Колеги,взех този кит,но не ми е ясно едно нещо-Значи ясно е,къде влиза +12v и -12v.Проблема е от къде излизат?Ето снимка,някой ако може да ми помогне.
Всякакво инфо ще ми е от полза
Въпрос за реле за времезакъснение
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
не излизат. има контакти на реле normally closed / normally open.
Пусни си мостче от постоянни +12V до клема С и си ги търси на което вече казах.
Edit: дай на консуматора постоянна маса, ако искаш да ти тръгне след периода време, то свържи му плюса към клема NO. На клема С трябва винаги да има +12В, постоянни или от контактен ключ. Какъв е този консуматор?
Пусни си мостче от постоянни +12V до клема С и си ги търси на което вече казах.
Edit: дай на консуматора постоянна маса, ако искаш да ти тръгне след периода време, то свържи му плюса към клема NO. На клема С трябва винаги да има +12В, постоянни или от контактен ключ. Какъв е този консуматор?
Последна промяна от bobocamaro на Чет 03 яну 2013 22:33, променено общо 1 път.
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
bobocamaro написа:не излизат. има контакти на реле normally closed / normally open.
Пусни си мостче от постоянни +12V до клема С и си ги търси на което вече казах.
Значи пускам от постоянни +12 до C,и после NC или NO ми е изходящ +(едно от двете),а другото го ползвам за -,така ли?Извинявам се за глупавите въпроси
Цялата работа е,че искам да направя един консуматор в колата да се пуска няколко секунди след даване на контакт.
Връзвам + и -,пускам мост от + към C,после как да свържа консуматора,при положение,че и той си е с нормални +12 и -12
- TDI stavrev
- Мнения: 261
- Регистриран на: Нед 08 ное 2009 20:45
- Автомобил: MKV
- Двигател: BKD
- Местоположение: Sliven
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
toshara написа:bobocamaro написа:не излизат. има контакти на реле normally closed / normally open.
Пусни си мостче от постоянни +12V до клема С и си ги търси на което вече казах.
Значи пускам от постоянни +12 до C,и после NC или NO ми е изходящ +(едно от двете),а другото го ползвам за -,така ли?Извинявам се за глупавите въпроси
Цялата работа е,че искам да направя един консуматор в колата да се пуска няколко секунди след даване на контакт.
Връзвам + и -,пускам мост от + към C,после как да свържа консуматора,при положение,че и той си е с нормални +12 и -12
Колега минуса е общ за цялото купе!
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
Това ми е ясно,но въпроса бешее,дали не излиза - и от релето.
Значи търся + в NO или NC.
Значи търся + в NO или NC.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
В NO, масата не минава през релето.
Втори път: какъв е консуматора?
Втори път: какъв е консуматора?
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
Принципът на всички релета е един и същ. От тях не излиза + или -. От силовата им страна има нормално отворен/и и нормално затворен/и контакт/и. Оттам можеш да си пуснеш каквото си искаш + или - по твой вкус, като другият полюс се закача на консуматора (трябва да се спази + и - в част от случаите).
И наистина вземи кажи какво си наумил, така ще е най-лесно и ще получиш най-бързо отговор, вместо да те учим на електротехника
п.п. вземи един буквар по електроматериалознание. Поне основата да имаш.
И наистина вземи кажи какво си наумил, така ще е най-лесно и ще получиш най-бързо отговор, вместо да те учим на електротехника
п.п. вземи един буквар по електроматериалознание. Поне основата да имаш.
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
Става въпрос за на приятел навигацията в колата,защото при палене светва и угасва, и не знам и аз защо,но го е страх да не изгърми....Идеята е да се пуска 30-40сек след контакт.Само трябва да видя колко ампера е.
Благодаря за отговорите
П.П. преди малко ми хрумна идея да си направя с такова реле и фаровете,но е само 7А
Благодаря за отговорите
П.П. преди малко ми хрумна идея да си направя с такова реле и фаровете,но е само 7А
- TDI stavrev
- Мнения: 261
- Регистриран на: Нед 08 ное 2009 20:45
- Автомобил: MKV
- Двигател: BKD
- Местоположение: Sliven
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
toshara написа:Става въпрос за на приятел навигацията в колата,защото при палене светва и угасва, и не знам и аз защо,но го е страх да не изгърми....Идеята е да се пуска 30-40сек след контакт.Само трябва да видя колко ампера е.
Благодаря за отговорите
П.П. преди малко ми хрумна идея да си направя с такова реле и фаровете,но е само 7А
http://www.technolife.bg/product/2201/k ... e-12v.html
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
Релето не се използва по първоначално предназначение,та реших да си поиграя.Разпоих релето,което беше 7А и сложих реле 30/40 ампера,тези които се слагат за фаровете.Получи се система за автоматично включване на фаровете.Минимума е 10сек.,което абсолютно ме устройва.Запоих мостче от +12в към C,за да не се претрупват жичките отпред.Също така изнесах настрани диода,за да мога евентуално да го сложа някъде по кутията,която ще направя тези дни.Пробвах всичко с адаптер от 220 на 12в и всичко работи.Релето включва само късите - без габарити,светлини на номера и т.н.При включване на копчето се включва всичко останало.Ето снимки и видео на това какво се получи:
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
Много тънки тия жици ми се чинят. Виж оригиналните на колата колко са като сечение - тези(визирам силовата страна на релето) да са ПОНЕ колкото тях. Ако са по-малко... не е добре.
Ако ти покажа моите колко са дебели ще паднеш
Инак като идея е ОК.
Можеш да вържеш друго реле и да си го захраниш с по-масивни като сечение проводници, последователно на това, което ще играе само захранване на силовото.
Ако ти покажа моите колко са дебели ще паднеш
Инак като идея е ОК.
Можеш да вържеш друго реле и да си го захраниш с по-масивни като сечение проводници, последователно на това, което ще играе само захранване на силовото.
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
Пътечките са тънки и не мога много по-дебели да запоя.Иначе от релето нататък са дебели всичките.Идея е да вържа още едно реле,имам едно вкъщи.Иначе вчера около час и нещо карах-нито е загряло,нито нищо,фаровете светят перфектно,то се вижда и на клипа
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
не е нужно да вкарваш силовите вериги да минават по пътечките на платката.остави само управлението там
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за реле за времезакъснение
poni написа:не е нужно да вкарваш силовите вериги да минават по пътечките на платката.остави само управлението там
Силовите клеми на релето ползвай директно към жицте на фенерите, няма смисъл да ходят на платката. Освен това релето можеш да го сложиш на едно място, където ти е удобно, а платката на друго, като ще удължиш само 2-те жици за бобината на релето.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта