Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
MGB
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 24 май 2009 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот MGB » Нед 12 май 2013 19:38


Здравей колега,
имам същия двигател и моя леко тресе като загрее леко се увеличава,
коментира съм това с човека който до сега е оправял колата и той ми каза, че
си си е така. При мен това тресене е съвсем малко едва се усеща.
Не съм специалист и не рзбирам много от коли, но щом когато откачиш
дебитомера и тя влезне в някакъв авариен режим и тресенето изчева провери
от някъде да не смуче въздух, около колекторите.




Потребителски аватар
izzo_
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
Автомобил: VW Jetta 5 FSI
Двигател: BVY 2006 150hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот izzo_ » Пон 13 май 2013 20:40


При мен се усеща доста тресенето. По принцип мога да я карам и така, но мен супер много ме дразни, а и още повече че преди работеше като часовник. За въздух съм сигурен, че не смуче.

Четох в един английски форум, че ако има пукнатина в изпускателната система преди ламбда сондата, е възможно оттам ламбдата да отчита бедна смес, тъй като влиза въздух. В този случай ламбдата би трябвало да подаде на компютъра, че трябва да се подава повече гориво, за да се обогати сместа. Тогава би трябвало да се увеличи и разхода, но при мен не съм забелязал вдигане на разхода.

Пишат че се преебавала някаква гарнитура - на английски е donut gasket, на български не знам как се нарича.

Вече се вкарвам в големи филми.. :gruebel Някой знае ли какво е нормалното време за впръскване на дюзите. При мен на празен ход Inj. on time е 3.20ms.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот niki1_j » Вто 14 май 2013 1:28


С инжекторни времена много трудно ще я хванеш. Лабдата трябва да играе и на празен ход. Ако не ме лъже късата памет (нямам достъп до прогрмите на работа) ти си със широколентова лабда. Какво показват живите данни на сондата. То там ако имаш лайбъли трябва да си пише какви са и нормите.


MuTKoB
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 11 май 2013 17:16
Автомобил: AUDI A6 4.2 QUATTRO
Двигател: 2006
Местоположение: Бургас

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот MuTKoB » Сря 15 май 2013 20:54


Смених ламбдата, но пак тресе!!!
Казаха ми че може да е демферен маховик, което е много лошо.
Ще търся и ако го намеря от къде е проблема ще пиша....


Потребителски аватар
golfmaniak666
Мнения: 1147
Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHL
Местоположение: София

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот golfmaniak666 » Чет 13 юни 2013 12:09


Колеги какво стана има ли развитие по проблема?


Потребителски аватар
Petkovski
Мнения: 120
Регистриран на: Нед 17 юни 2007 19:28
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот Petkovski » Чет 27 юни 2013 21:18


izzo_ написа:При мен се усеща доста тресенето. По принцип мога да я карам и така, но мен супер много ме дразни, а и още повече че преди работеше като часовник. За въздух съм сигурен, че не смуче.

Четох в един английски форум, че ако има пукнатина в изпускателната система преди ламбда сондата, е възможно оттам ламбдата да отчита бедна смес, тъй като влиза въздух. В този случай ламбдата би трябвало да подаде на компютъра, че трябва да се подава повече гориво, за да се обогати сместа. Тогава би трябвало да се увеличи и разхода, но при мен не съм забелязал вдигане на разхода.

Пишат че се преебавала някаква гарнитура - на английски е donut gasket, на български не знам как се нарича.

Вече се вкарвам в големи филми.. :gruebel Някой знае ли какво е нормалното време за впръскване на дюзите. При мен на празен ход Inj. on time е 3.20ms.

Колега и аз да се включа малко в темата, провери датчика за температура, аз съм със съшия мотор, при мен леко тресеше мотора когато загрееше разлика в ускорението нямах. Моя датчик е с 4 крачета, 2-те дават информация на таблото при мен си работеше, другите две дават информация на ECU-то, когато загрееше мотора датчика даваше информация че мотора е 120 градуса от там и времената на инжекторите се менят и мотора не работи добре!!! Не си спомням точно на кой канал на VAG -Com беше...... Дано съм помогнал


Потребителски аватар
izzo_
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
Автомобил: VW Jetta 5 FSI
Двигател: BVY 2006 150hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот izzo_ » Пон 22 юли 2013 1:19


Така. Колата продължи да гасне и затова смених датчик колянов вал - вече повече от месец не е изгасвала. Но тресенето остава.

Колега и аз да се включа малко в темата, провери датчика за температура, аз съм със съшия мотор, при мен леко тресеше мотора когато загрееше разлика в ускорението нямах. Моя датчик е с 4 крачета, 2-те дават информация на таблото при мен си работеше, другите две дават информация на ECU-то, когато загрееше мотора датчика даваше информация че мотора е 120 градуса от там и времената на инжекторите се менят и мотора не работи добре!!! Не си спомням точно на кой канал на VAG -Com беше...... Дано съм помогнал


Има логика да. А тези 120 градуса на VAG-COM ли ги видя, понеже при мен там температурата е в рамките на нормалното. Пак ще я закача тия дни да видя точно стойностите. Мерси за съвета.


Потребителски аватар
izzo_
Мнения: 74
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:27
Автомобил: VW Jetta 5 FSI
Двигател: BVY 2006 150hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1998г. АKL - двигателят тресе

Мнениеот izzo_ » Сря 25 сеп 2013 13:21


Смених ламбда сонда след като се установи, че старата не работи. Новата е Бош и не е универсална. Абсолютно никаква промяна в работата на двигателя. Закачам я на VAG-COM и какво да видя - новата сонда отново не изменя напрежението и стои на 0.2V.

Реших да замеря някои параметри по данни от Autodata:
lambda.JPG


На 1 и 2 го има напрежението, което захранва нагревателя. На 3 и 4 измервам напрежение 1.2V, а по данни от Autodata трябва да бъде 1.5-1.6V. Това напрежение се мери на разкачена букса и на контакт. Възможно ли е това да е причината да не сработва сондата?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi0804, Google [Bot] и 72 госта