Проблема е, че си тръгнал правиш нещо, от което не разбираш и си потрошил едни пари, труд и време на вятъра. За да се получи нещо първо трябва да се знаят Т/S параметрите на говорителя и на тяхна база се избира типа кутия и размерите и.
Друг проблем - T/S параметрите на твоя говорител даже и Megavox не ги знаят и трябва да се измерят.
Още един проблем - за да измерим T/S параметрите на един говорител трябват уреди и знания, които е явно, че нямаш.
Поразрови се из нета, прочети малко за конструиране на озвучителни тела и тогава действай.



Проблем с коледния подарък на Пасата
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
Ми не е така кутията. Първия калкулатор за вентед сандък хванах, въведох даже без стойности след запетайките:
Vb = 3.14 ft3 = 88.95 lts = L x W x H
f3 = 33.33 Hz
fb = 34 Hz
Dv = 4 in = 10 cm
Lv = 6.07 in = 14.82 cm
където:
Vb: Speaker Box Internal Volume
f3: 3dB Cutoff Frequency
fb: Enclosure Resonant Frequency
Dv: Port Diameter
Lv: Port Length

във файла са данните на говорителя. Пак ти казвам, въвеждах цели числа и пак е съвсем друга кутията.
Пощракай сам сега, кой знае кво съм осрал и аз.
Vb = 3.14 ft3 = 88.95 lts = L x W x H
f3 = 33.33 Hz
fb = 34 Hz
Dv = 4 in = 10 cm
Lv = 6.07 in = 14.82 cm
където:
Vb: Speaker Box Internal Volume
f3: 3dB Cutoff Frequency
fb: Enclosure Resonant Frequency
Dv: Port Diameter
Lv: Port Length

във файла са данните на говорителя. Пак ти казвам, въвеждах цели числа и пак е съвсем друга кутията.

Пощракай сам сега, кой знае кво съм осрал и аз.
- Прикачени файлове
-
- 396_cd6dfe65_mx-12trs-megavox.pdf
- (23.31 KиБ) Свален 130 пъти
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
Bobo, това от басбокс като препоръчителен обем ли изскочи?
- BoJoFF
- Мнения: 49
- Регистриран на: Сря 13 юни 2012 16:57
- Автомобил: Passat B5 1.8 turbo
- Двигател: ANB 2000
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
Явно нещо съм много назад с материала....Имам T/S параметрите на говорителя и от вчера се мъча и не мога да изчисля кутията
аз ли нещо не въвеждам както трябва и където трябва не знам ..
MX-12TRS :
Rev:3.450 ohm
Fo (предполагам, че това е Fs, но тук е дадено така(в книжката)): 39.589 Hz
Sd:48.305mM
Ed:100.000g
BL:11.861
Qms:3.832
Qes:0.540
Qts:0.473
No:0.627%
SPLo:80.3dB
Vas:60.468m/N
Cms:182.495uM/N
Krm:2.965m Ohm
Erm:0.892
Mms:88.561g
Mmd:82.457m Kg
Pmax:1500W
Kxm:30.953mH
Exm:0.692


MX-12TRS :
Rev:3.450 ohm
Fo (предполагам, че това е Fs, но тук е дадено така(в книжката)): 39.589 Hz
Sd:48.305mM
Ed:100.000g
BL:11.861
Qms:3.832
Qes:0.540
Qts:0.473
No:0.627%
SPLo:80.3dB
Vas:60.468m/N
Cms:182.495uM/N
Krm:2.965m Ohm
Erm:0.892
Mms:88.561g
Mmd:82.457m Kg
Pmax:1500W
Kxm:30.953mH
Exm:0.692
- wishsalor
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
- Автомобил: Passat B5 variant x2
- Двигател: AFN 97-98
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
Пичове, стига!!!
1. Това е говорител за SPL
2. Силата му е в повече от качеството!
3. Обемът, който те интересува е 52-57л, при бас рефлекс дълбок 220мм и с диаметър 72мм, въпреки това, пак ще има едно характерно бучене в по-ниските честоти, но ако е читав плеъра бива-в случая НЪЦКИ...
4. Thunder-а, което си купил е всичко друго, но не и усилвател-по скоро бегла имитация...ще те разочарова
НО, винаги има "но", при така създалата се ситуация, вземи сложи малко вата на кутията, резни я да стане с гореупоменатия литраж-52л, сложи уубава вата вътре, коригирай бас-рефлектора, и ако колата ти е седан, помисли за някакъв отвор, от който - ужасяващия бас от багажника да влезне в купето, ако е комби няма яд.
Кабелът за маса нека да е най-много 60см, ако е по-дебел от плюса ще е по добре, ако трябва добави-ще усетиш приятна разлика, акивирай НЧФ/нискочестотен филтър/ на усилвателя..и вече ще свири доволно..Може още много, ама това вече е със сектатнска насоченост
Поздрави, с уважение-Владимир.
1. Това е говорител за SPL
2. Силата му е в повече от качеството!
3. Обемът, който те интересува е 52-57л, при бас рефлекс дълбок 220мм и с диаметър 72мм, въпреки това, пак ще има едно характерно бучене в по-ниските честоти, но ако е читав плеъра бива-в случая НЪЦКИ...
4. Thunder-а, което си купил е всичко друго, но не и усилвател-по скоро бегла имитация...ще те разочарова

НО, винаги има "но", при така създалата се ситуация, вземи сложи малко вата на кутията, резни я да стане с гореупоменатия литраж-52л, сложи уубава вата вътре, коригирай бас-рефлектора, и ако колата ти е седан, помисли за някакъв отвор, от който - ужасяващия бас от багажника да влезне в купето, ако е комби няма яд.
Кабелът за маса нека да е най-много 60см, ако е по-дебел от плюса ще е по добре, ако трябва добави-ще усетиш приятна разлика, акивирай НЧФ/нискочестотен филтър/ на усилвателя..и вече ще свири доволно..Може още много, ама това вече е със сектатнска насоченост



Поздрави, с уважение-Владимир.
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
BoJoFF написа:... момента дупките са 2 с еднакви диаметри но нямам бас рефлектор в нито една от тях :)
От тука ти идва целия проблем, нямаш дължина на порта а трябва ако искаш по ниски честоти и с една дума БАС.
Съвет-направи го с тръба фи 100 или фи 120 дължина почти до задната страна на кутията, да има 6-10 сантиметра от стената и тогава пробвай. А и настроиките на усилвателя по най лесния начин ги направи така
GAIN-до средата(тфа каде е от 5V до 0.2 ли е 0.3)
BASS BOOST-това на 0 за да не ти криви баса
HPF-ВЪОБЩЕ НЕ ГО ГЛЕДАШ ЩОТО ТФА РЕЖЕ ВСИЧКО ПОД ЗАДАДЕНАТА СТОЙНОСТ
LPF-между 80-100 Hz
и копченцето кадето е HPF-LFP-THRU го слагаш на LFP ;)
- vackooo
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Чет 06 авг 2009 20:51
- Автомобил:
- Двигател: 1.8 20VT AEB
- Местоположение: Пловдив Майна!!!
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
да и ако сложи лоу пас филтъра на 80-100хз...ако слуша черно няма да му хареса 

- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
vackooo написа:да и ако сложи лоу пас филтъра на 80-100хз...ако слуша черно няма да му хареса
?
- vackooo
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Чет 06 авг 2009 20:51
- Автомобил:
- Двигател: 1.8 20VT AEB
- Местоположение: Пловдив Майна!!!
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
кое неразбра?
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
vackooo написа:кое неразбра?
Ваце, на кола със стокови кори честоти под 100Hz карат само корите да дрънчат.
Последна промяна от radi_nrj на Пон 20 май 2013 9:43, променено общо 1 път.
- wishsalor
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
- Автомобил: Passat B5 variant x2
- Двигател: AFN 97-98
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
Горният е прав. Аз също, и този преди него - но момента е че - няма как човек изведнъж да придобие опита на патилите и да го трансформира в алтернатива, не и докато не натрупа собствен такъв и не си направи изводите сам за себе си...
- BoJoFF
- Мнения: 49
- Регистриран на: Сря 13 юни 2012 16:57
- Автомобил: Passat B5 1.8 turbo
- Двигател: ANB 2000
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
Колеги , благодаря за съветите :) Най-накрая се разсвири
Едната от 2те дупки за въздух я запуших , а другата я разширих на ф110 , PVC тръбичка почти до гърба на касата , както каза колегата по-горе и та взе че се се получи ... Страшно много съм ви благодарен
Самоче сега идва една друга подробност .. средните и високите ми идват Too low .. 2 от пищялките почнаха да бръждят и ... грозна работа .. Та исках да питам дали оригиналните пищялки имат филтър за високите.
Другото което исках да питам е с какви комплекти да сменя средните и високите (Насочил съм се към Hertz,защото на предна линия пищялките ми са хертз , всичко друго си е сток)







Самоче сега идва една друга подробност .. средните и високите ми идват Too low .. 2 от пищялките почнаха да бръждят и ... грозна работа .. Та исках да питам дали оригиналните пищялки имат филтър за високите.
Другото което исках да питам е с какви комплекти да сменя средните и високите (Насочил съм се към Hertz,защото на предна линия пищялките ми са хертз , всичко друго си е сток)
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
vackooo написа:кое неразбра?
Ми не разбрах защо па да не му хареса по простата причина че на звук над 100 херца, бас може ли да го наречеш?
- wishsalor
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
- Автомобил: Passat B5 variant x2
- Двигател: AFN 97-98
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Проблем с коледния подарък на Пасата
То от под 100хц почва готиното, ама колко работа е докато се докара на приятно....
Все пак, и да се строшим да спорим момчето вече е достигнало до пределната полезност за момента.
Темата е за ключ, струва ми се!
За мидбасите избора е ясен:
Херц ЕСХ, ДВ, НСХ и нататък, но мисля си, има достатъчно изчерпателна канонада от теми за предна линия, и като цяло за 6,5"мидбаси...

Все пак, и да се строшим да спорим момчето вече е достигнало до пределната полезност за момента.
Темата е за ключ, струва ми се!
За мидбасите избора е ясен:
Херц ЕСХ, ДВ, НСХ и нататък, но мисля си, има достатъчно изчерпателна канонада от теми за предна линия, и като цяло за 6,5"мидбаси...






Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта