За качествата на старите зимни гуми при високи температури.
- hooligans
- Мнения: 18733
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температури.
добре де , аз казвам при мен как е , с зимните на високи температури 14 ,сложих летните 10.5/11 ... може да е щото съм 4х4 ...
- ddd82
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пет 12 фев 2010 0:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
Зимните гуми са по-добри защото сцеплението им е по-голямо не само при по-ниски но и при по-високи температури от която и да е лятна гума. Може би доста от вас си мислят, че скърцашия звук от асвалта означава приплъзване, повече от нормалното, но това не е вярно просто сцеплението е със пъти по-голямо. Доста по-безопасно е да карате със зимни гуми лятото - единствен недостатък е по-бързото износване.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
ddd82 написа:Зимните гуми са по-добри защото сцеплението им е по-голямо не само при по-ниски но и при по-високи температури от която и да е лятна гума. Може би доста от вас си мислят, че скърцашия звук от асвалта означава приплъзване, повече от нормалното, но това не е вярно просто сцеплението е със пъти по-голямо. Доста по-безопасно е да карате със зимни гуми лятото - единствен недостатък е по-бързото износване.
Сериозен ли си?
Как тогава ще обясниш факта, че със зимните дори на сухо колата си я хлъзгах както си поискам и то без да й давам много зор, а с летните се поозорва видимо повече да попревърти гумите на 1-ва и 2-ра предавки?
В спирането е също фрапираща разликата в полза на лятната гума. Със зимните като натисна малко повече спирачката и блокирам колелата (нямам АБС). Летните още не съм успявал да ги блокирам, опитах веднъж-дваж без да скачам докрай на спирачката ама си се държат, а не като зимните.
Смехотворно е да твърдиш, че зимната гума има по-добро сцепление при топъл асфалт от лятната. Да не споменаваме на мокър асфалт зимната гума, че става почти като лятната на лед. Моля ти се

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
Със стари зимни гуми си караш като пич лятото и те боли фара ако не си летец изпитател-лично пробвано ! А че разхода се качвал с литри....и един мармот завива шоколада със станиол 

- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
Карането със зимни гуми през лятото поражда ред проблеми:
> Гумата се изпича от топлината и губи пластичността си. Може да има грайфер, но стане ли студено се втвърдява и не държи на сняг и лед.
> Зимните гуми по-принцип са с доста по-меки стени и материал и това означава че са много по не прецизни в завоите.
> Както всички знаят имат удължен спирачен път през лятото и много по-малко сцепление.
> Всички знаем също и да гледаме ДОТа на гумите когато ги купуваме точно по причините изброени горе, летни или зимни материала остарява и изсъхва. Карането на зимните гуми през лятото ускорява износването и остаряването на материала многократно.
> Гумата се изпича от топлината и губи пластичността си. Може да има грайфер, но стане ли студено се втвърдява и не държи на сняг и лед.
> Зимните гуми по-принцип са с доста по-меки стени и материал и това означава че са много по не прецизни в завоите.
> Както всички знаят имат удължен спирачен път през лятото и много по-малко сцепление.
> Всички знаем също и да гледаме ДОТа на гумите когато ги купуваме точно по причините изброени горе, летни или зимни материала остарява и изсъхва. Карането на зимните гуми през лятото ускорява износването и остаряването на материала многократно.
- martincho
- Мнения: 311
- Регистриран на: Нед 24 юни 2012 22:21
- Автомобил: VW Golf MK3 1.6GT
- Двигател: AEK 1996
- Местоположение: sofiq
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
ChimeyJimmey написа:На мен ми е по-интересен въпроса какво е усещането ЗИМАТА със ЗИМНИТЕ гуми, карани през ЛЯТОТО... mhihi
Ами аз карах едно лято със зимни гуми Deyton и зимата нямах никакви проблеми един път не съм затънал тръгвах без проблем спирах без проблем е виж вече ако караш 3 лета зимните накрая няма да стават за зимата но за 1 - 2 лета не е фрапантно
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20273
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
Vlad777 написа:Като стане жега зимните гуми губят сцепление. Лични наблюдения.
Четири години по-късно имам сериозен опит със зимни гуми през лятото - вече второ лято. Изводите са ми следните:
1. Зимни гуми, които са карани лятото не стават за зимата, но все пак държат повече от летни гуми на сняг. За зимата си имам нови зимни гуми.
2. Зимни гуми, които имат доста грайфер - от 4 мм и нагоре доста се пързалят през лятото, особено преди да са се "изпекли". Ламелите се огъват и кривят и се губи сцеплението - както странично, така и при спиране. Също така при агресивно каране директно се откъсват част от ламелите, като остават дупки по грайфера.
3. Зимни гуми, които вече са износени и са с грайфер под 4 мм са страхотни за лятото. Последно карах по завоите от Асеновград към Смолян преди 3 седмици със зимни гуми Dunlop WinterSport 3D, които карах и миналото лято - само размених предни и задни. Доста трудно ми беше да пързалям колата с висока скорост в завоите, защото беше като залепена за пътя. Реално сместа на зимните гуми е доста по-мека и загрява доста по-добре. Като слязох от колата и ги пипнах пареха - работеха като сликове. минусът е, че така като гледам няма да издържат особено голям пробег, особено с агресивен стил на каране.
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
Vlad777 написа:...Последно карах по завоите от Асеновград към Смолян преди 3 седмици със зимни гуми Dunlop WinterSport 3D, които карах и миналото лято - само размених предни и задни. Доста трудно ми беше да пързалям колата с висока скорост в завоите, защото беше като залепена за пътя. Реално сместа на зимните гуми е доста по-мека и загрява доста по-добре. Като слязох от колата и ги пипнах пареха - работеха като сликове. минусът е, че така като гледам няма да издържат особено голям пробег, особено с агресивен стил на каране.
Точно този модел е изключително твърд и нерядко см виждал да се карат и лятото (дори мой роднина го практикуваше до скоро

Лошото в случая е, че при по-рязко спиране гумата не държи... Всяка една гума (лятна/всесезонна/зимна) ще се търкаля безпроблемно по топлия асфалт, но като се наложи да спираш - тогава виждаш разликата между лятната и зимната. А ако колата ти е по-тежичка

- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
Няма проблем .Карайте си и не се кахърете .Но ако имате летни си ги сложете.Немотията ни кара да го правим и всеки знае ,че не е редно.Карал съм и карам в момента и не усещам разлика .
- vinixxx
- Мнения: 1821
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
логически погледнато меката гума(зимната) не трябва ли да има по-добро сцепление от твърдата(лятна)?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20273
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
Smeagol написа:Лошото в случая е, че при по-рязко спиране гумата не държи...
Тук не съм съгласен. Не държи когато е дълбок протектора и ламелите се огъват. Когато намалее протектора и ламелите са почти изчезнали си спира перфектно гумата, защото е като слик. Проблемът е че много бързо се износва.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
vinixxx написа:логически погледнато меката гума(зимната) не трябва ли да има по-добро сцепление от твърдата(лятна)?
Не. Практически изпитано

Vlad777 написа:Когато намалее протектора и ламелите са почти изчезнали си спира перфектно гумата, защото е като слик.
Същата тая гума, като слик, какъв ефект получаваме като бонус ако преминем с прилична скорост през наводнена повърхност? Започва с аква и завъшва на планинг

Предлагам да спрем с опитите да се самозаблуждаваме, че зимната гума едва ли не не отстъпва на лятната през топлите дни

Последна промяна от stefan4o на Съб 18 май 2013 22:48, променено общо 1 път.
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
Ако не си състезател ,няма никакъв проблем .Това е !
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
Ако не бързаш, можеш и да се качиш на колело, пак ще стигнеш.
Звучиш точно като баща ми. Казвам му:
-Гумите, които си ми завещал тресат ужасяващо след 80 км/ч, щото са криви, нищо, че са на един сезон.
Получавам следния отговор по телефона:
-Не ти трябва да вдигаш повече от 80 зимата...
При което съответно му затворих и му теглих една
Та и вашата работа същата - ако не си състезател - стават

Имам чувството, че никой от вас не е карал със зимни, дори на един сезон, на дъжд
Много е забавно. Дори и да НЕ си състезател.

Звучиш точно като баща ми. Казвам му:
-Гумите, които си ми завещал тресат ужасяващо след 80 км/ч, щото са криви, нищо, че са на един сезон.
Получавам следния отговор по телефона:
-Не ти трябва да вдигаш повече от 80 зимата...
При което съответно му затворих и му теглих една

Та и вашата работа същата - ако не си състезател - стават


Имам чувството, че никой от вас не е карал със зимни, дори на един сезон, на дъжд

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20273
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За качествата на старите зимни гуми при високи температу
За поведението при дъжд е доста важна шарката и възможността за аквапланинг. Съответно надлъжни канали и отвеждане на водата.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта