Фабричният фар с ксенон (всъщност е биксенон) на тези пасати се различава от конвенционалния и с един поглед може да се разбере какъв тип е фара на конкретната кола. Класическия е с мигач разположен на външната страна на фара, при биксеноновия, мигачът се намира между късите и дългите. Освен това колите с фабрично вградени биксенонови фарове имат система за измиване на фара - на бронята пред фара има капачка, при които при измиване изскача телескопична тръба, на върха на която е дюзата. Класическите фарове са с ръчна корекция на ъгъла на светлинния лъч, фабричният биксенон - с автоматична. И при двата фара конструкцията на късите е с лупа. Понякога в конвенционален фар има, извънфабрично вградена от собствениците, ксенонова крушка, което обаче е неправилно и в доста от европейските страни - противозаконно. Такава интервенция лесно се разпознава по характерното за ксеноновите крушки постепенно увеличаване на яркостта на светене, в първите 1-2 секунди след включване, както и по други външни белези от извънфабричното вграждане. Толкова за различията.
Смяната на крушката на късите в кола с фабричен биксенон е сравнително сложна, налага се сваляне на целия фар, а за да бъде демонтиран той, се налага да се демонтира и бронята. Германецът явно е счел, че тези крушки се сменят достатъчно рядко, което по по принцип си е така.
В класическия фар, ако не греша, тази смяна е доста по-лесна - свалят се капаците на фаровете отзад, разкача се придържащата крушката скоба и тя се измъква, разкача се от буксата... и после по обратния ред. Стъкленият балон на новата крушка НЕ БИВА да се пипа с пръсти!
Изборът на крушка е въпрос на собствен вкус. Като правило, по ярко светещите крушки са по-скъпи и имат по-кратък живот от стандартните. Светлината, освен че е по-ярка е и по-бяла. Лидери на пазара, по мое скромно мнение са Осрам Найтбрейкър Плюс -
http://www.osram.com/osram_com/products ... /index.jsp и Филипс Екс-триймВижън -
http://www.philips.co.uk/c/car-lamps/x- ... 2xvb1/prd/, като характеристиките на двете крушки са близки.
Осрам Найтбрейкър Плюс, на сравнително добри цени има в Метро, цена за Н7 малко под 20 лева, H4 - около 15. За мен е парадокс, че по-сложната за производство, двойна Н4 е по-евтина от Н7, но цената, както е известно, не винаги е правопропорционална на себестойността. Филипсовите крушки, ако не греша, са по-скъпи.
Много добри отзиви съм чел за крушките на IPF, но ... дотам.
Имай предвид, че при прочие равни условия, по-бялата светлина на фаровете влошава видимостта при лошо време - мъгла, дъжд, снеговалеж и мокър път, в сравнение с по-жълтеещата.
На сайта на Филипс има добра търсачка за типа на крушките в различните марки и модели коли, която можеш да използваш. -
http://www.philips.co.uk/c/car-lamps/14238/cat/