Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот _Technics » Пет 31 май 2013 19:11


Здравейте колеги!
Карам от около 5 години Passat 2002г. 2.5TDI V6 4Motion (6-Stage Manual Gear Box). От както го имам, когато мотора се стопли започва да притриса на празен ход (789rpm) не винаги го прави но преобладава. Огася ли и да искам да запаля дори след 2~3часа..... минават около 5~6..10сек. въртене докато запали. Когато е студена при първоначалното завъртане пали без да реди цилиндри. Много теми изчетах... относно тампоните, визуално не съм ги гледал в какво състояние са но не дават грешки. Маховика скоро е свалян поради смяна съединител - изглежда добре, когато гася грам не притраква. Единствената грешка, която ми е излизала и то много рядко е:
00550 - Start of Injection Regulation
17-00 - Control Difference.
Затова съм се насочил и забелязал, че на 4-ти канал по VAG-COM исканите градуси на впръскване, когато мотора се стопли започват много да играят !!! Съответно и постигнатите започват да играят смело (по информация предполагам от умнатя дюза). Някой знае ли какви оптимални искани стойности трябва да имам от ECU-то на центровката на празех ход при студен и загрял мотор ? Отново много мнения в чужди сайтове съм чел......... едно с друго не си приличат. Незнам дали съм на прав път, но стойнсотите играят, незнам дали е в следствие притрисането или това е причината......
Надявам се някой да се е сблъскал с този проблем и да го е разрешил и да сподели опита си !!! Не знам притрисането дали е сходен проблем с трудното палене.... яко може да ме насочите за горивна карта за празен ход, съответно да прегледаме какви зададени центровки има, дали трябва да са такива за правилното палене и работа на мотора...
П.П. -> Коригирани са нулевите стойности за подаване на гориво при слаб стартер (макар, че нито акумулатора е слаб нито стартера, върти доста бързо и равномерно). Резултата обаче е неуспешен. Помпата е сервизирана с подменен чисто нов нагнетателен елемент (1,5клв.) и е прегледана за авансатори и всичко, стенда е изпписал с "ОК" и всичко уж е точно.

Благодаря предварително на компетентно отзовалите се, ще се отблагодаря !!!




Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот Varbanov » Нед 02 юни 2013 22:08


Display group 04 at idling speed (engine warm, coolant temperature not below +85 °C)

Read measured value block 4 → ▾ Indicated on display

760 rpm 2.0° ATDC 1.6° ATDC 73 %

Engine speedl 720...800 rpm okay

Commencement of injection specified by control unitl 2° ATDC...2° BTDC: okay

Current commencement of injection - 2° ATDC...2° BTDC: okay

Retarded more than 2° ATDC:
-commencement of injection valve defective
-Injection pump retarded much too far
⇒ check injection timing control range, → Chapterl

Advanced more than 2° BTDC:
-engine too cold ⇒ run engine till warm
-Injection pump set too advanced
-commencement of injection defective⇒ check injection timing control range, → Chapter

Duty cycle (activation) of commencement of injection valve - No specification




И в basic settings канал 4:

Checking injection timing control range

Test condition
l There must not be any faults stored relating to needle lift sender -G80-. If a fault is stored, you must first the check the needle lift sender. Renew if defective.
– Start engine.
– Coolant temperature must be at least 85°C.
– Start basic setting function, Display group 04, engine running at idling speed.

The commencement of injection valve is alternately opened and closed for 10 seconds at a time.

– Check readouts in display zones 2 and 3.

Display zone 2 Display zone 3 Possible cause of fault
Advanced Above
12.0°
BTDC l Okay - injection timing is sufficiently advanced

Less than
12.0° BTDC Start of delivery not OK.
- Control range of injection pump blocked

Retarded Less than 0° BTDC l Okay - injection timing is sufficiently retarded

Above 0°BTDC Start of delivery not OK.
- Control range of injection pump blocked


If the specifications are not obtained by the injection timing control:
– Check tank for petrol or biodiesel; if this is the case: drain tank and fill with diesel, erase fault memory and perform road test, then interrogate fault memory again
– Check and adjust commencement of injection → Chapter
– Drain fuel filter → Chapter
– Check fuel system for leaks → Chapter.
– Eliminate air in fuel system → Chapter
– Interrogate and, if necessary, erase fault memory. Perform road test and repeat test.
If the specification is not obtained for a second time, renew injection pump → Chapter


Това е от ELSA.

Ако имаш повече въпроси ще мога да ти отговоря, но чак края на др. седмица.


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот _Technics » Пон 03 юни 2013 0:56


Varbanov, благодарности за оказаната информация !!!
Разбирам информацията накратко така:
Оборотите в идеалния случай са 760rpm @ (2.0° ATDC 1.6° ATDC) 73 %, значи всичко е ОК. Приемливи стойности са 2° ATDC...2° BTDC.
При мен това не е така.
http://www.youtube.com/watch?v=4q8RaujB0Wc -> тук се вижда, че моите времена на впръскване се стремят към 3.8°BTDC (т.е. с предварение спрямо оптималните и то не с малка разлика!). Въпрос1: От какво зависи искания момент на впръскване ? (горивна карта от ECU-то, горивна карта в софтуера на ГНП-то ? или нещо друго ?)
Относно проверката на диапазона за възможността на впръскване, направих тест с BASIC SETTINGS (изглежда с това проблем нямам, сравнявайки с изискването 12÷0°BTDC):
http://www.youtube.com/watch?v=UnLYT_dPunc -> тук се вижда, че помпата явно е зацепена правилно.
Направих един преглед из каналите по ВАГ и ми направиха някои неща впечатление:
http://www.youtube.com/watch?v=wrs_RJ0sEvg -> на 13-ти и 14-ти канал се правят някакви сравнения спрямо 2-ри цилиндър и стойностите са твърде различни - незнам за какво е това и нормално ли е ? И още нещо, горе в самия VAG-COM пише "File label" в моя случай "....AKE..." Двигателя ми е "AKN" и това дали е от значение....
Основно от информацията предоставена от колегата Varbanov излиза, че впръскването ми на празен ход не е особено подходящо като искани стойности. Може ли да се коригира и как ?
По основния проблем с паленето на топъл двигател, на 19-ти канал има информация от паметта, когато не е успял да запали... съвсем не се наемам да го коментирам, само отбелязвам за разбиращите!

П.П. -> Прави ми силно впечатление, когато колата притресе по-стабилно "Actual Start" достига 0°, т.е. умната дюза не отчита впръскване най-вероятно и може би помпата моментно прекъсва горивоподаването и затова мотора притриса. Разсъждавам така, защото в движение на скорост по баир надолу дръпна ли крака от педала за гаста, "Actual start" е 0. А защо пали трудно съвсем незнам дали е свързано с притрисането и дали се подава достатъчно гориво и дали е когато трябва.

Благодаря още веднъж, оправи ли се проблема - благодарността ми няма да е само на думи !!!


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот Varbanov » Нед 09 юни 2013 15:43


Dynamically checking and correcting commencement of injection is only possible in diagnosis function “04 - Basic setting”.

Commencement of injection must always be checked, and if necessary adjusted, after renewing the toothed belt or loosening the injection pump bolts or toothed belt pulleys.

Процедурата по центроване на помпата:

1. Температура на охл. течност - над 80гр.
2. Basic settings 04.
3. Late
4. Трето поле 2гр. плюс минус 1,5гр

Ако не е според спецификацията:
1. Проверка обтягането на ремъка на помпата. Двете стрелки: на ролката и водещата трябва да съвпадат. Ако не съвпадат, съответно разхлаби или отпусни обтяжната ролка.

2. Отново сравни стойностите в 04 Basic settings

3. Ако все още не са в граници, разхлабваш леко трите гайки на задвижващото колело на разпределителния вал задвижващ ремъка поз.1

A23-0053.png
A23-0053.png (24.34 KиБ) Видяна 7087 пъти


От гайката 2 съответно съвсем леко в посока А: към закъснение и в посока В: към предварение.

Гледай да не разхлабиш по погрешка гайката(2).


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот dancing_niki » Пон 10 юни 2013 11:57


Сравнението с втора дюза ти показва доколко дюзите впръскват еднакво количество и е хубаво да са в граници или поне всички да са се отклонили еднакво. Също така след хубаво почистване на системата може да ги вкараш в граници ако не са заминали.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 юни 2013 18:50


Колега _Technics имай предвид ,че 4-ти канал показва помпата, но на Measurments block само измерва и трябва actual спрямо specifaed да ти е едно и също, но в движение на 3та при над 3000 оборота. На празен ход нямаш грижи - колкото иска компа толкова дава и помпата.
Самата помпа се тества на Measurments blocks - при теб Late (закъснението) привидно е перфектно за паленето 0,4 градуса след горна мъртва (максимума на заводското и 100,2 cold strart valve), но предварението е много ниско - при мен е 14,6 и то само при 18-20% cold start valve а не 0 като при теб. От тук следва че или умната дюза си прави шеги(малко вероятно) или авансатора на помпата иска ремонт.
Относно канал 14 цифрите сочат, че дюзите пускат повече гориво от необходимото и компа пуска по-малко - това е симптом за препикваща/износена/нецентрована дюза, или загуба на компресия в другия ред цилиндри (минимална вероятност).


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот _Technics » Съб 15 юни 2013 16:33


Ще започна отзад напред...
Rabbit_TDI -> Пускат повече гориво, т.к. съм сменил разпръсквачите с по-големи. Но и преди да ги сменя имаше същия проблем - сега с големите разпръсквачи проблема е по-отчетлив (и за тресенето и за паленето);
dancing_niki -> Интересното е, че всички стойности на 13-ти и 14-ти канал се менят постоянно докато работи двигателя но за 1-ва дюза е 0 и не се мени, излиза че там няма впръскване ли ???
Varbanov -> http://www.youtube.com/watch?v=3DUVENIo1jE (4:15мин.) Тук също обръщат внимание на обтяжната ролка на ремъка на помпата Погледнах и видях, че двете ми стрелки (мерник и спусък май се наричат) не са в една линия. Това незнам какво влияние ще има, но предвид, че помпата има маховик, явно постоянно тази ролка трябва да отпуска и прибира ремъка при неравномерното въртене на двигателя (в следствие ударите на цилиндрите и разни др. неща) и при мен май е доста обтегната (ремъка е много опънат). Сега автомобила не е в движение поради подмяна турбо (затова и не пиша по темата си, но днес не се сдържах), но като сглобя всичко ще пробвам да отпусна ремъка, наместя стрелките в една линия и ще споделя резултатите.
Още нещо, пробвах да местя центровката посредством разхлабване на 3-те шестограмни болта от шайбата в дясно от помпата, променят се нещата, но не и диапазона в който авансаторното буталце може да регулира центровката. Колкото съм изместил (дали предварение или закъснение) просто с тези градуси + или - се изместват крайно постижимата центровка. Преместя ли дори с 1 градус в + или - когато направя тест с Basic Settings Late/Early поради факта, че не може да достигне 12°BTDC или ако не успее да свали до 0°BTDC веднага записва грешката:
00550 - Start of Injection Regulation
17-00 - Control Difference.
Излиза, че наистина 0°-12°BTDC са минималния диапазон, който ако авансатора не успее да постигне веднага записва грешка. (Явно при мен е точно зацепена центровката, но авансатора е на ръба)
Извода, който аз си правя от експериментите е следния: Дори да изместя центровката с 1°-2° горивната карта за празния ход си търси 3.8°BTDC и пак работи на празен ход на същие градуси, но с различни проценти на авансатора (по ШИМ). Т.е. трябва да се препрограмира електрониката на помпата и да работи с малко закъснение. Но това като цяло само ще ми намали чукането на празен ход, но тресенето и трудното палене на дали ще се променят, т.к. особено паленето всеки зане, че с аванс пали по-добре, в случея явно за празен ход мотора работи в аванс. Явно трябва да се тества и препрограмират количествата на впръскано гориво за палене и празен ход.
Тези дни си поверих колата за диагностика на Илко (работил едно време в Цоков/Канев БОШ сервиз, сега някъде в Добрич) та той изрази мнение, че помпата пуска много нафта (съдейки по 1-ви канал милиграми/страйк) та той смята, че трябва да се препрограмира празния ход и ако се намали горивото (от сегашните 1-2mg/str. на 4mg/str. [интересно, че било наобратно при по-малки цифри се пръска повече гориво, при по-големи цифри -> по-малко гориво.... ??? някой ако може да ми го обясни, но човека е сигурен в изказването си, но неможе да ми го обясни така, че да го разбера]) ще престане тресенето. За проблема с паленето, само мога да се надявам да е също от това!!!
http://www.youtube.com/watch?v=KiA4nkgadQc -> на този пич, Late/Early е в по-голям диапазон на изменение, но е с BDG мотора - незнам помпата дали не е по-усъвършенствана, или моята е за ремонт на авансаторно буталце....


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 15 юни 2013 21:19


_Technics не се лъжи от това какво търси картата на празен ход в measurments block. При палене помпата пали на това което си я оставил при настройката и като завъртиш ключа вдига чрез cold start valve, но си отиват няколко секунди (при мен на 19-ти канал дава че е запалила при малко над 0 градуса). Така обаче както я описваш че прави само 0-12 градуса изглежда маи си за ремонт на авансатора.Виж на 12 градуса колко процента е cold start valve? Моита помпа след като я рециклираха (май само за спорта) даде -3(100,2% cold start valve) до +14,4-14,6 (16%), сега като я центровах на предварение за да пали добре стана +0,4(100,2%) и +14,6 (20+%)

Това което са ти казали за ниските милиграми ,че значи повече гориво е вярно - доколкото знам причината е че това са милиграми димност които се мерят с газоанализатор и отчетената стойност се вкарва през адаптацията за да се калиброва помпата :c020

Доколкото знам ти си с по-големи разпръсквачи от тези на doctors и мисля че няма как да ги накараш да бачкат нормално с малко гориво защото няма да имат налягане - тука обаче вече само гадая :rolleyes

P.S. Да знаеш че на тоя мотор тампона с датчик е над 250 лева и са два и като дадат грешка обикновенно хората им слагат едно съпротивление за да не дават :banghead . Така че хвани ги огледай и да знаеш че има такива без датчик за 50-100 лева.
P.S.2 Грешката за центровката на помпата може да ти я дава ако си навъртял много аванс/закъснение чрез колелото с трите шестограма на вала. Там най-малкото врътване дава градус разлика - в един форум го обясняваха с броя на зъбите на ангренажния и паразитния ремък с които се движи помпата. Това обаче не обяснява защо не прави повече от 12 градуса при предварение при условия че трябва да са над 14 и то при не докрай даден cold start valve.


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот _Technics » Съб 15 юни 2013 22:35


Rabbit_TDI http://www.youtube.com/watch?v=UnLYT_dPunc -> Тук се вижда, на 2% Cold Start Valve ми е 11.6°BTDC, на 100,2% е 0,4°ATDC.... т.е. максималния размах е 12°... явно е за ремонт буталцето.. дано не е много пари.
Разпръсквачите ми са същите като на Doctorec-a, +66% (8x180µm). При него такива проблеми няма, но ми е неудобно да го карам да направи тест на неговата кола какъв е размаха, и дали проблема ми се базира на аванса или нещо друго. Но ще го помоля, да съм убеден, че помпата е за ремонт. Ще прегледам и на един друг френд, неговото 2.5.
Не разбрах за паленето, пали както съм е оставил ? т.е. в каквото положение е било авансаторното буталце при гасенето на колата или ??? и не може ли да се премести само без да се върти помпата т.е. мотора ? Аз между контакт и палене чакам време да огасне всичко от таблото.... или имаш нещо друго в предвид ???
Относно mg/str. по колата няма такъв датчик, как ще го измери или са някакви предполагаеми изчислени стойности предвид реалното впръскано гориво и евентуално въздуха отчетен от дебитомера ?
Благодаря за комптетентното включване !!!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 16 юни 2013 18:08


_Technics написа:Rabbit_TDI http://www.youtube.com/watch?v=UnLYT_dPunc -> Тук се вижда, на 2% Cold Start Valve ми е 11.6°BTDC, на 100,2% е 0,4°ATDC.... т.е. максималния размах е 12°... явно е за ремонт буталцето.. дано не е много пари.

Не върви самото клипче в линка. Щом на закъснение ти е 100,2% клапана трябва ремъка да ти е ОК единия спрямо другия вал - поне така четох. Щом обаче едвам правиш 12 градуса май помпата си е за отваряне - ремонта не е скъп.

_Technics написа:Rabbit_TDI При него такива проблеми няма, но ми е неудобно да го карам да направи тест на неговата кола какъв е размаха, и дали проблема ми се базира на аванса или нещо друго.

Е то по-лесно от това да видиш неговите настройки здраве му кажи. Не знам защо ти е неудобно - и за него ще е полезно да си види настройките и кое поддържа оборотите в добра кондиция :gruebel

_Technics написа: т.е. в каквото положение е било авансаторното буталце при гасенето на колата или ???

Не - пали в положението което си настроил помпата - в твоя случай 0.4 ATDC - кеото е кажи-речи перфектно за палене.

_Technics написа: и не може ли да се премести само без да се върти помпата т.е. мотора ?

Ми честно да ти кажа не знам, но предполагам че не се върти преди да стартираш - впрочем това можеш да си го видиш на 4-ти преди да си запалил колата :wink

_Technics написа: Относно mg/str. по колата няма такъв датчик, как ще го измери или са някакви предполагаеми изчислени стойности предвид реалното впръскано гориво и евентуално въздуха отчетен от дебитомера ?

Мерси се на дизелов газоанализатор - демек в наще условия никак :mhihi Единствено можем да я ползваме тая адаптация да си регулираме впръсканото гориво по усмотрение (и то ако знаем логин кода които на 2,5 не е 12233).

P.S. При мен паленето се оправи след центровка на 0 градуса (беше на -3) и смяна на датчика на антифирза. Така че те съветвам втория ако не си го сменял (и то с оригинален ) откакто имаш колата да го смениш. Гледал ли си я и за прочутото "гълтане на въздух" - на мен предишния ми "душегуб" от това не палеше.


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот _Technics » Пон 17 юни 2013 0:23


пали в положението което си настроил помпата - в твоя случай 0.4°ATDC - кеото е кажи-речи перфектно за палене.
P.S. При мен паленето се оправи след центровка на 0 градуса (беше на -3)

Излиза, че може да се програмира с VAG-COM с какъв аванс да пали ? или чрез горивна карта, или как ? Ако има такъв вариант ще се правят експерименти ... стига да знам какво да правя :love.vwclub
Но най-вероятно, четейки предния пост механично си настройл да не слиза под 0.4°ATDC. Аз незнам дали внаги пали на 100.2% Cold Start Valve, предполагам си търси някакви градуси в зависимост от темп. на мотора. И имам усещане, че е хубаво да има размах поне от 2°ATDC - 12°BTDC (и повече). Доста мек звук има на празен ход с °ATDC впръскване.
Датчика го смених с оригинален, беше сума ..над 90лв. по спомен миналата година, вадеше ми грешка от време на време.
Пробвах да паля с изваден куплунг на въпросния датчик (както някой майстори слагали реле за време за заобикаляне нулевите стойности в горивната карта при топъл мотор, който ние коригирахме интелигентно), т.е. да лъжа че мотора уж е студен но проблемите с паленето не се променят. Имам усещането, че ако мога да променя центровката и количеството за палене на топъл мотор ще имам успехи... само да знам как! без да орязвам механично диапазона в °ATDC.
Макар, че съм бутал в аванс механично и пак пали трудно... егати! Може би основния проблем ще е количеството впръскано гориво предвид и това, че с подмяната на разпръсквачите нещата се влошиха и за паленето и за притрисането на празен ход..... + насоката, че при топъл мотор се проевяват тези проблеми.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 17 юни 2013 8:23


_Technics написа: Но най-вероятно, четейки предния пост механично си настройл да не слиза под 0.4°ATDC.

По същия начин по които и ти - развих трите шестограма и врътнах колелото което вързва помпата с разпределителния вал на десния ред цилиндри. Това което казваш че сигурно по температурата задава предвариение трябва да се провери с ВАГ-а - като имам време ще погледна. Кака така работи по мазно на ATDC при условие че казваш че компютъра си иска 2-3 BTDC на празен ход?


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот dancing_niki » Пон 17 юни 2013 8:59


На по-големите разпръсквачи им трябва повече гориво, като няма гориво при нормални стойности или помпата не е направена като хората или пак е за отваряне да се види какво й е. И в двата случая гадайки залагам на помпата. Милиграмите на дюзите са корекция. При 0 mg/str няма корекция и дюзата работи като умната. Те може и всички да пикаят и пак всичко да е 0.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 17 юни 2013 12:04


Предполагам че говориш за 13 и 14-ти канла, ама тя умната нали и тя е сменена с по-голяма :wink Впрочем какво изкарва на 13-ти и 14та сега като притриса?


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б5.5 2.5TDI V6 трудно пали при загрял мотор (AKN)

Мнениеот _Technics » Сря 19 юни 2013 1:39


Kака така работи по мазно на ATDC при условие че казваш че компютъра си иска 2-3 BTDC на празен ход?
-> Когато вляза в Basic Settings нали дава максимално предварение и закъснение, когато влезе в максималното за мен 0.4°ATDC закъснение - работи по-меко. Незнам защо на загрял мотор помпата не влиза в подобни закъснения (без принудителния тест Basic Settings, а в нормален режим на работа - празен ход)
Rabbit_TDI Явно не отваряш клипчетата, който съм постнал от youtube -> http://www.youtube.com/watch?v=wrs_RJ0sEvg
Cyl.3 vs Cyl.2 -> 0.38mg/str
Cyl.1 vs Cyl.2 -> 0 mg/str
Cyl.6 vs Cyl.2 -> -1.6mg/str
Cyl.4 vs Cyl.2 -> -1.3mg/str
Cyl.5 vs Cyl.2 -> -0.9mg/str
Интересно защо се съпоставя с 2-ри цилиндър, като умната дюза е на 3-ти ??????
dancing_niki Благодаря ти за инфото! Отговори ми, какво всъщност са стойностите на 13-ти и 14-ти канал. Относно пикаенето на дюзите не би трябвало, т.к. разпръсквачите са чисто нови. Според Илко автомобила притриса защото стойностите на 1-ви канал слизат под 2mg/str, а понеже логиката била обратна означавало, че помпата пръска повече гориво и трябва да се намали до стойност 4mg/str. [[[На мен малко тази обратна логика не ми се вярва, ама човека уж знае какво говори]]]
Спор май няма, че проблема се базира именно в помпата. Идеята е да разбера какво точно не и е наред и да кажа на този, който ще е стендова "направи това и това", понеже нямам излишни пари за безмислен ремонт, който не би довел до успех, а ако объркам исканията може и да се влоши като нищо. Проблема с паленето може би отново се базира на количеството гориво... ако е в повече (както се предполага за притрисането [защото като цяло при смяна разпръсквачите нещата се влошиха доста. Идеята на тези разпръсквачи е помпата да се лъже и да пуска повече гориво. ОПРЕДЕЛЕНО в обороти това се случва, и отзад пуши плътно черно, вървенето осезаемо се подобри! Няма нищо общо със стандартното вървене и липса на всякаква мощ до 2000об./мин.]). Та може при ниски обороти на въртене към 300об./мин. (отново предполагам, че това са оборотите на стартер) да не успява да разпраши добре горивото и да не възниква запалване. Като комплекс може и исканата центровка да не е подходяща.... знам ли и аз?! Мислех си "с тези разпръсквачи, прецаках работата!!!" Да ама мотора когато е студен - пали и не тресе грам. Също така преди смяната им мн. добре си спомням, че на връщане от София като спрях на първия светофар във Варна (на стабилно загрял мотор след екстремно каране) колата с оригиналните разпръсквачи тресеше много здраво! Съответно според мен трябва да се внесат подходящи корекции в режим загрял мотор, за да се напаснат нещата както трябва.
Затова се опитвам да дискутирам тук с хора разбиращи нещата и да пристъпя към правилното действие. :bowdown



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта