Здравейте колеги,
От известно време перката на радиатора издава странен шум при работа на 1-ва скорост, а при 2-ра звука е истински "пъклен". Та в тая връзка питането ми е следното, ако причината е лагер, ще ли успея намеря такъв, от една страна, а от др. ако реша да сменя перката заедно с моторчето имат ли разлика при моделите на МК3.
Търся предварителна инфо, защото колата я ползвам всеки ден и единствено през почивните дни мога да я разкандъча за да видя кво точно е, а почивните дни е малко сложно за части. А що се отнася до разглобяването, ако някой го е правил, ще съм благодарен за инфото в случай, че го сподели
Радиаторна перка Golf ABD
- cvetelingeorgiev
- Мнения: 77
- Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: Сря 04 юли 2012 11:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Радиаторна перка Golf ABD
колега, незнам как е при теб но на Г3 с 1.9ТДИ 1з двигател перката заедно с моторчето излизат напред....свалят се броня,радиатор(предполагам и при теб ще е така)......относно перката мисля, че има значение дали си с или без климатик.
- cvetelingeorgiev
- Мнения: 77
- Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Радиаторна перка Golf ABD
АБД-то е без клима
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13551
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Радиаторна перка Golf ABD
cvetelingeorgiev написа:АБД-то е без клима
Пак тая : сваля се маска, ляв фар се маха крепежа и се издърпва навън.Точи се антифриза отдолния маркуч на радиатора,откача се куплунга на датчика за вкл. на перката , вади се радиатора и вече има достъп до 3 болта закрепващи вентилатора. Броня не се сваля.
- cvetelingeorgiev
- Мнения: 77
- Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Радиаторна перка Golf ABD
относно свалянето ми стане ясно, но смяната вече е истински наложителна (вие като чакал), та питането е има ли разлика в размера при различните двигатели на МК3. Моят е АБД, без клима
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13551
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Радиаторна перка Golf ABD
cvetelingeorgiev написа:относно свалянето ми стане ясно, но смяната вече е истински наложителна (вие като чакал), та питането е има ли разлика в размера при различните двигатели на МК3. Моят е АБД, без клима
Не за 1 перка. Не купувай световноизвестния боклук нов Топран !!!. Напатих се преди 7г. За няма и 1г се изметна пластмасата на перката, взе да бие и подскача . Хем измятане по диаметър , хем и напречно измятане , изгоря 2 ра степен. Взех 2 ра младост от морга Бош и още си кара.
П.П. когато купувах боклука нямаше по моргите -обиколих ги . 120 лв , след 1г от морга 40 лв.
оригиналния изгоря след като се счупи 1 та пружина, която държи магнита.Заседнала мм/у ротора и статора и замириса.
Последна промяна от kris11 на Съб 18 май 2013 11:25, променено общо 1 път.
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Радиаторна перка Golf ABD
Аз за ABD-то взех от морга в перфектно състояние за 20лв.
Иначе и моят спря да работи и като го отворих, вътре всичко беше черно и стопено заедно :D
Явно е започнал да затяга и е работил така, нагрявал се е зверски и накрая е изгорял....
Иначе и моят спря да работи и като го отворих, вътре всичко беше черно и стопено заедно :D
Явно е започнал да затяга и е работил така, нагрявал се е зверски и накрая е изгорял....
Re: Радиаторна перка Golf ABD
имах същия проблем,разглобих мотора,занесох го на стругар и за 2 лв ми направи фтулка,работи без проблем от 2 години
- cvetelingeorgiev
- Мнения: 77
- Регистриран на: Пет 08 фев 2008 16:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Радиаторна перка Golf ABD
Колеги радиаторната перка е сменена. За всички на които в бъдеще им предстой подобна манипулация алгоритъма е следният (за МК 3 без клима):
1. Оставя се колата да изстине
2. Отваря се капака
3. Сваля се решетката
4. Изваждат се буксите на температурният датчик на радиатора и тази на моторчето на перката
5. Отваря се капачката на разширителният съд
6. Подлага се подходящ съд в който да се събере охлаждащата течност
7. Сваля се долният маркуч влизащ в радиатора
8. Сваля се горният маркуч влизащ в радиатора
9. Развиват се крепежните болтове на левият фар
10. Развиват се четирите болта държащи радиатора
11. Изважда се радиатора
12. Отделя се се пластмасовият детайл които опасва пластмасовата коруба в която е поместена перката с мотора, закрепен е с едни пласмасови клинове на принципа на дюбелите (много се чупят)
13. Развиват се 3-те гайки държащи мотора към пластмасовата коруба в която е поместен и перката с моторчето излиза напред
Сглобяването по обратният алгоритъм, по т. 12 на местата където е необходимо става и със самонарезни винтове, като се внимава да не се натягат много, защото пластмасата се пука.
и естествено доливане с охлаждаща течност
1. Оставя се колата да изстине
2. Отваря се капака
3. Сваля се решетката
4. Изваждат се буксите на температурният датчик на радиатора и тази на моторчето на перката
5. Отваря се капачката на разширителният съд
6. Подлага се подходящ съд в който да се събере охлаждащата течност
7. Сваля се долният маркуч влизащ в радиатора
8. Сваля се горният маркуч влизащ в радиатора
9. Развиват се крепежните болтове на левият фар
10. Развиват се четирите болта държащи радиатора
11. Изважда се радиатора
12. Отделя се се пластмасовият детайл които опасва пластмасовата коруба в която е поместена перката с мотора, закрепен е с едни пласмасови клинове на принципа на дюбелите (много се чупят)
13. Развиват се 3-те гайки държащи мотора към пластмасовата коруба в която е поместен и перката с моторчето излиза напред
Сглобяването по обратният алгоритъм, по т. 12 на местата където е необходимо става и със самонарезни винтове, като се внимава да не се натягат много, защото пластмасата се пука.
и естествено доливане с охлаждаща течност
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта