Здравейте,
От скоро се сдобих с кабелче и съм се заел мераклииски да експериментирам :)
Проблемът с топлото палене е на лице и при мен. Първото ми питане е: Как на Seat Toledo 1.9 TDi AFN 110hp се прекодира от ръчна на автоматична. Мога ли след това веднага да си върна обратно на ръчна, ако нещо не е ок?
Второто за което се сещам е EGR - четох, че е добре да се затапи софтуерно. С каква команда се затапва софтуерно EGR-a? ЕДИТ: Имам предвид не да се затапи напълно, а да му се намалят стойностите до минимум!
Третото е просто информативно: Къде точно се гледаха оборотите в реално време? Питам защото искам след прекодирането да видя дали са ок.
Благодаря ви предварително!
П.С. Търсих къде ли не, но не видях къде е описано точно как се прекодира :(



1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и EGR
- tedwv
- Мнения: 62
- Регистриран на: Нед 10 яну 2010 17:14
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1998 + Brezel
- Местоположение: Неясно
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
Отиваш на бутон Login,въвеждаш код 12233.След това Do it.После отиваш на Coding 00001- е автомат, а 00002- е ръчка А за егр-а не помня как беше.Това е от мен дано ти е от полза.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
Не е ли по-добре да си решиш проблема, вместо да го замазваш с това прекодиране на автомат? Има писано как се решава 

- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
stefan4o написа:Не е ли по-добре да си решиш проблема, вместо да го замазваш с това прекодиране на автомат? Има писано как се решава
Варианта с 300 лева за чип малко не ме устройва :( в момента нямам възможност за тази инвестиция!
Останалото съм го гледал...акумулатора е нов, стартера е прегледан.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
Лошото е,че това "замазване" на проблема води и други проблеми след него,като лошо управление на турбината например!
Гледал ли си дюзите и центровката?
Гледал ли си дюзите и центровката?
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
nasko1978 написа:Лошото е,че това "замазване" на проблема води и други проблеми след него,като лошо управление на турбината например!
Гледал ли си дюзите и центровката?
Сега намерих статия как се проверява центровката (http://www.tdibg.com/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=50 - извинявам се за рекламата) и довечера след работа мисля да го врътна да видя какво ще покаже. Дюзи не съм гледал - какво е особеното при тях?
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
Не се занимавай с прекодиране, освен всичко останало ще ти дигне и разхода. Какво означава "прегледан стартер"? Сменяй четките и втулките и го намажи, ако върти яко няма проблем с топлия старт гарантирано, какви чипове какви 300 лева. ЕГР най-добре с ламаринка или след почистването с изваден вакуум затапен да не смучи боклуци. Центровката трябва да е за твоя мотор над синята линия и максимум като на картинката от линка и има значение за паленето.
-
- Мнения: 212
- Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
- Автомобил: OCT1
- Двигател: AHF
- Местоположение: ПЛОВДИВ - - -
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
Рекалибриране на EGR клапана чрез VAG-COM
Чрез тази процедура може да се увеличи количеството на входящия въздух, който постъпва в двигателя. Ако не искате да запушвате екологията на автомобила механично, това е начина за решение на проблема.
Първо ще ви трябва VAG-COM
1. Запалете двигателя и го оставете да загрее.
2. Включете на неутрална скорост и изключете всички консуматори на електричество ( климатик, фарове, радио и други. )
3. Свържете диагностичната техника за буксата.
4. Влезте в двигателя. След това влезте в “ Login” използвайки този код 12233
5. Изберете „adaptation” и отидете на адапционнен блок 3. Настъпете педала на газта за да задействате клапана на EGR-то за няколко минути.
Забележете, че на прозорчето на която се изписва стойността на адаптацията трябва да бъде 32768 и да показва приблизително 250 +/- 20 mg/stroke на количество входящ въздух. ( Ако стойностите не съвпадат с по-горните, то или сте на грешния канал или ECU-то Ви се различава от това, на което е правено това ръководство.)
6. Като стойност на адаптацията въведете следната стойност 33768 и след това натиснете бутона „Test”.
Обърнете внимание на количеството входящ въздух, което се е променило на около 370 mg/stroke. Това е горната граница, която може да достигнете с адаптация на EGR клапана Ви, ако искате автомобила да отговаря на екологичните изисквания. Ако ще карате автомобила оффроуд или по състезания, може да увеличите тази стойност.
7. След като направите настройките, които Ви харесват, може да натиснете „save” за да ги запазите.
Чрез тази процедура може да се увеличи количеството на входящия въздух, който постъпва в двигателя. Ако не искате да запушвате екологията на автомобила механично, това е начина за решение на проблема.
Първо ще ви трябва VAG-COM
1. Запалете двигателя и го оставете да загрее.
2. Включете на неутрална скорост и изключете всички консуматори на електричество ( климатик, фарове, радио и други. )
3. Свържете диагностичната техника за буксата.
4. Влезте в двигателя. След това влезте в “ Login” използвайки този код 12233
5. Изберете „adaptation” и отидете на адапционнен блок 3. Настъпете педала на газта за да задействате клапана на EGR-то за няколко минути.
Забележете, че на прозорчето на която се изписва стойността на адаптацията трябва да бъде 32768 и да показва приблизително 250 +/- 20 mg/stroke на количество входящ въздух. ( Ако стойностите не съвпадат с по-горните, то или сте на грешния канал или ECU-то Ви се различава от това, на което е правено това ръководство.)
6. Като стойност на адаптацията въведете следната стойност 33768 и след това натиснете бутона „Test”.
Обърнете внимание на количеството входящ въздух, което се е променило на около 370 mg/stroke. Това е горната граница, която може да достигнете с адаптация на EGR клапана Ви, ако искате автомобила да отговаря на екологичните изисквания. Ако ще карате автомобила оффроуд или по състезания, може да увеличите тази стойност.
7. След като направите настройките, които Ви харесват, може да натиснете „save” за да ги запазите.
-
- Мнения: 212
- Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
- Автомобил: OCT1
- Двигател: AHF
- Местоположение: ПЛОВДИВ - - -
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
За топлото палене съм си сложил реле да лъже температурния датчик на водата --само при въртене на стартера
Вече 3та година нямам грижи.
Вече 3та година нямам грижи.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
minimalizum написа:За топлото палене съм си сложил реле да лъже температурния датчик на водата --само при въртене на стартера
Вече 3та година нямам грижи.
Четох за това де, но дай някаква схемичка как си го направил? Снимки ако има още по-добре :)
10х предварително!
А за съвета на ЕГР - ефективно ли е това, има ли смисъл да се прави?
ЕДИТ: Опитах да проверя центровката, но толедото...но изби някаква грешка и като цяло не мина теста. На какво може да се дължи? Иначе го пробвах и показа обороти на празен ход 903 и са стабилни. Това предполагам е добре.
- tedwv
- Мнения: 62
- Регистриран на: Нед 10 яну 2010 17:14
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1998 + Brezel
- Местоположение: Неясно
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
Група 000 и натискаш GO! и следваш нататък процедурата от падащото меню избираш кода на твоя двг. и си ти.Ако може да се вярва на това което си снимал си в закъснение.Трябва да я докараш малко под зелената линия.Според зависи как я чувстваш най-добре колата, че работи.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
За ЕГР-а настройката е ефективна,но ако е изчистен качествено.
Дало ти е грешка,защото си натискал педала на газта като си гледал,а не трябва!!!
Дало ти е грешка,защото си натискал педала на газта като си гледал,а не трябва!!!

- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
tedwv написа:Група 000 и натискаш GO! и следваш нататък процедурата от падащото меню избираш кода на твоя двг. и си ти.Ако може да се вярва на това което си снимал си в закъснение.Трябва да я докараш малко под зелената линия.Според зависи как я чувстваш най-добре колата, че работи.
Аз съм избрал моя двигател - All AFN. Просто отварям графиката и чакам, така ли? Какво се регулира, за да влезне в нормата и закъснение на какво е това? "Според зависи как я чувстваш най-добре колата, че работи." - това също не ми става ясно.
nasko1978 написа:За ЕГР-а настройката е ефективна,но ако е изчистен качествено.
Дало ти е грешка,защото си натискал педала на газта като си гледал,а не трябва!!!
Колега, какво имаш предвид под "изчистен качествено"? Наистина съм го тествал с газ, сега ще го снимам без!
Извинявам се много за малоумните въпроси, нооо учим се докато сме живи!
Благодаря ви отново!
- tedwv
- Мнения: 62
- Регистриран на: Нед 10 яну 2010 17:14
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1998 + Brezel
- Местоположение: Неясно
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
Центровката на колата ти е в закъснение трябва да бутнеш помпата към предварени е.И когато гледаш центровката на колата не пипаш педала на газта,това има в предвид колегата.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: 1.9 AFN Toledo - VAG-COM съвети - прекодиране скорости и
tedwv написа:Центровката на колата ти е в закъснение трябва да бутнеш помпата към предварени е.И когато гледаш центровката на колата не пипаш педала на газта,това има в предвид колегата.
Скоро сменях клапана Н109 за спиране на горивото (028 130 135 F) - смянах си го сам и предполагам при смяната се е разцентровала помпата. Ще я водя на доктор да си я центрова както трябва, тъй като не разбрах сам как да я почукам на къде :) Както и да е.
А все пак да попитам за релето - ефективно ли оправя проблема с паленето, безопасно ли е за колата? Има ли темичка със схема и снимки как и къде се връзва?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 39 госта