пасат б3 '88 RP охлаждане

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: пасат б3 '88 RP охлаждане

Мнениеот ewipito » Съб 11 май 2013 20:51


radotom написа:
vaskoto1 написа:моя пасат се държи точно така от години. отказах се да се боря...
на път-90.
в града ~100.
перки-102, 105...

Аааа, бате Васе, и аз бях така :Mr Green Fun
Даже извънградско до 86-87 сваляше.
В града вдигаше до 104/5.
Даже, когато Стефан ми монтираше климата, ме предупреди, че може да имам зор.
Оказа се, че нямам - вкюча ли климатика, в каквото и задръстване да съм, пассата заковаваше на 90* Ама като заковано с пирон, човек! :eek
За период от 2 години поне 4-5 пъти съм си играл да гледам кога ще тръгне перката: слизам пред блока, паля мотора и чакам... Като стигне 94-96 - 'врът' перките тръгват. Поразкарам се малко - пак 105* :gruebel
... И така си карах, докато се усетя, че първия път датчика включва първа степен, ама втори път - :no-no7
Поне не и преди да изстине. :dontknow
Смених го и вече втора година такъв случай (да чукам по кухата ми лейка) не съм имал

Е проблема си го реших с премостването :mhihi :a045




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: пасат б3 '88 RP охлаждане

Мнениеот Iezekil » Съб 11 май 2013 22:28


Тея дето сте с климатици ми е ясно какво се случва.Само дето не ми е ясно кви са тия 106 градуса отимална температура?
РП.1-ва степен на перката се включва към или около 95 градуса,изключва на 88- 92.Приемаме,че това е именно нормалния/оптимален работен диапазон.
2-ра степен-около 102-105 градуса включване,изключва на 98.Приемаме я за аварийна,тя се изключва но остава включена 1-ва тепен.
110 градуса-перката не се справя,светва червената лампа.Всички знаем какво означава това.
Та на въпроса.Ако тези градуси които твърди автора са реални-измерени и проверени,то отговора не е еднозначен.Да,можеш да си направиш втора степен да тръгва вместо първа,но това едва ли решава кардинално проблема.Има електричари,те ще кажат едно такова натоварване на вентилатора скъсява ли му живота и с колко,допълнително товари ли ел. инсталацията и двигатела и прочие.При 100 градуса с колко се повишава налягането срямо 90,с колко се увеличава шанса за пробив по системата.
Нов радиатор струва 65 лева,щом си убеден че е от него.


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: пасат б3 '88 RP охлаждане

Мнениеот ewipito » Съб 18 май 2013 22:15


Значи проблема го забравих след като направих перманентно 2ра степен вместо първо през 1ва и после 2ра. на 98-100 се включва и пада до 90 за 1 минута, което за мен е супер а иначе мога да приакча .pdf файлчето кадето пише 106 оптимална :mhihi а и човек като погледне написаното на термостата че отваря от 85 и е напълно отворил на 105 градуса :gruebel. А иначе проследих системата с токовете-плюса е един просто го дели през два кабела и като загрее повече го пуска и през двата(2ра степен) като не е толкова топло само на единия(1ва степен)а тока си ходи където е по малкото съпротивление ... Единствената разлика е съпротивлението на вентилатора на първа степен е доста повече отлкото на 2ра но по груби сметки като вземем съпротивлението на 2ра степен и го пресметнем по 14 волта средно излиза около 100W така че не е болка за умиране 8 амперов ток :D Фаровете с габаритите и всичкото осветление през нощта ми е повече от 20 A при положение че съм със H4-3 35W ксенон :smile :love.vwclub



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта