пасат Б4 проблем климатик
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
пасат Б4 проблем климатик
Здравейте колеги.Направо на проблема.Заредихме климатика с фреон, няма течове, компресора работи нормално, но в купето не започва да духа студено.Пасата е Б4 а АБФ двигател.Приемам съвети за да си реша проблема.
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: Проблем климатик пасат Б4
Проверихте ли клапите!?
Re: Проблем климатик пасат Б4
здрасти колега. когато включи компресора трабата на ниското налягане трябва да става студена.Ако е така тогава може дае от клапите.Те ел.лиса? Ако са ел. значи някоя не отваря.Ако неса провери механизама.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем климатик пасат Б4
ел са, чува се едно като пукане(не точно) като отварят и затварят.Не ми се вярва да е от клапите, защото колата работеше на място, а не беше в движение, за да играят роля клапите.Поне при другите ми коли на мято клапите не ми се струва да са правили нещо.На майстора му се струва, че има нещо запушено,той ми обясни, ама аз не разбрах какво точно.
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем климатик пасат Б4
Въпросът не е само дали работят, а дали им седи покритието.Да са ти летели из колата парченца пореста гума?(прилича на дунапрен)Ако вече е гола клапата топло студено,климата и да бачка студ нъц!Охладения от климатика въздух минава частично през радиатора на парното и се стопля достатъчно.
Измисли как да прещипеш един от маркучите на парното.Ако студа си дойде значи си за клапи.
Измисли как да прещипеш един от маркучите на парното.Ако студа си дойде значи си за клапи.
- Espero
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
- Автомобил: Passat B4 1.9TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: пасат Б4 проблем климатик
Как се оправят тия клапи?При мен летят цели парцали..... 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат Б4 проблем климатик
Принципно дали проблема е под таблото или не, се разбира много лесно без никакви излишни гимнастики по разкачане на маркучи, ровене под таблото и т.н. . Ако при пуснат климатик, отвън тръбата за ниското налягане (дебелата) е лед студена (на около 1 градус е фреона, който минава през нея), значи климатика като климатик работи и проблема следва да се търси под таблото - клапа, мотор за управлението (или жило,ако не е климатроник) и т.н. Ако обаче тръбата и отвън не е студена, няма как да се появи студа вътре...възможностите са общо взето две - или ТРВ клапана не работи коректно или филтър-дехидратора е частично или напълно запушен. Това вече трябва да се види, за да може да се каже еднозначно кое от двете прави проблем.


- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: пасат Б4 проблем климатик
Ама с тея клапи като се хванат колегите и край...Тук говорим за климатик!Клапите се проверяват елементарно-пускаш и спираш парното,съответно духа студено или топло.Проблема явно е в климатичната система,щом не духа студено значи изпаритела/радиатора/ не е студен.Аз залагам на филтър.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: пасат Б4 проблем климатик
Къде се намира този дехидратор колеги?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат Б4 проблем климатик
Под въздушния ти филтър.
Провесен пред предна лява гума (до канистъра за горивни пари)
Не искаш да знаеш, повярвай!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=71586
И тук човека няма климатик... не се налага източване на фреона...
Провесен пред предна лява гума (до канистъра за горивни пари)
Espero написа:Как се оправят тия клапи?
Не искаш да знаеш, повярвай!

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=71586
И тук човека няма климатик... не се налага източване на фреона...

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: пасат Б4 проблем климатик
ако си проверил това което ЗФА ти е написал ,пиши какви са резултатите
като го намериш тоя филтър кво ще го правиш без да си източил фреона (ако има за точене изобщо)?
като го намериш тоя филтър кво ще го правиш без да си източил фреона (ако има за точене изобщо)?
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: пасат Б4 проблем климатик
parno написа:като го намериш тоя филтър кво ще го правиш без да си източил фреона
Нищо не може да се направи,единствено ако е частично запушен тръбата от него към ТРВ то ще е студена или дори заскрежена(нормално е топла).
В крайна сметка какво е работното налягане?Ако по него майстора не може да познае дали има запушване или проблем с ТРВ..... не знам по какво.Все пак е прост авто климатик,а не промишлена централа с осем компресора двадесет изпарителя,500м тръби, табло два на два и триста кила фреон че да го мислим
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: пасат Б4 проблем климатик
Мерси колеги, в края на седмицата ще е опитам да го сваля тоя дехидратор и ще пиша резултата.Само да питам нов ли се купува или се почиства.Наистина според майстора има някакво запушване, затова се насочвам кум филтъра, ако не стане смятам да вляза във филма с таблото, но не ми се вярва да е от там.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: пасат Б4 проблем климатик
кой ти е майстора дето ти е казал "имаш запушване НЯКЪДЕ - иди си го намери и поправи"
иначе дехидратор - при теб предполагам е на същото място

иначе дехидратор - при теб предполагам е на същото място
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат Б4 проблем климатик
Запушване под таблото няма как да имаш и има смисъл да сваляш таблото само ако искаш да си оправиш клапите (които нямат толкова голямо отношение със студеното,колкото за топлото...Запушването може да е, както вече казах или в дехидратора или в ТРВ клапана. Така или иначе преди да се сменя дехидратор, се сваля ТРВ клапана и се преглежда. Повечето ТРВ текат (особено ако им е поставена заводската пластмасова капачка, която го затваря и аз затова обичам да изхвърлям
). Ако случайно някакъв боклук мине през дехидратора и стигне до ТРВ клапана или пък се отдели след дехидратора, запушва системата мигновено. Аз си имам едно ТРВ за проба, като не съм сигурен дали е от него проблема, слагам него и става ясно веднага, пък и обикновено боклуците си седят на дюзата му и още като се свали, се вижда дали е запушено.
За дехидратора - сваляш предната броня, защото иначе нямаш хубаво достъп за работа, после ще го видиш от дясно под фара и се молиш тръбите да се развият, защото обикновено никога не е сменян и нямат развиване без греене. Нов струва около 70-90лв според марката.


За дехидратора - сваляш предната броня, защото иначе нямаш хубаво достъп за работа, после ще го видиш от дясно под фара и се молиш тръбите да се развият, защото обикновено никога не е сменян и нямат развиване без греене. Нов струва около 70-90лв според марката.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта