проблема?
- piter_96
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пон 03 май 2010 15:07
- Автомобил: VW Golf III VW Golf III Variant
- Двигател: AFT 1997 AAM 1994
- Местоположение: Сопот
Re: Стъпково моторче
Накрая вече като се бях отчаял, след смяната на 3 дросела, 2 стъпкови мотора, поставяне на емулатор за газта, смяна на мембрани на изпарителя, смяна на температурен датчик, прочетох тук във форума, че е хубаво за газта - студен въздух. Направих клапата да стои винаги със затапен топъл въздух, като откачих и запуших вакума който идва от моното и обръща клапата. От тогава колата не ми е създавала проблеми.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Стъпково моторче
според мен не ти работи така наречения TP Switch на стъпковото моторче. Той следи дали си пуснал педала на газта и определя до кога моторчето да сваля обороти. Той много рядко се оправя с чистене,обикновено се оправя със смяна на моторчето. Той се тества по прост начин,ама първо кажи дали моторчето ти е с 6 кабела или с 4. При проблем с него се получава точно,както го описваш - палиш я на 1000 оборота,даваш газ и остава на 2000 или 3000 или повече. Причината е, че когато дадеш газ, моторчето отчита,че си дал газ (TP Switch реагира,че няма усилие върху него) и се развива на почти максимум (около 3000-4000 оборота) и като пуснеш газта, то отчита с TP Switch, че си пуснал газта и се свива до нормалния празен ход. Ако откаже този ключ,тогава то си остава развито,защото не разбира по нищо,че си пуснал педала. Докладвай сега с колко крачета е,за да ти кажа как се мери :)


-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Пон 04 яну 2010 16:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad
Re: Стъпково моторче
С четири крачета е буксата
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: голф3 1,8ми ,90к.с ,АБС Стъпково моторче
ABS двигателите са с 4 крачета всичките и стъпковото моторче става от Рено с моно инжекция на БОШ. ADZ вече двигатели са с 6 пина и е трудно намирането на такова моторче по моргите.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф3 1,8ми ,90к.с ,АБС Стъпково моторче
Milenkatara написа:ABS двигателите са с 4 крачета всичките и стъпковото моторче става от Рено с моно инжекция на БОШ. ADZ вече двигатели са с 6 пина и е трудно намирането на такова моторче по моргите.
Да, а ново с 6 крачета струва ляв бъбрек и горния етаж от къщата...Проспал съм,че е АБС двигателя :)
Щом е с крачета ето как се мери :
-откачаш си акумулатора (или не давате колата на контакт докато си мерите)
-откачаш буксата за моторчето
-пиновете на моторчето се гледат от 1 до 4, като 1 е най-горе, 4 е най-долу (както си е монтирано)
-един човек натиска педала на газта, другия мери.
-при отпуснат педал на газта, трябва да дава съпротивление между 0 и 200 ома между 3 и 4 краче (двете най-долни)
-при натиснат педал на газта - безкрайност или поне много над 200 ома
Това го правите 10 пъти, за да ви е сигурно измерването. Дори един път да прекъсне или дори един път да е над 200 ома, мотора е за смяна (пробвал съм да чистя този ключ, има ефект за 2-3 дни и после пак същото).
Ако с него всичко е наред, може проблема да е в самия ел. мотор на моторчето. За целта си намираш нещо около 5-6V (може и батерия 4.5V) и подаваш напрежение на 1 и 2 краче, за да видиш дали моторчето се движи. После обръщаш поляритета, за да видиш дали се движи и на другата страна.Не прекалявай с времето,за което подаваш напрежението,защото моторчето може да се развие до край и тогава се разглобява механизъма. Около 1 секунда стига, за да видиш дали се движи и в двете посоки.
Като сте го разглобявали, ако сте вадили самото ел. моторче, е било доста важно да обърнете внимание как седи ел. мотора в корпуса, защото на повечето може да се завърти на обратно и тогава му се разменят + и - и съответно когато комп-а подава напрежение с даден поляритет, за да сваля оборотите, то ги вдига и мигновено записва грешка.
Ако се стигне до смяна и няма да взимаш 2-ра употреба, вземи си ново Бош за 130-40лв (ако не са им паднали цените), защото останалите работят по седмица-две (Хофер примерно съм пробвал).
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта