Б 5.5 смяна на крушка и какъв е най-добрият избор за такава

Техническа и сервизна информация за Passat
gogo_tonev
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 10 мар 2012 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Б 5.5 смяна на крушка и какъв е най-добрият избор за такава

Мнениеот gogo_tonev » Сря 14 мар 2012 1:00


Здравейте колеги .
1 Имам проблем с изгоряла крушка преден ляв фар (като стоиш срещу автомобила) на Пасат 5.5 2004 да спомена че е десен волан пасата,до сега не ми се беше налагало да сменям и не знам как точно става самата процедура.Предполагам че не е нещо сложно но реших да попитам все пак а и смятам че и други колеги ще имат полза от обяснението.притесняваме да няма някаква тънкост и да счупя нещо.Изчетох доста теми но никъде не беше описано точно как става.
2 Другия въпрос ми е (за някого може и да е глупав) Сега последно тези пасати с ксенон ли са или с халогенна крушка до колкото разбрах крушката за моя пассат е Х7 (прав ли съм ) до сокро смятах че съм с ксенон заради лещите но до колкото разбрах това че си с лещи не значи че си с ксенон :D !
3 И нека да раздуем малко темата за това какви крушки са най подходящи за тези пассати дали Филипс или Осрам или нещо друго на пазара.Като ги сравним Цена/Светлина/Издръжливост :) Нека някой горд собственик на такъв пассат да даде мнение какви крушки е най добре да сложа (търся нещо с така наречената БЯЛА светлина,защото мойте сега светят доста жълто и не ме радват особено :) ) :roll:
Благодаря на всички :да:




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Смяна на крушка и какъв е най добрия избор за такава Б 5.5

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 14 мар 2012 8:08


Разгледай ОффТопик-Автомобили.Там има една доооста дълга тема за ламБи! :търсачкаа


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на крушка и какъв е най добрия избор за такава Б 5.5

Мнениеот sashot » Сря 14 мар 2012 8:28


Фабричният фар с ксенон (всъщност е биксенон) на тези пасати се различава от конвенционалния и с един поглед може да се разбере какъв тип е фара на конкретната кола. Класическия е с мигач разположен на външната страна на фара, при биксеноновия, мигачът се намира между късите и дългите. Освен това колите с фабрично вградени биксенонови фарове имат система за измиване на фара - на бронята пред фара има капачка, при които при измиване изскача телескопична тръба, на върха на която е дюзата. Класическите фарове са с ръчна корекция на ъгъла на светлинния лъч, фабричният биксенон - с автоматична. И при двата фара конструкцията на късите е с лупа. Понякога в конвенционален фар има, извънфабрично вградена от собствениците, ксенонова крушка, което обаче е неправилно и в доста от европейските страни - противозаконно. Такава интервенция лесно се разпознава по характерното за ксеноновите крушки постепенно увеличаване на яркостта на светене, в първите 1-2 секунди след включване, както и по други външни белези от извънфабричното вграждане. Толкова за различията.

Смяната на крушката на късите в кола с фабричен биксенон е сравнително сложна, налага се сваляне на целия фар, а за да бъде демонтиран той, се налага да се демонтира и бронята. Германецът явно е счел, че тези крушки се сменят достатъчно рядко, което по по принцип си е така.
В класическия фар, ако не греша, тази смяна е доста по-лесна - свалят се капаците на фаровете отзад, разкача се придържащата крушката скоба и тя се измъква, разкача се от буксата... и после по обратния ред. Стъкленият балон на новата крушка НЕ БИВА да се пипа с пръсти!

Изборът на крушка е въпрос на собствен вкус. Като правило, по ярко светещите крушки са по-скъпи и имат по-кратък живот от стандартните. Светлината, освен че е по-ярка е и по-бяла. Лидери на пазара, по мое скромно мнение са Осрам Найтбрейкър Плюс - http://www.osram.com/osram_com/products ... /index.jsp и Филипс Екс-триймВижън - http://www.philips.co.uk/c/car-lamps/x- ... 2xvb1/prd/, като характеристиките на двете крушки са близки.
Осрам Найтбрейкър Плюс, на сравнително добри цени има в Метро, цена за Н7 малко под 20 лева, H4 - около 15. За мен е парадокс, че по-сложната за производство, двойна Н4 е по-евтина от Н7, но цената, както е известно, не винаги е правопропорционална на себестойността. Филипсовите крушки, ако не греша, са по-скъпи.
Много добри отзиви съм чел за крушките на IPF, но ... дотам.

Имай предвид, че при прочие равни условия, по-бялата светлина на фаровете влошава видимостта при лошо време - мъгла, дъжд, снеговалеж и мокър път, в сравнение с по-жълтеещата.

На сайта на Филипс има добра търсачка за типа на крушките в различните марки и модели коли, която можеш да използваш. - http://www.philips.co.uk/c/car-lamps/14238/cat/


gogo_tonev
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 10 мар 2012 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Смяна на крушка и какъв е най добрия избор за такава Б 5.5

Мнениеот gogo_tonev » Сря 14 мар 2012 13:48


Първо благодаря и на двамата колеги който се отзоваха на въпроса ми :applause: Здравко разгледах темите там и найстина има доста полезни неща за крушките проблема беше че аз използвах търсачката само за раздел Технически форум пасат и затова не открих нищо :) viewtopic.php?f=59&t=32594&hilit=%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D0%BA%D1%80%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B0 темата тук е доста полезна и изчерпателна за всички който имат въпроси за крушките,така че благодаря пак :beer затова смятам третия си въпрос за приключен :D
Сега искрени благодарности и към колегата Sashot найстина изчерпателен отговор от който разбрах че моя пасат няма ксенон :? за добро или за лошо не знам защото и халогенните крушки не светят никак лошо а и са доста по евтини от ксеноновите така че :applause: Единствения проблем е че от отговора ти не ми стана ясно точно каква е процедурата по смяната на крушката и свалянето на останалия амбалаж :) и затова реших да се хвана и да опитам аз ;). Стана номера но имаше някой тънкости който искам да вметна тук защото може да са от полза на някого.
1 Значи при моя десен волан левия фар се намира точно пред дебитомера за това първото е да се свали пластмасовия капак,това става мн лесно само дърпате на горе и той излиза.2-то е да се махне пластмасовия въздоховод за турбото,това става като отвиете 3 болчета който са точно над бронята там въздоховода влиза точно под предния капак.Развивате ги и издърпвате въздоховода внимателно пластмасата му е мека но все пак внимавайте (искаше ми се да кача снимки но явно съм ги направил с мн голяма резолюция и не искаше да ми ги добави :( ).3-то махате гумения маншон става мн лесно само издърпвате.4-то вече с вижда крушката проблема е че глупаците не са го направили с щипка а трябва да се завърти цялата букса обаче като няма почти никакво място иди го завърти ;) няма значение с помоща на една отверка стана работата малко мъка но стана :) .След това издърпвате крушката слагате нова и сте готови , Същата процедура в обратен ред :wink: За десен фар смятам че ще е доста по лесно защото има доста повече място .
Надявам се да помогнем на някого с обяснението :) Леко и безаварийно :bishop


Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Смяна на крушка и какъв е най добрия избор за такава Б 5

Мнениеот Комшията » Нед 12 май 2013 21:20


Изгоряла ми е крушката на късите от лявата страна.Ще може ли да се смени без да се сваля целия фар и т.н.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Смяна на крушка и какъв е най добрия избор за такава Б 5

Мнениеот yanio » Пон 13 май 2013 3:40


Колега ти сигурно дори не си отворил капака да погледнеш :mhihi Според мен логично е първо да се пробваш да я смениш и ако по някаква случайност не успееш тогава да търсиш помощ във по форумите.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Смяна на крушка и какъв е най добрия избор за такава Б 5

Мнениеот dlug » Пон 13 май 2013 9:04


може


Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Б 5.5 смяна на крушка и какъв е най-добрият избор за так

Мнениеот Комшията » Пон 13 май 2013 23:47


Когато е изгоряла само едната крушка задължително ли е да се сменят и двете?


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Б 5.5 смяна на крушка и какъв е най-добрият избор за так

Мнениеот nokiangage » Пон 13 май 2013 23:50


Не е задължително, но е препоръчително - едната оживяла малко или много си е изкарала някакви часове служба и със сигурност няма да свети като новата... За закрепване на положението става, но аз винаги си прибирам изгорялата за резервна в жабката и слагам 2 нови. :beer


Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Б 5.5 смяна на крушка и какъв е най-добрият избор за так

Мнениеот Комшията » Вто 14 май 2013 0:09


Благодарско за отговора,ще пусна снимки когато го направя кой знае може да излезе и някой друго бомбе или джако тука барем помогнем на него с информацията.


Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Б 5.5 смяна на крушка и какъв е най-добрият избор за так

Мнениеот Комшията » Сря 15 май 2013 9:38


Колеги кажете как да сваля изгорялата крушка че не успях.Трябва ли да се свали тази черна пластмаса отзад цялата че не можах да откача лампата от скобата и тези бели гайки от тях ли се регулира светлинния лъч.
http://imageshack.us/a/img189/5161/photo15091319.jpg


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Б 5.5 смяна на крушка и какъв е най-добрият избор за так

Мнениеот yanio » Сря 15 май 2013 10:14


там където си махнал пластмасовия капак са ти дългите , те се свалят с малко повече сила и чалъм. Свали гумената тапа от ляво на снимката , там са ти късите.


Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Б 5.5 смяна на крушка и какъв е най-добрият избор за так

Мнениеот Комшията » Сря 15 май 2013 10:41


Дали фаровете са заводски ксенон и се регулират автоматично щото с бялата гайка си играх доста и се боя да не съм оплескал нещо.


dqvola_91
Мнения: 562
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 11:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б 5.5 смяна на крушка и какъв е най-добрият избор за так

Мнениеот dqvola_91 » Сря 15 май 2013 10:49


Ето така изглеждат фаровете с оригинален ксенон,а при теб не са такива. Изображение


Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Б 5.5 смяна на крушка и какъв е най-добрият избор за так

Мнениеот Комшията » Сря 15 май 2013 11:25


Тогава съм се заиграл с регулировката на фара.Навивам навивам нищо нито излиза нито се стяга никой ли няма оригинален китаб тех.ръководство да се качи,има качено но линка е невалиден.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта